Урок "Додавання числа 7 із переходом через десяток. Застосування переставної властивості дії додавання. Складання, розв'язування та порівняння задач".

Про матеріал
Конспект уроку рекомендовано для використання вчителями початкової школи. Математичні завдання, ігри та інтерактивні вправи сприяють формуванню та закріпленню обчислювальних навичок, вміння застосовувати переставну властивість дії додавання, розвитку мислення, уваги, уяви.
Перегляд файлу

 

Голуб Ірина Олександрівна – вчитель початкових класів (вищої кваліфікаційної категорії) Звягельської Гімназії № 3 Житомирської області.

Конспект  уроку з математики для 2 класу на тему: «Додавання числа 7 із переходом через десяток. Застосування переставної властивості  дії додавання. Складання, розв’язування та порівняння задач».

 

Тема. Додавання числа 7 із переходом через десяток. Застосування переставної властивості  дії додавання. Складання, розв’язування та порівняння задач. Мета. Ознайомити учнів з прийомами додавання числа 7 із переходом через десяток; вчити застосовувати переставну властивість дії додавання; формувати математичну компетентність уміння складати і розв’язувати задачі за схематичними записами їх  умов; практично застосовувати алгоритм додавання числа 7 з переходом через десяток;  виховувати  ціннісне ставлення  до  природи,  до навколишнього світу;   розвивати  критичне мислення,  увагу,  обчислювальні  навички. 

Обладнання. Таблиця додавання  7; таблиця «Склад числа 7»; схеми задач; картки для опитування; малюнок до гри «Збираємо урожай»; макети  кошиків; малюнки  грибів, хмаринок, білочки, дзеркала; картки з назвами груп; музичний супровід руханки.

Формувати в учнів ключові компетентності:

-   математична  (формувати обчислювальні вміння та навички,  розв'язуння задач);

-   вміння вчитися  (організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконувати розумові операції і практичні дії; прагнення здобувати нові знання);

-   інформаційно–комунікаційна компетентність (здатність учня  орієнтуватися у інформаційному просторі, володіти  та оперувати  інформацією; уміння здобувати нові знання на основі наявних; уміння формувати власну точку зору  й доводити власну позицію);

-   соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в парі, групі; виявляти ініціативу).

Тип уроку. Урок   комбінований.

                                                       Хід уроку

I.     Організація класу.

  Девіз уроку:            «Щоб зібрати урожай,

                                        математику вивчай!»

II.  Актуалізація опорних знань учнів.

1.Перевірка  домашнього  завдання.

а.) Один  учень  формулює  запитання,  яким  потрібно доповнити  задачу,  другий – зачитує  відповідь  на  запитання  задачі.

б.) Взаємоперевірка  таблиць  додавання  і  віднімання   ( картки).  Робота в парах.

 

2. Робота   з  індивідуальними картками  для  опитування.

        №1

1.)   Обчислити.

                        8+4                   9+2                  5+6                                   

6+4                  12-4                 11-5

 

image

 

3.Усні  обчислення. Робота в групах (об’єднуються за порами року).                    Гра  «Збери  грибочки  у  кошик».

 

image

 

 

image

 

image

  

-         Діти,  настав  час  збирати  гриби . Назвіть  їстівні  гриби,  а  отруйні.  Як  відрізнити  їх?  На  прорізах  грибів -  числа, а  відповіді – на кошиках.  Тож  збираємо  гриби  у  відповідні  кошики.

-         Змагаємось   групами.

4. «Логічний ланцюжок». Робота в парі.

0, 4, 8, 12 … (+4 до 20); 1, 2, 4, 7 … ( +1,+2, +3  до 20).

III. Мотивація пізнавальної діяльності.  

-  «Хвилинка – цікавинка».

-  Скільки днів у тижні?

-  Скільки Чудес світу?

-  Скільки нот на нотному стані?

-  Скільки кольорів у веселці?

-  Число сім вважають щасливим, містичним, магічним. МИ будемо з ним працювати.

 

image

-З  яких  хмаринок     попадуть  крапельки   на  парасольку?   Які  зміни  відбуваються  восени  в  живій  і  неживій  природі?

2. Гра  «Дзеркало».

- Попрацювали  добре.  Пора  причепуритися. Записуємо  приклади, які  «відбилися  у дзеркалі».

image

Висновок: достатньо обчислити  один вираз з кожної  пари, результат  другого  буде  таким  самим. 

IV. Вивчення  нового  матеріалу. 

1.Виконання №188. Обчислити, використовуючи вправу «Дзеркало».

 Проблемне питання. 

image- Як білочці розподілити 14    горішків у  2 кошики, якщо у один  кошик можна покласти  10 горішків?

 

 

2.Пояснення  нового  матеріалу.

При  додаванні  числа  7  способом  переставляння  доданків  можна  знаходити  три  результати:

4+7; 5+7; 6+7. Для  решти  випадків  додавання числа 7 застосовуємо спосіб  додавання  числа  частинами.

7+7=7+3+4=10+4=14

image

3       4

3.Первинне  закріплення.

а.) Усне  виконання  завдання  № 189 (робота з таблицею).

б.) Записати та обчислити вирази  № 190 ( з коментуванням).

 

Руханка.  

Усі  гарно  потрудились І, напевно,  вже  втомились. Перш, ніж вийдемо  на  грядку, Виконаємо зарядку.

V. Розвиток  математичних  знань.

- Нас  чекає  робота  на  математичній  грядці.

1.Складання  і  розв’язування  задач.

а.)На  дошці – схематичний  запис  задачі  з  малюнками.

image

             

Завдання  : скласти  задачу   про  збирання  моркви. Один   учень   складає  умову  задачі. Другий запитання. Після  аналізу ,  розв’язання  записується  у  зошит.

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 Застосування знань

- Моркву  ми  зібрали,  а  тепер  попрацюємо   на   збиранні  буряків  та  капусти.

1. Робота з підручником.

А.)Виконання  завдання  № 191 (робота з числовим рядом). Робота в парах.

Б.) Робота зі схемою «Компоненти дії додавання».

Гра «Фотограф». Запам’ятовування  схеми-картки.

В.)Виконання завдання 193 (естафетою з коментуванням). 

Г.)Робота над задачею №194. 

3.   Робота  в  групах (групи об’єднуються за різновидами осінніх листочків).     

Гра  «Збери букети з осіннього листя?»

 Завдання:  збирати   листя  з  прикладами,  обчислювати  їх,  складати   букети.  Переможець - група,  яка  збере  найбільше  листків (листки з помилками не зараховуються).

 

v. Підсумок  уроку. Рефлексія.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

-    Великі числа можна додавати і віднімати … . -  Від  переставляння  доданків результат …  . 

-    Число  7 можна  розкладати на  частини  …  .

-    На  уроці  я  навчився  … .  

-    Мені ще треба повторити   …  .

                                                   Усі  гарно  працювали,

чималий  урожай  зібрали!

VI. Домашнє  завдання. №197, №198 (ст.33).

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку