Конспект інтегрованого уроку з трудового навчання для 3-4 класів на тему: "Професій безліч є на світі"

Про матеріал

Інтегрований урок з трудового навчання

Перегляд файлу

Тема: Різноманітний світ професій
(3-4 класи)

(українська мова, літературне читання,трудове навчання)

 

Підготувала:

Муляр Олена Григорівна –  вчитель початкових класів та трудового навчання;

 

Мета: надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій формувати повагу до праці людини; розвивати увагу, пам'ять, світогляд дитини.
Обладнання: медіа проектор, інтерактивна дошка, ПК, картки із завданням

Тип уроку:інтегрований.


Хід уроку

Слайд №1

І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
Оголошення теми і мети.
 

Професій безліч є цікавих
Але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра справа
Прославили тебе в віках.
 

     Вчитель. Сьогодні, як ви вже здогадались, ми будемо говорити про професії.
- Як ви думаєте, що таке професія?
Професія – це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування.
    Чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у нас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки і зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику і дивитися телевізор?
    Отже, ми повинні засвоїти деякі знання, здобути уміння й навички, щоб отримати певну професію.
    Давайте порахуємо скільки людей було зайнято тим, щоб пошити сорочку: швачка, ткаля, селяни на бавовняному полі, трактористи, які зорали поля, землекопи, які вирили канали.
Чи всіх ми порахували?
Ні, не всіх.
    Ці люди шили, кроїли, ткали, пряли, орали, сіяли, пололи, поливали за допомогою знарядь і машин, які треба було зробити на заводі зі сталі. Сталь варили сталевари із чавуну. Чавун виплавили доменщики із руди.
    Що ж, треба знову всіх перераховувати: швачки, ткалі, колгоспники, трактористи, землекопи, будівельники машин, доменщики, сталевари, рудокопи.
Чи всіх згадали?
Ні, не всіх.
    Щоб люди знали свою справу, треба, щоб вони цієї справи навчилися. А де цього вчать? В училищах, технікумах, інститутах. Але ні в одне училище, ні в один інститут не візьмуть неграмотних. Де грамоти навчають? Ви знаєте і самі. У школі, в училищах, в інститутах? Вчителі і професори. А вчити не можна без книжок, без зошитів. Отже, потрібні ще люди, які друкують, майстри паперових фабрик. Так ми з вами ніколи не дійдемо до кінця списку. Від кожної речі, яку ти бачиш навколо, від стола, від стільця, від чашки можна пуститися в таку ж безкінечну подорож по заводах, шахтах, електростанціях.
Слайд №2

Гра «Світ професій».

Слайд №3-10
1. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (КОВАЛЬ).
2. Людина, яка займається вирощуванням лісів (лісник).
3. Селянин, який вирощує хліб (хлібороб).
4. Робітник, який ремонтує машини, обробляє метали (слюсар).
5. Майстер, який будує, споруджає що-небудь (будівельник).
6. Людина, яка доглядає овець (вівчар, чабан).
7. Спеціаліст, що шиє, ремонтує одяг (кравець).
8. Майстер, який фарбує будинки (маляр).
9. Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі (учитель).
10. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні речі, меблі (тесляр).
Вчитель. При виборі професії треба враховувати, які освітні галузі найважливіші. Проведемо гру «Що найважливіше». Я називатиму фах, а ви – шкільну дисципліну, яка найважливіша для цієї професії.
Економіст – математика.
Лікар – біологія.
Фармацевт – хімія.
Археолог – історія.
Геолог, еколог – географія, біологія.
Інженер – математика, фізика.
Програміст – інформатика.
Перекладач – іноземна мова.
Гра «Доповніть Словечко».(учні прикріплюють промінчики до сонечка на дошці)
… (Будівельник) новий дім
Збудував на радість всім.

…(Ветеринар) тварин лікує —
За здоров’ям їх слідкує.

Все знає… (Географ) про кулю земну,
Про гір висоту та морів глибину!

… (Диригент) керує хором,
Нам співати з ним. Не сором!
… (Електрику!) Електропраску
Відремонтуйте нам, будь ласка!

… (Кухар) запрошує
Всіх на обід.
Страви смачні —
Пообідати слід!

… (Лікар) уважно оглянув дитину,
Каже: «Потрібні тобі вітаміни!»

… (Тренер) спортсменів тренує сумлінно,
Про олімпійську турбується зміну!
… (Перукар) чаклує в перукарні —
Зачіски всім робить дуже гарні!

… (Токар) виточив із сталі
Всі потрібні нам деталі!

… (Футболіст)
Штрафний пробив —
У ворота м’яч влетів!
Гра «Закінчи речення»:
а) Виступає в театрі ….
б) Літає в космос ….
в) Точить на верстаті деталі ….
г) Ловить рибу ….
д) Вчить дітей ….
е) Робить двір чистим …
Вчитель
Ви молодці, добре знаєте, які існують професії. Узагалі, всі професії світу можна поділити на 5 груп:
Слайди №11
«людина — природа» (го­ловний предмет праці — рослини, тварини або мікроорганізми),
«людина — техніка» (головний предмет праці — технічні засоби),
«людина — людина» (головний предмет праці — люди, групи людей, суспільство),
«людина — знакова система» (головний предмет праці — умовні знаки, цифри, мови, ноти)
«людина -художній образ» (головний предмет праці – художні образи та методи їх побудови.)
Робота в групах.
Клас ділиться на п’ять груп. Кожна група отримує картку з назвою професії і коротким описом умов роботи. Необхідно визначити до якої групи професій відноситься зазначена професія.
Написи на картках
Вчитель – працює з дитячим колективом, передає свої знання, спілкується з великою кількістю людей, користується повагою учнів. У нього дуже багато паперової роботи, багато часу займає підготовка до уроків та перевірка зошитів, величезна відповідальність за безпеку учнів. Нервова і виснажлива робота.
Музикант - виступає на сцені, володіє особливими знаннями і навичками, має можливість самореалізуватись у музичних творах, від роботи отримує емоційне задоволення, мандрує іншими країнами. Робота вимагає постійної роботи над собою і наявності особливих здібностей: музичного слуху, почуття ритму. Постійно гастролює, робота переважно у нічний час, часто – у вихідні. Мало часу проводить із сім’єю.
Агроном – працює на свіжому повітрі, багато пересувається пішки, живе у сільській місцевості, зимою має небагато роботи, завжди має можливість спостерігати результати своєї праці, керує людьми. У період посівної та збиральної кампаній працює без вихідних і майже цілодобово, часто має погані умови праці.
Оператор комп’ютерного набору – постійно перебуває у приміщенні, більшість часу проводить перед комп’ютером. Має обмежене коло спілкування. Робота вимагає зосередженості. Від малорухливого способу життя має схильність до розвитку хвороб спини. Має досить непогану зарплату.
Машиніст електровоза – постійні поїздки, змінна робота, достатня кількість вихідних. Стабільний непоганий заробіток. Залізничники мають власні санаторії, лікарні. Велика відповідальність за пасажирів. Часті аварії, що загрожують життю.
ІV. Підсумок

Гра «Продовж слово». Придумати професію на кожну літеру.
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Я — яхтсмен.

Вчитель.
Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло.
Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!

Використані джерела:
1.Юлія Пізик. Діло майстра величає //Трудове навчання. – К.: Шкільний світ, 2008. - №8
2. Владлена Євдокименко. Конкурс – гра «Господарочка» //Трудове навчання. – К.: Шкільний світ, 2008. - №6
3.http://vadilla.moy.su/load/prezentaciji/gra_quot_u_sviti_profesij_quot/13-1-0-207
4.http://teacher.at.ua/publ/gra_teleperedacha_quot_garnikh_profesij_na_sviti_chimalo_quot/43-1-0-11540
5.http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/24918/

 

docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку