Урок №
Дата
Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання виробу.
МЕТА:
Формувати предметні компетентності:
Розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Учні повинні знати
- етапи проектування гольниці;
- конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу;
- розрізняти і знати назви інструментів для обробки конструкційних матеріалів;
- розуміти необхідність дотримання правил безпечної праці.
Обладнання: комп’ютер,проектор,програмне забезпечення, ножиці, шпильки, тканина (фетр), картон.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1.Перевірка присутності учнів.
2.Перевірка готовності учнів до уроку.
3.Створення емоційного настрою.
Стали всі рівненько,підтягнулись,
Один одному так щиро посміхнулись!
На урок старанність не забули взяти?
Отже,починаймо працювати!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(слайд 1)
Тема рукоділля в картинах художників
(слайд 2-3)
(слайд 4-9)
Творчий проект на олімпіаду III рівня учениці 9-В кл. Пімонової Лілії (2018-2019 н.р.)
(слайд 10)
Гра «Знайди помилку»
(слайд 11)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(Формування позитивного ставлення до навчальної діяльності на уроці)
Для того, щоб учень зміг якісно виконати проект, йому потрібно знати: чи знадобиться цей виріб йому у житті, володіти певними знаннями про властивості матеріалів та відповідне використання інструментів.
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
Ми дійшли висновку, що гольниця – це потрібна річ. А щоб її виготовити,нам потрібно з’ясувати, які матеріали та інструменти слід використовувати.
(Запис у зошитах) (слайд 12)
Людину оточують багато речей : машини, одяг, посуд, книги та багато іншої продукції, для виготовлення яких потрібні різні матеріали. Наприклад, щоб виготовити меблі, необхідна деревина, ручки для письма – пластмаса, ножиці – метал, книжки – папір та картон, сукні – тканина тощо.
Деякі вироби виготовляють з одного матеріалу, а для виготовлення інших застосовують кілька видів матеріалів.
(слайд 15-18)
1.Конструкційні матеріали для виготовлення гольниці. (Демонстрація матеріалів)
(слайд 19-20)
Виріб ми будемо виготовляти із такого матеріалу, як фетр.
2.Фетр – це матеріал із зваляної шерсті. З'явився майже 400 років тому. Фетр отримується шляхом валяння пуху зайців, кролів, кіз, відходів
хутра. Тканина фетр вже тоді відрізнялася легкістю, довговічністю і більш привабливим зовнішнім виглядом. Сьогодні, завдяки сучасним технологіям, в промисловому виробництві є можливість змішувати чисту шерсть з синтетичними волокнами, що робить матеріал більш пластичним, м'яким, гладким та більш дешевим.
3.Загадки про інструменти та пристосування,які будуть використані на уроці.
Рубрика «Скринька знань»
4.Історія ножиць та шпильок (повідомлення учнів)
5. Професія лекальника (слайд 21-22)
Фізкультхвилинка
V. Інструктаж до практичної роботи.
- Постановка мети.
- Організація робочого місця.
- Дотримання правил безпечної праці (повідомлення учнів)
(слайд 23)
VІ. Практична робота. (слайд 24)
1.Виготовлення шаблонів.
2.Розкроювання виробу.
Під час виконання роботи, надавати допомогу учням, контролювати виконання, виявляти помилки та вказувати на шляхи їх усунення.
Рефлексія «Рюкзак знань» (слайд 25)
№ |
Питання |
Відповіді |
1 |
Я прийшла на урок |
Похмурою Веселою Байдужою Зацікавленою |
2 |
На уроці був матеріал |
Цікавий Непотрібний Корисний |
3 |
Урок мені допоміг |
Виявити свої найкращі якості Здобути знання Не допоміг |
4 |
Я пішла із заняття |
Натхненною Втомленою Веселою Похмурою |
5 |
Від наступного уроку я чекаю |
Нічого Нових знань Особистісних вражень |
( Підкреслити у колонці справа та озвучити)
VIІ. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.
Поселіть голки разом з нитками і слідкуйте, щоб вони ніколи не розлучалися. (слайд 26)
VIIІ. Прибирання робочих місць.
ІX. Домашнє завдання.
Підготувати необхідні матеріали та інструменти для наступного уроку (робочу коробу, муліне).