Додаткові матеріали для використання на уроках курсу "Пізнаємо природу"."Твоя сила"

Про матеріал
Збірка "Твоя сила" є навчальним посібником, створеним для допомоги у розвитку ключових компетентностей учнів на уроках природничих дисциплін. Цей посібник створено відповідно до концепції Нової української школи та орієнтовано на інтерактивний та практичний підхід до навчання. Основна мета "Твоєї сили" - сприяти розвитку різних компетентностей учнів, таких як екологічна, наукова, креативна, комунікаційна та інші. Збірка містить різноманітний матеріал, який допомагає вчителям створити цікаві та пізнавальні уроки з природничих дисциплін. Матеріал збірки включає такі розділи та теми: Проєкт "Україна без сміття": розробка проєкту щодо екологічної чистоти, вивчення принципів сортування сміття та важливості відповідального споживання. Цікаві факти про природу: інформація про різноманітних живих організмів та явища природи, що сприяє науковому пізнанню та розвитку допитливості. Творчі завдання та вправи: виготовлення саморобних книжок, робота з паперовими конями, що сприяє розвитку креативності та творчих здібностей. Гри та активні вправи: веселі та інтерактивні ігри, такі як "Trash Hunter" та "Веселі комахи", сприяють розвитку соціальних та комунікаційних компетентностей. Лабораторні дослідження та практичні завдання: сприяють розвитку наукового та аналітичного мислення, допомагають учням досліджувати природні явища на практиці. Казкові розминки та фізичні вправи: розвивають фізичну активність та комунікаційні навички через спільну діяльність. Збірка "Твоя сила" має практично-орієнтований характер, заснований на активній взаємодії учнів та вчителя під час навчального процесу. Матеріал збірки сприяє розвитку різних аспектів особистості учнів, відповідає вимогам сучасної освіти та сприяє формуванню глибокого розуміння природничих явищ та являється важливим інструментом для досягнення успіху у навчанні та житті. Використанні матеріали: 1. Збірник матеріалів «STEM-тиждень — 2020» / укладачі: Василашко І. П., Патрикєева О. О., Булавська Л.Г. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. — 335 с. 2. Візуалізація авчального матеріалу на уроках біології у 8 класі: навчально-методичний посібник для вчителів/ Мердух І.І.[та інші] 3. Екологічний слід –калькулятор ресурсів для ваших потреб. http://ekofront.blogspot.com/2012/01/blog-post_23.html 5.http://www.game-game.com.ua/uk/115304 4.Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) 5. Пізнаємо природу : підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Л. Я. Мідак, Н.В. Фоменко, В. Я. Гайда, С. М. Подолюк, В. І. Кравець, І. В. Кравець, І. В. Олійник, В. П. Стахурська, З. М.Пушкар, С. В. Банах, Л. П. Козловська. — Тернопіль : Астон, 2022. — 272 с.
Перегляд файлу

Комунальний заклад Очеретинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих

предметів та курсів – дошкільний навчальний заклад (опорний навчальний заклад) Очеретинської селищної військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області

image

 

Гофтарчук  Яна – вчитель біології 

 

2023р

image

(тест, школа №309, м. Київ)

Мудрість говорить: «Їсти й пити потрібно так і стільки, щоб наші сили цим відновлювалися, а не придушувалися».

 

1.   Щодня ви снідаєте, обідаєте і вечеряєте?

а) Так. 1

б) Залежить від моєї зайнятості в конкретний день. 2

в) Ні, далеко не завжди. 3

2.   Повернувшись після роботи додому, скільки в середньому часу проходить перед тим, як ви сідаєте за стіл? а) Не менше півгодини. 2

б) Година і більше. 1

в) Відразу намагаюся що небудь перекусити. 3

3.   Як ви вибираєте страви?

а) Їм те, що є під рукою. 3

б) Виходячи з їх поживної цінності. 1

в) Їм усе, що подобається. 2

4.   Зазвичай під час прийому їжі, ви:

а) дотримуюся правила: «Коли я їм, я глухий і німий». 1

б) відволікаюся на всілякі розмови. 2

в) читаю пресу або дивлюся телевізор. 3 5. Чи завжди ви ретельно пережовувати їжу?

а) Ні, це не про мене. 3

б) Раз на раз не доводиться, багато в чому залежить від часу, яким я володію. 2 в) Зрозуміло, так. 1

6.   Після прийому гарячої їжі ви, як правило, відразу переходите до чаювання?

а) Ні, відкладаю чаювання мінімум на півгодини-годину. 1

б) По-різному. 2

в) Так, відразу. 3

7.   Чи їсте ви на ніч?

а) Так, буває. 3

б) Пізніше шести вечора не їм. 1

в) Припиняю прийом їжі не менше ніж за дві години до сну. 2

8.   Ви дотримуєтесь принципу роздільного харчування? а) Так. 1

б) Час від часу, але в цілому не надаю цьому великого значення. 2 в) Ні. 3

9.   Чи часто харчуєтеся в сухом’ятку?

а) Таке трапляється нерідко. 3

б) Іноді. 2

в) Практично ніколи. 1

10.             Ви намагаєтеся дотримуватися правила: «Протягом дня не обмежувати себе в їжі, але їсти невеликими порціями»? а) Так, звичайно. 1

б) Правило мені відомо, але слідую йому не завжди. 2 в) Ні. 3

Підрахуйте бали

10-16 балів. Дотепний Сократ зауважив: «Ми не для того живемо, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити». Ви, ймовірно, старанні в питанні, як і коли їсте, тим самим допомагаючи вашому організму жити і працювати з максимальною віддачею.

17-23 бали. Вам знайома істина, що надмірне захоплення їжею, так само, як і зарозуміла неувага до неї, нерозумно, але іноді ви про це забуваєте. Вам не завадить ставитися до того, як ви їсте, більш відповідально, щоб гарантувати собі в майбутньому від проблем зі здоров’ям, пов’язаних з неправильним харчуванням.

image
24-30 балів. Прийшла пора задуматися над тим, щоб почати змінювати свої звички, тому що, судячи з усього, ви не дуже піклуєтеся про те, як їсте. Як перші кроки намагайтеся не сідати за стіл, коли дуже втомилися або роздратовані. Такий прийом їжі не піде про запас. Не їжте нашвидку, це дозволить вам не переїдати. Візьміть собі за правило, мінімум двічі на день не нехтувати гарячою їжею.

Загадки про продукти здорового харчування  ( школа №309, м. Київ)

Загадка про вишню, черешню                           (Вишня, черешня)

Зелені сережки                                                         

На гіллі висіли,                                                          

На сонечці підсмажились І почервоніли! 


*   * *

Загадка про редиску Маленька, червоненька,  Із хвостиком тоненьким.  На городі мене рвуть І до столу подають. (Редиска)

*   * * 

Загадка про часник Що то за голова, Що лиш зуби й борода? 

(Часник) 

Загадка про капусту

Хто хустиночку свою  Влітку покриває? І по двадцять хустин На голівці має? 

(Капуста)

 

 

Щодо правильного харчування: 

 

*  * * 

Загадка про огірки

На городі в нас грядки, На грядках – рясні листки:

Там зростають малюки,

Зелененькі … (Огірки)

*  * *

Загадка про картоплю Печуть мене, смажать і варять, Їдять мене і дуже хвалять.

(Картопля)

 * * *

Загадка про цибулю

Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто її роздягає, той сльози проливає.  (Цибуля)


1.          Обговорюйте з дітьми меню на день і залучайте їх до приготування їжі. Пам’ятайте, що саме батьки відповідальні за оптимальний режим харчування дітей. 

2.          Беріть з собою дітей в магазини та на базари. Спільний вибір здорових продуктів і їх придбання – перший крок в формуванні навичок здорового харчування. 

3.          Снідайте та вечеряйте разом з дітьми. Створіть комфортні умови для споживання їжі в родинному колі. 

4.          На перекуси в школу дітям найкраще давати овочі і фрукти, горіхи і пляшку води (у випадку, коли в школі в класах не має кулерів з питною водою).

5.          Залишайте на столі тарілки з сухофруктами, фруктами, горіхами, зерновими хлібцями. Це дозволить дітям перекусити здоровими продуктами харчування. 

6.          Займіться домашньою випічкою разом з дітьми. Так ви не тільки убереже їх від надмірної кількості трансжирів, що містяться в багатьох кондитерських виробах (частково гідрогенізовані, кондитерські та кулінарні), а і надасте дітям можливість отримати навичку у приготуванні іжі та цікаво проведете час. 

7.          Якщо у родини є присадибна ділянка, дача або сад, важливо залучати дітей до їх засадження, догляду та збору врожаю)

 

image

Pernod Ricard Ukraine й креативною агенцєю VERTIGO розробили безкоштовну онлайн екологічну гру «Trash Hunter» – освітній діджитал-проєкт, що навчає сортуванню сміття й відповідальному споживанню.

«Trash Hunter» — онлайн-гра, що показує сортування — не складне. Це онлайнпосібник із сортування, де стисло й зрозуміло подано основну інформацію про повсякденні предмети, які стаючи відходами, все ще корисні для використання.

А ви знали, що є 5 типів сміття і у кожного з них свої особливості сортування та переробки?

А ще є речі, які не можна здавати на переробку.

А ще є речі, з якими потрібно бути обережними …

А ще…

А ще…

А ще…

imageОсь чому всі, хто дома займаються сортуванням – це герої нашого часу. Еко –герої, суперсила яких – у знанні всіх особливостей утілізаціївідходів. сміття щороку сміттєзвалищах, і це

Сортування й відповідальне споживання — вихід із цієї сміттєвої кризи. Наразі тільки 5% з усіх твердих побутових відходів потрапляють на перероблення.

https://trashhunter.com.ua/

https://vrtg.com.ua/cases/trash-hunter-31

Запропонуй учням створити героїв самостійно. 

Традиційно під час вивчення цієї теми проводиться конкурс «Друге життя старим речам»

 

 

imageРисунок 2Робота учнів Очеретинський НВК                                 image

                                                        Рисунок 1Акція "Годівничка"

                                                        Очеретинський НВК

image

обертання) — іграшка, заснована на оптичній ілюзії: при швидкому обертанні картки з різними зображеннями на протилежних боках, вони зливаються в один малюнок. Була особливо популярна у Вікторіанську епоху.

Матеріали та  інструменти

-   білий картон 1 аркуш,

-   простий олівець, - клей,

-   ножиці, - щільна мотузочка або шнурок,

-   Кольоровий картон, - Фломастери.

Принцип дії

Людське око може бачити тільки від 10 до 12 зображень в секунду і мозок ще може обробляти зображення після його зникнення якщо нове зображення  замінить перше під час обробки мозком, він інтегруватиме комбінацію двох зображень як одне. 

image

Таумантроп вважають однією з найраніших форм кіно та анімації.

image


image

 

 

image 

                                                              20 березня відзначається Всесвітній день жаб,

який був створений у 2009 році для підвищення поінформованості про тяжке становище зникаючих видів жаб у всьому світі. Усі земноводні, включаючи жаб, є важливими компонентами глобальної екосистеми, оскільки є індикаторами стану довкілля та роблять свій внесок у здоров'я людини. Нині понад третина їх перебувають під загрозою зникнення. Вирішення проблеми вимирання земноводних є найбільшою проблемою збереження видів історії людства.

image

 

image

 

imageimageне перевищує 6-7 сантиметрів на хвилину. 3.Зазвичай равлики не п’ю воду, а просто вбирають її всією поверхнею свого тіла.

4. Більшість видів равликів є гермафродитами, і вони не потребують партнерів для того, щоб розмножуватися.

5.Всі види равликів є глухими. У них просто відсутні органи слуху.

6. Жувати ці створіння не вміють, тому вони просто перетирають частинки їжі до стану кашки.  

Рисунок 5Музей науки м.Київ

 

image


image

З 1993 року офіційно на всій планеті стали святкувати Всесвітній день води. Цього дня організації із захисту довкілля звертається до всіх держав, що існують на планеті, із закликом приділяти більше уваги захисту водних ресурсів планети і проводити конкретні дії на національних рівнях. У червні 1999 року на ІІІ Конференції міністри екології і охорони здоров’я 35 європейських країн, у тому числі й України, підписали Протокол про проблеми води і здоров’я, зобов’язавшись оберігати своїх громадян від захворювань, пов’язаних із забрудненням води, захищати водні ресурси, створювати системи усунення небезпечних ситуацій.

Пропоную учням робити саморобні книжки. Оформлення на розсуд учня.

Книжки містять  прислів’я приказки про воду, загадки. Цікаві факти про воду. 

 

 

 

 

image

В казковому лісі розминка -            Голову вниз опустили,

Настала фізична хвилинка.              Потім назад нахилили,

Втому проженем руками                  Потім наліво поклали, Вгору їх піднімемо з вами.               Потім направо і стали  Потім присядемо дружно-               Рівно і струнко.

Ноги згинаємо пружно.                   Швидко скінчилась хвилинка.  

 Руки, мов крила розправим            Нас збадьорила розминка.

І до плечей  їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

 ====================================================

imageЩоб ніколи не хворіти, треба вправи нам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись І до сонця потяглись.

Руки разом опустили  

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки.

Всі красиво робим кроки Назад – вперед прогнулись добре.

І будем мати ми міцне здоров’я!

                                                                                          Рисунок 9Робота Сірченко Марії-16

років

image

 

image

 

image

Прямокутник 15см ×4,5см Виріжте коня, як на малюнку. Закрутіть хвіст та складіть голову. Паперовий кінь ходить, хитаючись туди-сюди на зігнутих ногах. Коли кінь хитається з однієї ноги на іншу, сила тяжіння тягне ноги вниз по схилу.

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

Завдання: переставити 3 сірника так, щоб комаха поміняла напрямок руху! Матеріали:Сірники

 

 Список використаних джерел:

 1.https://multiurok.ru/files/proekt-igrushki-nakin-koltso.html 

2.       Бойчук Ю.Д., Солошенко Е.М., Бугай О.В. Екологія і охорона 331 навколишнього середовища. – К.: Суми,Університецька книга, 2002. – 365 с.

3.      

image

Довкілля України у 2009 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: syb.org/publications/dovkilyaukraini-u-2009-rotsi 

4.       Екологічний слід –калькулятор ресурсів для ваших потреб. http://ekofront.blogspot.com/2012/01/blog-post_23.html 5.http://www.game-game.com.ua/uk/115304 5. .https://cutt.ly/oyhMoBh 

6..https://www.rhfleet.org/sites/default/files/files/Banana%20DNA%20Extr action.pdf

7.https://www.youtube.com/watch?v=l0Sw4-EZ2Pc 

8.  Візуалізація авчального матеріалу на уроках біології у 8 класі: навчально-методичний посібник для вчителів/ Мердух І.І.[та інші

9.  au.org.ua/education/mau/zadachi-dlia-vari/155-zaniattia-2]

10.   Збірник матеріалів «STEM-тиждень — 2020» / укладачі: Василашко І. П., Патрикєева О. О., Булавська Л.Г. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. — 335 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Гофтарчук Яна
Додано
8 серпня 2023
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку