Урок з теми "Рисунок". 11 клас

Про матеріал

Тема уроку: Рисунок

Мета уроку:навчальна:ознайомити учнів з теоретичним поняттям . академічний рисунок та визначити його особливості

розвиваюча:розвиток наочно-образного мислення, пізнавального інтересу, творчих здібностей учнів;

виховна::виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці

Перегляд файлу

Урок № 6 (1 год.)

Тема уроку: Рисунок

Мета уроку:навчальна:ознайомити учнів з теоретичним поняттям . академічний  рисунок та визначити  його особливості

розвиваюча:розвиток наочно-образного мислення, пізнавального інтересу, творчих здібностей учнів;

виховна::виховувати любов до праці, до предмету, творче ставлення до праці

Тип уроку:комбінований

Наочність: презентація, плакати

Обладнання:, мультимедійна дошка. кольорові крейди.

Міжпредметні зв'язки: малювання, креслення.

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………..

1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів………………………..

5 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів…………...

ІV Повідомлення теми та завдань уроку…………………………..

4 хв.

1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу………………………………………

15 хв.

VІ. Закріплення нових знань………………………………………..

VІІ. Практична робота ……………………………………………….

 5 хв.

15 хв.

VІІІ. Заключна частина…………………………………………….

1 хв.

 


Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент.

1.Введення учнів в майстерню після дзвоника;

2. Привітання;

3 Перевірка присутності учнів за журналом;

4. Перевірка підготовленості учнів до заняття;

5. Ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Під час актуалізації учні демонструють свої роботи з попереднього уроку, розповідають з якими проблемами вони зустрілися під час виконання завдання.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Розповідь вчителя.

Ну що, час продовжити нашу історію? Ви намалювали свої малюнки, а отже можете попросити допомоги у перехожих.

Ми вертаємось в нашу історію, бачимо перед собою вулицю де небагато перехожих, але хоч вони нам допоможуть?  Питаєте у першого ліпшого «Чи не знаєте, кому може належати цей автомобіль ,чи можливо ви принаймні бачили когось хто виходив з такого автомобіля?», але ні перший , ні другий і навіть третій перехожий відповів що нічого не знає. Ви вже почали сумніватися в своїх силах, але не час здаватися. Ви продовжуєте питати,і ось результат,  перехожий відповів: « Так, я знаю чиє це авто, але відвести вас не зможу, ну знаю чим вам допомогти, я підкажу дорогу яка веде в будинок, господаря автомобіля, та опишу вам його будинок, а ви якщо зможете намалюйте його, я вам підкажу де що малювати, згода?». Ви погодилися, присіли з перехожим у найближчому кафе, та почали малювати.

А зараз повертаємось до класу. Спочатку ми з вами навчимось легким вправам для створення академічного малюнку.

ІV Повідомлення теми та завдань уроку

Тема уроку: Рисунок

Завдання уроку:

  • визначити теоретичне поняття академічного рисунку
  • оволодіти прийомами виконання академічного рисунку

V. Вивчення нового матеріалу

Мистецтво малювання – це дивовижний процес створення ілюзії видимого світу, заснований на реалістичному зображенні. Так говориться у вступі до чудовій книзі Миколи «Основи академічного навчального малюнка».

Академічний малюнок і живопис - це основа для всіх подальших відгалужень візуального мистецтва (комп'ютерна графіка, дизайн, архітектура, сучасна ілюстрація).

Адже в сучасних візуальних технологіях ідея, яка народилася в голові, перш за все створюється на папері і тільки потім реалізується на комп’ютері.

Досвідчені художники також застосовують його в своїх роботах, але в якості начерку, що готують до більш масштабної і відповідальної картині.

 

Не варто думати, що його просто малювати, тут потрібно проявити всю свою майстерність, показати мистецтво начерку, передати обсяг на площині. Зазвичай виконується академічний рисунок олівцем, але можливі і виключення.

Наприклад, іноді майстром вибирається такий матеріал, як сепія, вугілля або сангина. Ними малювати складніше, ніж графітним олівцем, оскільки всі ці матеріали вимагають вправності та навичок в роботі. До того ж у разі замальовки неправильних штрихів вугілля стерти вже неможливо.

Академічний малюнок виконується на білому або тонованому папері. У першому випадку найсвітлішим відтінком вважається лист, а самим темним - насичений тон олівця. На тонованому папері для додання малюнку відблисків використовуються світлі крейди. Варіювання тонів від самого світлого до темного залежить від майстерності художника і вміння користуватися матеріалами.

 Залежно від постановки, розрізняють кілька видів, на які ділиться академічний рисунок: портрет, фігура в одязі або оголена, торс, бюст, кисті рук, різне положення фігури. Замальовка картини відбувається поступово, але не з одного кута в інший: частини малюнка зображуються одночасно, просто з часом деталізуються, уточнюються, набирають потрібний, більш насичений тон.

Академічний малюнок має кілька етапів. Перш за все, художник повинен зробити ескіз, щоб приблизно представляти кінцевий результат майбутньої роботи. Швидкий начерк дозволить зрозуміти, як розташувати лист, правильно підібрати пропорції, напрямок руху натурника, ставлення площин і т.д. Потім можна приступати до начерку, щоб вловити характер портрета або рух фігури, встановити основні пропорції, напрямок.

Наступним етапом є побудова площин, обсягів, фігури, перспективи. Щоб правдоподібно зобразити людини, необхідно володіти знаннями анатомії тіла, знати напрямок і розташування м`язів. Також потрібно зобразити площині, в яких знаходиться фігура. Останнім, завершальним, етапом вважається штрихування. Тут художник повинен не тільки правильно вибрати тон, а й напрямок штриха, його вигляд і товщину. Штрихування дозволяє зобразити предмети ближче або далі, в горизонтальному або вертикальному положенні, сформувати тінь і світло.

Академічний малюнок - справжній спосіб пізнання й вивчення дійсності. Виконуючи численні малюнки з натури, художник виробляє в собі вміння чітко виділяти головне в явищі, відкидаючи або, навпаки, акцентуючи окремі деталі.

 Він виявляє правильні співвідношення різних частин предмета, простежує розподіл світла й тіні на його поверхні, вплив світлоповітряного середовища і т. п.

Основні принципи академічного малюнка:

1.Першочергове значення має конструкція предмета. При цьому конструктивна побудова невіддільне від моделювання. Тобто, світлотінь розподіляється по предмету в суворій відповідності з його будовою і формою.

2. Кожен предмет можна уявити як сукупність основних геометричних форм: кулі, паралелепіпеда, циліндра. Якщо вам відомо, як розподіляється світло по поверхні цих простих форм, ви зможете намалювати будь-яку досить складну форму.

3.Художник малює площинами. Тобто, все півтони займають свою ділянку площині. Де межі цих площин, ви знаходите виходячи з конструкції предмета.

4.Світлотінь і конструкція опрацьовуються одночасно, на всій площині аркуша. Тобто, не залишається «білих плям», як у випадку, коли малюєте спочатку один шматочок, а потім другий. Малюнок на будь-якій стадії можна вважати закінченим.

5.Робота ведеться від загального до конкретного. Спочатку великі форми і площини, потім деталі. Тобто, якщо малюєте портрет, наприклад, починаєте ні з вічко а з загальної форми голови. А дрібниці типу вій або родимок взагалі плануєте вже в самому кінці, коли малюнок готовий.

Міфи пов'язані з академічним малюнком:

Міф 1. Академічний малюнок - робота за завданням.. На відміну від малюнка на вільну тему.

Насправді, академічний рисунок - це система реалістичного зображення предметів, виходячи з їх конструктивних особливостей.

І, в принципі, не важливо, що і де ви малюєте. За малюнком майже завжди можна вгадати, чи вчився його автор академічному малюнку. Особливо це помітно на популярних останнім часом портретах по фото. Бо не маючи такого досвіду, людина просто копіює тональні плями, і форма може «поплисти». Якщо ж художник навчався малювати професійно, він починає насамперед будувати портрет, і плями в своєму розпорядженні відповідно до побудовою. Можливо, вони у нього будуть дещо іншими, ніж на початковій фотографії, але форма буде виглядати правильної і переконливою.

Міф 2. Академічному малюнку навчитися дуже важко.

В принципі, зрозуміло, чому складається таке враження. Я теж бачила об'ємні підручники з малюнку. Але розумієте, малюнок - це рух. Те, що можна показати дуже легко, пояснити словами набагато важче. Спробуйте описати, наприклад, «танець маленьких каченят» так, щоб людина, яка ніколи його не бачив, зумів би станцювати, керуючись вашим описом.

Міф 3. Академічному малюнку потрібно вчитися дуже багато років.

Можна освоїти основні принципи і руху всього за кілька занять. А роки практики відточують майстерність. Зрозуміло, що той, хто водить машину 10 років, робить це дещо краще, ніж той, що тільки отримав права. А так - так, вчитися можна все життя.

Міф 4. Академічний малюнок - дуже нудне заняття.

Тут сперечатися важко. Спочатку, поки не дуже виходить, може бути, дійсно не весело. Тому що починають навчання з примітивів - малюють куб, куля, призми. А хочеться, наприклад, портрет.

Але, це як гами в музиці. «Політ джмеля» грати набагато цікавіше, але якщо пальці не придбали швидкість в результаті програвання «нудних» гам, «Політ джмеля» буде теж не швидким.

VІ. Закріплення нових знань

Учні розповідають як вони зрозуміли поняття академічний рисунок, послідовність його виконання та що цікавого дізналися на уроці.

VІІ. Практична робота

Сьогодні на практичній роботі ми з вами навчимося малювати будинок, для того щоб допомогти художнику.

Будинок - це архітектурна будова, тому малюючи його поетапно, спочатку потрібно побудувати загальне креслення будинку, а вже потім починати "будувати" і додавати в картинку інші частини будинку. Малюючи будинок не обійтися без лінійки, ну і, звичайно ж, олівця. Будинок повинен виглядати симетрично, тому потрібно точно розмітити розміри висоти, ширини і т.д. за допомогою лінійки.

Будинок можна зобразити по-різному, наприклад, зробити дах з черепиці, намалювати подвійні двері або додати трубу каміна, викладену з цегли. Ці "дрібниці" малюйте вже за вашим бажанням, але будь-який будинок повинен мати фундамент, стіни, дах і двері з вікнами. Якщо слідувати цим правилам, то урок, як намалювати будинок для вас буде дуже легким.

Как нарисовать дом, шаг 11. Загальне креслення будинку

Щоб створити креслення будинку намалюйте спочатку прямокутник. Відміряйте всередині нього більше половини простору і проведіть на цій точці вертикальну лінію. Вона розділить будинок на дві частини, передпокій і вітальню. Мета цього уроку навчитися бачити пропорції будинку, мій малюнок не обов'язково копіювати, ви можете вибрати для свого малюнка іншу планування будинку.

2. Контури даху і дверей

Как нарисовать дом, шаг 2Усередині лівої половини будинку намалюйте лінії даху, точку її вершини. З кінця правої лінії, проведіть горизонтальну лінію, аж до кінця самого будинку, вона відділить дах від стін. У правій частині картинки намалюйте прямокутник для майбутніх дверей.

3. Як намалювати вікна

Ви бачите, що малюючи будинок поетапно, за допомогою лінійки, все виходить швидко і рівно. І лише варто намалювати вікна та фундамент, картинка будинку стане майже готова. У нижній частині картинки проведіть Как нарисовать дом, шаг 3лінію для фундаменту, вона обов'язково повинна бути у будь-якого будинку. Обведіть контури даху додатковими паралельними лініями. У вітальні намалюйте два прямокутники для вікон.

4. Додаємо більше деталей в малюнок будинку

Как нарисовать дом, шаг 4Тепер потрібно злегка "обрізати" дах по обидва боки, зробивши для неї невеликий ухил. Рідко дахи будинків бувають прямими, будівельники завжди намагаються надати їй цікаву, незвичайну форму. "Обріжте" дах лініями навскоси в двох місцях. Обведіть вікна і двері додатковими лініями по контуру. Внизу будинку додайте ще одну площину для його нижньої частини. Близько розділової вертикальної лінії намалюйте прямокутник з невеликим іншим прямокутником нагорі, ця фігура послужить димоходом. Намалюйте в лівій частині під дахом лінію з'єднання даху зі стіною.

Картинки по запросу как нарисовать дом академический рисунок5. Як намалювати будинок. Заключний етап

Зробіть олівцем паралельні лінії фасадної частини даху, щоб створити ефект викладених дощок. У вікнах намалюйте перемички. Дверний отвір намалюйте з двох половинок. Внизу біля входу намалюйте поріг. Фундамент "зробіть" з цегли, розділивши загальний контур на клітини. Дах потрібно також прикрасити. Найкраще для цього намалювати деталі черепиці. Доведеться трохи попрацювати, зате малюнок будинку буде гарніше. Камінна труба теж буде з цегли.

VІІІ. Заключна частина

Розповідь вчителя.

А зараз закриваємо очі і поринаємо у продовження нашої дивовижної історії. Намалювавши будинок зі слів перехожого, ви вирушили на пошуки художника. Вже почало темніти, людей навкруги ставало все менше і менше. Зрозумівши, що  на сьогодні потрібно припиняти пошуки, ви зрозуміли що треба було знайти де можна переночувати.  Але в вікнах у людей, вже почало пропадати світло, і місто засинало. Ви вийшли на центральну вулицю міста, та побачили будинок в якому ще горило світло, та вирушили туди. Постукавши у двері, ви занепокоїлись, раптом вам відкриє двері якась навіжена та викликає поліцію, раптом це буде здоровий чолов’яга яких не буде розмовляти а зразу виштовхне вас на вулицю. Та двері відкрила усміхнена бабуся, яка завжди чекає гостей, вона напоїла вас чаєм з найсмачнішими пиріжками. Та застелила ліжко і побажала вам гарних снів.

Пора повертатися до школи, на сьогодні нашу історію завершено, продовження чекайте на наступному уроці.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. А. Михаил
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
3239
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку