Конспект уроку з трудового навчання 1 клас

Про матеріал

Урок - майстерня

Тема.

Комбіновані роботи. Колективно-групова робота. Виготовлення новорічної ялинки (ватман, клей, пензлик, кольоровий папір, серветки, простий олівець, новорічний дощик, ножиці)

Мета:

ознайомити учнів з історією святкування та традиціями зимових свят; ознайомити учнів із процесом виготовлення новорічної ялинки; удосконалити навички роботи з папером; розвивати конструктивні здібності, фантазію; формувати навички співпраці; розвивати конструктивні здібності, фантазію, уяву; виховувати, акуратність, ощадливість; прищеплювати інтерес до народних традицій.

Обладнання:

демонстраційний матеріал — зразок новорічної ялинки; сніжинка; плакат із поросям (без п'ятачка); для індивідуального користування – кольоровий папір шаблон зірки; ножиці, клей; «Монгольська гра» (у конвертах).

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи:

розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

  • I.Підготовка робочих місць
  • (до початку уроку)
  • II.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І промовим : «Добрий день!»

III.Мотивація навчальної діяльності

-Прийшла зима. Посипалися з неба пухнасті сніжинки. Білим килимом вкрили вони землю, дерева, дахи будинків. Заіскрився на сонці зимовий ліс. Зима прийшла і свята привела!Всі з нетерпінням чекають зимових свят. А особливо – діти. У народі кажуть: «Скільки взимку днів – стільки і свят». Розпочинаються зимові свята 19 грудня. Саме сьогодні цей день. Діти, а яке свято ми зустрічаємо 19 грудня?

Снігом, снігом та льодами,

Гей, здалека йде в наш край,

Йде з гостинцями, дарами

Преподобний Миколай!

  • -А щоб дізнатися яке наступне свято, вам потрібно розгадати чарівний кросворд.

1.Робота над кросвордом:

— Ви зараз відгадаєте кросворд і згадаєте, яке свято наближається.

1) Зірка ніжна, сніжно-біла

На рукав мені злетіла.

Поки ніс її сюди

Стала краплею води. (Сніжинка)

2) Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз)

3) На дворі — мороз і сніг,

А ніжкам дуже тепло в них! (Валянки)

4) Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я — … (зима).

5) В нас зимою білим цвітом

Сад зацвів, неначе літом. (Іній)

6) Плету хлівець на четверо овець,

А на п'яту — окремо. (Рукавичка)

7) Я падаю на ваші хати,

Я білий-білий, волохатий.

Я прилипаю вам до ніг.

І називаюсь просто… (сніг).

8) Я — вода, тільки тверда. (Крига)

  • -То ж яке свято наближається?
  • IV.Повідомлення теми та мети уроку.

–Сьогодні у нас незвичайний урок трудового навчання, а урок – майстерня. На уроці ми дізнаємося, як святкують Новий рік у різних країнах. Навчимося виготовляти незвичайний, чудовий та незамінний атрибут новорічного свята – ялинку.

  • V.Засвоєння нових знань:

1.Розповідь з елементами бесіди:

–Яке ж свято наближається?

–Ось з цією чарівною сніжинкою ми вирушимо у подорож країнами, дізнаємося, як там святкують Новий рік.

(На дошці записані назви країн: Японія, Італія, Німеччина, Україна.)

–Сніжинка полетіла до Японії. У Новорічну ніч там дзвонять дзвони. Вони відстукують тільки 108 разів. У цей час всі діти зайняті малюванням. Кожен малює те, що хотів би отримати у подарунок. Цей малюнок необхідно покласти під подушку, а потім заснути. Потрібно встигнути і зробити це якраз на 108-й удар.

–Тепер сніжинка летить до Італії. (Учитель переносить сніжинку.)У Новорічну ніч там викидають увесь розбитий посуд, старі меблі. Говорять, що це приносить багатство. До дітей прилітає чарівниця Бефані та біля кожного ліжка залишає новорічний подарунок.

2.Гра «Монгольська»:

–Але шкода гарного розбитого посуду! Спробуємо його склеїти. Попрацюємо у парах. Подивіться на дошку. Така красива і кумедна чашка розбилася. Спробуємо її скласти – «склеяти» із частин. (У кожного на парті у конвертах — «Монгольська гра». Потрібно скласти посуд із частин )

–Подивіться, наступна країна — Німеччина. Наша сніжинка полетіла туди. (Учитель перевішує сніжинку.) Перед Новим роком там можна зустріти на вулицях Сажотруса. Велике щастя — доторкнутися до нього та забруднитися сажею! До свята роблять монети, на яких зображена дитина, яка сидить на свині. Німці вважають, що свиня — це символ благополуччя. У нас теж з'явилося порося. Але на рильцеві відсутня якась частина. Яка? Потрібно приклеїти п'ятачок . (На дошці – малюнок голови поросяти без п'ятачка. Дитині зав'язують очі, а вона повинна прикріпити п'ятачок.)

–Ну, а тепер ми повертаємось до нашої країни – рідної України.

–Чим відрізняється святкування Нового року в Україні від інших країн? Хто приходить на Новий рік до нас? Куди Дід Мороз кладе подарунки?(Учні називають: приходять на свято Дід Мороз та Снігуронька; подарунки діти знаходять під ялинкою у Новорічну ніч.)

–Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважається священним деревом саме на ній у лісі під Новий рік люди розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи. Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди.

–Тому сьогодні, у нашій чарівній майстерні працюватимуть групи над створенням незвичайної новорічної ялинки.

  • 3.Аналіз зразка виробу. Графічний конспект
  • -Пропоную вам розглянути зразок роботи, яку будемо виконувати.

–Подивіться на новорічну ялинку на дошці.

–Із чого вона складається?

–Чим прикрашена?

–З якого паперу можна виготовити ялинку?

–Якого кольору папір беремо?

–Під час приклеювання ручок-гілочок, приклеюємо лише долоньки, а пальчики залишаємо вільними.

–А, щоб виготовити зірку – у вас на партах є шаблони.

–Але перед роботою потрібно гарно відпочити та розім'ятися. Давайте встанемо та відпочинемо.

  • 4.Фізкультхвилинка. «Морозець»

5.Створення робочих груп

-А тепер час створити робочі групи. У нас працюватиме шість груп. У кожній групі є свій майстровий. Працюючи в групі, допомагайте один одному, обговорюйте пропозиції щодо оздоблення виробу, будьте щедрими, доброзичливими.

6.Повторення правил техніки безпеки

-Давайте пригадаємо правила техніки безпеки під час користування ножицями і клеєм.(учні по черзі розповідають правила)

1.Кладіть ножиці так, щоб вони не звисали з парти.

2.Не залишайте ножиці в розкритому вигляді.

3.Не тримайте ножиці кінцями вгору.

4.Передавайте ножиці кільцями вперед.

5.З клеєм працюйте обережно, щоб він не потрапив до очей і рота.

-Отже, відчиняємо двері нашої майстерні і починаємо працювати над створенням чудо-ялинки. Так, саме чудо-ялинки, бо кожна із них наповниться теплом ваших рук.

7.Самостійна робота учнів

(Під музичний супровід.)

8.Виробнича гімнастика

Дружно вправними руками

Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем

І нічого не побʼєм

Пил зітремо, підметемо,

Скрізь порядок наведемо!

9.Продовження роботи

-Ваші роботи стають все кращими!

10.Презентація робіт, їх аналіз.

Оцінювання роботи груп

Подивіться, які незвичайні і чудесні новорічні ялинки створили наші майстри. (діти показують свої роботи гостям)

11.Підсумок уроку. Рефлексія.

-Чи сподобався вам наш урок? Чим саме?

-Що нового дізналися?

-Чого навчилися самі та зможете навчити друзів?

-Прикрасьте й свої оселі такими чудовими ялинками, і, я впевнена, на вас чекають найкращі подарунки.

12.Прибирання робочих місць

Перегляд файлу

Урок -  майстерня

Тема.

Комбіновані роботи. Колективно-групова робота. Виготовлення новорічної ялинки (ватман, клей, пензлик, кольоровий папір, серветки, простий олівець,  новорічний дощик, ножиці)

Мета:

ознайомити учнів з історією святкування та традиціями зимових свят; ознайомити учнів із процесом виготовлення новорічної ялинки; удосконалити навички роботи з папером; розвивати конструктивні здібності, фантазію; формувати навички співпраці; розвивати конструктивні здібності, фантазію, уяву; виховувати, акуратність, ощадливість; прищеплювати інтерес до народних традицій.

 

Обладнання:

демонстраційний матеріал — зразок новорічної ялинки; сніжинка; плакат із поросям (без п’ятачка); для індивідуального користування – кольоровий папір шаблон зірки; ножиці, клей; «Монгольська гра» (у конвертах).

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи і прийоми роботи:

 розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

 

Хід уроку

  1. Підготовка робочих місць

(до початку уроку)

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І промовим : «Добрий день!»

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Прийшла зима. Посипалися з неба пухнасті сніжинки. Білим килимом вкрили вони землю, дерева, дахи будинків. Заіскрився на сонці зимовий ліс. Зима прийшла і свята привела!Всі з нетерпінням чекають зимових свят. А особливо – діти. У народі кажуть: «Скільки взимку днів – стільки і свят». Розпочинаються зимові свята 19 грудня. Саме сьогодні цей день. Діти, а яке свято ми зустрічаємо 19 грудня?

 

Снігом, снігом та льодами,

Гей, здалека йде в наш край,

Йде з гостинцями, дарами

      Преподобний Миколай!

 

  • А щоб дізнатися яке наступне свято, вам потрібно розгадати чарівний кросворд.
  1. Робота над кросвордом:

— Ви зараз відгадаєте кросворд і згадаєте, яке свято наближається.

1) Зірка ніжна, сніжно-біла

На рукав мені злетіла.

Поки ніс її сюди

Стала краплею води. (Сніжинка)

2) Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз)

3) На дворі — мороз і сніг,

А ніжкам дуже тепло в них! (Валянки)

4) Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я — … (зима).

5) В нас зимою білим цвітом

Сад зацвів, неначе літом. (Іній)

6) Плету хлівець на четверо овець,

А на п’яту — окремо. (Рукавичка)

7) Я падаю на ваші хати,

Я білий-білий, волохатий.

Я прилипаю вам до ніг.

І називаюсь просто… (сніг).

8) Я — вода, тільки тверда. (Крига)

  • То ж яке свято наближається?
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні у нас незвичайний урок трудового навчання, а урок – майстерня. На уроці ми дізнаємося, як святкують Новий рік у різних країнах. Навчимося виготовляти незвичайний, чудовий та незамінний атрибут новорічного свята – ялинку.
  1. Засвоєння нових знань:
  1. Розповідь з елементами бесіди:
  • Яке ж свято наближається?
  • Ось з цією чарівною сніжинкою ми вирушимо у подорож країнами, дізнаємося, як там святкують Новий рік.

(На дошці записані назви країн: Японія, Італія, Німеччина, Україна.)

  • Сніжинка полетіла до Японії. У Новорічну ніч там дзвонять дзвони. Вони відстукують тільки 108 разів.  У цей час всі діти зайняті малюванням. Кожен малює те, що хотів би отримати у подарунок. Цей малюнок необхідно покласти під подушку, а потім заснути. Потрібно встигнути і зробити це якраз на 108-й удар.
  • Тепер сніжинка летить до Італії. (Учитель переносить сніжинку.)У Новорічну ніч там викидають увесь розбитий посуд, старі меблі. Говорять, що це приносить багатство. До дітей прилітає чарівниця Бефані та біля кожного ліжка залишає новорічний подарунок.
  1. Гра «Монгольська»:
  • Але шкода гарного розбитого посуду! Спробуємо його склеїти. Попрацюємо у парах. Подивіться на дошку. Така красива і кумедна чашка розбилася. Спробуємо її скласти – «склеяти» із частин. (У кожного на парті у конвертах — «Монгольська гра». Потрібно скласти посуд із частин )
  • Подивіться, наступна країна — Німеччина. Наша сніжинка полетіла туди. (Учитель перевішує сніжинку.) Перед Новим роком там можна зустріти на вулицях Сажотруса. Велике щастя — доторкнутися до нього та забруднитися сажею! До свята роблять монети, на яких зображена дитина, яка сидить на свині. Німці вважають, що свиня — це символ благополуччя. У нас теж з’явилося порося. Але на рильцеві відсутня якась частина. Яка? Потрібно приклеїти п’ятачок . (На дошці – малюнок голови поросяти без п’ятачка. Дитині зав’язують очі, а вона повинна прикріпити п’ятачок.)
  • Ну, а тепер ми повертаємось до нашої країни – рідної України.
  • Чим відрізняється святкування Нового року в Україні від інших країн? Хто приходить на Новий рік до нас? Куди Дід Мороз кладе подарунки?(Учні називають: приходять на свято Дід Мороз та Снігуронька; подарунки діти знаходять під ялинкою у Новорічну ніч.)
  • Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважається священним деревом саме на ній у лісі під Новий рік люди розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи. Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди.
  • Тому сьогодні, у нашій чарівній майстерні працюватимуть групи над створенням незвичайної новорічної ялинки.
  1. Аналіз зразка виробу. Графічний конспект
  • Пропоную вам розглянути зразок роботи, яку будемо виконувати.
  • Подивіться на новорічну ялинку на дошці.
  • Із чого вона складається?
  • Чим прикрашена?
  • З якого паперу можна виготовити ялинку?
  • Якого кольору папір беремо?
  • Під час приклеювання ручок-гілочок, приклеюємо лише долоньки, а пальчики залишаємо вільними.
  • А, щоб виготовити зірку – у вас на партах є шаблони.
  • Але перед роботою потрібно гарно відпочити та розім’ятися. Давайте встанемо та відпочинемо.

 

  1. Фізкультхвилинка. «Морозець»

 

  1. Створення робочих груп

 

  • А тепер час створити робочі групи. У нас працюватиме шість груп. У кожній групі є свій майстровий.  Працюючи в групі, допомагайте один одному, обговорюйте пропозиції щодо оздоблення виробу, будьте щедрими, доброзичливими.
  1. Повторення правил техніки безпеки

 

  • Давайте пригадаємо  правила техніки безпеки під час користування ножицями і клеєм.(учні  по черзі розповідають правила)
  1. Кладіть ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
  2. Не залишайте ножиці в розкритому вигляді.
  3. Не тримайте ножиці кінцями вгору.
  4. Передавайте ножиці кільцями вперед.
  5. З клеєм працюйте обережно, щоб він не потрапив до очей і рота.
  • Отже, відчиняємо двері нашої майстерні і починаємо працювати над створенням чудо-ялинки. Так, саме чудо-ялинки, бо кожна із них наповниться теплом ваших рук.
  1. Самостійна робота учнів

(Під музичний супровід.) 

 

  1. Виробнича гімнастика

Дружно вправними руками

Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем

І нічого не побʼєм

Пил зітремо, підметемо,

Скрізь порядок наведемо!

  1. Продовження роботи

 

  • Ваші роботи стають все кращими!

 

  1.                Презентація робіт, їх аналіз.

             Оцінювання роботи груп

Подивіться, які незвичайні і чудесні новорічні ялинки створили наші майстри. (діти показують свої роботи гостям)

  1.                Підсумок уроку. Рефлексія.

 

  • Чи сподобався вам наш урок? Чим саме?
  • Що нового дізналися?
  • Чого навчилися самі та зможете навчити друзів?
  • Прикрасьте й свої оселі такими чудовими ялинками, і, я впевнена, на вас чекають найкращі подарунки.

 

  1.                Прибирання робочих місць

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку