Урок – п’єса
Тема. Доброму всюди буде добре. Леся Мовчун «Горіхові принцеси»
(сцена 1-4)
Мета. Ознайомити учнів з новим літературним жанром — п'єсою. Вчити характеризувати дійових осіб, відображати події п'єси, користуючись ремарками; розвивати акторські дані учнів, їхні мову та мовлення. Виховувати дружелюбність, кмітливість.
Обладнання. Портрет авторки, ребуси, картки із завданнями.
Хід уроку
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок,
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними – і хлоп’ятка.
ІІ. Психологічне налаштування на урок.
Одягнемо наше дерево. У вас на партах є три кольори листочків. Виберіть один, який вам найбільш довподоби і прикрипіть до дерева.
Зелені – будуть у нас успішними.
Жовті – активними.
Оранжеві – старанними.
Якщо ви дотримуватиметеся своїх кольорів то й урок у нас буде цікавий, пізнавальний на якому ми повторимо вивчене, дізнаємось нове творчо працюватимемо і звичайно відпочиватимемо.
Перевірка домашнього завдання
Цеглинки
ІІІ. Мовна розминка.
1. Чистомовка.
Ки-ки-ки — всі ми любимо казки.
Лі-лі-лі — і дорослі і малі.
Ай-ай-ай — нумо, казочки читай!
Жи-жи-жи — про добро всім розкажи.
2. Вправа на вдосконалення техніки читання.
1) Гра «Доповни слова».
Учитель показує на дошці склад, учні читають і доповнюють його іншими складами.
каз...
горі...
промі...
принце…
3. Мотивація навчальної діяльності.
Робота над ребусами.
(Горіх і принцеса)
Саме ці відгадані слова й зустрінуться на нашому уроці.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні на уроці ми познайомимося з новим літературним жанром — п'єсою та прочитаємо цікаву авторську казку Лесі Мовчун «Горіхові принцеси». (1-4 сцени)
П'єса — це твір, призначений для постановки на сцені. Зміст п'єси передається за допомогою розмов персонажів — дійових осіб. Примітки автора щодо їхньої поведінки і зовнішності, а також щодо обставин дії подаються в дужках або окремими рядками. Такі примітки називаються ремарками.
П'єса, у якій багато казкового, називається п'єсою-казкою.
Ось таким і є твір Лесі Мовчун «Горіхові принцеси».
1.Вправа «Передбачення»
Учні передбачають зміст твору за заголовком
2. Словникова робота.
Лорнет — окуляри в оправі з ручкою.
Млосно – важко дихати.
Натще – не поївши, на голодний шлунок.
Комбіноване читання
3. Аналіз змісту.
—Хто захотів послухати казку?
—Хто розказав онукові казку?
—Що сталося в сім'ї Короля?
—Чи полюбила мачуха Джоан?
—Що зробила з дівчинкою зла чарівниця на прохання мачухи?
4. Фізкультхвилинка.
Пригадайте персонажів п'єси-казки. Запишіть хто є негативним персонажем, а хто позитивним.
Врода її непідвладна словам. _________________
Донькою визнав її сам король.________________
Кинула погляд – і тісно бровам стало на хмурім обличчі її___________
5. Читання п'єси-казки в особах.
Дійові особи — учні — звертають увагу на ремарки та інтонацією, жестами і мімікою намагаються передати характер, дії та обставини, описані в п 'єсі.
Тестування
1. Хто написав п'єсу-казку «Горіхові принцеси»?
А) Брати Якоб і Вільгельм Грімм
Б) Отфрід Пройслер
В) Леся Мовчун
2. Яке лихо сталося у короля?
А) Загубив ключ
Б) померла дружина
В) король захворів
3. Які відносини були між Ніколь і Джоан
А) Ділять турботу і сум – до кінця
Б) сперечаються і миряться
В) ворогують між собою
4. Хто бажав зла Джоан?
А) Ніколь
Б) король
В) мачуха
5. Хто зробив обличчя Джоан потворним?
А) Чаклунка
Б) Фея
В) Баба Яга
Знайдіть у тексті порівняння.
Тільки Джоан і Ніколь, дві сестри, раді життю, ….(мов привабливій грі).
Вправа назви героя
Ясноока , гарнолиця… (Джоан)
Зла… (Мачуха)
Підступна …(Чаклунка)
IV. Підсумок уроку.