Тема уроку:
Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд, розв’язування задач, обчислення периметра прямокутника.
Мета уроку:
Навчальна: навчити учнів додавати двоцифрові числа з переходом через розряд, розв’язувати задачі на додавання і віднімання та обчислювати периметр прямокутника.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, навички обчислень і просторове уявлення.
Виховна: створити ситуацію успіху для кожного учня, розвивати впевненість у власних силах та бажання вчитися.
Обладнання:
Інтерактивна дошка або картки з прикладами.
Дидактичний матеріал (моделі прямокутників).
Картки з індивідуальними завданнями.
Нагороди (стікери або смайлики для підтримки мотивації).
Хід уроку:
1. Організаційний момент (3 хв)
Привітання з учнями.
Перевірка готовності до уроку.
Мотивація: «Сьогодні ви станете справжніми дослідниками чисел!»
2. Актуалізація знань (5 хв)
Повторення правил додавання та обчислення периметра.
Усні вправи на додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд (наприклад, 20 + 30, 40 + 25).
Вправа на визначення периметра прямокутника (коротке повторення поняття периметра).
3. Оголошення теми і мети уроку (2 хв)
Учитель оголошує тему уроку, звертаючи увагу на новий матеріал – додавання двоцифрових чисел із переходом через розряд, розв’язування задач і обчислення периметра.
4. Пояснення нового матеріалу (12 хв)
Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд:
Демонстрація прикладу на дошці: 48 + 27.
Пояснення: додаємо одиниці (8 + 7 = 15) Спочатку потрібно додати стільки одиниць, скільки потрібно, щоб отримати десяток, а потім решту одиниць.
Ще кілька прикладів для колективного виконання.
Запропонуйте кожному учню спробувати самостійно додати 56 + 39 з допомогою запису на дошці (перевірка вчителем).
Розв’язування задач:
Завдання: «У класі було 47 зошитів, потім ще 36 принесли. Скільки стало зошитів у класі?».
Спільне розв’язання задачі з поясненням кожного кроку.
Задача на віднімання: «В класі було 83 зошити, 24 забрали. Скільки зошитів залишилося?».
Обчислення периметра:
Демонстрація прямокутника зі сторонами 6 см і 4 см. Пояснення: периметр = сума довжин усіх сторін (6 + 4 + 6 + 4).
Спільно з учнями обчисліть периметр кількох прямокутників із заданими сторонами.
5. Закріплення матеріалу (15 хв)
Інтерактивні завдання:
Учні отримують картки із прикладами на додавання з переходом через розряд (наприклад, 67 + 28, 45 + 36).
Групова робота: учні в парах розв’язують задачі на додавання та обчислення периметра прямокутників.
Індивідуальне завдання для ситуації успіху:
Кожному учню дається легке завдання (наприклад, обчислити простий периметр або виконати додавання, підготовлене на їх рівень), яке вони можуть швидко і правильно виконати.
За правильне виконання учні отримують стікер або смайлик, що стимулює почуття успіху і мотивацію.
6. Фізкультхвилинка (3 хв)
Короткі рухливі вправи з математичним акцентом (наприклад, "виконайте 5 стрибків, додайте ще 3" тощо).
7. Контроль знань (7 хв)
Індивідуальні завдання: картки для самостійного виконання.
Додавання з переходом через розряд: 58 + 24, 76 + 39.
Задача на обчислення периметра прямокутника зі сторонами 5 см і 7 см.
Вчитель перевіряє роботи і хвалить кожного за старанність та правильні відповіді.
8. Підсумок уроку (3 хв)
Учитель разом з учнями підсумовує, що нового вдалося вивчити і чому це важливо.
Похвала за успіхи та мотивація продовжувати вчитися далі.
9. Домашнє завдання
Декілька прикладів на додавання з переходом через розряд та задачі на обчислення периметра простих фігур.