веб-квест за романом Стендаля "Червоне й чорне"

Про матеріал
Проходження веб - квесту визначено двома рівнями, на кожному з яких належить розбитися на певну кількість груп, вибравши ролі, від імені яких учні будуть проходити рівні, виконуючи завдання. На першому рівні належить робота з електронною бібліотекою, ; другий етап - найскладніший: належить узагальнити всі отримані знання і створити сайт, присвячений Стендалю.
Перегляд файлу

Тема: Стендаль «Червоне і чорне», 10 клас

             Уроки 1-2  

                                                                                                 

Перебіг уроку:
1.Організаціонний момент

Сьогодні ми з вами починаємо проходження захоплюючої гри (веб - квесту ). Проходження веб - квесту визначено двома рівнями, на кожному з яких вам належить розбитися на певну кількість груп, вибравши ролі, від імені яких ви будете проходити рівні, виконуючи завдання. На першому рівні вам належить робота з електронною бібліотекою, де зберігаються відомості про реалізм, французький зокрема, далі запропоновано подорож по всесвітній мережі Інтернет у пошуках цікавої інформації про Стендаля; другий етап - найскладніший, вам належить узагальнити всі отримані  знання і створити сайт, присвячений Стендалю.
Хай вам щастить!
2 . Мотивація навчальної діяльності .

Мета: удосконалювати навички аналізу біографічного, літературознавчого матеріалу, вчитися використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для  знайомства з біографією та творчістю Стендаля, епохою французького реалізму, застосовувати текстовий редактор для редагування та форматування текстів електронної бібліотеки, заповнювати запропоновані для рефлексії і звітів анкети.
1 . Як правильно вибрати потрібну інформацію? Навіщо потрібно бути уважним до тексту, до слова? Навіщо треба знати епоху митця? - Ось питання, на які ми з вами спробуємо відповісти, пройшовши перший рівень квесту.
2 . Виберіть для себе одну з ролей , від імені якої вам би хотілося пройти перший рівень веб - квесту, за цим принципом об'єднаєтеся в групи.
3 . Заповніть вхідну анкету (додаток 1)
4 . Уважно вивчіть завдання своєї групи (ролі).
5 . Розподіліть ролі у вашій групі (кожен учасник може збирати матеріал за конкретним питанням, це заощадить ваш час) .
6 . Після виконання завдання заповніть анкету - звіт вашої групи.
7 . Підготуйтеся до захисту свій роботи, яка відбуватиметься на уроці літератури .
8 . Після захисту робіт першого рівня проведіть індивідуальну рефлексію: дайте відповідь на питання вихідний анкети, оцінивши свою роботу і роботу всієї групи. (Додаток 2). Якщо у вас з'являться труднощі, звертайтеся до вчителя (залишайте свої запитання у вигляді коментарів до повідомлень або пишіть на електронну пошту вчителя.

3. Ролі:
          1. Історики (збирають матеріал щодо історичної епохи Стендаля ) :
Керівництво для істориків:
1. Ви обрали роль істориків для аналізу епохи Стендаля. Ваше завдання - виявити основні історичні закономірності, які стали причиною появи такого письменника як Стендаль.
2. Вийдіть на сайт електронної бібліотеки за адресою (використовуйте інтернет-посилання на мережеві бібліотеки в «блок учителя» ), знайдіть матеріал з теми, виберіть необхідне, заповніть форму звіту на «блог учителя», відповівши на такі питання:

- Яким було життя Франції в період Реставрації?

- Які питання, актуальні на той час, розкрив Стендаль у своїх романах?

- Які  бурхливі історичні події та їхні наслідки випали на долю Стендаля?
Автоматично після заповнення вами даної форми її обробка з'явиться в документах Google вчителя у вигляді зведеної таблиці, яку ви можете подивитися на блозі (посилання «Звіт істориків»).

2. Літературознавці (збирають матеріал щодо літературної епохи Стендаля).

 

Керівництво для літературознавців:
1. Ви обрали роль літературознавців  для аналізу літературної епохи  Стендаля. Ваше завдання – простежити за  літературним процесом того часу, що став причиною появи такого письменника як Стендаль, визначити  особливості цього процесу.
2. Вийдіть на сайт електронної бібліотеки за адресою (використовуйте інтернет-посилання на мережеві бібліотеки в «блок учителя» ), знайдіть матеріал з теми, виберіть необхідне, заповніть форму звіту на «блог учителя», відповівши на такі питання:

- Що характерне для літературного процесу  епохи Стендаля?

- Як бурхливі історичні події та їхні наслідки знайшли відображення в мистецтві того часу, зокрема в літературі?

- Що переживало мистецтво в той час?

- Що проголошував Стендаль у своїх романах?
- У чому актуальність його творчості?
- Чим цікаві герої Стендаля для нас?

- Що стало першопричиною появи роману "Червоне і чорне"?
- Чому саме "Червоне і чорне" - найвідоміший роман Стендаля?
- У чому життєвість образів роману?
Автоматично після заповнення вами даної форми її обробка з'явиться в документах Google вчителя у вигляді зведеної таблиці, яку ви можете подивитися на блозі (посилання «Звіт літературознавців»).

3.Оформлювачі (шукають ілюстративний матеріал до теми, матеріал для презентації)

Керівництво для оформлювачів:
1. Ви обрали роль оформлювачів. Ваше завдання - знайти вигідні ілюстрації для візуального відображення біографічного та творчого шляху письменника. Можливо, ви зможете знайти фотокопії часів Стендаля, що також буде цікаво. Зверніть  увагу на те, щоб знайдені матеріали відображали дух епохи, який нам потрібно осягнути.

2.Розподіліть ролі у вашій групі (кожен учасник може збирати матеріал з конкретного питання, це заощадить ваш час). Вийдіть на сайт електронної бібліотеки за адресою (використовуйте інтернет-посилання на мережеві бібліотеки в блозі вчителя), знайдіть у ній ілюстративний матеріал, згідно темі. Заповніть форму звіту на блозі вчителя, відповівши на наступні питання:

- Чому саме цей ілюстративний матеріал ви вважаєте найбільш вдалим для:
*характеристики епохи Стендаля,
*його біографії
*творчого шляху письменника?
- Як даний матеріал передає дух епохи?
- Який матеріал зацікавив вас?
- Чому саме ці слайди ви вважаєте значущими в житті та творчості письменника?
- Чому саме цей інтерфейс ви вибрали?

- Яку естетичну навантаження несе ваше оформлення?

2 Урок  (2 рівень)
Мета: Формувати навички інформаційної діяльності; формувати критичне мислення , вміння встановлювати логічні зв'язки між явищами ; вчитися збирати та аналізувати матеріали з різних джерел , ставлячись до них з критичної точки зору , розглядаючи в конкретному історичному контексті ; вчитися грамотно організовувати матеріал в цілях підвищення ефективності повідомлення незалежно від того, усне воно чи письмове; удосконалювати навички роботи в комп'ютерних програмах ; формувати вміння працювати в команді , досягати компромісу , виховувати культуру спілкування , комунікативні навички.

Задачі:
1. Уважно  вивчіть завдання своєї групи (ролі).
2 . Розподіліть ролі у вашій групі. Не забувайте, що для виконання завдання вам необхідно звернутися до всіх звітів груп попередніх рівнів (знаходяться на блозі вчителя), щоб зробити вибірку.
5.Для виконання звіту вам буде потрібно не тільки відібрати і систематизувати матеріал, але також розробити концепцію й дизайн вашого майбутнього локального сайту.
6 . Підготуйтеся до захисту свій роботи, яка відбуватиметься на уроці літератури .
7 . Після захисту робіт другого  рівня проведіть індивідуальну рефлексію:дайте відповідь на питання вихідний анкети, оцінивши свою роботу і роботу всієї груп. (Додаток 2). Якщо у вас з'являться труднощі , звертайтеся до вчителя ( залишайте свої запитання у вигляді коментарів або пишіть на електронну пошту вчителя).

Ключові питання другого рівня веб – квесту:
- Що таке національне надбання?

- Як зберегти пам'ять про велику літературну спадщину?

- Як певне літературний твір стає класикою?
- Як пов'язані історія та література?
- Як школяр може побачити літературного героя певного твору у своєму часі?
- Чим визначається актуальність твору?

Висновки:
Працюючи над веб - квестом, учні навчаться :
1 . удосконалювати навички аналізу  біографічного, історичного, літературознавчого матеріалу;
2 . використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для вивчення теми, цікавих фактів, пов'язаних з автором та його  твором ;

3 . самостійно мислити, знаходити та вирішувати проблеми, залучаючи для цієї мети знання з галузі літератури, інформатики, історії,  мистецтва ;

4 . прогнозувати результати і можливі наслідки різних варіантів рішення;

5 . встановлювати причинно -наслідкові зв'язки, орієнтуватися в інформаційному просторі;

6 . використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності ;

7 . робити висновки;

8 . вчитися критично мислити;

9 . удосконалювати навички роботи в комп'ютерних програмах;

10. працювати в команді, досягати компромісу ;

11.отримувати і відправляти електронну пошту ;

12.створювати презентації;

13.обробляти графічні файли для презентацій;

14. працювати в блогах.

 

6. Різнорівневе д/завдання:

1)прочитати роман, мати на уроці текст роману, уміти переказати сюжет, епізоди;

2) складання кластеру за біографією Стендаля або  складання ментальної карти за допомогою колажу  «Система образів роману»;

3) складання асоціативного куща: «Багатозначність заголовку роману» або  «Символіка кольорів»;

4) завдання дослідницького характеру: визначити соціально -політичний і психологічний аспекти роману.

7. Підбиття підсумків   уроку.

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ ДО УРОКУ:

 

Додаток 1

Вхідна анкета 1 рівня:

Шановні учасники квесту Становлення і розвиток французького реалізму. Стендаль. Нарис життя і творчості. Історія створення роману «Червоне і чорне». Ви тільки що познайомилися із завданнями першого рівня гри, розподілилися по групах залежно від обраної ролі. Зараз вам пропонується заповнити дану анкету, давши  відповідь на запропоновані питання. Типи питань різні: десь вам доведеться вписувати відповідь у форму, а десь вибирати з запропонованих варіантів.Бажаємо успіхів!

1. Ім'я Прізвище
2. Яку роль для проходження певого рівня квесту ви вибрали? (          )
3. Запишіть адресу вашої електронної пошти * якщо у вас немає особистого адреси електронної пошти, в полі відповіді поставте прочерк
4. Що б вам було цікаво дізнатися про Стендаля та його епоху?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Рефлексія після проходження рівня

Прізвище ім'я

Що нового та цікавого ти дізнався, працюючи над даним рівнем веб - квесту?

Які труднощі виникли у тебе в роботі?

Чи сподобалося тобі працювати в команді?

Чому ти вибрав цю роль?

Оціни роботу своєї команди

Оціни свій особистий внесок у роботу групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


                             

1

 

zip
Додано
10 травня 2021
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку