Добірка літературних диктантів за біографією Ф.Стендаля та романом "Червоне і чорне"

Про матеріал
Запропоновані літературні диктанти "Заповни лакуни", "Допиши афоризм", "Упізнай літературного героя", Контрольний літературний диктант спрямовані на творчу співпрацю, створення атмосфери зацікавленості на уроці. Крім того, вони дають змогу приділити більше уваги поточному оцінюванню роботи учня відразу після закінчення засвоєння матеріалу та під час уроку.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ ЗА БІОГРАФІЄЮ Ф.СТЕНДАЛЯ

Завдання: заповни лакуни.

Лакуна (мовознавство) — у лінгвістиці та літературознавстві — пропуск у тексті.

 

Справжнє ім'я Стендаля –_________________. Письменник народився ________________р.  на півдні Франції в Греноблі. Його батько був_____________, мати померла, коли йому було 7 років. 1797 року Стендаль вступив до ________________________ у Ґреноблі, там він захопився__________________. Він мав намір продовжити навчання в ________________________ у Парижі, але не так і не вступив туди. Найбільш сильні враження і переживання дитячих років пов'язані з _____________________________________1789 р. Вирішальний поворот у житті  Стендаля стався 1800 року. Його родич граф Дарю, на той час старший секретар воєнного міністерства, а згодом міністр і статс-секретар Наполеона, влаштував Анрі в канцелярію міністерства. Через деякий час він вступає до ______________ , в якій прослужив понад два роки.

Після падіння Наполеона та повернення до влади Бурбонів Стендаль нарешті вирішив виїхати з Франції. Він перебрався до ___________________. 1821              року Стендаль повертається до Парижа і поринає в літературну працю. 1827-го виходить його перший роман ______________ . Однією з головних його робіт з літератури є _______________________ (1825), у якій Стендаль підкреслює, що художник тільки тоді виконує своє призначення, коли він веде за собою суспільство.

На пам’ятнику над могилою письменник заповідав написати прості слова ___________________________________________, в яких бажав відобразити всі колізії свого життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ ЗА ЗМІСТОМ РОМАНУ СТЕНДАЛЯ «ЧЕРВОНЕ І ЧОРНЕ»

 

Завдання: запиши правильну відповідь

  1. Рік, коли світ побачив роман Стендаля «Червоне і чорне».
  2. Підзаголовок роману.
  3. Назва містечка, у якому починаються дії роману.
  4. Ці слова були лозунгом Жюльєна Сореля.
  5. Книга, яку Жюльєн Сорель знав напам’ять.
  6. Герой Мольєра, якого Жюльєн Сорель обрав собі за вчителя.
  7. Духовник Жюльєна Сореля у Безансонській семінарії.
  8. Професія батька Сореля.
  9. Поет, який став «каменем спотикання» під час іспиту  в семінарії.
  10.  Портрет цієї людини переховував  Жюльєн Сорель у матраці свого ліжка в будинку панів де Реналь.
  11.  З ним порівнювала Матильда Жюльєна Сореля.
  12.  Людина, яка залишається справжнім другом Ж. Сорелю до кінця його днів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ «ДОПИШИ АФОРИЗМ»

 

  1. ………….. - чудова квітка, але потрібна відвага, щоб підійти й зірвати її на краю прірви.
  2. Усе можна пізнати, тільки ………………………………… .
  3. ………….. - єдина пристрасть, що оплачується тією же монетою, яку сама чеканить.
  4. Задоволення кожної людини різні й часто протилежні; цим пояснюється, чому те, що для одного індивідуума - ……………, для іншого - неподобство.
  5. ………………. - мати нудьги.
  6. Найгірша з мук у в’язниці — це неможливість …………………………….. .
  7. ………………, коли вона досконала, приводить серце в точно такий же стан, яке випробовуєш, насолоджуючись присутністю улюбленої істоти, тобто, що вона дає, безсумнівно, саме яскраве щастя, яке тільки можливо на землі.
  8. Головне достоїнство мови - у ………………. .
  9. Слово дано людині, щоб приховувати свою ………………. .
  10.  Якщо закохані далеко один від одного і якщо вони удвох дивляться на небо, то значить, що …………………. .
  11.  Варто тільки людині зробити дурість, як вона намагається негайно ж послатися на …………………………….. .
  12.  Один англійський мандрівник розповідає про те, як він дружив з тигром; він виростив його, пестив його, але завжди тримав у себе на столі …………………………………….. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ «УПІЗНАЙ ЛІТЕРАТУРНОГО ГЕРОЯ»

Завдання: впізнай героя за описом.

  1. Молодший син теслі, худорлявий юнак, не схожий на своїх братів, міцних і кремезних. Він захоплюється читанням книжок про Наполеона і зовсім байдужий до справ батька.
  2. Пихатий аристократ не здатний побачити у плебеєві рівного собі і своєму оточенню. Навіть наблизивши до себе здібного юнака, він бачить у ньому не особистість, а спритного служника.
  3. Це красуня, аристократка, натура сильна, горда. Вона освічена, екстравагантна, має гострий розум.
  4. Вона дуже вродлива, шляхетна і чиста душею. Завоювати серце такої жінки не кожному вдається. Щира, простодушна і наївна.
  5. Яскравий представник свого покоління, виходець із низів суспільства, але освічений і з високим почуттям власної гідності. Через загострене шанолюбство він ненавидів вищий світ, до якого так прагнув потрапити, а швидше — самоствердитися в ньому.
  6. Жюльєн зустрічається з ним в семінарії. Він симпатизує розумному учневі, але намагається приховати своє ставлення. Вони схожі з Сорелем. Більшість їх не любить за розум, начитаність.
  7. Він одягнений у сіре, має сивувате волосся. Кавалер кількох орденів, у нього великий лоб, орлиний ніс. Всі таланти цього чоловіка не сягають далі уміння вимагати від людей акуратної сплати того, що вони йому винні, а самому якомога довше не платити власних боргів.
  8. Чоловік високого зросту, в розквіті сил, могутньої статури з рум’яним обличчям і чорними бакенбардами. Це той сорт грубих, гомінливих людей, яких у провінції називають «красень-мужчина».
  9. Син єврея, простакуватий, через що піддається впливу суспільства і не має своєї думки. Вбив на дуелі Круазенуа, який захищав честь Матильди, спростовуючи чутки про причину її зникнення.
  10.  Сільський підприємець, який торгує лісом. Він робить Жюльєну пропозицію стати компаньйоном, але той відмовляється. Навідує Сореля у в’язниці та робить все для того, щоб запобігти смертній карі.
  11.  Політичний вигнанець, засуджений на батьківщині як карбонарій. У нього з Жюльєном Сорелем багато спільного: обидва свободолюбові, їх обох ненавидять у вищому світі.
  12.  Як Геракл він був на роздоріжжі, але не між пороком і доброчесністю, а між посередністю, що забезпечувала надійний добробут, і героїчними мріями юності.

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ

 

  1. Жанр роману Стендаля «Червоне і чорне».
  2. Ім’я прототипу Жюльєна Сореля.
  3. Епіграфом до роману стали рядки Дантона (процитуй).
  4. Захоплення Жюльєна Сореля, яке викликало ненависть у членів його родини.
  5. Сума, за яку «папаша Сорель» продає свого сина мерові.
  6. З цим символічним образом пов’язана в романі думка про долю Наполеона.
  7. Герой, про якого Стендаль говорить: «Зібрав усе сміття від кожного ремесла». 
  8. Назви міст, де розгортаються події роману.
  9. На згадку про цю подію щороку 30 квітня Матильда де Ла-Моль носить траур.
  10.  Основний композиційний засіб роману.
  11.  Мета, через яку Жюльєн Сорель їде до Безансона.
  12.  Провідна тема роману.

 

ВІДПОВІДІ до літературного диктанту за біографією Ф.Стендаля «Заповни лакуни»

 

  1. Марі Анрі Бейль
  2. 23 січня 1783 р.
  3. Адвокатом
  4. Центральної школи
  5. Математикою
  6. Політехнічній школі
  7. Першою Французькою революцією
  8. Наполеонівської армії
  9. До Італії
  10.  «Арманс»
  11.  «Расин і Шекспір»
  12.  «Жив. Любив. Страждав»

 

ВІДПОВІДІ до літературного диктанту за змістом роману Стендаля «Червоне і Чорне»

  1. 1830 рік
  2. «Хроніка ХІХ століття»
  3. Вер’єр
  4. «До зброї»
  5. Новий Заповіт
  6. Тартюф
  7. Абат Пірар
  8. Тесля, лісопильник
  9. Горацій
  10.  Наполеон
  11.  З Дантоном
  12.  Фуке

 

ВІДПОВІДІ до літературного диктанту «ДОПИШИ АФОРИЗМ»

  1. Любов - чудова квітка, але потрібна відвага, щоб підійти й зірвати її на краю прірви.
  2. Усе можна пізнати, тільки не самого себе.
  3. Любов - єдина пристрасть, що оплачується тією же монетою, яку сама чеканить.
  4. Задоволення кожної людини різні й часто протилежні; цим пояснюється, чому те, що для одного індивідуума - краса, для іншого - неподобство.
  5. Ледарство - мати нудьги.
  6. Найгірша з мук у в’язниці — це неможливість замкнути свої двері.
  7. Музика, коли вона досконала, приводить серце в точно такий же стан, яке випробовуєш, насолоджуючись присутністю улюбленої істоти, тобто , що вона дає, безсумнівно, саме яскраве щастя, яке тільки можливо на землі.
  8. Головне достоїнство мови - у ясності.
  9. Слово дано людині, щоб приховувати свою думку.
  10.  Якщо закохані далеко один від одного і якщо вони удвох дивляться на небо, то значить, що вони разом.
  11.  Варто тільки людині зробити дурість, як вона намагається негайно ж послатися на свої добрі наміри.
  12.  Один англійський мандрівник розповідає про те, як він дружив з тигром; він виростив його, пестив його, але завжди тримав у себе на столі заряджений пістолет.

 

ВІДПОВІДІ до літературного диктанту «Упізнай літературного героя»

  1. Жюльєн Сорель
  2. Маркіз де Ла-Моль
  3. Матильда де Ла-Моль
  4. Пані де Реналь
  5. Жюльєн Сорель
  6. Абат Пірар
  7. Пан де Реналь
  8. Пан Вально
  9. Граф де Талер
  10.  Фуке
  11.  Граф Альтаміра
  12.  Жюльєн Сорель

 

ВІДПОВІДІ до контрольного літературного диктанту

  1. Соціально-психологічний
  2. Антуан Берте
  3. «Правда. Гірка правда»
  4. Читання книжок
  5. 300 франків на рік
  6. Образ яструба
  7. Вально
  8. Вер’єр, Безансон, Париж
  9. На згадку про свою далеку родичку, коханий якої був страчений на гільйотині під час революції.
  10.  Антитеза (протиставлення двох світів)
  11.  Бажання стати священиком.
  12.  Трагічна доля талановитого плебея у Франції доби Реставрації.

 

docx
Додано
7 травня 2021
Переглядів
3735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку