До уроку перевернутого навчання "Суспільний устрій та повсякденне життя . Господарство Русі-України наприкінці Х - у першій половині ХІ ст.

Про матеріал
Сценарій уроку в системі перевернутого навчання 7 клас Тема: "Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст." форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
Перегляд файлу

Шаблон сценарію уроку в системі перевернутого навчання

Тема:  Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

 

Мета: Домогтися засвоєння навчального матеріалу в межах                   навчальної (робочої навчальної) програми.

            Створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей.

Діяльність учителя

Вдома:

  • опрацьовує програму;
  • створює робочий лист;
  • продумує запитання-завдання для кожної групи;
  • підбирає інструменти для навчання, самоконтролю, контролю

 

На уроці:

  • Що таке верстви населення?
  • Намалювати в зошиті піраміду «Соціальний устрій Русі – України».
  • Заповнити піраміду після презентації роботи 1-3 груп.
  • Скласти таблицю «Розвиток господарства Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» за матеріалами 4 груп.
  • Рефлексія.

 

Діяльність учнів

Вдома:

Знайомляться з темою та обирають те, що їх цікавить

Робота з джерелами  інформації,  запропонованими учителем

На уроці:

  • шукають відповідь на питання;
  • фіксують інформацію у форматі, запропонованому учителем, або ж пропонують свій;
  • створюють колективний, або ж індивідуальний продукт;
  • презентують його,
  • рефлексують

 

 

   Сценарій уроку в системі перевернутого навчання 7 клас

Тема:  Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

 

Мета: Домогтися засвоєння ролі різних верств і станових груп населення Русі-України, повсякденне життя мешканців міста та села, ступінь розвитку господарства і торгівлі.           Створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей.

 

Діяльність учителя

Вдома:

Питання для опрацювання вдома:

Привілейовані верстви населення

1.

2.

3.

4.

Непривілейовані верстви населення

1.

2.

3.

4.

Залежне населення

1.

2.

3.

4.

Розвиток господарства Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

 

1.

2.

3.

4.

 

Робочий лист (записи в зошиті)

 

       Запитання-завдання для кожної групи:

1. Дати визначення понять «князі», «бояри», «дружинники», «духівництво», назвати їхні права та обов’язки.

2. Дати визначення понять «міщани», «селяни-смерди», «наймити», «ізгої», назвати їхні права та обов’язки.

3. Дати визначення понять «закупи», «рядовичі», «челядь», «холопи», назвати їхні права та обов’язки.

4. Скласти таблицю

Галузь господарства

Характерні ознаки розвитку

Сільске господарство

 

Ремесла

 

Торгівля

 

Місто

 

 

 

 

На уроці:

  • поділ дітей на 4 групи
  • індивідуальні та групові консультації;
  • індивідуальна та групова допомога;

Діяльність учнів

Вдома:

Знайомляться з темою та обирають те, що їх цікавить

На уроці:

  • шукають відповідь на питання (ділиться, споживає);
  • фіксують інформацію у зошиті, або ж пропонують свій;
  • створюють колективний продукт(Соціальний устрій Русі - України, сенкан, );
  • презентують створені продукти
  • рефлексують

 

 

Тема:  Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

Знаю:

 

соціальний устрій Русі-України;

 

повсякденне життя та господарство різних верств населення Русі-України.

Розумію:

«верстви»

  • групи населення із закріпленими за ними правами і обов’язками

 

 

 

Умію:

Визначити верстви вільного населення.

Привілейоване.

Непривілейоване

 

 

 

 

Князь.  Духівництво. Дружинники. Бояри. Ремісники. Міська верхівка. Купці. Смерди.

 

Визначити верстви залежного населення

 

 

 

 

Закупи. Рядовичі. Холопи. Челядь.

Скласти таблицю

Галузь господарства

Характерні ознаки розвитку

Сільске господарство

.  Перехід до парової системи з трипільною сівозміною.

2.  Удосконалення знарядь праці, виникнення плуга із залізним наральником.

3.  Використання органічних добрив.

4.  Підвищення врожайності

Ремесла

.  Розвиток металургії, вироби якої користувалися попитом за кордонами Русі.

2.  Розвиток гончарства.

3.  Розвиток ювелірного ремесла: скань — вироби з крученого, срібного або золотого дроту; зернь — маленькі золоті чи срібні зерна накладалися на малюнок і припаювалися; перегородчаста емаль — склоподібною масою різних кольорів покривали підготовлені, створюючи

красиві й довговічні прикраси.

4.  Розвиваються ремесла з обробки шкіри, дерева, каміння, кістки.

5.  Розвиток домашніх ремесел — прядіння і ткацтва.

6.  Існувало понад 60 ремісничих професій

Торгівля

1.  Географічне положення сприяло перетворенню Києва на міжнародний торговий центр

2.  Три торгові шляхи: «грецький» — з Північної Європи 

до Візантії; «залозний» — з Європи через Кавказ до

арабського сходу; «соляний» — з Криму до Києва.

3.  Тісні торгові відносини з Візантією

Створювати  сенкан

 

  1. Перший рядок – тема (іменник).
  2. Другий – опис теми (два прикметники).
  3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  5. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

 

Рефлексія

Сенкан

  1. Населення.
  2. Верстви населення.
  3. Привілейоване, непривілейоване, залежне.
  4. Соціальний устрій Русі-України.
  5. Несправедливість.

   

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Брижик Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
12 травня 2020
Переглядів
936
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку