Дизайн і технології 1 клас Я – мандрівник. Леопардик і тигренятко.

Про матеріал
Конспект уроку з предмету Дизайн і технологіїї 1 клас НУШ Тема: Я – мандрівник. Леопардик і тигренятко. Практична робота: виготов-лення тваринок у техніці оригамі. Мета: ознайомити з історією появи техніки оригамі; опанувати прийоми зги-нання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці .
Перегляд файлу

Тема: Я – мандрівник. Леопардик і тигренятко. Практична робота: виготовлення тваринок у техніці оригамі.

Мета: ознайомити з історією появи техніки оригамі; опанувати прийоми згинання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці .

Обладнання: зразки виробів, папір, фото «Технологія виготовлення паперу», схеми виготовлення човника,  відео.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  •                   А чи всі гарно постарались і підготувались до уроку? У вас на партах повинні бути папір, ножиці, клей, маркери . У всіх є необхідні матеріали?
  1. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
  •                   Якщо ви будете старанними та слухняними, ми зробимо чудовий виріб, який ви зможете подарувати і він здивує ваших рідних та друзів!
  1. Актуалізація опорних знань
  • Дітки, що ви виготовляли на попередньому уроці?
  • З якими матеріалами ви працювали?
  • Якими правилами безпеки користувалися?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  •                   Приготуйтеся, Папірчик

запросив мене із вами

на незвичну й таємничу

нову країну Оригамі.

  •                   Сьогодні на уроці ми ознайомимося з технікою «Оригамі» і будемо вчитися складати прості вироби у цій техніці. Працювати на уроці ми будемо з папером, більше нічого на урок нам не потрібно.
  •                   Щоб здогадатися що саме ми виготовлятимемо сьогодні, вам птрібно відгадати загадку.

Він такий смугастий,

Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі,

Як роззявить пащу: игрр!

Називають звіра … . (Тигр)


- Дітки, а хто з вас бачив тигра?

  •                     Білі тигри Білі тигри в природі зустрічаються вкрай рідко.  Вони є різновидом бенгальського тигра.   Ці білі тигри були виведені зарубіжними вченими для прикраси зоопарків. Білі тигри відрізняються від своїх побратимів з рудою шерстю ще й кольором очей. Вони в них блакитні.
  • Ми з вами сьогодні виготовимо тигрика. Тема нашого заняття – виготовлення тваринок у техніці оригамі.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда
  •                   Отже, розгорніть свої робочі зошити на сторінці 66 і подивіться, який тигрик у нас має вийти. Такі фігурки з паперу називаються оригамі.

Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу.  Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо. Для цього папір  обробляють різними способами: ріжуть, згинають, складають, склеюють. Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку. В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду. (показ фото) «Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці. Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі. Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки-листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи-оригамі були символами дружби, поваги й любові. У бідних японських сім’ях паперові іграшки протягом багатьох століть були єдиними забавками для дітей. У Японії складання виробів у техніці оригамі — це сімейний ритуал. Орігамі - це мистецтво складання фігур з кольорового паперу

«Орі» – склад в японській мові,
Значить щось складати,
А папір свій називають
Всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «орігамі».

  1. Бесіда з учнями.
  • Що таке оригамі?
  • Де виникло це мистецтво?
  • Який матеріал  використовується при складанні паперу?
  • Де ж, на вашу думку, можна використати орігамі в житті? (відповіді дітей)
  • Пропоную вашій увазі відео, з якого ви дізнаєтесь, як і де люди використовують  орігамі. (перегляд відео)
  • Оригамі повністю відкидає склеювання або вирізування. Робочими елементами є тільки складки. Сучасне оригамі включає в себе багато напрямків: одні складають квіти, інші — тварин, ще інші — багатогранники, коробки і навіть технічні моделі.
  1. Пояснення виготовлення виробу.

а) Демонстрація та аналіз зразка виробу.

- Діти, подивіться уважно на наш виріб, що ви бачите на малюнку?

- Наш виріб складається з голови та тулуба тигрика.

- Які кольори ви бачите?

б) Інструктаж з виготовлення виробу (Фото послідовності в презентації)

  • ТУЛУБ. Приготуємо квадрат з прямокутника. Складемо його по діагоналі. Розгорнемо. У нас залишилася лінія згину.
  • Уникай накладень або, навпаки, щілин. До лінії згину зігнемо дві сторони так, щоб вони зустрілися. Лінії згину ретельно проглажують.
  • Тепер склади куточок до куточка навпіл. А потім відігніть нижній кут, як показано на малюнку.
  • Зігни верхній куточок до згину впритул. І відігніть його назад, як роблять віяло. Вийшла складка. Зверни увагу кінчик злегка виходить за межі виробу.
  • Тепер складемо навпіл по вертикалі. Потім повернемо деталь. Тулуб майже готовий. Залишилося надати форму хвостику.
  • Опусти кінчик хвоста вниз, а потім підніми вгору. Тулуб готовий!
  • ГОЛОВА. Нам знадобиться квадрат меншого розміру. Зробимо його з прямокутника, який залишився. Складемо його по діагоналі. Розгорнемо. У нас залишилася лінія згину. Чи помічаєте подібність? Вірно, так ми починали робити тулуб.
  • Покладемо деталь вертикально. Загорнемо верхній куточок, як конвертик закриваємо. Не забуваємо ретельно прогладжувати лінії згину.
  • Тепер ховаємо верхній куточок за бічні куточки
  • Куточки праворуч і ліворуч відігніть назовні до бічних кордонів деталі. І повернемо назад. Знову утворилася складка, а на ній білі трикутники - це місце для очей.
  • Робимо вушка тигреня Робимо загин правого кута назад, а потім повертаємося - складка. Аналогічну складку робимо зліва. Вийшли вушка. Залишилося зробити мордочку знизу.
  • Нижню частину загинаємо назад і повертаємо. Вийшла складка. Трикутник посередині - це ніс. А внизу - паща тигра. Завершуємо робити голову
  • Чорним фломастером малюємо очі, ніс, вуса і смужки на голові. Прикрашаємо смужками тулуб. Зверніть увагу на те, як розташовані смужки. Розмальовуємо
  • Приклеюємо голову до тулуба. Тигреня готове! Він може стояти на поличці і прикрашати ваш будинок.

 

в) Закріплення пояснення.

  • Отже, з чого ми розпочинаємо роботу?
  • В якій послідовності?
  • Чим мажемо клей

г) Інструктаж з техніки безпеки.

1. Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.

2. На столі не повинно бути нічого зайвого

3. Ножиці на столі повинні знаходитись із зімкнутими лезами від себе

4. Передавати ножиці кільцями вперед ,тримаючись за зімкнуті леза.

5. Під час роботи тримати своє робоче місце в порядку.

6. Клей наносять пензликом.

7. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки витерти серветкою.

8. Після закінчення роботи вимити руки з милом і витерти рушничком.

Фізкультхвилинка

Руки в сторону та вгору –

На носочки піднімись,

Підніми голівку вгору,

На долоньки подивись,

Раз - присіли руки прямо

Два – знову все так само

Три, чотири – нахилились,

І за парти дружно всілись.

VI. Практична робота

  •    А зараз ми з вами переходимо до практичної роботи і спробуємо свої вміння в техніці орігамі.
  • Учні приступайте до роботи.
  • Якщо будуть питання, то тихо підніміть руку і я підійду.

Провожу індивідуальний і груповий поточний інструктаж по мірі необхідності.

VІІІ. Підсумок уроку

Вербальне оцінювання робіт учнів. Виділити найкращі роботи. Зробити виставку.

Вказати на допущені помилки і пояснити як їх усунути. Критерії: акуратність, оригінальність, дотримання інструкцій та правил безпеки.

  • Ви молодці. Активно попрацювали.
  • У вас вийшли чудові роботи.
  • А зараз, давайте, зробимо масаж нашим помічникам.
  • Хто у нас помічники? (наші пальчики)

Пальчиковий масаж  
Вранці пальчики проснулись

І старанно потягнулись…

Ніби річка потекли,

Наче човник попливли...

Вправо-вліво показали,

Гопака затанцювали…

А тоді обійнялись

І спокійно розійшлись

  • З яким матеріалом ми сьогодні працювали?
  • Який виріб виготовляли?
  • Яких правил безпеки дотримувалися?
  • Які цікаві факти ви запам’ятали?
  • Ви чудово впоралися з роботою. Ви зробили багато гарних і чудових тигриків. Молодці.

ІХ. Прибирання робочого місця


 


 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Довжан Яна
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
5453
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку