Добираємо аргументи. Астрід Ліндгрен "Пеппі Довгапанчоха"

Про матеріал
Тема: Добираємо аргументи. Астрід Ліндгрен “Пеппі Довгапанчоха” Мета: зміцнити навички текстового аналізу через читання та обговорення ключових моментів твору; сприяти усвідомленню глибинних ідей, конфліктів та символіки у творі; навчити розуміти та відчувати образи персонажів, їх мотивацію та характер; допомогти учням виокремити основні теми, які порушуються у творі, та їх взаємозв’язки; розвивати навички усвідомленого читання; закріпити знання про числівник; навчити правильно вживати відмінкові форми числівників у повсякденному житті; виховувати дружелюбність, доброту, щирість.
Перегляд файлу

Тема: Добираємо аргументи. Астрід Ліндгрен “Пеппі Довгапанчоха”

Мета: зміцнити навички текстового аналізу через читання та обговорення ключових моментів твору; сприяти усвідомленню глибинних ідей, конфліктів та символіки у творі; навчити розуміти та відчувати образи персонажів, їх мотивацію та характер; допомогти учням виокремити основні теми, які порушуються у творі, та їх взаємозв’язки; розвивати навички усвідомленого читання; закріпити знання про числівник; навчити правильно вживати відмінкові форми числівників у повсякденному житті; виховувати дружелюбність, доброту, щирість.

Хід уроку

  1. Організація класу

Психологічна вправа «Це чудово!» Учні стоять півколом. Учитель пропо­нує кожному по черзі вийти в центр і розповісти про якусь свою цікаву, смішну або повчальну історію з шкільного життя. У відповідь на кожне таке вис­ловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні хором відповісти: «Це чудово!» і одночасно підняти вгору великий палець. Якщо немає можливості розмістити учнів у колі, можна залишити їх на місцях, а той, хто розповідає, виходить до дошки.

  1. Оголошення теми і мети уроку

Учитель. Ми не випадково розпочали наш урок такою цікавою вправою. Дійсно, кожен з нас у школі траплялися різноматні пригоди. І це чудово! Бо кожна з них нас чомусь навчає. Сьогодні на уроці ми обговорюватимемо твір, головна героїня якого перший раз піде до школи. Це Пеппі Довгапанчоха з одноіменної казкової трилогії видатної шведської письменниці Астрід Ліндґрен.

3. Опрацювання навчального матеріалу

Розповідь учителя

 

Видатна шведська письменниця Астрід Ліндґрен прожила довге життя. Вона народилася на початку ХХ століття в 1907 році, а померла на початку ХХІ століття – в 2002 році. Її називають «Андерсеном наших днів». Це, зрозуміло, не офіційний титул, а висока оцінка з боку літературної критики та читачів. Таке шанобливе ставлення до себе письменниця заслужила тим, що продовжила справу великого датського «короля казок».

 

А.Ліндґрен написала за своє життя понад сорок повістей і стільки ж так званих «Книжок-малюнків», де ілюстрацій більше, ніж тексту (ці книжки призначені для найменших читачів). Серед найбільш відомих творів письменниці – «Малий і Карлсон, що живе на даху», «Міо, мій Міо», «Брати Лев’яче Серце». До цієї групи належить і казкова трилогія «Пеппі Довгапанчоха».

 

Як з'явився літературний персонаж Пеппі Довгапанчоха?

 

Вперше книги Астрід Ліндґрен, у яких розповідалося про дивну руду дівчинку Пеппі, побачили світ у 1945 році. Але зародження самої ідеї про цей персонаж прийшло набагато раніше, у 1941 році, коли Астрід ще навіть не думала бути дитячою письменницею.

 

Якось у неї захворіла дитина – Карін. Дівчинка лежала постійно в ліжку і просила маму розповідати їй казки. У результаті цих цілодобових історій і з'явилася ідея про дівчинку Пеппі, яка постійно потрапляла у всілякі дивні й смішні ситуації. Мати разом із донькою вигадували щодня якусь нову історію про рудокосу пустунку. Після того, як донька одужала, Астрід забула про ці історії.

 

Приблизно через три роки майбутня письменниця сама опинилася на цілодобовому постільному режимі – вона зламала ногу. Для того, щоб не нудьгувати, Астрід вирішила згадати ті історії про Пеппі Довгапанчоха, які вони вигадували з донькою, і записати їх, а потім оформити як саморобну книжку – подарунок доньці на день народження. Астрід не тільки сама написала книгу, але й самостійно зробила до неї ілюстрації. А потім віднесла до видавництва. Ось так і з’явився персонаж Пеппі Довгапанчоха.

-         Ну що ж, розпочнімо роботу з нашим текстом.

Робота з текстом (підручник с. 6-7)

Застосування техніки Інсерт.

Опрацюйте текст твору. Позначте + інформацію, яка не нова і вам зрозуміла; - невідому інформацію, невідомий момент чи слово; ? момент який вас здивував.

 

Заповнення таблиці

 

+

-

?

щоранку діти роблять зарядку

значення слова “ослінчик”

чому дівчинка не ходила до школи…

 

 

 

 

 

Обговорення

Робота з кластером

-         Діти а для чого ходити до школи?

Погляньте на кластер. Чи всі ці слова пов’язані зі школою? Щоб ви ще сюди додали?

-         Дякую за відповідь! Ви молодці!

Пропоную піднятися і трішки порухатися.

Фізкультхвилинка

 

 

Технологія Сторітелінг

-         Які аргументи навели Томмі й Аніка, щоб вмовити Пеппі піти до школи?

-         Якими аргументами Ви переконаєте когось ходити до вашої школи?

Складіть невелике звертання до вашого друга, який не хоче йти до школи. Застосувати пряму мову.

 

Наприклад.

“Андрійко, пішли зі мною до школи. Там так весело! У мене з’явилося багато нових друзів. Ми разом граємося, дізнаємося багато нового. А ще, у школі є крутезний спортивний майданчик, ото би ми з тобою там позаймалися! Шкільний повар готує найсмачніші у світі булочки! А вчителька - така вже добра, з нею так цікаво!

 Ходімо зі мною до школи!?”

Робота в зошитах

Запишіть короткі відповіді на запитання. Числівники, що відповідають на запитання скільки? підкресли червоним олівцем, а котрий? зеленим.

 

4. Підсумок урок

Вправа “Мікрофон”

-         Що нового ви дізналися на уроці?

-         Хто автор повісті-казки?

-         Для чого ходити до школи?

-         Що було б, якби люди не ходили до школи?

Оцінювання результатів навчальної діяльності учнів.

-         Дякую за роботу!

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Savchuk Oleksandra Ruslanivna
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку