Мета: Розширити і збагатити уявлення дітей про живу природу рідного краю; розвивати у дітей логічне мислення; закріпити лічбу у прямому і зворотному напрямках, розвивати вміння орієнтуватись в просторі. Учити дітей естетично сприймати природне довкілля, помічати у світі природи прекрасне, чарівне, дивовижне. Сприяти формуванню елементів екологічного світорозуміння, екологічної культури. Виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до природи.
Інтегроване заняття
“До природи можна доторкнутися лише серцем”
Підходить літо, тепле, кольорове
І кличе нас у мандри веселкові.
Туди, де чисто, радісно і гоже
Як щось не так десь, діти допоможуть.
Почистять, полікують, захистять.
Майбутнє світу у руках малят.
(Вибігають діти з наплічниками)
Шановні пасажири, поспішіть!
Наш потяг вирушить у путь за мить.
Та щось наш потяг довго не рушає
Послухайте,про допомогу хтось благає..
(Звучить голос Землі) сигнал тривоги.
Дітки допоможемо нашій Землі? Вона одного кольору чи різнокольорова? На ній є річки, поля, ліси. І кожен колір щось означає.
Що позначає зелений колір? (Ліси, поля)
Синій колір? (Річки, озера,моря)
Жовтий колір? (Пісок)
Тоді рушаймо у мандрівку до Матінки Природи.
Звучить музика
Увага, Увага! Потяг далі не їде.
Зупинка " Сумний ліс"
- Щось наш ліс засумував
- Хтось усе тут поламав
- Навіть пташки не співають
- Весело щось не літають
- Дітки, треба помагати
- І природу рятувати!
- Виходимо з вагончиків.Чи подобається вам наша лісова галявина? Чому?
- Дітки,як ви гадаєте,чому ми не чуємо веселого співу пташок?
- А де живуть пташки? Правильно, у гніздечках на дереві,у парку, у садках. Але люди вирубують дерева, руйнують гніздечка, повітря стає забрудненим, дихати стає важко, жити стає ніде. Дітки,що ми можемо зробити, щоб повітря знову стало чистим, а пташки весело защебетали?
" Правила нагадування"
- Ми залишимо плакат нагадування "Як поводитися в лісі"
Молодці , галявину прибрали,можна й пограти.
Гра " Павучок" ( завдання на логіку.) "Так чи ні"
-Молодці, дітки. На " Лісовій Галявині" з'явилися чарівні квіти і запрошують нас пограти з ними у гру.
Математична гра "Чарівні квіти"
Молодці, розвеселили і прикрасили ми сумний ліс.Зраділи пташки,знову весело заспівали і ми з вами теж спробуємо насолодитися і відчути запах лісу.
Дихальна гімнастика
Природа знов красою сяє
Наш потяг далі вирушає.
Чуєте, Річка благає про допомогу.
(Запис Річки)
Допоможемо? Тоді рушаємо на допомогу.
Фізкульхвилинка "По стежині"
А ось і Річка.Скільки тут сміття. А чи зможуть наші дітки прибрати і очистити Річку?
Естафета "Сміттєлов"
(2 команди "Хто швидше збере і посортує сміття"
Дітки,скажіть, а що ми зробимо зі сміттям?Правильно, викинемо у контейнер. Давайте пригадаємо,який колір контейнера ми використовуєм для пластику?; Для паперу?; Для Заліза.
Дітки річка вдячна нам за допомогу і дозволила погратися своїм пісочком.Давайте залишимо їй на згадку свої малюнки.
Гра "Домалюй фігуру"
Молодці. Ми добре попрацювали і гарно розважилися. Попрощаємось з Річкою повертаємось.
Я думаю,що сьогодні ми трішки допомогли нашій Землі,нашій природі і будемо нагадувати всім, як потрібно поводитись у довкіллі, щоб зберегти природу прекрасною.бо все в природі створено Богом. І тому ми маємо розуміти, любити, дбати про нашу Землю, і нашу природу. Бо до краси природи можна торкнутися лише серцем.
Давайте подякуєм Богові за створений світ попросимо Господа зберегти нашу землю.послати нам мир, спокій,добро, радість.
Пісня - "Боже допоможи"
А тепер сідаємо у наш потяг і повертаємось назад до садочка. Машиніст полічи туристів і рушаймо.