Шаблон сценарію уроку в системі перевернутого навчання
Тема: Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
|
Мета: Домогтися засвоєння навчального матеріалу в межах навчальної (робочої навчальної) програми.
Створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей.
|
Діяльність учителя
|
Вдома:
-
опрацьовує програму;
-
створює робочий лист;
-
продумує запитання-завдання для кожної групи;
-
підбирає інструменти для навчання, самоконтролю, контролю
|
На уроці:
-
Що таке верстви населення?
-
Намалювати в зошиті піраміду «Соціальний устрій Русі – України».
-
Заповнити піраміду після презентації роботи 1-3 груп.
-
Скласти таблицю «Розвиток господарства Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» за матеріалами 4 груп.
-
Рефлексія.
|
Діяльність учнів
|
Вдома:
Знайомляться з темою та обирають те, що їх цікавить
Робота з джерелами інформації, запропонованими учителем
|
На уроці:
-
шукають відповідь на питання;
-
фіксують інформацію у форматі, запропонованому учителем, або ж пропонують свій;
-
створюють колективний, або ж індивідуальний продукт;
-
презентують його,
-
рефлексують
|
Сценарій уроку в системі перевернутого навчання 7 клас
Тема: Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
|
Мета: Домогтися засвоєння ролі різних верств і станових груп населення Русі-України, повсякденне життя мешканців міста та села, ступінь розвитку господарства і торгівлі. Створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей.
|
Діяльність учителя
|
Вдома:
Питання для опрацювання вдома:
Привілейовані верстви населення
1.
2.
3.
4.
|
Непривілейовані верстви населення
1.
2.
3.
4.
|
Залежне населення
1.
2.
3.
4.
|
Розвиток господарства Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
1.
2.
3.
4.
|
Робочий лист (записи в зошиті)
Запитання-завдання для кожної групи:
1. Дати визначення понять «князі», «бояри», «дружинники», «духівництво», назвати їхні права та обов’язки.
2. Дати визначення понять «міщани», «селяни-смерди», «наймити», «ізгої», назвати їхні права та обов’язки.
3. Дати визначення понять «закупи», «рядовичі», «челядь», «холопи», назвати їхні права та обов’язки.
4. Скласти таблицю
Галузь господарства
|
Характерні ознаки розвитку
|
Сільске господарство
|
|
Ремесла
|
|
Торгівля
|
|
Місто
|
|
|
На уроці:
-
поділ дітей на 4 групи
-
індивідуальні та групові консультації;
-
індивідуальна та групова допомога;
|
Діяльність учнів
|
Вдома:
Знайомляться з темою та обирають те, що їх цікавить
|
На уроці:
-
шукають відповідь на питання (ділиться, споживає);
-
фіксують інформацію у зошиті, або ж пропонують свій;
-
створюють колективний продукт(Соціальний устрій Русі - України, сенкан, );
-
презентують створені продукти
-
рефлексують
|
Тема: Суспільний устрій та повсякденне життя. Господарство Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
Знаю:
|
|
соціальний устрій Русі-України;
|
|
повсякденне життя та господарство різних верств населення Русі-України.
|
Розумію:
|
«верстви»
|
-
групи населення із закріпленими за ними правами і обов’язками
|
Умію:
|
Визначити верстви вільного населення.
Привілейоване.
Непривілейоване
|
Князь. Духівництво. Дружинники. Бояри. Ремісники. Міська верхівка. Купці. Смерди.
|
Визначити верстви залежного населення
|
Закупи. Рядовичі. Холопи. Челядь.
|
Скласти таблицю
|
Галузь господарства
|
Характерні ознаки розвитку
|
Сільске господарство
|
. Перехід до парової системи з трипільною сівозміною.
2. Удосконалення знарядь праці, виникнення плуга із залізним наральником.
3. Використання органічних добрив.
4. Підвищення врожайності
|
Ремесла
|
. Розвиток металургії, вироби якої користувалися попитом за кордонами Русі.
2. Розвиток гончарства.
3. Розвиток ювелірного ремесла: скань — вироби з крученого, срібного або золотого дроту; зернь — маленькі золоті чи срібні зерна накладалися на малюнок і припаювалися; перегородчаста емаль — склоподібною масою різних кольорів покривали підготовлені, створюючи
красиві й довговічні прикраси.
4. Розвиваються ремесла з обробки шкіри, дерева, каміння, кістки.
5. Розвиток домашніх ремесел — прядіння і ткацтва.
6. Існувало понад 60 ремісничих професій
|
Торгівля
|
1. Географічне положення сприяло перетворенню Києва на міжнародний торговий центр
2. Три торгові шляхи: «грецький» — з Північної Європи
до Візантії; «залозний» — з Європи через Кавказ до
арабського сходу; «соляний» — з Криму до Києва.
3. Тісні торгові відносини з Візантією
|
|
Створювати сенкан
|
-
Перший рядок – тема (іменник).
-
Другий – опис теми (два прикметники).
-
Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
-
Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
-
Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.
|
Рефлексія
Сенкан
|
-
Населення.
-
Верстви населення.
-
Привілейоване, непривілейоване, залежне.
-
Соціальний устрій Русі-України.
-
Несправедливість.
|
|
|
|