Додавання
і віднімання
багатоцифрових
чисел на основі
нумерації
Математика
4 клас
Деделюк Г.П.
Вчитель початкових класів
Старокутського ліцею
Кутської селищної ради
Косівського району
Івано-Франківської області
Мета. Повторювати усну та письмову нумерацію багатоцифрових чисел
(запис, читання, порівняння, розрядні доданки…); вчити додавати і віднімати
багатоцифрові числа на основі нумерації, розв’язувати задачі на спільну роботу;
розвивати математичне мовлення, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;
виховувати бережне ставлення до свого здоров’я та здоров'я оточуючих.
Обладнання. Нумераційна таблиця багатоцифрових чисел;
Інтернетресурси ( «Рахуємо з LEGO»,руханка «Голова, плечі, коліна»);
цеглинки “LEGO” ;
Математика: підручник для 4 класу/А.Заїка,С.Тарнавська.-
Тернопіль:Підручники і посібники, 2021.
Хід уроку
1.Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадуємо загадки.
співає. (Вуха).
Обидва одинакових, а розділяє їх гора. ( Очі).
-Очі нам для чого? ( Щоб дивитися і бачити.)
-Вуха для чого? (Щоб слухати і чути.)
-А мозок?(Щоб думати, запам’ятовувати і гарно працювати.)
-Що очікуєте сьогодні від уроку?
-Тож беріть своїх помічників і вперед!
2. Перевірка домашнього завдання. (С.124 задача 657)
1) 100 : 20 = 5(ябл.) – стільки зібрала сестра за одну хвилину.
2) 75 :15 = 5(ябл.) – стільки зібрав брат за одну хвилину.
3) 5 + 5 = 10 (ябл.) – стільки зібрали діти разом за одну хвилину.
4) 10 * 10 = 100(ябл.) –стільки зібрали вони за 10 хвилин.
Відповідь: за 10 хвилин спільної роботи діти зібрали 100 яблук;
продуктивність праці дітей одинакова.
-Кому було легко розв’язувати задачу, підніміть, будь ласка, зелену цеглинку,
кому потрібна була допомога – червону.
3.Повторення і закріплення вивченого.
-Пригадайте, будь ласка, яку тему ми зараз вивчаємо?(Нумерацію багатоцифрових чисел).
-Що вже вивчили, знаємо і вміємо?(Рахувати,читати числа,записувати числа,
порівнювати числа,розкладати на розрядні доданки,визначати кількість одиниць кожного розряду і загальну кількість одиниць,десятків, сотень,тисяч).
-Давайте перевіримо свої знання і вміння.
-120 тисяч і 145 одиниць; 25 тисяч і 300; 81 тисяча і 81; 13 тисяч і 2;
35 одиниць другого класу і 750 одиниць першого класу ; 405 одиниць
другого класу і 405 одиниць першого класу.
(Звіряємо записи на дошці і в зошиті).
1 група записує числа в порядку зростання;
2 група – в порядку спадання;
3 група розкладає числа на розрядні доданки.
(Кожна група презентує свою роботу).
-З якими завданнями справилися легко?
-Які завдання було важко виконувати?
-Над чим треба ще попрацювати?
4.Руханка «Голова,плечі, коліна»
1) 950 : 10 = 95(л) – стільки води за одну хвилину накачує в баки перший насос;
2) 848 : 8 = 106(л)-стільки води за одну хвилину накачує другий насос;
3)106 + 95 = 201(л) – стільки води накачують за одну хвилину два насоси
разом;
4) 201 * 5 = 1005(л) – стільки води накачують два насоси за 5 хвилин;
5) 804 : 201 =4(хв) – стільки часу потрібно, щоб наповнити бак місткістю
804 л двома насосами.
Відповідь: 1005 літрів, 4 хвилини.
5. Рефлексія
-На уроці я довідався (довідалась)…
-Мені сподобалось…
-Мені було цікаво…
-Я навчився( навчилась)…
-Мені було важко…
-Мої очікування здійснились (не здійснились).
-А мені, діти, сподобалась ваша праця на уроці. Спасибі за активність,
уважність, доброзичливість та взаємоповагу.
6.Домашнє завдання
С. 126 розв’язати задачу №668, обчислити вирази №669