Добірка начальних ігор "Вчимося граючись"

Про матеріал

Вчимося граючись Добірка навчальних ігор для навчання англійської мови .У добірці підібрані фонетичні ігри,ігри для роботи з алфавітом, ігри на закріплення лексичних одиниць,ігри на закріплення навичок читання.

Гра є одним із прийомів під час вивчення іноземної мови. Особливо часто прийом гри застосовується у молодших класах. За допомогою гри виникає природна комунікативна ситуація. Вона викликає інтерес та активність дітей, а постійно наявний у ній елемент змагання, бажання перемогти мобілізує увагу учнів, тренує їхню пам'ять. Крім того, гра розвиває спостережливість у дітей, оживляє урок, підвищує інтерес до вивчення іноземної мови.Гра є ефективним засобом навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності ( слухання, говоріння, читання, письмо), вона допомагає в опануванні іноземної мови, а окрім того, учні відчувають емоційне задоволення як у процесі гри, так і під час досягнення результатів.

Перегляд файлу

 

 

 

« Вчимося граючись»

(добірка навчальних ігор

для навчання англійської мови)

Підготувала учитель

англійської мови

Абазівсько ЗОШ І-ІІІ ст.

Косиця Надія Миколаївна

 

 

 

 

 

C:\Users\Косиця\Desktop\17.jpgC:\Users\Косиця\Desktop\gra.gifC:\Users\Косиця\Desktop\images.jpg

 

Вчимося граючись Добірка навчальних ігор для навчання англійської мови (з досвіду роботи учителя іноземної мови Косиці Надії Миколаївни) Полтавський район, с. Абазівка, 2018

 

 

Автор:

Косиця Н.М., учитель іноземної мови

                          Абазівської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

Рекомендовано вчителям іноземної мови, студентам,

учням

 

 

 

Зміст

 

  1. Вступ……………………………………с.4
  2. Фонетичні ігри…………………………с.5
  3. Ігри для роботи з алфавітом……………с.6
  4. Ігри на закріплення лексичних одиницьс.9
  5. Ігри на закріплення навичок читання.с.16
  6. Висновки………………………………с.18
  7. Використана література………………с.19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Про навчальну функцію гри відомо вже давно. Використовуючи її як засіб навчання,відомі педагоги стверджували, що в ній закладені великі потенційні можливості. Ігрові форми роботи на уроці активізують діяльність учнів, дають змогу виявити розумові та творчі здібності дітей.

Видатні діячі епохи Відродження(Франсуа Рабле, Еразм Роттердамський та інші) приділяли значну увагу іграм саме під час вивчення іноземних мов.

Гра є одним із прийомів під час вивчення іноземної мови. Особливо часто прийом гри застосовується у молодших класах. За допомогою гри виникає природна комунікативна ситуація. Вона викликає інтерес та активність дітей, а постійно наявний у ній елемент змагання, бажання перемогти мобілізує увагу учнів, тренує їхню пам'ять. Крім того, гра розвиває спостережливість у дітей, оживляє урок, підвищує інтерес до вивчення іноземної мови.

Гра – ефективний засіб вивчення лексики, граматики, гарної вимови, навичок мовлення. Наведемо декілька навчальних лексичних, фонетичних ігор та ігор на вивчення букв алфавіту та засвоєння правил читання, які я постійно використовую на уроках у початковій школі.

Гра є ефективним засобом навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності ( слухання, говоріння, читання, письмо), вона допомагає в опануванні іноземної мови, а окрім того, учні відчувають емоційне задоволення як у процесі гри, так і під час досягнення результатів.

 

І. Фонетичні ігри

   Гра «Who has the best pronunciation?»

Вчитель вимовляє декілька слів або речень, кидаючи м’яч одному з учасників гри. Учень має повторити слова або речення, копіюючи вимову та інтонацію вчителя. Виграє той, у кого краща вимова.

 

Гра «Підійдіть, звуки!» 

Ця рухлива гра спрямована на закріплення звукового аналізу слова. ЇЇ можна провести лише в групі дітей. Назвіть слово, наприклад,  «dog». Три гравці повинні вибрати, якими звуками вони хотіли б бути: першим, другим чи третім (не називаючи самі звуки). Поставте для них три стільці. потім почергово запросіть їх: «підійди до мене, звук []». Для того, щоб виконати це завдання, дитина, яка отримала лише номер звука в слові, повинна вимовити слово і визначити, яким звуком вона є. потім вона повинна підійти і сісти на стілець, який відповідає її номеру (у цьому випадку – на другий). Так само потрібно запросити звуки  [d] і [g]. Вони сідають на свої стільці. Таким чином, звуки розміщуються за тим порядком, за яким вони стоять у слові. У кінці слово «читають» і кажуть, або зображують, що це слово означає.

 На початку навчання діти кожного разу вимовляють слово і старанно шукають у ньому «свій» звук. З часом це завдання вони виконують дедалі швидше й швидше.

 

Гра «Чи є такий звук?»

Розкажіть дитині, що зараз ви будете шукати звуки-пустуни, які ховаються в різних словах. Спершу учитель, як ведучий, називає пустотливий звук, а потім пропонує учням визначити, чи є він в тому або іншому слові. Наприклад, [∩] вибраний звуком-пустуном. Дитина повинна сказати, чи є цей звук в словах: bus, book, cock, duck, bee, drum, frog, mug. За кожну правильну відповідь вона отримує фант.

 

Гра «Назви слова з першим звуком …»

Під час гри учні продовжують знайомитися з голосними та приголосними звуками.

   Вчитель, виконуючи роль ведучого, називає слово, яке починається, наприклад, з приголосного звука. Учні повинні пригадати інші слова, що починаються з того ж звука. За кожне слово дитина отримує фант.

 

2. Ігри для роботи з алфавітом

Гра «5 карток»

Учитель показує 5 карток з буквами англійського алфавіту. Виграє той, хто правильно і швидко назве 5 букв.

 

Гра «Придумай слова»

Цю гру краще проводити у вигляді змагання: « хто назве більше слів, де буква Е зустрічається один раз?»  в той час, коли учитель пояснює завдання, він обов’язково повинен демонструвати гравцям картку із зображенням тої букви, з якою гравці будуть придумувати слова.

Гра може бути ускладнена у двох напрямках. Перша лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості букв, які повинні зустрічатися в слові. наприклад: «Хто назве більше слів, де по одному разу зустрічаються букви А та С?» (cap, cat, car, cake, cage, calf, crab, chair і т.д.)

Друга лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості вказаної букви у словах. Наприклад: «Хто назве  більше слів, де буква Е зустрічається двічі?» (bee, tree, deer, teeth, queen, sweet, wheel і т.д.)

 

Гра «Почни з останньої букви»

 

Ця гра схожа на попередню. Її відмінність полягає лише в тому, що гравці спершу визначають, на яку букву закінчується назване слово, а потім придумують слово, яке починається з цієї букви. Наприклад, учитель називає слово на букву с, скажімо clown.  Далі учні продовжують : nuttulippencillamp і т.д. за кожне правильне слово учні отримують фант, а в кінці гри визначається переможець.

 

Гра «З’єднай букву із знаком»

Літери і знаки транскрипції пишуться у два ряди. Завдання дитини полягає у тому , щоб з’єднати літеру  із знаком транскрипції яким може бути позначений звук, котрий вона може передавати

E                             F                              K                                         M

 

[m]                        [e]                           [f]                                          [k]

 

 

 

Гра «Сходинки»

 

Ця гра має спрощений і ускладнений варіанти.

У першому випадку учасники гри складають сходинки із карток зі словами так , щоб наступне слово було довшим за попереднє на одну букву. Картку із найкоротшим словом дитина ставить першою, під нею – другу, потім третю і т. д. перемагає той , чиї сходинки будуть вищі. Для виконання відводиться певний час. Використовують лише іменники.

E  g    g

D    o   l     l

B   r   o   o    m

W   I    n    d    o     w

C     a     b     b      a     g      e

U      m      b        r       e     l     l     a

У другому випадку слова можуть бути будь-якими, але повинні починатися на одну й ту ж букву.

 

B  e  d

 B  e  l  l

 B  r  u  s  h

 B  l  o  u  s  e

 B  a l  l  o  o  n

 

Гра «Зашифроване слово»

Напишіть з допомогою знаків транскрипції якесь слово. Поряд напишіть або вкладіть за допомогою карток ряд слів, які починаються з тієї ж літери,подібні за написанням,але по-іншому звучать,окрім того слова, що записане в транскрипції. Дитині слід підкреслити (вибрати) «зашифроване» слово.

Приклад:

Knife [knaif] [knif] [naïf] [naife]

Umbrella [ambrile] [   mbelle] [   mbrelə]

Гра «Відшукай слова»

Приготуйте табличку, як на рисунку.

Зміст гри полягає у тому, щоб відшукати в таблиці і обвести кружечком усі слова,зашифровані за допомогою знаків транскрипції,наприклад:

[neim]            (name)

 [houm]           (home)

[‘djuti]            (duty)

b

I

r

d

v

e

p

s

e

h

P

d

b

w

a

l

i

p

a

L

u

i

s

h

i

r

t

t

U

t

r

e

e

g

p

i

u

S

y

d

a

w

c

e

m

m

a

r

k

c

h

i

n

e

h

s

o

f

a

o

t

a

t

o

k

s

 

t

m

y

m

o

t

y

e

s

h

e

n

e

y

 [skai]               (sky)

[ti]                 (toy)

[hᴂt]               (hat)

 [pen]               (pen)

[lip]                  (lip)

[hᴐt]                (hot)

[ʃi:]                   (she)

[tri:]                 (tree)

[‘soufe]           (sofa)

[rouz]              (rose)

[kᴂt]               (cat)                                                                          

[b’ig]               (big)                                                           

[be:d]              (bird)

[si:]                  (sea)

[ʃə:t]                 (shirt)

[plɅs]               (plus)

[‘siti]                (city)

[ma:k]              (mark)

[və:s]                (verse)

3. Ігри на закріплення лексичних одиниць

Гра «World clap».

Учні сідають у коло і разом відбивають у ритм, спочатку повільно, потім усе швидше: тричі діти плескають по колінах, а четвертий раз – у долоні. З кожним четвертим плеском один із учнів називає країну Європи. Назви можуть повторюватися, але не раніше, ніж через одну. Наприклад:

Ps (three claps).     Ps (three claps).       Ps (three claps).          Ps (three claps).

P1: England!           P3: Germany!             P2:  Spain!                P4: England! Etc. 

 

  Гра «Write the Words».

 

Учитель роздає списки слів із неправильно розміщеними літерами.

                 Склади слова з поданих літер

armetk

paos

nizeagam

arcame

zise

raernsti

lmif

klawnam

Учні повинні за п’ять хвилин розгадати якомога більше слів і записати їх поряд із відповідними наборами літер. Перемагає той, хто відгадає й правильно напише найбільше слів.          

               Гра «Number».

 

Учні розподіляються на дві команди. Гравцям роздаються два комплекти карток із числівниками від 12 до 100 , а гравці повинні підняти картку з цим число. Виграє команда, що відповідатиме швидше й правильніше за іншу

Гра « Jumbled letters».

Учитель роздає картки з малюнками та словами, в яких переплутані літери, й просить розташувати літери в словах так, щоб отримати назви свійських тварин.

                      СКЛАДИ СЛОВА З ПОДАНИХ ЛІТЕР

1)bibrta

 

 

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0304933.wmf

2)owc

 

 

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0149627.wmf

3) seorh

 

 

C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2655541104_5a1cdb8dd7.jpg

4) pgi

 

 

C:\Users\Win7\Desktop\1259044354u70224_001.jpg

5) atog

----------------------------

C:\Users\Win7\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\3146.gif

6) neh

----------------------------

 

 

 

  Гра «Слово з картинок»                                         

Для цієї гри вам потрібен набір різних картинок і предметів. Правила гри такі: ведучий(на початках цю роль доведеться виконувати вчителю) загадує слово і шифрує його за допомогою картинок (або предметів): кожна картинка позначає букву,яка є першою в назві зображеного на ній предмета. Обов’язкова умова: зображений на картинці предмет повинен легко впізнаватися і мати однозначну, знайому дитині назву. Щоб відгадати зашифроване слово,учень повинен з’єднати перші букви назв цих предметів,які намальовані на картинках.  Наприклад,ви можете загадати слово cat, виклавши на столі такі картинки: «cock», «apple», «tram». Загадувати можна назви предметів і тварин,імена дівчаток і хлопчиків та багато іншого.

Дитині буде цікаво, якщо ви, тримаючи в руках плюшевого ведмедика, скажете низьким голосом: «Я прийшов з чарівної казки. Зла чарівниця зачарувала мене. Розчарувати мене  зможе тільки той, хто прочитає моє ім’я по картинках». Безсумнівно,що малюк захоче допомогти звільнити ведмедя від злих чарів. Можливо інші тварини з кутка іграшок також захочуть позбутися чарів відьми, і дитина напевно зможе допомогти їм це зробити. Якщо ви будете придумувати такі історії і казки, то поряд з розвитком навичок читання у дитини буде формуватися прагнення піклуватися про інших,бути доброю і уважною до потреб оточення.

Коли дитина навчиться читати по картинках, вона зможе сама виконувати роль ведучого, загадувати слова і шифрувати їх за допомогою картинок. У цьому випадку гра може стати особливо цікавою з групою дітей. Та дитина, яка першою «розшифрує слово», сама стає ведучою.

Гра «Замасковане слово».

Ця гра сприяє закріпленню в пам’яті дитини візуальних образів букв і їх сполучень. Вона активізує розвиток і вдосконалення вторинної зони потиличної кори лівої півкулі. Вважається, що нормальне функціонування саме цієї частини мозку є нейрофізіологічною основою сприйняття словесного матеріалу.

Приготуйте картки із словами, прочитати які важко через різноманітні лінії, штрихи і прості рисунки, що перетинають букви.

 

 key

 

 

  bus

       

      eye

 

 

 

 

 

 

Гру можна супроводжувати,наприклад, такою історією: «Один злий король писав свої секретні укази так, щоб ніхто не міг їх прочитати. І викрити цього короля зможе лише той, хто навчиться читати замасковані ним слова. Спробуй, може ти зможеш це зробити».

Коли гра відбувається в групі дітей, ведучий за чергою роздає дітям «замасковані» картки. Якщо вони прочитають картку правильно,то отримують фант. Наприкінці гри за кількістю зароблених фантів визначають переможця

 

Гра «What can you do?».

Т: А зараз похваліться, що ви вмієте робити. 

Учні по черзі розказують про свої вміння, використовуючи конструкцію I can…; виграє учень, що складає найбільше правильних речень.

 

  Гра «Countries and Flags».

а) Учитель розподіляє клас на команди по чотири-п’ять учнів. Потім називає одну з країн, назви яких було вивчено, а учні повинні якомога швидше підняти картки з прапорами цієї країни. Якщо завдання виконано правильно усіма гравцями команди, команда отримує 1 бал. Перемагає команда, що набрала найбільше балів.

б) Учитель показує картку з прапором країни учням. Та команда, гравці якої правильно і швидко назвуть цю країну, отримує 1бал. Перемагає команда, що набрала найбільше балів.

     Гра з м’ячем

Учитель кидає м’яч одному з учнів і водночас називає дієслово у теперішньому часі. Учень, що спіймав м’яч , повинен назвати форму минулого часу цього дієслова. Той, хто припустився помилки, вибуває з гри.

 

  3. Ігри для  розвитку комунікативних здібностей

 

Гра «A Chain».

Гра проводиться ланцюжком, у швидкому темпі. Учитель задає тему: «Things in the rooms». Учні повинні називати предмети, які можна побачити у кімнаті. Той, хто не може назвати жодного, виходить із гри.

 

Гра «Who am I Speaking about?».

Учитель(а потім учні) описує одного із учнів, не називаючи його ім’я. Наприклад: He is a boy. He lives in Kharkiv. He lives in flat/house. He’s tall. His hair is dark. His friend’s name is His hobby is football і т.д.

Учень, який здогадується, що йдеться саме про нього, встає і продовжує розповідь про себе. За кожне речення йому зараховується очко.

 

Гра «What Shop Have I Got in Mind».

Учитель загадує якусь крамницю, а учні ставлять загальні запитання, намагаючись відгадати, що загадав учитель.

P1: Can we buy books there?

T: No.

P2: Do they sell toys there?

T: No.

P3: Can we buy bread there?

T: Yes.

P3: Is it the baker’s?

T: Yes.

Потім роль ведучого виконує той учень, що відгадав назву крамниці.

 

Гра «Who are you?»

Ведучий( спочатку учитель, а потім один із учнів) уявляє себе з учасників Міжнародного шкільного свята. Учні ставлять ведучому загальні запитання щодо країни , з якої він приїхав, і його національності, намагаючись здогадатись, ким уявив себе ведучий. Наприклад:

P1: Are you from Canada?

Leader: No.

P2: Are you American?

Leader: Yes.

P1: Are you James?

Leader: Yes.

 

  Гра «What’s are you/his/her favourite toy?».

      Учитель запитує одного із учнів:Wha`s your favourite toy? Учень відповідає. Наступний учень називає свою улюблену іграшку, а також улюблену іграшку, а також улюблену іграшку першого учня: My favourite toy is a car.His/her favourite toy is a doll. Третій учень називає свою улюблену іграшку,а  також улюблені іграшки двох попередніх учнів:My favourite toy is a robot.His/her favourite toy is a doll.His/her favourite toy is a car.І т.д.                    

 

4.Ігри на закріплення навичок читання

 

    Гра «Де буква?».

Пишу на дошці декілька слів і пропоную учням знайти серед них три,в яких буква u читається як [Ʌ].

 

 Гра «Fill in the gaps».

На дошці написані слова, у кожному з них пропущена одна буква,наприклад, b_g, p_n, an_. Вимовляю,наприклад, звук   та прошу учнів вписати букву у слово, в якому вона пропущена.

 

 

Гра «Знайди слова-друзі»

Дитині пропонують набір карток зі словами. Серед них є група «слів-друзів», тобто слів, які читаються за одним правилом. Ці слова «загублені» серед інших. Слід знайти усі «слова-друзі» і викласти картки в окремий стовпчик. Прочитати їх. Назвати ті слова, значення яких відоме дитині. За кожне правильне перекладене слово нараховується 1 бал. Чим більше правильних відповідей, тим значніший приз.

Приклад. набір карток з такими словами: bed, chick, book, shop, room, bee, broom, eat, hook, bus, look, big, meat, took, wood.

«Слова-друзі»: book room broom hook look took wood

Відомі слова: book- книжка, room- кімната, broom- віник.

 

 

C:\Users\Win7\Desktop\beanie_babies.jpg

 

 

 

 

Висновки

З досвіду роботи з матеріалами можна зробити такі висновки:

 

* Проведення уроків іноземної мови з використанням ігрового матеріалу активізує школярів, сприяє досягненню високої результативності занять та прищеплює бажання вивчати англійську мову.

 

* Ігри створені відповідно до вимог шкільної програми з урахуванням психологічних особливостей та пізнавальних можливостей учнів, і своїм змістом спрямовані для розвитку мовлення та самостійної пошукової роботи школярів.

 

* Ігри не заміняють інші форми та види роботи з іноземної мови, а тільки доповнюють їх.

 

 

C:\Users\Косиця\Desktop\podvizhnaja-igra-dlja-detej-doshkolnogo-vozrasta_1_1.jpg

 

Використана література

1.  Олійник Т. І. Рольова гра у навчанні англійської мови .- Київ. «Освіта»,1992

2. Черниш В.В. Ігри в Англії, Америці, Канаді// Іноземні мови. – 2000. - №2. – с.45

3.  Солонінова Л.В. Ігрові завдання з англійської мови для учнів початкової школи//Англійська мова в початковій школі. – 2008. - №6. – с.36

4.  Садовська О.А. Welcome to the world of tales// Англійська мова в початковій школі. – 2008. - №5. – с.19

5. Фоміна Л.М. Ігри на уроках англійської мови//Англійська мова в початковій школі. – 2008. - №10. – с.25

6.  Братішков О. О., Братішкова І. А. ,Зелена І. Я. Ігри для початкового навчання англійської мови. – Тернопіль – «Навчальна книга», 2002

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
4 травня 2018
Переглядів
3473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку