1. Question
На французькій книжковій ілюстрації ХІІІ століття зображено
/ 0.5 points
2. Question
Чи згідні Ви з твердженням?
З X–XI ст. васалітет існував також на теренах Русі.
3. Question
Чи згідні Ви з твердженням?
Упродовж багатьох століть (VIII - IX ) людям не вдалось освоїти величезні площі Європи. (Внутрішня колонізація виявилась невдалою).
4. Question
5. Question
У якому рядку всі слова стосуються середньовічного міста
6. Question
Причини появи міст в Середньовічній Європі
а) успіхи в господарстві;
7. Question
Виберіть зміни, що стались у Європі з виникненням та розвитком міст
8. Question
Назви міст: Оксфорд (Бичий брід), Франкфурт (Вільний брід), Кембрідж (Міст через річку Кем), Мюльхаузен (Дім мельника), Страсбург (Фортеця на дорозі) вказують на:
/ 0.5 points
9. Question
Як ви поясните середньовічний вираз: «Міське повітря робить людину вільною»:
10. Question
Найчисельнішим станом середньовічного суспільства було
11. Question
Установіть відповідність
|
/ 0.5 points
12. Question
Дане зображення розкриває поширення епідемії...
13.
Головна і найкраще укріплена вежа замку
14. Question
Установіть відповідність
|
/ 0.5 points
15. Question
Система відносин між феодалами
/ 0.5 points
16. Question
Стислий вислів, що пояснював зміст герба
/ 0.5 points
17.
З переліку оберть, що не входило до обладунків та озброєння лицаря
/ 1 point
18. Question
19. Question
/ 0.5 points
20. Question
Церковна ієрархія
/ 0.5 points
21. Question
Оберіть всіх, хто міг бути учасником середнівічного цеху:
1. Question
Установіть термін за його визначенням.
Тисячолітня історична епоха між античністю та новим часом.
2. Question
Продовжіть речення.
У X–XV ст. суспільства Європи були поділені на замкнуті групи…
3. Question
Що описано в уривку з джерела: «Там списи вершники ламають… щоб збити зі змилених коней своїх противників скоріш»?
/ 1 point
4. Question
Увідповідніть події з їхніми наслідками.
|
опанування антами території сучасної України |
політична роздроблені сть Русі |
Візантійська імперія загинула |
включення Русі в європейські міждержавні відносини |
існування імперії Карла Великого |
|
Велике розселення слов’ян |
||||||
утворення королівства франків |
||||||
туркиосмани під керівництво м Мехмеда ІІ Завойовника заволоділи Константино полем (1453 р.) |
||||||
хрещення Русі (988 р.) |
/ 1 point
5. Question
Укажіть три твердження, що характеризують Європу в епоху середньовіччя.
У цю епоху виникли перші, так звані «річкові» цивілізації: месопотамська, єгипетська, китайська, індійська.
Саме тоді на основі германських і слов’янських племен сформувалися сучасні європейські народи.
У Європі відбувся перехід від привласнювального до відтворювального господарства.
Почали виникати племена, чия згуртованість була зумовлена господарськими та оборонними потребами, а також спільними віруваннями та обрядами
Тогочасне суспільство було становим, опертим на взаємні зобов’язання між сеньйорами й васалами.
6. Question
Упишіть пропущене.
Середньовічне місто. З ст. пожвавлюється міське життя. Розвиток міст
пов’язаний насамперед із соціально-економічним чинником. Зростання чисельності населення, надлишки сільськогосподарської продукції створили передумови для
відносин. Селяни продавали свій товар на міському ринку й купували
. Переселившись у місто, можна було здобути
особисту . Тоді казали, що «міське повітря робить людину вільною». Міста
стали осередками пекарів, м’ясників, ковалів, шевців, столярів, кравців. Майстри однієї чи
суміжних спеціальностей об’єднувались у . Купці теж мали свої об’єднання —
/ 1 point
7. Question
На які верстви суспільства не поширювалися васальні відносини?
8. Question
Абсолютну більшість населення в країнах Західної Європи в період Середніх віків становили
/ 1 point
9. Question
Представників міської верхівки в Середні віки в Західній Європі називали
/ 1 point
10. Question
Про що йдеться в уривку із джерела:
«Підприємливі люди селилися там, де було безпечніше, можливо було продати свої вироби або перепродати чужі.
Ці поселення виникали біля колишніх римських фортець, великих феодальних маєтків, монастирів, важливих шляхів, річкових переправ, мостів, зручних бухт і заток, де здавна процвітала торгівля»?
11. Question
Які з наведених ознак характеризують цехове ремесло в Середньовіччі?
А Цехи не контролювали якість виробів ремісників, що входили до них
Б Цехи організовували обмін таємницями ремесла з іншими цехами
В Існував суворий контроль якості виробів ремісників цеху
Г На утриманні цеху були вдови, сироти, каліки
Д Цехи регулювали лише питання організації виробництва й не втручалися в організацію життя та побуту ремісників
Е У разі облоги міста під власним прапором виступали на його захист Ж Цехи сприяли розвитку конкуренції та збагаченню одних ремісників за рахунок інших
Ігрові вправи для учнів.
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
Завдання легко персоніфікувати. Тобто призначити завдання, де учень вказує своє прізвище. Завдяки цьому, відстежується результат роботи кожного учня.
Ігрові вправи використовуємо як тренажер при повторенні, як навчальні завдання на інтерактивній дошці чи домашні завдання.
Вправи створені на платформі Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/61025925 https://wordwall.net/uk/resource/61024885 https://wordwall.net/uk/resource/61025711
Дата__________
Замок. Рицарські традиції.
Життя селян
Практична робота 2.
1. Рефлексія «Перевірю самого себе»
1.1. Пригадайте вивчене, виконавши онлайн-вправи:
«Три стани середньовічного суспільства» Варто запам'ятати!
1.2. Перегляньте відео «Лицарі», що є фрагментом відео ТРК «ТВА
Мініатюра з ілюстрованої хроніки (XIV ст.)
Мініатюра з Манеського кодексу (XIV ст.)
2. Попрацюйте в парі
2.1. Прочитайте навчальний текст § 11 (п.1). Перегляньте відео запишіть ознаки середньовічного замка.
2.2. Спираючись на здобуті знання, позначте замки й фортеці, у яких зберігся донжон.
Карлштейн. Чехія
Замок Марієнбург. Польща
3. Міркуємо і діємо!
3.1. Підсумуйте вивчене, виконавши онлайн-вправу: Схема замка
3.2. Поєднуючи інформацію з тексту параграфа й ілюстрацій, розкажіть про життя середньовічних селян.
Запишіть селянські повинності. Назвіть види господарської діяльності та продукти, виробниками яких були селяни.
Дата__________
Середньовічне суспільство та християнська церква
1. Свідчать документи
Граф Єтьєн де Фужер про три стани (XII ст.) Священника уділ — за всіх молитися. А рицаря — на полі бою битися І славою в борні покритися.
Обов'язок селян — трудитися.
1.1 Які три стани виділяє автор у середньовічному суспільстві?
1.2 Які обов'язки передбачає належність до певного стану?
2. Заповніть пропуски
___________— велика група людей з однаковими правами й обов'язками, які передаються у спадок.
3. До яких суспільних станів належали постаті, зображені на
відповідно пронумеруйте зображення
5. Запишіть визначення.
6. Користуючись схемою «Феодальна драбина», розв’яжіть історичну задачу. «Герцог Жак викликав до себе барона П’єра і наказав йому зібрати військо з підлеглих рицарів, щоб воювати з герцогом-конкурентом. Що мав відповісти барон П’єр? Чи герцог Жак мав право так учинити?».
7. Що таке «феод» і «феодалізм»?
8. Прочитайте текст § 10 (п.3), запишіть селянські повинності. Назвіть види господарської діяльності та продукти, виробниками яких були селяни.
9. Зробіть вибір: «правда» чи «неправда» щодо твердження:
Основою середньовічної економіки та мірилом багатства була земля, а власність на землю давала доступ до влади.
10.Що є свідченням того, що в добу Середньовіччя панувало натуральне господарство?
11.На основі схеми поставте кілька запитань, які допоможуть вам
Дата__________
Середньовічне місто. Ремесло і цехи.
Торгівля і гільдії. Міська культура й повсякденне життя
Діз айте !
1.1. Де з'явилися найперші середньовічні міста? Доповніть схему.
1.2. Помандруйте вуличками міста та перегляньте анімацію https://ua.mozaweb.com/uk/lexikon.php?cmd=getlist&let=3D&sid=TOR. Що нового про середньовічне місто ви дізналися?
Мір уємо і діємо!
2.1. Виконайте онлайн-вправу: https://learningapps.org/display?v=p0c8g49hk20
2.2. Спираючись на здобуті знання, заповніть схему «Як ставали повноправними цеховими майстрами».
2.3. Заповніть пропуски
___________— спілка майстрів однієї спеціальності.
___________— надання грошей у борг з умовою сплати відсотків після погашення боргу.
2.4. Зробіть вибір: «правда» чи «неправда» щодо твердження:
Цехи опікувалися своїми членами й водночас вимагали, щоб ті дотримувалися статутів — правил виготовлення продукції та взаємодопомоги.
Вар за 'ят !
3.1. Прочитайте довідку. Випишіть ключові слова.
3.2. Запишіть визначення.
Об о р ємо в г у і!
4.1. Роздивіться емблеми німецьких середньовічних гільдій. Спробуйте пояснити, які професії представлені, і розшифрувати ці своєрідні рекламні зображення.
4.2. Складіть крилатий вислів про особливості життя в середньовічних містах. Як ви його розумієте? https://wordwall.net/uk/resource/61025925
Реф сія “Пер ірю са се !