Додавання і віднімання

Про матеріал
Матеріал добре підійде для інтегрованого уроку математики, на усний рахунок чи робота в групах.: формувати обчислювальні навички, поняття задачі, вміння розв’язувати задачі; закріпити знання складових елементів задачі та розуміння взаємозв’язку між умовою і запитанням; навчати дотримуватися послідовності дій при розв’язуванні задач; закріпити знання випадків додавання і віднімання числа 4, у тому числі під час складання відповідних таблиць додавання і віднімання; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на дві дії. розвивати в учнів логічне мислення, увагу , пізнавальні інтереси;виховувати інтерес до математики
Перегляд файлу

Тема уроку. Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4.

 Мета: формувати обчислювальні навички, поняття задачі, вміння розв’язувати задачі; закріпити знання складових елементів задачі та розуміння взаємозв’язку між умовою і запитанням; навчати дотримуватися послідовності дій при розв’язуванні задач; закріпити знання випадків додавання і віднімання числа 4, у тому числі під час складання відповідних таблиць додавання і віднімання;   удосконалювати вміння знаходити значення виразів на дві дії.   розвивати в учнів логічне мислення, увагу , пізнавальні інтереси;виховувати інтерес до математики

                                                             Хід уроку

І. Організаційна частина (слайд1)

Пролунав уже дзвінок  й починається урок!

На уроці не дрімай,математику вивчай!

Всім я успіхів бажаю  і урок розпочинаю!

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Розгадування кросворду (слайд 2)

  Сьогодні у нас  незвичайний урок – урок-екскурсія. А куди ми відправимось, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.

 

з

м

е

н

ш

у

в

а

н

е

 

п

р

и

к

л

а

д

 

 

 

м

і

н

у

с

 

с

у

м

а

  1. Як називається перший компонент дії віднімання?
  2. Як називається вираз, що складається із цифр та математичних знаків?
  3. Який знак використовується під час дії віднімання?
  4. Як називається результат дії додавання?

(слайд 3)   Зимовий ліс повний краси та несподіванок. Незважаючи на сон і тишу в природі, у лісі вирує життя. Мандруючи зимовим лісом ми будемо виконувати математичні завдання , які будуть траплятися на нашому шляху. Ми дізнаємось багато нового про життя тварин.

  1. Усний рахунок. (слайд 4)

а) Гра « Допоможи зайчатам»

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\Admin\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\Admin\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\Admin\Desktop\Без названия (1).jpg   Дуже важко у цей час зайчикові. Постійної хатинки він немає. Бігає косий по снігу, щоб зігрітися  та їжі розжитися. То кори на дереві поточить, то мерзлою брунькою поласує. А  інколи треба від вовка чи лисиці сховатися.

C:\Users\Admin\Desktop\e1ffecab3045b6cc5703d5c3af05976a.pngC:\Users\Admin\Desktop\e1ffecab3045b6cc5703d5c3af05976a.pngC:\Users\Admin\Desktop\e1ffecab3045b6cc5703d5c3af05976a.pngC:\Users\Admin\Desktop\e1ffecab3045b6cc5703d5c3af05976a.png

 

 

 

 

б) Гра « Білочка господиня» (слайд 5)

    А ось білочка подбала про свою зимівлю ще восени. Сидить у теплому дуплі та ласує грибочками. Щоб дізнатися, яку цифру ми будемо писати на каліграфічній хвилинці, виконайте обчислення.

C:\Users\Admin\Desktop\Kartinki_dlya_detey_pro_belku_7_14204108-1024x768.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.pngC:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.pngC:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.pngC:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.pngC:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.pngC:\Users\Admin\Desktop\e19107c2d1874667a568b5d5859176df.png

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия.png

  1. Каліграфічна хвилинка (слайд6,7)
  • визначити найкращу цифру;
  • накреслити відрізок  довжиною 4 см;
  • повторити склад числа 4.

ІІІ. Формування нових знань.

  1. Оголошення теми і мети уроку

    Пригадайте, яке число ви навчилися додавати і віднімати останнім часом? Так, число 4! Отже, сьогодні ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 4 . Будемо розв’зувати приклади та задачі на їх закріплення.

  1. Складання таблиці додавання числа 4 різними способами. (слайд 8)

а) Актуалізація переставного закону додавання .

-  Щоб скласти перші приклади таблиці, треба пригадати переставний закон додавання. (4+1= 1+4= 5;      4+ 2=2+ 4=6;     4 + 3 = 3+4 =7)

б) Діяльнісний підхід

- Викладіть 4 червоних кружечків і 4 жовтих. Порахуйте, скільки всього стало кружечків? Складіть приклад. (4 + 4 = 8)

в) На основі складу числа (слайд 9)

5 + 4 = 5 + 1 +3= 5 + 2 + 2= 5 + 3+1 =9

 

г) На основі порівняння компонентів та результатів (слайд 10)

   Перший доданок збільшується на 1, сума збільшується на 1.  (6 + 4 =10)

  1. Складання таблиці віднімання числа 4 різними способами

а) Складання прикладів на віднімання з прикладів на додавання;

б) На основі складу числа;

в) На основі порівняння компонентів та результатів.

Фізкультхвилинка (слайд 11)

 Подув легенький вітерець, захиталися – затанцювали ялинки.Відпочинемо разом з ними.

  1. Первинне закріплення табличних випадків додавання і віднімання числа.

а) Колективне читання таблиць

б) Гра «Мовчанка»

   Учитель показує карточку, а діти за допомогою віяла показують результат.

           в) Робота з підручником с.

Розподілити приклади на групи  і розв’язати їх.

           г) Робота в групах.  (обчислити приклади)

   Скрутно птахам у зимовому лісі. Важко знайти поживу. Комашки поховалися в корі дерев. Як ми можемо допомогти птахам? ( Зробити годівнички). Чи знаєте ви, що одна годівничка рятує від загибелі 50 синичок. В свою чергу одна синичка врятує 10 дерев! Тож  і ми нагодуємо наших птахів.   Дізнаємось, кому що  до вподоби.

д)   Робота в зошиті . с 23. завдання1. обчислити тільки приклади на додавання числа 4

е) Самостійна робота (на карточках) (слайд 12)

   Лисиці полюють на мишей. Але коли вони шукають здобич під снігом, розриваючи його, сніг починає хрустіти. Миші чують це і тікають. Давайте допоможемо лисичці впіймати мишку. Для цього треба швидко і тихо виконати обчислення на карточках.

 7. Формування вмінь розв’язувати прості задачі.

а) Актуалізація знань про складові задачі

б) Розв’язування простих задач(усно)

  • Білка з’їдає  за зиму 9 кг горіхів і 4 кг грибів. На скільки більше горіхів, ніж грибів з’їдає  білка? (9-4 =5(кг))
  • Одна лисиця спіймала 6 мишей, а друга – 4. Скільки всього мишей впіймали лисички? (6+ 4= 10 (м.))
  • Вовки вийшли на полювання. В одній зграї було 9 вовків, а в другій – на 4 менше. Скільки вовків було в другій зграї? (9 – 4 = 5(в.))
  • Звірям потрібна сіль, яка запобігає захворюванням. Лісники поклали в годівнички 8 кг солі. 4 кг з’їли лосі та олені. Скільки кілограмів солі залишилося в годівниці? (8 – 4= 4(кг))
  • Козуля з’їдає за день 5 кг сіна, а лось – на 4 кг більше. Скільки сіна з’їдає лось за один день? (5 + 4 = 9 (кг))

    в) Складання задачі за коротким записом. Запис розв’язання у зошиті.

(слайд 13)

    Омелюхи і снігурі  забачили на галявині горобину і полетіли до неї смакувати ягодами. Та їдять вони ягоди по-різному. Снігурі споживають тільки кісточки, а м’якуш ягод викидають. А от омелюхи – навпаки. Ковтають м’якуш ягод, а кісточки викидають. За залишками ягід завжди можна дізнатися, хто гостював на горобині.

Омелюхів – 6 пт.

Снігурів - ?, на 4 більше

   8. Закріплення обчислювальних навичок. Гра «LEGO» (слайд 14- 19)

    Багато тварин залягло у сплячку. Назвіть звірів, яких до весни ми не зможемо побачити у лісі. (Ведмідь, їжак, борсук).

     Чи знаєте ви, що у ведмедиці уже народилися маленькі ведмежата. Біля матусі їм тепло і зручно. Вони весело вовтузяться, досліджують барліг і граються. Зараз  і ми пограємо у гру  «Будиночки LEGO»

ІІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів (слайд 20)

  • Що ви склали сьогодні на уроці? [Таблиці додавання і віднімання числа 4.]
  • Що нового дізналися про життя тварин?
  • Які математичні вміння закріпили?
  •  Чи є якісь труднощі у виконанні цих дій?
  •  Нехай кожен подумає і відповість собі на запитання: «Що поки виходить не дуже добре? Над чим ще слід попрацювати?».

 

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (3).jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (6).jpg

C:\Users\Admin\Desktop\bird22.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (7).jpg

C:\Users\Admin\Desktop\09579413ff6d250.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Passer_montanus_2.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (10).jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (1).png

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (9).jpg

C:\Users\Admin\Desktop\hlebnye-kroshki.png

C:\Users\Admin\Desktop\zerna-pshenicy.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Без названия (8).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку