Добро починається з дитинства

Про матеріал
Година спілкування спрямована на формування моральних почуттів, людського обов'язку, чутливості, чуйності. Допомагає відкрити дітям світ любові та добра, допомогти їм пізнати світ навколо себе і себе у цьому світі, ознайомити їх із формулами людяності.
Перегляд файлу

КЗ «Шполянська загальноосвітня санаторна школа – інтернат

Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

Година спілкування на тему:

«Добро починається з дитинства»

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь

Горбенко Людмила Анатоліївна

 

 

 

 

 

Шпола2020

Тема: Добро починається з дитинства.

Мета: поглиблювати знання дітей про загальнолюдські моральні якості; здатність формулювати моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго; виховувати позитивне світосприйняття; розвивати творчу уяву учнів, мислення, естетичний смак, підвищувати інтелектуальний рівень дітей.

Обладнання: малюнки на тему: «Добрими справа прикрасимо світ»; малюнки до казок; плакати з висловами до теми; кросворд; картки зі словниковою роботою; роздатковий матеріал для гри; диск із записом уривку з мультфільму «Пригоди кота Леопольда».

Епіграф до теми:

Людина в світ прийшла щоб жити,

Учитись, мріяти, любить.

Щоб все на світі знати, вміти

Й добро на цій землі творить!

                                     В. Симоненко

Хід заняття

I. Вступна частина.

1. Організаційна і нервово-психічна підготовка учнів до години спілкування.

1) Слово вихователя.

- Добрий день, діти!

- Я хочу розпочати нашу годину спілкування такими словами:

Доброго дня, мовлю за звичаєм,

Доброго дня, кожному зичу я,

Добрим днем усіх я вітаю,

Щастя, здоров’я присутнім бажаю!

- Діти, сьогодні наша зустріч незвичайна, тому що до нас зазирнуло ще й сонечко. Це сонечко не просте, а чарівне. Ви мабуть помітили, що зовсім мало промінчиків у сонечка, а сонце без промінчиків не може нас зігрівати, тому ви повинні повернути промінчики сонечку разом з гарним настроєм, добрими думками, привильними, дотепними відповідями. Тож постарайтесь, діти, щоб наше сонечко засяяло якомога яскравіше.

 

2. Вступна бесіда до основної частини.

Читання байки «Пригода в лісі» і її аналіз.

- Діти, послухайте байку про одну цікаву історію. Але спочатку розглянемо, що таке байка?

Байка – це коротке повчальне оповідання.

- Читання байки вихователем.

Трапилась ця історія у лісі. Якось маленьке білченя стрибало з гілки на гілку і раптом зірвалось і впало на сплячого вовка. Вовк прокинувся і схопив білченя. «Не їж мене, вовче, відпусти», - стало проситися мале.

«Гаразд, - відповів вовк, - я відпущу тебе. От тільки скажи мені, чого ви, білки, завжди такі веселі, як погляну на вас, ви весь час стрибаєте та граєте. А мені весь час сумно».

«Спочатку пусти мене на дерево, а звідти я скажу тобі, чого ти весь час сумуєш». Вовк відпустив білченя. Воно скочило на гілку і сказало вовкові: «Ти хочеш знати, чого тобі завжди сумно? Тому що ти злий. Тобі злість серце точить. А ми веселі тому, що добрі і ніколи зла не робимо».

Так відповіло вовку білченя і пострибало собі далі.

 

Запитання до учнів.

- Скажіть, діти, чого навчає ця байка?

(якщо чиниш добре, то і на серці добре, а злі справи нікому радості не приносять, навіть тому, хто їх чинить.)

 

 

 

 

3. Повідомлення теми і мети години спілкування, мотивація виховання.

Отже, діти, ви мабуть здогадалися, що ми поговоримо про доброту. Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словнику української мови.

 

II. Основна частина.

1. Первинне ознайомлення учнів з темою.

Вступне слово вихователя.

У людини є два життя. Перше реальне, щоденне життя. Це навчання, робота, виконання обов’язків, відносини з іншими людьми. І є життя невидиме іншим – внутрішнє життя – духовне. Це думки, почуття. Видатний французький письменник Віктор Гюго колись так сказав про цей світ людини: «У внутрішньому світі людини доброта – це сонце».

- Як ви розумієте слово «добрий»?

- Що означає бути добрим по-справжньому?

(допомагати слабшим, маленьким, хворим, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

- Отже, діти, бути добрим – це значить допомагати одне одному у біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватись про старших.

- Я знаю, що і ви всі робите добрі вчинки.

 

Розповіді дітей про свої добрі вчинки:

- Віталик поділився з товаришами цукерками;

- Максим допоміг товаришам випрати сорочки;

-Каріна допомогла Саші знести посуд в їдальні;

- Таня поступилася місцем старенькій бабусі в автобусі.

(за свої відповіді діти прикріплюють до сонечка промінчики)

 

 

Узагальнення вихователя.

Отже, запамятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки – це радість не лише для тих, кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди памятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

 

Читання вірша вихователем.

- Любі діти! Відкривайте

Серце для добра.

Всіх, хто поруч, подаруйте

Крихітку тепла.

Сильні будьте! Не лякайтесь,

Боротьби зі злом.

Памятайте: перемога

Завжди за добром.

 

2. Всебічний аналіз теми.

Вправа «Збери слово».

- Діти, поруч із добром по життю йдуть його друзі. Щоб познайомитись з ними нам потрібно виконати завдання.

(На набірному полотні виставлення картки з буквами. Треба переставити картки так, щоб вийшли слова і пояснити їх значення.)

Матеріал для вправи:

н, ч, й, і, у, с, ь, т (чуйність)

и, т, ь, щ, р, с, і (щирість)

д, о, і, з, и, ч, с, т, ь, л, и, б, р, в, о (доброзичливість)

 

Словникова робота.

Пояснення складених слів.

Чуйність - турботливе, уважне ставлення до людей.

Щирість – відкритість душі, чесне ставлення до людей.

Доброзичливість – побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу.

 

3. Пробні вправи на тему: «Збери приказки та прислівя».

- Діти, є дуже багато прислів’їв та приказок про добро. Я вам буду зачитувати початок прислів’я або приказки, а вам потрібно буде закінчувати вислів.

Добре діло твори … (сміло)

Добрі діла ходять тихо, а злі … (як дзвони дзвонять)

Від добра добра … (не шукають)

Хто людям добра бажає, той … (і собі має)

Добрі вісті … (не лежать на місті)

Без доброго діла немає … (доброго імені)

Роби добро скільки можеш – від цього … (не знеможеш)

За добро … (добром і платять)

- Дуже добре, що ви знаєте так багато прислів’їв і приказок.

(кріплять промінчики до сонечка найбільш активні)

 

4. Фізкультхвилинка.

А тепер відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку:

Руки в боки!

Нахилились вперед.

Нахилились назад.

І вправо, і вліво –

Щоб нічого не боліло!

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили,

Нахились, повернись,

До товариша всміхнись.

 

5. Поетична хвилинка.

А зараз давайте пригадаємо, як можна рядками поезії сказати про доброту.

- Я вірю в силу доброти

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу,

Що хоче, щоб і я, і ти,

І все було у світі кращим.

 

Декламація віршів дітьми:

1) Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє віконце,

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям дарували.

 

2) Й де б ми в світі не були,

Щоб завжди любов несли,

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім було.

 

3) В світ прийшли ми: я і ти –

Для любові й доброти!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і сильним.

 

4) Вчися правдою прожити,

Теплим словом вмій зігріти.

Вчись завжди допомагати

І людині співчувати.

 

5) І Старайся так прожити,

Щоб, як сонечко світити!

І в душі завжди нести

Теплий промінь доброти!

- Ви добре справились із завданням.

 

6. Розгадування кросворду.

«Подорож сторінками казок».

1) Героїня казки, яка поміщалася в шкаралупці горіха? (Дюймовочка)

2) Головна героїня казки, яка їздила на бал в кареті із гарбуза? (Попелюшка)

3) Яку зброю викував коваль Котигорошку? (Булаву)

4) Чим полюбляв займатися Івасик-Телесик? (Рибалити)

5) В якій казці зустрічаються герої-мишенята Круть і Верть? (Колосок)

6) герой казки, який врятував життя своєму другові півникові? (Кіт)

7) Хто автор казки «Снігова королева»? (Андерсен)

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Виділення ключового слова (доброта)

- Підведення підсумку: У казках завжди добро перемагає зло.

 

7. Гра «Квітка доброти».

Діти, перед вами лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квітку. Потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину. (на пелюстках написані такі слова: чуйність, грубість, допомога, жорстокість, увага, усмішка, ніжність, любов, невихованість, щирість).

Діти вибирають правильні пелюстки і складають квіточки. Зачитують.

 

8. Узагальнення вихователя.

Отже, діти, ви із цим завданням справились добре. Молодці!

(прикріплюють промінчики)

 

III. Заключна частина.

1. Підведення підсумків роботи.

Діти, ви були сьогодні всі активні, добре працювали. Подивіться, скільки промінчиків у нашого сонечка. І я вам хочу подарувати маленькі сонечка, щоб вони зігрівали вас теплотою і добротою.

 

2. Установка на відпочинок.

Перегляд уривку з мультфільму «Пригоди кота Леопольда».

 

3. Організоване закінчення години спілкування.

Заключне слово вихователя.

Поспішайте, діти, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Нехай тепло ваших сердець зігріває усіх – і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей.

До побачення!

Список використаної літератури

  1. Бех І. Д. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2003.
  2. В. О. Сухомлинський. «Серце віддаю дітям». – К.: Радянська школа, 1988.
  3. Година спілкування. 6 клас / Упоряд. М. О. Володарська. – Х.: Ранок, 2009. – 176 с.
  4. Години спілкування. 5 – 8 класи / Укладач В. М. Андрєєва – Х.: Вид. група «Основа», 2013. – 128 с.
  5. Вісник Розділля. Доброта починається з дитинства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://visrozdil.lviv.ua/novyny/2016/10062016/Dobrota_pochynaetsya.php

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку