ЧИ ВМІЄШ ТИ ДРУЖИТИ?
Мета:уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; спонукати дітей до дружби і товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом, шанобливе ставлення один до одного; розвивати уміння цінувати дружбу.
Обладнання: презентація до свята, малюнки за темою.
Даний виховний захід був представлений учнями 5 класу як колективна творча справа
ЧИ ВМІЄШ ТИ ДРУЖИТИ?
Мета:уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; спонукати дітей до дружби і товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом, шанобливе ставлення один до одного; розвивати уміння цінувати дружбу.
Обладнання: презентація до свята, малюнки за темою.
(ведучі: учень класу та класний керівник)
-Я кажу усім «Вітаю!»
Значить – радості бажаю,
Щастя, миру і любові,
Днини щоб не знали сумної.
-Я кажу усім «Вітаю!»
Значить – радості бажаю,
Привітайтесь і ви зі мною
Поділіться добрим словом.
-Скільки б іграшок, книжок, розваг у нас не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Чи потрібна вона людині? А дитині?.
(пісня « Ми разом» )
На долонях неба хмариночка легка
В хаті запах хліба і смачного пирога
Ось яка прекрасна рідная земля
Лине наша пісня ми одна сім,я
приспів
о-е-о тільки разом ми велика сила
о-е-о не розлий вода
о-е-о аби радість в серці не згасилась
о-е-о поряд ти і я
Світ такий красивий в різних кольорах
Жити всім щасливо мрія кожного із нас
Ніжними струмками повниться ріка
Будемо дружити ось моя рука
Приспів
Ми багато зможем якщо будемо разом
Давайте примножим і сміх і веселість і радість
приспів
-Товаришування, дружба – це взаємини між людьми, які народжуються й міцніють на основі спільного навчання і інтересів. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а от дружити – лише з одним чи кількома.
- Друзів пов’язує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.
-Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості.
- Товариш завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, і водночас він же перший скаже відверто про недоліки, запропонує їх виправити.
Що це значить - не дружити
Що це значить – не дружити,
Жити так – одинаком?
Не дружити – це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити –
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитись у вікно.
Оксана Сенатович.
(Запитання до залу)
Чи є у вас друзі?
Чому ви їх називаєте друзями?
Яким має бути справжній друг?
Що означає дружити?
Давайте пригадаємо прислів’я про дружбу
( на слайді по черзі з’являються прислів’я)
З ким поведешся, того й наберешся.
Один за всіх – всі за одного!
Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Згода будує, а незгода руйнує.
Нових друзів набувай і старих не забувай.
Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться.
- У школі, в класі всі діти повинні жити мирно і дружно, щоб бути щасливими у шкільному і класному колективі.
-У класі 25- 30 учнів – це колектив. Вас багато, і всі такі різні. Одні дівчатка не схожі на інших дівчаток, одні хлопчики не схожі на інших хлопчиків. Та ще ж і дівчатка на схожі на хлопчиків. Ото так! А все це зветься клас! А ще – колектив! А щоб цей колектив був дружній, треба, щоб кожен хлопчик і кожна дівчинка цього хотіли, прагнули до цього. В класному колективі повинен бути лад, мир і дружба між учнями. Але іноді буває і так...
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і зникли вмить.
Розбив Віталик носа Вові
І той заплаканий стоїть.
Забруднили зошит Галі
Брутальне слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі
Хтось Толі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку
Вона ображена мовчить
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І лайки чути повсякчас
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
С. Матохіна
- Взаємоповага, чуйність, ввічливість – неодмінні ознаки дружнього класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, неповага до дівчат, грубість у взаєминах.
-Неприпустимі не тільки вияви грубощів, зневажливого ставлення до будь-кого, а й байдужість до такої поведінки ровесників. Важливо виявляти доброту, чуйність, повагу у повсякденних взаєминах із товаришами.
Секрет
Що зробити, щоб удвічі
Видавався торт смачнішим?
Що зробити, щоб удвічі
Кожен день для вас побільшав?
Щоб і радості і щастя
Вам було – аж ніде діти?
А немає тут секрету:
Треба з другом поділитись.
-Друг… Який він? Чемний, вихований, подільчивий, спокійний чи грубий, злий і жадібний? Ми всі різні і друзі в нас різні.
-Але чи завжди ми керуємося повагою, розумінням, співчуттям та прагненням допомоги та підтримки? Чи завжди наші друзі і ми також є справжніми друзями один одному?
Славкові,
що з квартири сорок,
велосипед купили вчора.
Він зразу
в двір його потяг,
прудкого та дзвінкого,
все хизувався ним,
та нас
не підпускав до нього.
Просив Юрко:
- Ну дай хоч раз
проїду метрів двісті!
А він Юркові:
-Ач який!
Свого купи та їзди.
І я просив.
Та він:
-Моє! –
І нам кататись не дає…
Ну й що, нехай!
А ми зате разом в кіно ходили,
разом у нашому дворі
співали скільки сили,
а потім
грали у квачі,
аж поки вечір не почавсь.
А що Славко?
Він сам-один
сидів з велосипедом
і вже кататись не хотів.
Отак йому і треба!
А. Костецький
Справжні подруги
Шестикласниця Людмила
Вранці мамі заявила:
-Все до школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
здивувалась мама дуже:
-Ви ж були найкращі друзі!?
-Так. Але сказала Рита
Поки буду я ходити
Не у джинсах а в спідниці,--
Їй не хочеться й дивитися,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси…
Мамо! Дружбу виручай,
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
А потім мовила:
-Діла-а… ви спра-а-вжні подруги!..—
Й пішла… а ви що скажете мені.
Це -- справжні подруги, чи ні?
А. Костецький
-Дружити – це не лише сидіти за однією партою, разом повертатися додому, давати списувати і обмінюватися книжками, а також (продовжити думку).
(пісня «If you are happy…»)
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it, slap your knees.
If you're happy and you know it, slap your knees.
If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, slap your knees.
If you're happy and you know it, click your fingers.
If you're happy and you know it, click your fingers.
If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, click your fingers.
If you're happy and you know it, say we are, we are.
If you're happy and you know it, say we are, we are.
If you're happy and you know it,And you really want to show it, If you're happy and you know it, say we are, we are.
-Кожна дитина має право товаришувати з тим, з ким вона хоче. Про це написано в Декларації Прав дитини. Багато хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів: адже діти дуже товариські і люблять спілкуватися. Їм подобається знайомитись з новими людьми.
-Друзями,звичайно, стають діти однієї групи і діти, які живуть по сусідству. Але, на жаль, в окремих випадках дружба може принести шкоду – коли товаришуєш з людиною, яка погано на тебе впливає. Самі цього не помічаючи, діти переймають звички того , з ким дружать.
А якщо це погані звички? Як правильно себе повести в такій ситуації? (запитання в зал)
-Ви вже знайомі із героями роману Марка Твена
« Пригоди Тома Сойєра», де головні герої Том Сойєр та Гек Фінн стали улюбленими героями багатьох поколінь читачів усього світу.
-А назвіть друзів Віні-Пуха?
- З ким дружив крокодил Гена?
-Хто допоміг маленькому Мауглі?
-Як звуть друзів із Простоквашино?
-Як звати друзів з роману «Тореадори з Васюківки»?
Вашій увазі уривок з даного твору.
(інсценізація уривку «Тореадори з Васюківки»)
Твій друг тобі віддасть усе
І свій квиток на карусель,
І цвях, і гвоздик,і літак,
І не за щось, а просто так.
І ти нічого не жалій
Ніколи і нітрохи,
І навіть м’яч футбольний свій
Віддай,як друг попросить.
-На завершення нашого свята запам’ятаймо правила друзів.
( на слайді по черзі з’являються правила дружби)
Дружба – це право і чесність кожного.
Поважай тих, кого любиш.
Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
Давайте в дружбі жити,
Щоб легко нам було
І кожного любити,
І всім нести тепло.
Давайте жити в мирі,
Немов одна сімя,
Слова даруймо щирі
Всім людям ти і я.
Нехай нам сонце світить,
Любов хай гріє нас,
Нехай пісні у світі,
Лунають повсякчас.
(пісня « Не давайте суму жити» )
Сонечко на дворі знову сяє,
Промені дарує золоті,
Наче квіти, діти підростають
І летять, мов птахи, у світи.
Приспів:
Не давайте суму жити,
Посміхайтесь повсякчас!
Наші діти, наші діти
Будуть жити краще нас!
Не давайте суму жити,
Посміхайтесь повсякчас!
Наші діти, наші діти
Будуть жити краще нас!
Посміхнися недругу своєму
І пробач йому образи всі,
Буде радість в тебе і у мене
І добро залишиться в душі.
Приспів:
Не давайте суму жити,
Посміхайтесь повсякчас!
Наші діти, наші діти
Будуть жити краще нас!
Не давайте суму жити,
Посміхайтесь повсякчас!
Наші діти, наші діти
Будуть жити краще нас!
(презентація до заходу https://drive.google.com/drive/folders/0B8fY5izly7yaVFdFMUs0T3QteTA)