Додаткові завдання до теми "Вступ" та "Клітина". Біологія 6 клас

Про матеріал
Даний матеріал містить різноманітні завдання які учитель може використати як додаткові завдання або узагальнення знань під час уроку.
Перегляд файлу

Додаткові завдання до тем: «Вступ» та «Клітина»

(до підручника Біологія 6 клас Костіков І.Ю.)

ВСТУП

1. Розташуй літери у словах у правильному порядку і побачиш 5 властивостей живого

  1. тріс і зоверток
  2. зопрадливість
  3. жозмнорення
  4. трисповусання
  5. німоб вечорин ат ренегії.

 

2. Об’єднай у групи форми живої природи та їх представників

1. Віруси                                А) Собака

2. Бактерії                              Б) грип H1 N1

3. Гриби                                 В) Ламінарія

4. Рослини                             Г) Стрептокок

5. Тварини                             Д) Дріжджі

 

3. Виправ помилки:

  1. Зоологія – наука що вивчає рослини;
  2. Мікологія – наука про бактерії;
  3. Цитологія – наука що вивчає гриби;
  4. Ботаніка – наука про тварин.

 

4. Співвіднеси термін та його означення:

1. Теорія А) цілеспрямоване і свідоме сприйняття об’єкта для

                                                    отримання знань про його властивості;

2. Гіпотеза                            Б) гіпотези, що підтверджені численними

                                                   експериментами;

3. Спостереження                В) припущення, в яких прогнози підтверджуються

                                                    багаторазовими новими спостереженнями, але

                                                    не пройшли перевірку експериментом. 

 

5. Правдива вигадка:

      Жив собі на галявині маленький камінець. Він дуже любив коли після теплого весняного дощику виглядало сонечко. Адже вода і світло були основними умовами навколишнього середовища для активного росту і розвитку малюка.

      Інколи, коли йому набридало лежати на сонці, він неквапливо переходив у тінь від старого дуба, де грався з братиками та сестричка опановуючи навички юного мисливця.

      Найбільше камінець любив ласувати свіжими корінцями та солодкими ягодами суниці.

      Добре було камінчику навесні і влітку а от з настанням перших осінніх заморозків він і його велика родина готували нірки до зимової сплячки, яка тривала до перших весняних теплих днів.

      Вже наступного року молодий камінь стане повноцінним членом своєї

зграї.

 

Тема 1. КЛІТИНА

1. Установіть відповідність між прізвищем вченого та його науковими досягненнями:

1. Р. Гук                                                А) розробив прототип електронного мікроскопа;

2. М. Шлейден та Т. Шван                  Б) створили структурно-функціональну модель

                                                                клітини;

3. Е. Руска                                             В) вперше увів термін «клітина»

4. Д.Е. Паладе, А. Клод, К де Дюв     Г) сформулювали клітинну теорію.  

 

2. Обери зі списку та підпиши на малюнку  основні складові шкільного мікроскопу

1-Основа, 2-окуляр, 3-об’єктив, 4-тубус, 5-штатив, 6-предметний столик, 7-тримачі препарату, 8-дзеркало.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Установіть відповідність між структурами  та органелами клітини з їх функціями.

1. Ядро                       А) об’єднує складові частини клітини.

2. Рибосоми               Б) обмежує вміст клітини та забезпечує проходження

                                        речовин

3. Цитоплазма           В) керує процесами у клітині, містить спадкову інформацію

4. Мітохондрії           Г) збирання органічних речовин

5. Клітинна мембрана      Д) утворення енергії.

 

4. Об’єднайте складні органічні речовини та прості органічні речовини з яких вони утворюються.

1. Білки                    А) цукри

2. Жири                    Б) нуклеотиди

3. Вуглеводи            В) гліцерин та жирні кислоти

4. ДНК                      Г) амінокислоти

 

5. Заповни таблицю «Спільні та відмінні ознаки між рослинною та тваринною клітинами»

               Спільні ознаки

                  Відмінні ознаки

 

 

 

 

 

 

6. Користуючись підказками назвіть приховані терміни.

А) (ГЕН)

1. Він міститься у ядрі

2. Є частиною молекули ДНК

3. Ділянка ДНК, яка містить інформацію про один білок.

Б) (ГЛЮКОЗА)

1. «Пальне» для мітохондрії

2. Це вуглевод

3. При взаємодії з киснем розпадається на вуглекислий газ та воду.

В) (ФОТОСИНТЕЗ)

1. Під час цього процесу сонячна енергія перетворюється у хімічну

2. Цей процес відбувається у хлоропластах

3. У результаті цього процесу виділяється кисень.

Г) (ВАКУОЛЯ)

1. Вода – основна речовина яку містить ця органела

2. Надає пружності клітині

3. Одна з найбільших органел рослинної клітини.

 

7. Розмісти у хронологічному порядку процеси що відбуваються з клітиною під час поділу.

  1. Утворення дочірніх клітин
  2. Об’єднання хромосом, утворення ядер
  3. Утворення хромосом
  4. Синтез складних біологічних речовин, збільшення клітини
  5. Розділення цитоплазми клітинною мембраною навпіл
  6. Розходження розділених хромосом до протилежних полюсів клітини
  7. Подвоєння молекули ДНК
  8. Поділ хромосом. 

 

 Познач основні складові клітин зображених на малюнку. Визнач, де рослинна і тваринна клітини.

 

 

 

doc
Додано
24 жовтня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку