Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання виробу.

Про матеріал
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання виробу. Формувати предметні компетентності:  ознайомити з конструкційними матеріалами для виготовлення гольниці та їх властивостями; професією лекальника;  розвивати пізнавальний інтерес,окомір;  виховувати бережливе ставлення до матеріалів,уважність,самостійність. Розвивати ключові компетентності:  здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння оперувати базовою технічною термінологією);  інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення гольниці);  соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність);  навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати увагу, логічне мислення, уяву).
Перегляд файлу

Урок №

Дата

Тема:   Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці.  Виготовлення шаблонів. Розкроювання виробу.

МЕТА:

Формувати предметні компетентності:

  • ознайомити з конструкційними матеріалами для виготовлення гольниці та їх властивостями; професією лекальника;
  • розвивати пізнавальний інтерес,окомір;
  • виховувати бережливе ставлення до матеріалів,уважність,самостійність.

Розвивати ключові компетентності:

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння оперувати базовою технічною термінологією);
  • інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення гольниці);
  • соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність);
  • навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати  увагу, логічне мислення, уяву).

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Учні повинні знати

 - етапи проектування гольниці;

- конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу;

- розрізняти і знати назви інструментів для обробки конструкційних матеріалів;

- розуміти необхідність дотримання правил безпечної праці.

 

Обладнання: комп’ютер,проектор,програмне забезпечення, ножиці, шпильки, тканина (фетр), картон.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

     1.Перевірка присутності учнів.

     2.Перевірка готовності учнів до уроку.

     3.Створення емоційного настрою.

                    Стали всі рівненько,підтягнулись,

                    Один одному так щиро посміхнулись!

                    На урок старанність не забули взяти?

                    Отже,починаймо працювати!

                                   

ІІ. Актуалізація опорних знань.

                              (слайд 1)

            Тема рукоділля в картинах художників

                              (слайд 2-3)

   

  • Як називається проект, над яким ми працюємо?  Гольниця»)

 

  • Що означає термін «проект»?(Кинутий вперед задум, ціль, яку планується досягнути)
  • З яких етапів складається проектна діяльність? (Проектно –технологічна  діяльність складається з  чотирьох етапів: організаційно – підготовчий, конструкторський, технологічний, заключний)
  • Які основні вимоги ставляться до проектованого виробу? (Виріб повинен бути зручним у користуванні, естетично – оздоблений, відповідати розмірам, бути  чистим,  якісним, охайним)
  • Які гольниці бувають за технологією виконання?(В’язані,пошиті,вишиті)
  • Які гольниці бувають за матеріалом? Формою?

                 (слайд 4-9)

Творчий проект на олімпіаду III рівня учениці 9-В кл. Пімонової Лілії (2018-2019 н.р.)

                 (слайд 10)

          Гра «Знайди помилку»

                 (слайд 11)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Формування позитивного ставлення до навчальної діяльності на уроці)

Для того, щоб учень зміг якісно виконати проект, йому потрібно знати: чи знадобиться цей виріб йому у житті, володіти певними знаннями про властивості матеріалів та відповідне використання інструментів.

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

Ми дійшли  висновку, що гольниця – це потрібна річ. А щоб її виготовити,нам потрібно з’ясувати, які матеріали та інструменти слід використовувати.

(Запис у зошитах) (слайд 12)

Людину оточують багато речей : машини, одяг, посуд, книги та багато іншої продукції, для виготовлення яких потрібні різні матеріали. Наприклад, щоб виготовити меблі, необхідна  деревина,  ручки для письма –  пластмаса, ножиці – метал, книжки – папір та картон, сукні – тканина тощо.

Деякі вироби виготовляють з одного матеріалу, а для виготовлення інших застосовують кілька видів матеріалів.

  • Що таке конструкційний матеріал?  (слайд 13-14)
  •  Які конструкційні матеріли ви знаєте?

                  (слайд 15-18)

1.Конструкційні матеріали для виготовлення гольниці. (Демонстрація матеріалів)

                            (слайд 19-20)

   Виріб ми будемо виготовляти із такого матеріалу, як фетр.

2.Фетр – це матеріал із зваляної шерсті. З'явився  майже 400 років тому. Фетр отримується шляхом валяння пуху зайців, кролів, кіз, відходів

хутра. Тканина фетр вже тоді відрізнялася легкістю, довговічністю і більш привабливим зовнішнім виглядом. Сьогодні, завдяки сучасним технологіям, в промисловому виробництві є можливість змішувати чисту шерсть з синтетичними волокнами, що робить матеріал більш пластичним, м'яким, гладким та більш дешевим.

3.Загадки про інструменти та пристосування,які будуть використані на уроці.

           Рубрика «Скринька знань»

           4.Історія ножиць та шпильок (повідомлення учнів)

           5. Професія лекальника (слайд 21-22)

                     Фізкультхвилинка

   V. Інструктаж до практичної роботи.

           - Постановка мети.

           - Організація робочого місця.

           - Дотримання правил безпечної праці (повідомлення учнів)

                                (слайд 23)

 

VІ. Практична робота.      (слайд 24)

           1.Виготовлення шаблонів.

           2.Розкроювання виробу.

Під час виконання роботи, надавати допомогу учням, контролювати виконання, виявляти помилки та вказувати на шляхи їх усунення.

                  Рефлексія «Рюкзак знань»    (слайд 25)

     Питання

                  Відповіді

1

Я прийшла на урок

Похмурою                    Веселою        

Байдужою                    Зацікавленою

2

На уроці був матеріал

Цікавий              Непотрібний                Корисний

3

Урок мені допоміг

Виявити свої найкращі якості          Здобути знання

Не допоміг

4

Я пішла із заняття

Натхненною                   Втомленою    

 Веселою                       Похмурою

5

Від наступного уроку я чекаю

Нічого           Нових знань             Особистісних вражень

                 ( Підкреслити у колонці справа та озвучити)

   VIІ. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

Поселіть голки разом з нитками і слідкуйте, щоб вони ніколи не розлучалися.           (слайд 26)

   VIIІ. Прибирання робочих місць.

   ІX. Домашнє завдання.

Підготувати необхідні матеріали та інструменти для наступного уроку (робочу коробу, муліне).

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
2119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку