Добре тому жити, хто вміє дружити

Про матеріал
Перший урок на тему "Добре тому жити, хто вміє дружити". Матеріал містить Інтерактивні вправи "Теплі долоньки", "Лабіринт", яа також ігри"Передбачення", "Додай слово", "Сонечко", "МІкрофон", "Мої друзі", "Знайди пару". Цікава творча робота "Розсипанка", в якій учні збирають "БУдиночок "Дружби"", вирощують дерево "Законів дружби". Матеріал буде корисним вчителям початкових класів, батькам, вихователям групи продовженого дня
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Добре  тому  жити, хто   вміє  дружити.

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

Очікувані результати.  Після уроку учні зможуть:

• розуміти, з чого починається дружба;

• знати, кого називати другом;

• навчитися наводити приклад про дружбу та вміння дружити.

Обладнання. Телевізор; комп'ютер; долоньки; кольорові олівці; малюнки  рукавичок, чашок; конверти зі словами-якостями: картки з прислів'ями; набір літер; смайлик – сонечко, дерево, листочки з дерева, пазли, аудіо запис пісень про школу і дружбу, відео презентація.

 

Хід уроку

1.Організація класу

1.1 Звучить пісня про школу.

І.2  Вступне слово вчителя. ( Слайд 1.)

- Ось і промайнуло тепле  літечко і вереснева стежечка – мережечка знову привела вас до школи.  Я  рада  бачити вас в  нашому  рідному  класі. Ви відпочили, набрались сил  і нехай ясне сонечко, море квітів, лункий шкільний дзвоник додасть вам гарного настрою та запалить у ваших сердечках іскорку пошуку нових знань , досліджень та цікавих відкриттів.

 Любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

І.3 У дружньому колі 

 За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу.  А тому  я запрошую вас у дружнє коло для привітання один одного. Візміться за руки, відчуйте тепло долоньок свого сусіда . Тепер посміхніться тому, хто зліва, а тепер тому, хто справа і промовляйте за мною:

 (Учні повторюють за вчителем слова.)   

В нашім класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми –одна сім'я.

Всі: іти, і я.

 ( Тричі  плескають у долоні )

  • А тепер,подаруйте один одному гарні слова .

(Діти по колу передають смайлик–сонечко, говорячи компліменти .

 

  • Іринко, мені дуже приємно тебе бачити.
  • Тетянко, я рада, що  

     - Як приємно, коли діти,  вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

2.  Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку .

 

2.1 Долання «Лабіринту» і визначення теми  уроку

( Слайд 2)

 

  • Діти, я пропоную вам пройти лабіринтом і визначити тему уроку.

 

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Добре  тому жити, хто вміє  дружити. Так  говорить  народна українська мудрість.(Читають на хмаринках)

 

2.2 Очікувані результати уроку

   (Висловлення дітей)

 2.3 Повідомлення завдань уроку (Слайд 3)

 – Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще й про те,

– кого можна назвати другом,

  • яким  повинен   бути справжній друг

– дізнаємося, що таке «міцна дружба»,

  • спробуємо визначити закони дружби.

    3.Робота над темою уроку

3.1Вправа «Давай поміркуємо !»

(Учитель читає оповідання Л. Толстого «Два товариші»)

  • Чому автор дав оповіданню таку назву?

3.2 Словникова робота

  Слово «товариш» має подібні собі слова. Це « знайомий», «приятель», « друг

 Ці поняття дуже близькі один до одного, але все-таки різняться. Давайте поміркуємо, чим?

3.3 Вправа «Додай слово»

( Вчитель читає незакінчені речення, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

  • А тепер повернемося знову до оповідання « Два товариші». Чи можна хлопчиків назвати друзями? Чому?

–Якими якостями має володіти справжній друг?

  1. Гра «Сонечко»

(На дошці сонечко  «Справжній друг» , у дітей картки зі словами)

  • Справжній друг повинен володіти певними якостями характеру. Серед якостей характеру людини вам потрібно вибрати ті, які відповідають справжньому другові. З цих якостей ми складемо сонечко, яке світитиме нам протягом всього дня.

(Чесність, доброта, грубість, вірність, зрада,ввічливість, вихованість, повага толерантність, щирість, войовничість, терплячість, надійність, безкорисливість, лагідність,справедливість, відповідальність, співчуття, підлабузництво).

  Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.( Пісня на сл. Б. Савельєвої, муз. М. Пляцковського, переклад О.Пархоменко «Справжній друг  )

3.5 Інтерактивна вправа «Мікрофон». ( Слайд 4)

-  Діти, а хто може дружити?,  

(Дружити можна парами, групами , колективами, може дружити хлопчик з хлопчиком, дівчинка з дівчинкою.)

А чи може дружити дівчинка з хлопчиком?

–Як діти стають друзями? Що для цього треба? 
( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…). 
- У кого з вас є друзі? 
- Чи є вони серед однокласників? 

3.6 Вправа «Мої друзі»

( На заздалегідь заготовлених долоньках діти пишуть свої імена, а на пальчиках імена друзів)

  • Діти,коли у людини є багато друзів ,то якою її називають? (Дружньою)

3.7 Гра « Знайди пару»  

  •    Дружба між дітьми завжди виникає із взаємної симпатії, з бажання чимось поділитися. Наприклад, солодощами. Ви також вмієте ділитись один з одним.
  •  А чи вмієте ви ділитися увагою і почуттями?

 (  Для гри потрібні вирізані з паперу рукавички  і чашки. Кількість пар дорівнює кількості пар учасників гри.

Роздані малюнки   з однаковим орнаментом, але не розфарбованим. Діти розходяться по класу  і відшукують свою "пару" та за допомогою трьох олівців різного кольору намагаються, як можна швидше, розфарбувати абсолютно однаково.)

  •  Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому?
  •   Як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним?

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було дружно виконати завдання.)

  • Діти, між ким  ще можлива дружба? (Роздуми дітей)

3.7 Поетична хвилинка

 1-  й учень

         Є  чарівне  слово  «дружба »,                                                

     Знаємо  ми це всі.

     Дружать ноти зі словами

     І складаються   пісні.

  1. й учень

     Дружать квіточка і бджілка,

     Дружать  море й  кораблі.

 3-й учень

 Дружать  в небі місяць, зірки,

  Пори року на землі.

4-й учень

     Дружить поле з колосками,

     Дружать літо і тепло.

5-учень

   Дружить осінь із дощами,

     Дружать щастя і добро.

 3.8 Вправа «Відчуття»   

– Як  пахне дружба?

- Яка вона на дотик?

- На смак?

- З  якою погодою ви б порівняли дружбу?

- Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу?  (Словесне  малювання)

3.9 Творча робота. (Слайд 5)

а) Гра «Розсипанка»

– Діти,щойно ми з вами побували у ролі художників.

А тепер я пропоную вам відповідальнішу роботу: збудувати будинок «Дружби»

– Як ви думаєте,з чого починається будівництво будинку?(З фундаменту)

– А щоб дізнатися з чого починається дружба,вам необхідно з розсипаних букв скласти слово (Працюють окремо хлопчики та дівчатка)

– Так. Дружба починається з усмішки.

Пісня «Усмішка»

б) Робота в парі. Складання прислів’їв.

–А зараз спробуємо звести стіни. Вони будуть із «колод»   Для цього кожен відшукає собі пару за кольором «колоди»,прочитає прислів’я і пояснить його.

 Дружба та братство – дорожче багатства.

 Друзі пізнаються в біді.

 Дружний табун і вовків не боїться.

 Дружба – найбільший скарб.

 При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

 Життя без друзів неповноцінне.

 Людина без друзів, що дерево без коріння.

- Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

в)Робота в групах.

(Із пазлів скласти геометричні фігури, елементи даху, і прочитати,що приносить людям справжня дружба. )

  • Правильно. Дружба дарує нам Щастя, Радість, Добро.

– Діти,виявляється, що у мешканців Будинку дружби існують свої закони. Які ж вони ?

3.10 Дерево «Законів дружби».

(У кожної дитини листочок із Законом дружби чи суперечки.

Діти вибирають потрібніі закони і прикріплюють їх до дерева).

-  Отже, хочеш мати друга - будь ним і пам’ятай,що  дружбу   можна легко зруйнувати.

 Діти! А хочете перевірити себе, чи гарні ви друзі?  Я вам зачитаю питання тесту, а ви письмово повинні відповідати на кожне запитання. Якщо «так»,ставите «+», якщо «ні», то «–» .

3.11 Тест. «Чи гарний ти друг?»

1.  Чи ділишся із другом?

2.  Чи допомагаєш йому бути в доброму настрої?

3.  При потребі допомагаєш другу добровільно, чи чекаєш, коли він попросить?

4.  Чи намагаєшся зробити так, щоб другові було приємно у твоєму товаристві?

5.  Чи завжди впевнений у своєму другові і довіряєш йому?

6.  Чи захистиш свого друга, якщо про нього говоритимуть погано у твоїй присутності?

7.  Чи терпеливий ти до друзів свого друга?

8.  Чи можеш бути ти ненастирливим, не повчати?

9.  Чи завжди зберігаєш довірені тобі таємниці?

10.    Чи вмієш поважати, особисту думку свого друга?

Результати:

3 – 4 «так» ― у твого друга є вагомі причини припинити ваші стосунки;

5 – 6 «так» ― ти хороший товариш, але тобі не вистачає поваги до внутрішнього світу друга, ти вимагаєш, щоб його увага була прикована тільки до тебе;

8 – 10 «так» ― ти справжній друг, з тобою хочуть дружити, у тебе багато знайомих, але не спіши хвалитися цим.

(У кого 8 –10 балів, одержує квіточку. У кого 5–6 –бджілку. І в кого 3–4 бали–метелика.Всі елементи прикрашають галявину загальної картини.)

 

3.12 «Стежина Дружби» (Слайд 6)

 

(Із власних долоньок діти прокладають стежинку Дружби на галявині)

(Звучить  пісня  «Веселі друзі».»)

 

4.Рефлексія

4.1Вправа «Чи справдилися ваші очікування?»

- Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)…

- Я зрозумів (- ла)…

- Я  запам’ятав (-ла) …

-  Найбільше мені сподобалося…

- Урок завершую з … настроєм.

  Сподіваюся,що стежиною Дружби ви крокуватимете всі свої шкільні роки. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 .


Додаток 1.

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

doc
Додав(-ла)
Хомин Інна
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку