ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ВПРОВАДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ ЗА НАПРЯМКОМ «ГРОМАДСЬКЕ ХАРЧУВАННЯ»

Про матеріал
Рекомендації майстрам виробничого навчання в процесі підготовки кваліфікованих робітників за напрямком "Громадське харчування"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ «БЕРЕЗІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ОДЕСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ВПРОВАДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ ЗА НАПРЯМКОМ «ГРОМАДСЬКЕ ХАРЧУВАННЯ»РОЗРОБИЛА МАЙСТЕР ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ НАТАЛІЯ ПЛОХОТНЮК2023

Номер слайду 2

СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО – ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР ПІДГОТОВКИ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВСоціальне партнерство в професійній (професійно-технічній) освіті – це конструктивне узгодження інтересів суб'єктів освітнього простору професійно-технічного навчального закладу з метою підвищення якості освітніх послуг на основі вибору відповідної моделі соціальної взаємодії. Сьогодення потребує підготовки робітничих кадрів нового формату, здатних опанувати складні професійні компетентності, різні форми інтеграції професій з оновленим змістом навчання, мобільних на ринку праці. Сучасний ринок праці диктує свої умови: якість професійно-практичної підготовки кваліфікованого робітника повинна відповідати не тільки вимогам освітніх стандартів, але й потребам суспільства і замовників робітничих кадрів. Соціальне партнерство в професійній (професійно-технічній) освіті – це конструктивне узгодження інтересів суб'єктів освітнього простору професійно-технічного навчального закладу з метою підвищення якості освітніх послуг на основі вибору відповідної моделі соціальної взаємодії. Сьогодення потребує підготовки робітничих кадрів нового формату, здатних опанувати складні професійні компетентності, різні форми інтеграції професій з оновленим змістом навчання, мобільних на ринку праці. Сучасний ринок праці диктує свої умови: якість професійно-практичної підготовки кваліфікованого робітника повинна відповідати не тільки вимогам освітніх стандартів, але й потребам суспільства і замовників робітничих кадрів.

Номер слайду 3

СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК СИСТЕМА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. СТЕЙКХОЛДЕРИ В ДІЇПедагогічний колектив Березівського ВПУ Одеської політехніки чітко усвідомлює, що соціальне партнерство є найважливішим чинником підвищення якості професійного навчання, адаптації кваліфікованих робітників до нових економічних умов, закріплення їх на робочих місцях. Основою його є принцип співробітництва між роботодавцями і училищем, який реалізується у таких формах: укладання договорів на підготовку кваліфікованих робітників, проходження професійно-практичної підготовки в умовах реального виробництва з подальшим працевлаштуванням випускників. Формами співпраці із соціальними партнерами є: ознайомлення з діяльністю підприємства, екскурсії, лекції, консультації, проведення майстер-класів, участь представників підприємств у кваліфікаційній атестації і конкурсах фахової майстерності, участь роботодавців в організації професійно-практичної підготовки. Вже традиційними стали зустрічі стейкхолдерів з керівництвом та педагогічним колективом, здобувачів освіти – з шеф-кухарями та провідними фахівцями ресторанного бізнесу. Наприклад, з власниками мережі ресторанів Андрія і Інари Зарічанських – «Облака», «Риба», «Кораблик», «Яхта», «ЖАР і М'ЯСО» та ін.

Номер слайду 4

ДІЄВА СПІВПРАЦЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ І РОБОТОДАВЦІВ – НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ І МОЖЛИВОСТІСпівпраця Березівського ВПУ Одеської політехніки та роботодавців – це перспективний шлях розв’язання багатьох проблем, що виникають у процесі підготовки та подальшого працевлаштування молодих робітників. Безпосередньо для нашого навчального закладу відновлення і зміцнення зв’язків із соціальними партнерами відкриває наступні додаткові можливості:спрощується доступ до інформації про ринок праці регіону;забезпечується врахування вимог роботодавців;з’являється доступ всіх учасників освітнього процесу до інноваційних виробничих технологій та сучасного виробничого обладнання;здійснюється корегування старих і розробки нових навчальних та дидактичних матеріалів, що відповідають вимогам сучасності;відкриваються більш широкі можливості для організації професійно-практичної підготовки здобувачів освіти училища; з’являються умови для організації короткострокового стажування педагогічних працівників з метою ознайомлення з новими виробничими технологіями й устаткуванням;впроваджується заохочення практикантів за підсумками виробничої практики (нагородження преміями та цінними подарунками);здійснюється якісне закріплення випускників за першим робочим місцем та ефективне їхнє працевлаштування.

Номер слайду 5

МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ВПРОВАДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ ЗА НАПРЯМКОМ «ГРОМАДСЬКЕ ХАРЧУВАННЯ»Важливим і ефективним чинником в інтеграційних процесах, сприянні необхідним перетворенням є співробітництво з відповідними структурами економічно розвинених країн Європи в галузі професійної освіти. Березівське ВПУ Одеської політехніки брало участь у пілотному міжнародному проєкті «Реформування професійно-технічної освіти в Україні» з організації проєктної діяльності, плідній співпраці з іншими інституціями. За 22 роки міжнародної діяльності заклад освіти має гарні здобутки співпраці з провідними експертами кухні Служби старших експертів SES (м. Бонн, Німеччина), такими як: Гюнтер Віллі Фішер, Ганс-Дірк Хальбфелль, Лотар Вірбельауер, Ганс-Іоахім Гертенбах, які проводили семінари, презентації та майстер-класи з опанування майбутніми фахівцями та майстрами виробничого навчання особливостей європейської та світової кухонь. За підсумками роботи всі учасники отримали відповідні дипломи міжнародного зразка. Особисто я, як майстер, маю десятки таких сертифікатів. Щорічно, з 2010 року, у Березівському ВПУ Одеської політехніки здійснює свою діяльність екс-Президент Спілки кухарів Австрії Гаральд Фаргель. Особливо цікавими є його майстер-класи та презентації на тему «Страви інтернаціональної кухні, приготовані з українських продуктів харчування від місцевого товаровиробника». Як завжди, на завершальному етапі заходів, після опанування теоретичними та практичними знаннями, вміннями та навичками, учням-кухарям, майстрам виробничого навчання, викладачам спецдисциплін вручаються сертифікати німецькою та українською мовами. Такий досвід значно поліпшує процес працевлаштування випускників та підвищує їхній рейтинг на ринку праці. В останній час цю діяльність перенесено в онлайн.

Номер слайду 6

МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ В СУЧАСНИХ УМОВАХ – ВАЖЛИВИЙ НАПРЯМОК РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИПід час дистанційного та змішаного навчання ми зберігаємо гарні, не втрачені зв’язки та онлайн співпрацю з міжнародними експертами кухні Гансом-Дірком Хальбфеллем (Німеччина) та Гаральдом Фаргелем (Австрія). Під час уроків теоретичного та виробничого навчання ми використовуємо навчальні посібники, розробки та практичні поради експертів. Наразі здійснюється надання методичної онлайн допомоги, у тому числі за допомогою соціальних мереж, у підготовку майбутніх фахівців за напрямком «Громадське харчування». У цей період ми використовуємо «Кулінарну книгу Березівського ВПУ Одеської політехніки» зі збереження авторських рецептів від міжнародних експертів, майстрів виробничого навчання і здобувачів освіти училища. Цей напрямок роботи плануємо продовжити. Світові експерти з питань глобальної економіки стверджують, що ХХІ століття – це століття конкуренції за робочу силу, оскільки саме кваліфікована робоча сила є головним фактором поступу. Для України та українців – це ще й складний час воєнного стану та важкий період випробувань, який ми маємо пройти стійко і гідно, зберігаючи рідну землю і робітничі кадри держави.

Номер слайду 7

ДІЯЛЬНІСТЬ НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНОГО ЦЕНТРУ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ІНДУСТРІЇ ХАРЧУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИУ Березівському ВПУ Одеської політехніки діє навчально-практичний центр інноваційних технологій індустрії харчування. Його обладнано сучасними робочими місцями, кухонним та холодильним обладнанням, відповідним до часу устаткуванням, інвентарем, посудом, мультимедійною та ін. технікою. Здобувачі освіти отримують тут необхідні знання, вміння та навички за фахом, здобувають досвід роботи з сучасним обладнанням, закріплюють теоретичні знання на практиці, мають можливість проходження виробничого навчання, наближеного до сучасного виробництва. Майбутні фахівці за напрямком «Громадське харчування» вдосконалюють навички в приготуванні страв європейської кухні, розробляють рецептури власних страв. Крім того, здобувачі освіти можуть тут відтворювати процеси обслуговування клієнтів у навчально-тренувальному ресторанному комплексі «Відень-Берлін», навчальній лабораторії «Віденське кафе», студентському кафе «Моцарт», лабораторії з обслуговування «Віденський дворик». центрі інноваційних навчально-виробничих і виховних технологій «Симфонія краси» на базі Одеської політехніки. Цей беззаперечно гарний освітній простір слугує сучасній підготовці висококваліфікованих кухарів, затребуваних на ринку праці.

Номер слайду 8

ДІЄВА СПІВПРАЦЯ З ШЕФ-КУХАРЯМИ ПРОВІДНИХ РЕСТОРАНІВ М. ОДЕСАЗ ПІДГОТОВКИ КВАЛІФІКОВАНИХ ФАХІВЦІВ ДЛЯ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУЗаклад освіти тісно співпрацює з підприємствами громадського харчування, ресторанного бізнесу, стейкхолдерами, у яких створено належні умови для відпрацювання професійних умінь і навичок здобувачів освіти. Мережа ресторанів відомих одеських рестораторів Зарічанських – «Облака», «Риба», «Кораблик», «Яхта», «ЖАР і М'ЯСО», є найкращими для цього прикладами. Велика увага приділяється питанням соціального захисту юних практикантів, особливій увазі кожному та кожній з них. Шеф-кухарі цих ресторанів знайомлять з меню і рецептами, проводять майстер-класи і в училищі, і на виробництві, відпрацьовують виготовлення страв. Така практика наближає юних кухарів до реалій виробництва, готує до майбутньої самостійної професійної діяльності, надає можливість вивчити кращий досвід працівників і в подальшому відчувати себе впевненішими на вимогливому ринку праці. До того ж тут активно займаються волонтерською діяльністю, готують смачні страви для наших захисників. Наші практиканти також залучаються до цієї важливої у цей час діяльності.

Номер слайду 9

ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЯКІСНОЇ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ТА СОЦІАЛІЗАЦІЇ НА ВИРОБНИЦТВІ В період організації і проведення виробничої та передвипускної практики здобувачів освіти робота майстра виробничого навчання значно ускладняється. Організаційна робота у цей час складається з таких етапів:• підготовча робота з питань організації практики;• контроль за ходом виробничої практики;• звітність про навчально-виробничу і виховну роботу. Майстер виробничого навчання допомагає формуванню кваліфікованих робітників, спроможних успішно виконувати роботу у відповідності до вимог освітньої кваліфікаційної характеристики державного стандарту професійно-технічної освіти, а також забезпечує соціальну, психологічну і професійну адаптацію здобувачів освіти у колективах. Згідно з сучасними вимогами здійснювалася літня виробнича практика у ресторані-піццерії готелю «Миколаїв» с. Коблеве, де я разом із здобувачами освіти моєї групи працювала кожне літо. Як свідчить практика, можливості працевлаштування випускників після відповідного проходження професійно-практичної підготовки учнів в умовах виробництва значно розширюються.

Номер слайду 10

ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ДУАЛЬНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ, ПОБУДОВАНИХ НА ПІДҐРУНТІ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВАДуальна форма навчання потребує достатньо невеликої віддаленості закладу освіти до підприємства. Це для нас є проблемою. В Березівському ВПУ Одеської політехніки впроваджуються елементи дуальної форми навчання – практико орієнтованого процесу здобуття молоддю професійних кваліфікацій, побудованого на підґрунті соціального партнерства, спрямованого на формування нової моделі професійної підготовки кваліфікованих робітників, що передбачає поєднання періодів виробничого навчання і виробничої практики на базі підприємств, установ, організацій, зміцнення зв'язків навчання з виробництвом, визначення провідної ролі та підвищення відповідальності роботодавців за якість підготовки робітничих кадрів. Як свідчить досвід, виробниче навчання і виробнича практика у цей час надає здобувачам освіти можливість остаточно переконатися в правильності зробленого ним вибору. Під час її проходження вони можуть перевірити свій професіоналізм, працювати виконавцем і помічником, брати участь у вирішенні загальних виробничих завдань. Практиканти під час роботи на виробництві мають можливість вивчити реальні ситуації та перевірити отримані під час навчання знання, самостійно приймати рішення, обґрунтовуючи правильність своїх висновків перед керівником практики і колегами, навчитися не лише інноваційним технологіям, але й субординації, вмінню роботи в колективі, отримати навички професійного спілкування.

Номер слайду 11

РОЛЬ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙСоціальне партнерство є важливим чинником підвищення якості професійного навчання, обізнаності педагогічного колективу та майбутніх фахівців до роботи в нових реаліях. Професійна компетентність майстра виробничого навчання відображає необхідний рівень практичної та методичної підготовленості з реалізації своїх посадових компетенцій, враховуючи сучасні інформаційні технології та сучасні тенденції розвитку виробничої сфери. Перспективи розвитку професійної освіти полягають в використанні сучасних засобів навчання, нових виробничих технологій, відповідної сучасної техніки і обладнання, яке використовується на виробництві. Нові педагогічні технології передбачають використання новітніх інструментів накопичення, обробки та передачі наукової та методичної інформації через інформаційні та комп’ютерні технології, зокрема мультимедії, комп’ютери, локальні та міжнародні освітянські мережі, методичні портали, навчальні платформи масових відкритих онлайн-курсів, web-сайти, відео-програми, які утворюють інформаційну складову середовища закладу освіти, створення, актуалізація і використання практикумів (виконання різноманітних завдань) з віддаленим доступом. Це є особливо важливим під час дистанційного та змішаного навчання, яке здійснюється в училищі в останній час. Таке середовище, з одного боку, є засобом інтеграції навчальної, методичної й комунікативної діяльності майстра виробничого навчання, а з другого – дидактичною умовою, яка здатна забезпечити ефективність самоосвіти та фахового самовдосконалення педагогічного працівника. І така діяльність має бути безперервною.

Номер слайду 12

ВІД ПІЛОТНОГО ПРОЄКТУ SCHOOL CHEF`S TRAINING HUBS DEVELOPMENT – ДО ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ Разом із своїми колегами я із задоволенням взяла участь у пілотному проєкті School Chef’s Training Hubs Development, ініційованого Першою леді Оленою Зеленською, у сучасному кулінарному хабі, оснащеному сучасним обладнанням, у якому ми навчалися готувати страви з оновленого шкільного меню, розробленого Євгеном Клопотенком та командою професійних технологів. Дана ініціатива реалізовується за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC) та Посольства Швейцарії в Україні, МОН України, ГО "Національна асоціація громадського харчування", "Культ Фуд". На базі ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» ми опановували нові підходи в приготуванні страв під керівництвом провідних шеф-кухарів громадської організації «Культ Фуд», пройшовши відповідну теоретичну підготовку та практичну – на новітньому обладнанні разом із майстрами виробничого навчання області. Успішно завершили цикл семінарів в рамках проєкту: “Створення центрів підвищення кваліфікації для кухарів шкільних їдалень “ School Chef’s Training Hubs Development” з отриманням сертифікатів. Тож у команді тренерів – агентів змін – ми із задоволенням вивчаємо, зберігаємо і передаємо набуті знання колегам та здобувачам освіти. Радіємо, що нашим дітям буде не лише смачно, а й корисно. Тож навіть у час повномасштабної війни ми обов’язково досягнемо всіх поставлених цілей на шляху до здорового харчування підростаючого покоління!

Номер слайду 13

ТВОРЧИЙ ПІДХІД В ДІЯЛЬНОСТІ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ З ПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. ВІД СМАЧНИХ ДЕСЕРТІВ – ДО АРТ-ТЕРАПІЇ. Кухар; кондитер – це не лише професійний фахівець, майстерність якого присвячено створенню десертів, випічки та приготуванню інших кондитерських виробів. У цьому мистецтві необхідна особлива смакова пам’ять, відмінне відчуття запахів і витончений смак, вміння поєднання продуктів, величезна творча уява і знання в галузі художнього мистецтва. Моя скринька власних напрацювань, творчих пошуків, розробок уроків та рецептів для кухарів; кондитерів містить низку розробок нестандартних заходів, які навчають і виховують майбутніх фахівців. Наприклад, під час приготування напіфабриката з бісквітного тіста я натхненно формую у майбутніх фахівців навички з виконання технологічних процесів при приготуванні бісквітного тіста, організації свого робочого місця, роботи з технологічними картами, дотримання рецептури, творчому підходу до своєї справи. Мої вихованців жваво підхоплюють творчий настрій, тож їхні вироби виходять дуже смачними і креативними. За допомогою цієї професії є можливість чудово самовиражатися. Тож можна сказати, що ми не просто відпрацьовуємо з юними кухарями-кондитерами кожен етап приготування випічки, а займаємося чимось, на кшталт арт-терапії. Тому більшість з них є життєрадісними і оптимістичними людьми. Чого хочеться усім побажати у цей надзвичайно складний для України і українців час.

Номер слайду 14

ВІД БУДЕННИХ УРОКІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ – ДО ЯСКРАВИХ ТВОРЧИХ ЗАХОДІВ. АПЕЛЬСИНОВИЙ ТИЖДЕНЬ. Професія кухаря; кондитера досить універсальна і багатогранна. Його праця кропітка, потребує багато зусиль, натхнення та творчого пошуку. Це той чарівник, який створює казку та свято у вирі буденності, передає барви природи та свою фантазію у смачному солодкому диві. Під час виробничого навчання зі здобувачами освіти ми підготували та провели яскравий «Апельсиновий тиждень» у навчальному кафе-лабораторії Yellow Bar Березівського ВПУ Одеської політехніки, під час якого помаранчевий колір смаколиків гармонував з дизайном його інтер’єру, налаштовував відвідувачів на тепло і позитив та слугував гарним психологічним розвантаженням. Майбутні кухарі-кондитери підготували яскраве меню «Помаранчевий настрій», яке містило різноманітні десерти та напої: меренговий рулет з апельсином, торт бісквітний з сирним кремом та апельсиновим конфі, желе вершково-апельсинове, торт «Київський» з апельсиновим безе, апельсинові цукерки, мармелад та зефір, а також кава, чай з апельсиновою цедрою, цитрусові, вода апельсинова. Враховуючи психологічні особливості переможних помаранчевих кольорів, тут було створено атмосферу, в якій усі бажаючі по-справжньому відпочивали під час перерв, насолоджувалися їжею та поверталися сюди знову і знову. Безмежна подяка воїнам Збройних Сил України, завдяки яким ми маємо змогу навчати та навчатися!

Номер слайду 15

СЕКРЕТИ ЗАПАШНИХ НАПОЇВ ТА КАВОВИЙ ТИЖДЕНЬ В НАВЧАЛЬНОМУ КАФЕ-ЛАБОРАТОРІЇ. ПЕРЕМОЖНЕ ПЕЧИВО І КАВА «4.5.0.»Кава вважається супутником творчих людей, бо за її чашкою написано багато віршів і пісень, зроблено безліч великих відкриттів і зізнань у коханні. Її аромат впливає на працездатність і настрій. Цей підбадьорливий напій допомагає студентам у підготовці до іспитів і написанні творів. Не одну філіжанку кави випили тут і наші майстри і викладачі, готуючи плани, програми і звіти. Під час «Кавового тижня» в кафе-лабораторії «Yellow Bar» Березівського ВПУ Одеської політехніки ми створили особливу атмосферу та зваблювали відвідувачів різновидами та оригінальними рецептами приготування кави. Філіжанка міцного та ароматного напою асоціюється тут з теплом і затишком, дружньою розмовою і знайомством, спілкуванням із колегами та однолітками. Секрети запашної кави та кавового етикету опановували разом із майбутніми фахівцями за напрямком «Харчові технології» з груп № № 7, 141, 136. До смачних напоїв – переможної кави «4.5.0»: еспресо, американо, лате, капучино з маршмелоу, надихаючого чаю: зеленого, чорного, фруктового, ми подавали чудові смаколики, виготовлені у навчально-практичному Центрі інноваційних технологій індустрії харчування: торт «Київський», печиво «Переможне», «Кавові зерна», «Листочки», «Чайні пакетики», тістечка «Тірамісу» з бісквітного печива «Савоярді» та майже невагомим сирним кремом із нотками кави та декорацією з какао, цукерки кавові «Стефанія». Є у нас ще й гарна традиція: випити каву та зробити волонтерський внесок для наших захисників.

Номер слайду 16

ГАРБУЗОВА СИМФОНІЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ КУХАРІВ; КОНДИТЕРІВ Кухарі, кондитери та техніки-технологи харчування Березівського ВПУ Одеської політехніки, неначе справжні митці, під час уроків виробничого навчання радують розмаїттям страв з гарбуза, додаючи до тарілок яскраві природні барви осені. Гарбуз – один з найбільш шанованих та популярних овочів українців. Його оспівують в народній творчості, широко використовують в народній медицині та дієтичному харчуванні. Цей яскравий та смачній овоч не лише корисний а ще й дуже смачний. Страви з нього багаті антиоксидантами, зберігають велику кількість вітамінів та мікроелементів, навіть при температурній обробці, а також легко засвоюються. Справжня гарбузова симфонія лунала у навчально-практичному Центрі інноваційних технологій індустрії харчування закладу освіти. Осінніми сонечками на тарілках споглядали на нас смачні каші, випічка, десерти, гарячі та холодні страви. Майстер виробничого навчання виступала тут у ролі диригента, а юні здобувачі освіти – у якості гарних учасників дружнього оркестру. Тож нехай вони яскраві страви своїм переможним сонячним кольором вселяють у наші душі віру і надію та надають справжню суперсилу!

Номер слайду 17

РЕКЛАМА ПРОФЕСІЇ. ХОРОШІЇ ГОСТІ У МЕНЕ, АБО КОЛИ ГОРА ЙДЕ ДО МАГОМЕТАМи надзвичайно радіємо, коли до дружньої родини Березівського ВПУ Одеської політехніки приходять гості. До того ж, наші улюблені сусіди з Березівських загальноосвітніх шкіл та дитячих садочків. Спеціально для них ми створили «Школу кухарят» та радо ділимося з ними секретами виготовлення випічки. Малята старанно замішують тісто, розкатують та виготовляють булочки, печиво та інші смаколики. Багато років поспіль приїздять до нас студенти Інституту іноземних громадян Національного університету «Одеська політехніка». Мешканці різних країн світу за ці роки вивчали у нас особливості української національної культури і кухні. Із задоволенням гості приєднуються до майстер-класів з виготовлення печива, а наприкінці заходів отримують їх у якості подарунку, із цікавістю їх смакують та забирають додому смачні пакунки разом із гарним настроєм.І це не просто гарні профорієнтаційні заходи, а обмін культурами та душевним теплом. Завжди із задоволенням беру участь у таких заходах.

Номер слайду 18

БІНАРНИЙ УРОК. ГАСТРОНОМІЧНИЙ ПРОЄКТ, ПРИСВЯЧЕНИЙ 225-Й РІЧНИЦІ ПЕРШОГО ВИДАННЯ ПОЕМИ «ЕНЕЇДА» І. КОТЛЯРЕВСЬКОГО Юні учасники проєкту «Гастрономічна подорож «Енеїдою», відзначаючи 225-ту річницю першого друку поеми «Енеїда» Івана Котляревського, під час бінарного уроку з української літератури та виробничого навчання кухарів дізналися не лише про античний світ та життя сміливих українських козаків, їхні мандри, побут і звичаї, але й заглибилися у тему гастрономічних вподобань українського суспільства другої половини XVIII-го століття та спробували їх приготувати. Майбутні техніки-технологи харчування та кухарі-кондитери з груп №7 та №136 під моїм керівництвом з зацікавленістю вивчали особливості української національної кухні з «Енеїди», страви та традиції, коріння яких сягає глибокої давнини, та старанно готували на цілий козацький кіш смачні автентичні страви у навчально-практичному центрі інноваційних технологій індустрії харчування: «Тут їли різнії потрави, І все з полив’яних мисок, І самі гарнії приправи З нових кленових тарілок: Свинячу голову до хріну І локшину на переміну,Потім з підлевою індик; На закуску куліш і кашу, Лемішку, зубці, путрю, квашу І з маком медовий шулик...»Урок вдався на славу. Звісно, гуртом добре і ворога бити, і страви готувати, і добрі справи робити. Бо українці не визнають перемоги над собою ні земних, ні небесних сил: ніщо не може зламати їхнього патріотичного духу. Тож вивчаймо нашу історію, повертаймося до власних витоків і традицій. Цінуймо українське, готуймо українське, смакуймо українське!

Номер слайду 19

ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ГРОМАДЯНСЬКОГО І ПАТРІОТИЧНОГО СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА У ВОЄННИЙ ЧАС. МИКОЛАЙЧИКИ ДЛЯ ЗСУВиховання – велика справа, яка вирішує долю людини. Сприяти формуванню нової генерації лідерів та реалізації успішної особистості, розвивати учнівське самоврядування, залучати здобувачів освіти до творчої колективної праці, у тому числі волонтерської, – головна функція педагогічних працівників. Саме таку мету досягають заходи з приготування смаколиків для військовослужбовців, наших захисників, активна участь закладу освіти в акціях«Разом – до перемоги!», «Миколайчики для ЗСУ», «Різдвяні смаколики» тощо. Чого вартують лише смачні булочки, печиво та імбирні пряники, виготовлені в училищі, які за допомогою наших добрих друзів-волонтерів відправляються до тих, хто сьогодні захищає територіальну цілісність нашої держави – смачні, патріотичні, надихаючі.

Номер слайду 20

ПІДТРИМКА, ВОЛОНТЕРСТВО І БЛАГОДІЙНІСТЬ АБО СУПЕР-ГЕРОЄМ МОЖЕ СТАТИ КОЖЕН Благодійність та волонтерство сьогодні є нормою для багатьох з нас і невід’ємною частиною нашого життя та здійснюється за покликом душі, з почуття потреби. Під час воєнного стану колектив Березівського ВПУ Одеської політехніки бере активну участь у волонтерській діяльності, що є одним із способів виявити свою підтримку і відданість Україні та народу під час воєнного стану. Ми донатимо і волонтеримо, виготовляємо швейні і зварювальні вироби, готуємо їжу, надсилаємо кошти для придбання потужного Power bank за проханням захисників, маскувальні сітки і речі для військовослужбовців. Наближаємо перемогу разом!З увагою і підтримкою ми тримаємо постійний зв’язок з нашими випускниками, які захищають Україну від російських окупантів, та використовують свої знання та вміння під час приготування страв для побратимів. Так, як це робить наш випускник Захар Гамолін. Бережи їх, Боже.

Номер слайду 21

«МИ ВСІ ІЗ ХЛІБА ВИРОСТАЛИ, СИНУ…» НЕЗЛАМНИЙ ПТАХ СЕРГІЯ ГРАУРА«Ми всі із хліба виростали, сину,із праці себто — чуда із чудес, —яка нас охрестила на Людину,піднявши з чотирьох до піднебесь…»(Борис Олійник)Майстер повторюється в своїх здобувачах освіти. Один з таких – мій здобувач освіти Сергій Граур, випускник Березівського ВПУ Одеської політехніки за професією «кухар» та спеціальністю «технік-технолог харчування», що створив власну долю і власну справу, вивів свою формулу смаку і творчого польоту, виплекав власну мрію і рецепти крафтового хліба. Його «Хлібна майстерня» у с. Горенка Київської області, у якій Сергій випікав хліб у печі на дровах, з душею та присмаком затишку, мала назву «Птах». Бо «Граур» – це «шпак» молдавською. У пекарні все було на довірі. Не було продавця – люди самостійно обирали товар, розраховувалися і брали здачу. Його «Птах» летів у височінь творчості аж поки до нас не прийшла страшна війна… Село, його будинок і пекарню було зруйновано… Російські «визволителі» не залишили після себе нічого вцілілого. Разом із родиною він змушений був тікати від бомбардувань і виїхати до Черкащини, де облаштував нову пекарню – на колесах. Не зважаючи ні на що, Сергій Граур наразі продовжує справу відродження старовинного ремесла випікання хліба за автентичною технологією і кормить людей своїм смачним хлібом з хрусткою скоринкою. Він такий, як весь український народ – сильний і незламний! Бо наші мрії, як птахи, мають крила!

Номер слайду 22

МОЛОДЬ – НАШЕ МАЙБУТНЄ, ПРОДОВЖЕННЯ НАС САМИХ, НАШОГО РОДУ, НАШИХ ТРАДИЦІЙ, НАШОЇ ДЕРЖАВИ. ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА! ВСЕ БУДЕ ЖИТТЯ! ВСЕ БУДЕ ПЕРЕМОГА!

pptx
Додано
5 січня
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку