ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІї
(35 год.,1 год. на тиждень)
за програмою О.Савченко, альбомом-посібником з дизайну та технологій «Маленький трудівничок». 1 клас/Л.І.Роговська
Змістові лінії:
Інформаційно-комунікаційне середовище.
Середовище проєктування.
Середовище техніки і технологій.
Середовище соціалізації.
№ |
Тема уроку
|
Дата |
Змістові лінії |
Очікувані результати |
Ключові компетентності |
1 |
Змійка-грамотійка. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Виготовлення закладки для книжки. |
|
1,3,4 |
Ознайомлений з правилами внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарними нормами під час занять, вчиться організовувати робоче місце. Пояснює корисність та естетичність створеного виробу |
Навчання впродовж життя, громадська та соціальна компетентність |
2 |
Весела перерва. Робота з папером. Виготовлення гри «Веселе жабенятко» за зразком. |
|
3,1 |
Називає та обговорює матеріали, корисність. Виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю з допомогою дорослих |
Інноваційність, екологічна компетентність |
3 |
Прогулянка під дощем. Аплікація з рваних частин паперу. Мозаїка. Прикрашання парасольки за допомогою мозаїки. |
|
2 |
Продукує ідеї для виробу особисто привабливого об’єкта праці, пояснює функціональну та естетичну цінність обраного для проєктування і виготовлення виробу |
Навчання впродовж життя. Екологічна компетентність |
4 |
Їжачок – сто голочок. Аплікація з рваних частин паперу. Створення аплікації «Їжачок». |
|
4, 3 |
Раціонально використовує матеріали. Презентує результат власної роботи, обговорює їх з іншими |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
5 |
«Ловись рибко». Робота з природними матеріалами. Підготовка природних матеріалів до роботи. Створення аплікації з листя. |
|
1,4 |
Спостерігає за природніми об’єктами, збирає і заготовляє природні матеріалів. Виготовляє поетапно вироби з природних матеріалів за зображеннями з допомогою дорослих |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
6 |
Рушничок. Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону. Вирізання найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону. Створення аплікації «Рушничок» за зразком. |
|
1,2 |
Знайомиться з виробами декоративно-прикладного мистецтва. Пояснює способи та види оздоблення власного виробу |
Культурна компетентність |
7 |
Різнобарвний льодяник. Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпечні прийоми праці. Виготовлення льодяника. |
|
3,1 |
Дотримується правил безпечної праці та санітарних норм під час занять. Застосовує нероз’ємні з’єднання. |
Підприємливість, вміння вчитися впродовж життя |
8 |
Робот Броніслав. Робота з папером. Виготовлення робота за зразком. |
|
3 |
Виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю самостійно |
Математична компетентність, підприємливість |
9 |
Чудо-Юдо риба –кит. Згинання і складання паперу. Знайомство з технікою оригамі (загальне уявлення). Створення найпростіших виробів у техніці оригамі. |
|
1,3 |
Розрізняє основні креслярські інструменти, лінії, види графічних зображень. Виготовлення виробу за зразком. |
Інноваційність, вміння вчитися впродовж життя |
10 |
Пальчиковий театр. Робота з папером. Виготовлення гри «Пальчиковий театр». |
|
2 |
Вибирає обґрунтовано об’єкт праці із запропонованих з допомогою вчителя |
Культурна компетентність |
11 |
Одяг для ведмежаток. Дизайнер. Моделювання з паперу одяг для ведмежаток. Декорування створеного одягу. |
|
2 |
Розглядає моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги) |
Підприємливість та фінансова грамотність |
12 |
Крижана морквинка. Об’ємні вироби з паперу. Створення бурульки за зразком. |
|
3 |
Виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
13 |
«Сипле сипле сніг…» Послідовність дій під час створення аплікацій. Виготовлення зимової композиції. |
|
1,4 |
Пояснює доцільність використання матеріалів вторинної переробки. Розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізує їх. Пояснює естетичність створеного виробу |
Екологічна компетентність |
14 |
Візит інопланетянина. Послідовність дій під час створення аплікацій. Створення аплікації «Іншопланетний корабель» за зразком. |
|
3,4 |
Розміщає деталі на площині. Пояснює естетичність свого виробу |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій. Здатність спілкування іноземною мовою |
15 |
Веселий равлик. Оздоблення виробів із паперу. Виготовлення листівки-валентинки (за зразком). |
|
3 |
Раціонально використовує матеріали. Оздоблення деталей виробу із використанням традиційних і сучасних технологій |
Культурна компетентність |
16 |
Скоро свято - Новий рік. Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу. Виготовлення новорічних іграшок з паперу. |
|
2,3 |
Здійснює розмічання ліній на папері і картоні. Добирає матеріали для виготовлення виробу |
Інноваційність та культурна компетентність |
17 |
Підсумковий урок. Виставка робіт за І семестр. |
|
1,4 |
Описує приклади виробів з різних джерел інформації. Виконує трудові дії в побуті |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
18 |
Розумна сова. Робота з пластичними матеріалами. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Ліплення з пластиліну сови |
|
1,2 |
Дотримується правил організації робочого місця. Добирає матеріал для виготовлення виробу |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
19 |
Леопардик і тигрик. Згинання і складання паперу. Виготовлення леопарда та тигра в техніці оригамі |
|
1,2 |
Читає елементарні графічні зображення |
Навчання впродовж життя |
20 |
Гарячий чай з лимоном. Послідовність дій під час створення аплікації. Виготовлення композиції за зразком |
|
3 |
Оздоблює деталі виробу із використання традиційних і сучасних технологій |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
21 |
Сідаємо на велосипед. Створення 3Dкомпозиції різними техніками (малюнок, ори гамі,аплікація) |
|
1,2 |
Складає пласкі та об’ємні геометричні фігури |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
22
|
Вінні-Пух. Виготовлення сюжетної аплікації за зразком |
|
3 |
Оздоблює деталі виробу із використанням традиційних і сучасних технологій |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
23
|
«Мчать машини по дорозі…». Виготовлення сюжетної аплікації за зразком |
|
1,2 |
Складає пласкі та об’ємні геометричні форми, вироби з деталей конструкторів або інших готових елементів. Описує усно модель спроєктованого виробу |
Математична компетентність |
24 |
Здоровий зубчик-білий зубчик. Створення дидактичної аплікації за зразком. |
|
3,4 |
Розміщує деталі виробу на площині. Оздоблює деталі виробу. Пояснює корисність та естетичність створеного виробу |
Вміння вчитися впродовж життя |
25 |
Будильник «Кошенятко». Конструювання рухомої моделі годинника з паперу та картону |
|
2 |
Добирає матеріали для конструювання виробу |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
26 |
Кучерявий баранець. Виготовлення сюжетної композиції-колажу |
|
3 |
Раціонально використовує матеріали, зокрема і вторинні з допомогою дорослих |
Культурна компетентність |
27 |
Великодні писанки . Виготовлення сюжетної аплікації за зразком |
|
2 |
Добирає матеріали для виготовлення виробу, зокрема і вторинні |
Культурна компетентність |
28 |
Смачна грушка. Робота з пластичними матеріалами. Ліплення з пластиліну грушки |
|
3 |
Застосовує нероз’ємне з’єднання. Оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
29 |
Зі святом весни! Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення квітки з паперу за зразком |
|
2,4 |
Добирає матеріали для моделювання та виготовлення виробу, зокрема і вторинні. Умотивовує необхідність робити подарунки |
Екологічна компетентність |
30 |
З днем народження, динозаврику. Послідовність дій під час створення аплікації. Виготовлення вітальної листівки за зразком |
|
3 |
Виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю. Розмічає дедалі на матеріалі за допомогою шаблонів та вирізає їх |
Громадянська та соціальна компетентність |
31 |
Клоун «Веселунчик». Виготовлення іграшки з паперу та картону |
|
3 |
Працює з ручними інструментами та пристосування, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
32 |
Листівка для тата .Загальні відомості про дизайн. Виготовлення листівки з паперу |
|
2 |
Читає графічні зображення для поетапного виготовлення виробу з допомогою дорослих |
Культурна компетентність |
33 |
Ми любимо Україну. Загальні відомості про плакат. Виготовлення сюжетної аплікації |
|
3 |
Розміщує дедалі на площині. Застосовує нероз’ємні з’єднання. Раціонально використовує матеріал |
Громадянська та соціальна компетентність |
34 |
На лужку. Виготовлення 3 D аплікації з паперу |
|
2 |
Добирає матеріали для моделювання. Розрізняє традиційні та сучасні технології виготовлення виробів |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій |
35 |
Підсумковий урок. Виставка робіт за ІІ семестр |
|
4 |
Презентує результати власної проєктно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими. |
Інноваційність |