Гетта Юлія Григорівна
вчитель початкових класів
гімназії №179 міста Києва
Використання гри «Танграм» для розвитку уміння працювати в парах
З «Танграмом» дитина навчається аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури. Вчиться віртуально розділяти об’єкт на частини і навпаки. Складати із елементів задану модель , а найголовніше – мислити логічно.
Головна мета парної роботи – навчати учнів думати, обмінюватися ідеями з партнером, вміти озвучити думку перед класом. Така форма роботи сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватися, переконувати, вести діалог.
Співпраця в парах готує учнів до подальшої роботи в групах.
Добірка вправ для парної гри «Танграм»
за матеріалами підручника «Я досліджую світ. 2 клас»
О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко.
Початкова форма(кожну вправу учні починають з складання основної фігури, яка складається з двох наборів «Танграм»)
Геометрична гра «Танграм» -
Буде весело й цікаво вам.
Десять трикутників, два квадрати,
Ще два ромби й починайте складати.
Правила дружби не слід забувати.
Трудитися мирно й не бешкетувати.
Телефон (с. 14)
Це телефон, який пам’ятає твоя бабуся.
Тоді неможливо було носити трубку у вусі.
Тримав дріт телефона на одному місці.
А зараз можемо говорити навіть у лісі.
Голуб (с..14)
Пошта голубина колись існувала.
Листуватися людям вона помагала.
Голуба чарівного швидше викладайте –
Послання для бабусі разом складайте.
Є у Тетянки бабуся, що в Америці живе.
Дівчинка їй пише e-mail і на ФБ.
Тато з мамою друкують листи в Instagram.
А бабуся полюбляє найбільш Telegram/
Ці слова тепер тобі зрозумілі, друже.
Років ще із двадцять були нові дуже.
Листування зараз річ доступна всім,
Голубина пошта не приходить в дім.
Метелик (с.. 19)
В нього носик хоботок і яскраві крила.
Від дощу його сьогодні квіточка закрила.
Він на сонці крильми тихо тріпотів.
Нектару напився – і геть полетів.
Летюча миша
Маленька, сіренька,
та ні – я без шила.
Хоч мишка, та хвостик
свій десь загубила.
Літаю, шукаю -
Комашок ловлю.
І зовсім зернятка
Я не люблю.
Парасолька ст. 36
Не грибок і не листок.
Носиш ти, щоб чуб не змок.
Разом з другом ти сідай –
Парасолю викладай.
Щоб нас дощик не змочив –
Парасолю хтось створив.
Хто? Коли і Як ? –
прочитай ти вже мастак!
Потім з другом ви сідайте – парасолю викладайте.
Люстерко (с.42)
Незвичайне скельце маю.
Себе в ньому розглядаю.
Промінцями сонечко весело заграє.
Пор стіні і стелі зайчик пострибає.
Магічне число 7(с.48)
Маю дев’ять я сестричок.
Майже всі з них круглолиці.
А нас з паличок малюють –
Дружно вирази рахують.
Ви пишіть нас гарно й рівно –
Буде з математики відмінно.
Праска (с.. 54)
Прабабуся і прадід дерев’яні були.
Баба з дідом – залізні, ще й жар любили.
Тато з мамою електрику їли.
Я тепер парова і автоматична –
Сучасна …(праска) електрична.
Летюча тарілка( с.66)
Я зовсім незвична,а може ще й дивна.
Загадкова, фантастична і реактивна.
З’явилася чудом на нашій планеті
Здогнати захочеш - лети на ракеті.
Марсіани (с. 72 – 78)
Бджола ст.. 96
Живу у восковій хатинці.
Мед ношу на своїй спинці.
Волохата і крилата
Я мала …(бджола) завзята.