Тема уроку. Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4.
Мета: формувати обчислювальні навички, поняття задачі, вміння розв’язувати задачі; закріпити знання складових елементів задачі та розуміння взаємозв’язку між умовою і запитанням; навчати дотримуватися послідовності дій при розв’язуванні задач; закріпити знання випадків додавання і віднімання числа 4, у тому числі під час складання відповідних таблиць додавання і віднімання; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на дві дії. розвивати в учнів логічне мислення, увагу , пізнавальні інтереси;виховувати інтерес до математики
Хід уроку
І. Організаційна частина (слайд1)
Пролунав уже дзвінок й починається урок!
На уроці не дрімай,математику вивчай!
Всім я успіхів бажаю і урок розпочинаю!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-екскурсія. А куди ми відправимось, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.
з |
м |
е |
н |
ш |
у |
в |
а |
н |
е |
|
|||||||||
п |
р |
и |
к |
л |
а |
д |
|
||
|
|
м |
і |
н |
у |
с |
|||
|
с |
у |
м |
а |
|||||
(слайд 3) Зимовий ліс повний краси та несподіванок. Незважаючи на сон і тишу в природі, у лісі вирує життя. Мандруючи зимовим лісом ми будемо виконувати математичні завдання , які будуть траплятися на нашому шляху. Ми дізнаємось багато нового про життя тварин.
а) Гра « Допоможи зайчатам»
Дуже важко у цей час зайчикові. Постійної хатинки він немає. Бігає косий по снігу, щоб зігрітися та їжі розжитися. То кори на дереві поточить, то мерзлою брунькою поласує. А інколи треба від вовка чи лисиці сховатися.
б) Гра « Білочка господиня» (слайд 5)
А ось білочка подбала про свою зимівлю ще восени. Сидить у теплому дуплі та ласує грибочками. Щоб дізнатися, яку цифру ми будемо писати на каліграфічній хвилинці, виконайте обчислення.
ІІІ. Формування нових знань.
Пригадайте, яке число ви навчилися додавати і віднімати останнім часом? Так, число 4! Отже, сьогодні ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 4 . Будемо розв’зувати приклади та задачі на їх закріплення.
а) Актуалізація переставного закону додавання .
- Щоб скласти перші приклади таблиці, треба пригадати переставний закон додавання. (4+1= 1+4= 5; 4+ 2=2+ 4=6; 4 + 3 = 3+4 =7)
б) Діяльнісний підхід
- Викладіть 4 червоних кружечків і 4 жовтих. Порахуйте, скільки всього стало кружечків? Складіть приклад. (4 + 4 = 8)
в) На основі складу числа (слайд 9)
5 + 4 = 5 + 1 +3= 5 + 2 + 2= 5 + 3+1 =9
г) На основі порівняння компонентів та результатів (слайд 10)
Перший доданок збільшується на 1, сума збільшується на 1. (6 + 4 =10)
а) Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання;
б) На основі складу числа;
в) На основі порівняння компонентів та результатів.
Фізкультхвилинка (слайд 11)
Подув легенький вітерець, захиталися – затанцювали ялинки.Відпочинемо разом з ними.
а) Колективне читання таблиць
б) Гра «Мовчанка»
Учитель показує карточку, а діти за допомогою віяла показують результат.
в) Робота з підручником с.
Розподілити приклади на групи і розв’язати їх.
г) Робота в групах. (обчислити приклади)
Скрутно птахам у зимовому лісі. Важко знайти поживу. Комашки поховалися в корі дерев. Як ми можемо допомогти птахам? ( Зробити годівнички). Чи знаєте ви, що одна годівничка рятує від загибелі 50 синичок. В свою чергу одна синичка врятує 10 дерев! Тож і ми нагодуємо наших птахів. Дізнаємось, кому що до вподоби.
д) Робота в зошиті . с 23. завдання1. обчислити тільки приклади на додавання числа 4
е) Самостійна робота (на карточках) (слайд 12)
Лисиці полюють на мишей. Але коли вони шукають здобич під снігом, розриваючи його, сніг починає хрустіти. Миші чують це і тікають. Давайте допоможемо лисичці впіймати мишку. Для цього треба швидко і тихо виконати обчислення на карточках.
7. Формування вмінь розв’язувати прості задачі.
а) Актуалізація знань про складові задачі
б) Розв’язування простих задач(усно)
в) Складання задачі за коротким записом. Запис розв’язання у зошиті.
(слайд 13)
Омелюхи і снігурі забачили на галявині горобину і полетіли до неї смакувати ягодами. Та їдять вони ягоди по-різному. Снігурі споживають тільки кісточки, а м’якуш ягод викидають. А от омелюхи – навпаки. Ковтають м’якуш ягод, а кісточки викидають. За залишками ягід завжди можна дізнатися, хто гостював на горобині.
Омелюхів – 6 пт.
Снігурів - ?, на 4 більше
8. Закріплення обчислювальних навичок. Гра «LEGO» (слайд 14- 19)
Багато тварин залягло у сплячку. Назвіть звірів, яких до весни ми не зможемо побачити у лісі. (Ведмідь, їжак, борсук).
Чи знаєте ви, що у ведмедиці уже народилися маленькі ведмежата. Біля матусі їм тепло і зручно. Вони весело вовтузяться, досліджують барліг і граються. Зараз і ми пограємо у гру «Будиночки LEGO»
ІІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів (слайд 20)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|