Додатні та від’ємні числа

Про матеріал
Мета уроку: закріпити і розвинути уміння та навички учнів порівнювати від’ємні та додатні числа, знаходити модуль числа, організувати систематичне повторення матеріалу, розвинути інтерес до проблем охорони навколишнього середовища, бачення краси природи, розуміння потреби бути бережливим, виховувати бережливе ставлення до природи. Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Перегляд файлу

Тема уроку «Додатні та від’ємні числа»

Мета уроку: закріпити і розвинути уміння та навички учнів порівнювати від’ємні та додатні числа, знаходити модуль числа, організувати систематичне повторення матеріалу, розвинути інтерес до проблем охорони навколишнього середовища, бачення краси природи, розуміння потреби бути бережливим, виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу

Обладнання: таблиця, картки, плакат.

Хід уроку

  1. Організація учнів на уроці.
  2. Мотивація

Природа! Великою майстерністю з найпростішою речовини виробляє вона різноманітні творіння без найменших зусиль. А людина, як відомо, є частиною природи, її розумом.

Здавна людина милувалася природою, її рослинним і тваринним світом, використовувала багатство Землі, але також здавна людина зрозуміла, що природні ресурси треба охороняти і множити. Отже, на сьогоднішньому уроці ми і спробуємо розібратися в проблемах екології – науки про довкілля, про взаємодію організмів з навколишнім середовищем (від грец. Екос-дім).

А для цього давайте помандруємо вулицями чудового міста Екограда, де познайомимося з його мешканцями, а допоможе нам в цьому цариця всіх наук – Математика.

3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

   Усний рахунок.

Отже, вирушаємо в дорогу. Ми оберемо найбільш екологічно чистий вид транспорту – підемо пішки. Ви готові? Отже, попереду нас чекає вулиця під назвою «Червона книга».

Вперше «Червона книга» була видана в Україні в 1980 році, куди було занесено всі рідкісні і зникаючи види рослин і тварин.

  1. Загальна кількість видів тварин, занесених у «Червона книгу України», – 382. З них кількість груп, видів відрізняється від загальної кількості на:

Черви – 373

Ракоподібні – 356

Молюски – 370

Комахи – 209

Риби – 350

Птахи – 315

Ссавці – 341

Знайдіть чисельність видів кожної групи?

  1.      Зубр – рідкісний вид тварин, що потребує охорони, в Україні проіснував до кінця XVII ст., тепер налічується понад 200 зубрів, а у світі близько 2000 особин.

Дізнатися про масу зубра нам допоможе цікавий квадрат

-0,15

-0,37

-0,29

-0,25

-0,9

-2,7

-2,8

0,38

2,8

 

1..З першого рядка оберіть найменше число і знайдіть модуль.

2..З другого рядка оберіть най більше число і знайдіть його модуль.

3..З третього рядка оберіть не найбільше і не найменше число.

4..Обчисліть суму цих чисел в тонах і одержите відповідь на запитання.

 Відповідь:(0,37+0,25+0,38)=1т

  1. Сип білоголовий – великий птах з вагою 7 кг., занесений до «Червоної книги України», тому що чисельність його різко скорочується. В Україні зустрічається тільки у Південному Кримі, а під час міграції залітає до Житомирської області.

Давайте визначимо розмах крил цього птаха (в метрах).

Подивимось на малюнок.

 

                   : 4/5 =                       ;                      – 1/3  =

 

 

 

                    : 1/6 =                         м;                        +  1/4 =

 

 

16/15 – 3/5 =

 

(Всі числа, записані в фігурах – невідомі, учням вони не записуються.)

Отже, розмах крил цього птаха 2,5 м.

  1. Ще 20 років тому поліські кооператори збирали 220 ц. валеріанового кореню на рік, а сьогодні, в наслідок осушення поліських боліт, здирають тільки 1/40 частину.

Скільки центнерів валеріанового кореню збирають зараз?

(220*1) / (1*40)=5,5ц.

  1. Із 48 видів лікарських рослин Полісся сьогодні ми маємо 2/16 видів. Скільки видив лікарських рослин є сьогодні?

(48*2/16)

  1. Із 80 тис. га знаменитої цілющої журавлини залишилось 20 тис. га. Скільки відсотків становить сьогоднішня площа, зайнята під журавлиною від тієї, що була 20 років тому?

(20/80*100%=25%)

  1. Сьогодні збирають лише 90кг ягід журавлини, що становить 10% від того, що збирали в 70-ті роки.

 Скільки кг ягід збирали на Поліссі 30 років тому?     

( 90: 1/10=900кг)

 Все це відбулося в наслідок «господарювання людини.» І ми з Вами, діти, повинні стати на захист природи, щоб зміст Червоної книги України не розширювався. Тепер підемо далі містом Екоградом і потрапимо з вами на вулицю чистої води.

  1. Розв’язання вправ (робота з підручником)
  2. Рефлексія уроку (підведення підсумків)
  3. Домашнє завдання
  4. Виставлення оцінок

 

 

 

 

doc
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку