Урок "Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір"

Про матеріал
Конспект уроку для ознайомлення з основними засадами ренесансної культури в Англії, особливостями та видатними представниками англійської літератури Відродження; матеріал містить питання для повторення про світовий літературний процес, відомостей про творчість Вільям Шекспіра.
Перегляд файлу

                                       Урок зарубіжної літератури 10 клас

 

Тема: Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір. «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра.Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.

Мета: ознайомити з основними засадами  ренесансної культури  в Англії,  особливостями та  видатними  представниками англійської літератури Відродження,  з’ясувати їх вплив на українську літературу й світовий літературний процес;

розвивати уміння аналізувати ідейно-тематичний зміст,сюжет, особливості композиції, проблематику трагедії «Гамлет», обговорювати філософсько-етичні проблеми, порушені у творі; розвивати творчі здібності;

виховувати сприйняття прочитаного твору в контексті доби Відродження й сучасної культурної ситуації, усвідомлення ролі Відродження в розвитку української і світової культури;  гуманізм, повагу до чужих почуттів. 

Обладнання: презентація, текст трагедії «Гамлет», ілюстрації до твору,

 

Тип уроку:урок засвоєння нових знань

 

 

Тобі дана можливість впасти до рівня

тварини, але також і можливість

піднестися до рівня істоти богоподібної –

лише завдяки особистій внутрішні йволі.

Піко делла Мірандола

 

ХІД УРОКУ

       І. Мотивація навчальної діяльності.

          Робота з епіграфом

          Учитель читає вислів графа Піко делла Мірандола

          Питання до учнів:

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Чи погоджуєтесь ви з ним?

           Висновок вчителя: Розуміти, що лише від тебе залежить твоє майбутнє, це

      велика відповідальність. І докоряти за те, що життя складається не так, як

      хотілось би, можна лише собі. Таким були  сміливці, титани Відродження –

      нової доби у розвитку людства.

 

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення вивченого про Ренесанс (ХІV – ХVІст. )
    1.        Складання опорної схеми «Світовий літературний процес»(робота у групах: розташувати епохи у правильному порядку; визначити, якого напрямку не вистачає, дописати))

Відродження

Античність

Міфологія, фольклор

Бароко

Романтизм

Модернізм

Просвітництво

Класицизм

 Середньовіччя

Постмодернізм

        1.2. Складання опорного конспекту «Культура і мистецтво доби»

 

ХІV – ХVІст.

___________

(країна)

______________

(назва доби)

 

«Яке чудо природи – ________________»

Ідейна основа – ______________________

1.3.Країна – батьківщина відомих особистостей доби Відродження

Петрарка –

Сервантес –

Мікеланджело –

Рафаель –

Леонардо да Вінчі –

Шекспір –

Боккаччо –

1.4.Знайдіть відповідність

 

Мікеланджело                                          «Ромео і Джульєтта»

Рабле                                                           «Даная»

Рафаель                                                      «Дон Кіхот»

Леонардо да Вінчі                                     «Сікстинська мадонна»

Тиціан                                                         «Гаргантюа і Пантагрюель»

Шекспір                                                       «Джоконда»

Сервантес                                                    «Давид»

 

          Слово вчителя. Ми повторили знання про добу Відродження. А сьогодні на уроці більш докладніше ознайомимося із епохою англійського Ренесансу (запис теми уроку у зошиті).

           ІІІ. Основний зміст уроку.

  1. Презентація підготовленого учня «Ренесанс в Англії. Здобутки й представники».
  2. Повторення відомостей про Шекспіра(тести).
  3. Літературна прогулянка.
  4. Відгадати криптограму

 

24

3

7

22

  33

    22

3

12

23

 

 

23

7

1

23

22

 

  1. Історія створення трагедії «Гамлет» (робота із підручником «Зарубіжна література.10 клас» стор.32 – 33 )
  2. Словникова робота (значення слів трагедія, філософський та моральний).
  3. Робота у групах (визначити, які моральні та філософські проблеми Шекспір намагається розкрити у трагедії «Гамлет»)
  4. Повідомлення підсумків роботи у групах. Запис у зошитах основних тез.
  • Зображення  безмежності людського духу, що прагне знайти правду, сенс буття та справедливість у суперечливому й жахливому світі;
  • показано розчарування, крах ілюзій щодо величі людини;
  • вияв  розпачу,  озлоблення;
  •  Страждання героя від усвідомлення невідповідності уявлень про те, яким повинне бути життя та яке воно є насправді, поява  сумнівів в доцільності такого існування взагалі;
  •  Виникає запитання: «Бути чи не бути?..» Для Гамлета це — жити чи не жити. Проте так жити, як у Данському королівстві, він не може, бо для героя це — не життя, а духовна смерть;
  • Особиста  відповідальність за свій час і світ, у якому він живе, прагнучи знайти вищий сенс;
  • У численних монологах Гамлета звучить не тільки особисте горе, а й стурбованість за долю людей, держави, усього світу. Він бачить злидні, насильство, несправедливість, що панують скрізь. І, обурений засиллям зла, розуміє, що «направити» «хворий» світ, який «розладнався», не під силу одній людині, навіть сильній та рішучій.

 

  1.            Самостійна робота учнів  із таблицею «Провідні мотиви твору» (робота із підручником «Зарубіжна література.10 клас» стор.35).
  2.       Поетична хвилинка Монолог Гамлета «Бути чи не бути»(читання напам’ять уривків з монологу  українською та англійською мовами)
  3. Робота над опорною схемою
  4.  

Боротися?

 

Гамлет

Бути чи не бути?

 

           Підкоритися?                                              Померти?

 

  1. Огляд ілюстрацій до трагедії «Гамлет».

 

                     14. Метод «Прес».

 - Висловіть письмово ваші думки з приводу фрази одного з персонажів комедії Шекспіра: «Увесь світ – театр,  А всі люди – актори ...».

 

 

 

Алгоритм висловлення:

1) позиція (почніть зі слів «Я вважаю, що ...»);

2) обгрунтування (починаючи зі слів «Тому, що ...»);

3) приклад (продовжте словом «Наприклад, ...»);

4) висновки (завершіть Ваше висловлювання «Отже, ...»).

 

ІV. Систематизація та узагальнення. Вправа «Микрофон»

«Продовжте речення»

Сьогодні на уроці я:

                                     Дізнався про…

Замислився над…

Зробив висновки…

 

 V. Домашнє завдання. Прочитати трагедію «Гамлет» (стор.35 – 43)

Образ Гамлета.

Творче повідомлення «Гамлет, принц данський» у живописі, театрі та кіно.

Монолог Гамлета «Бути чи не бути» вивчити напам’ять. 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня 2021
Переглядів
4900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку