Додавання і віднімання багатоцифрових чисел на основі нумерації

Про матеріал
Мета. Повторювати усну та письмову нумерацію багатоцифрових чисел (запис, читання, порівняння, розрядні доданки…); вчити додавати і віднімати багатоцифрові числа на основі нумерації, розв’язувати задачі на спільну роботу; розвивати математичне мовлення, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати бережне ставлення до свого здоров’я та здоров'я оточуючих
Перегляд файлу

    Додавання

  і віднімання                                                     
   багатоцифрових

    чисел на основі

    нумерації

 

Математика

4  клас

 

                                     Деделюк Г.П.

                                                       Вчитель початкових класів

                                             Старокутського ліцею

                                                 Кутської селищної ради

                                         Косівського  району

                                                       Івано-Франківської області

Мета.  Повторювати усну та письмову нумерацію багатоцифрових чисел  

         

(запис, читання, порівняння, розрядні доданки…);  вчити додавати і віднімати

         багатоцифрові числа на основі нумерації, розв’язувати задачі на спільну роботу; 

розвивати математичне мовлення, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки;

виховувати бережне ставлення до свого здоров’я та здоров'я оточуючих.

Обладнання. Нумераційна таблиця багатоцифрових чисел;

        Інтернетресурси ( «Рахуємо з LEGO»,руханка «Голова, плечі, коліна»);

 цеглинки  “LEGO” ;  

  Математика: підручник для 4 класу/А.Заїка,С.Тарнавська.-

        Тернопіль:Підручники і посібники, 2021. 

 

                            Хід уроку

1.Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадуємо загадки.

  • Самі мовчать, а нам допомагають почути тих  , х то розмовляє і весело

            співає. (Вуха).

  •      Є на кожному обличчі два красивих озерця

                Обидва одинакових, а розділяє їх гора. ( Очі).

  •     А що  з а хищає наш череп? (Мозок).

 -Очі нам для чого? ( Щоб дивитися і бачити.)

     -Вуха для чого? (Щоб слухати і чути.)

 -А мозок?(Щоб думати, запам’ятовувати і гарно працювати.)

 -Що очікуєте сьогодні від уроку?

 -Тож беріть своїх помічників і вперед!

2. Перевірка домашнього завдання. (С.124 задача 657)

   1) 100 : 20 = 5(ябл.) – стільки зібрала сестра за одну хвилину.

   2) 75 :15 = 5(ябл.) – стільки зібрав брат за одну хвилину.

                 3) 5 + 5 = 10 (ябл.) – стільки зібрали діти разом за одну хвилину.

                 4) 10 * 10 = 100(ябл.) –стільки зібрали вони за 10 хвилин.

         Відповідь: за 10 хвилин спільної роботи діти зібрали 100 яблук;

                              продуктивність праці дітей одинакова.

-Кому було легко розв’язувати задачу, підніміть, будь ласка, зелену цеглинку,              

 кому потрібна була допомога – червону.

3.Повторення і закріплення вивченого.  

-Пригадайте, будь ласка, яку тему ми зараз вивчаємо?(Нумерацію багатоцифрових чисел).

-Що вже вивчили,  знаємо і вміємо?(Рахувати,читати числа,записувати числа,

порівнювати числа,розкладати на розрядні доданки,визначати кількість одиниць кожного розряду і загальну кількість одиниць,десятків, сотень,тисяч).

 -Давайте перевіримо свої знання і вміння. 

  • Математичний диктант (один учень біля дошки).

-120 тисяч і 145 одиниць;  25 тисяч і 300; 81 тисяча і 81; 13 тисяч і 2;

35 одиниць другого класу і 750 одиниць першого класу ; 405 одиниць

другого класу і 405 одиниць першого класу.

(Звіряємо записи на дошці і в зошиті).

  • Робота в групах:

1 група записує числа в порядку зростання;

2 група – в порядку спадання;

3 група розкладає числа на розрядні доданки.

(Кожна група презентує свою роботу).

  • Підведення підсумків:

-З якими завданнями справилися легко?

-Які завдання було важко виконувати?

-Над чим треба ще попрацювати?

4.Руханка «Голова,плечі, коліна»

5.Вивчення нового матеріалу.Оголошення теми і мети уроку.

           (Запис теми на дошці і в зошитах «Додавання і віднімання        багатоцифрових чисел на основі нумерації»)

  • Усні вправи: рахуємо з «LEGO»(додавання і віднімання трицифрових
    чисел на основі нумерації).Відеоролик.

 

  • Робота з підручником
  • С.125 вправа 662,663 (виконати дії, використовуючи склад числа за класами,і пояснити).
  • С.125 вправа 664 (усно)
  • Робота в парі,взаємоперевірка  (с.125 вправа 665, порівняти вирази та їх значення,помінятися зошитами для взаємоперевірки).

 

  • Розв’язування задачі 667( с.125) в групах.
  • Презентація розв’язаної задачі

1) 950 : 10 = 95(л) – стільки води за одну хвилину накачує в баки перший насос;

2) 848 : 8 = 106(л)-стільки води за одну хвилину накачує другий насос;

3)106 + 95 = 201(л) – стільки води накачують за одну хвилину два насоси

разом;

4) 201 * 5 = 1005(л) – стільки води накачують два насоси за 5 хвилин;

5) 804 : 201 =4(хв) – стільки часу потрібно, щоб наповнити бак місткістю

804 л двома  насосами.

Відповідь: 1005 літрів, 4 хвилини.

 

5. Рефлексія

-На уроці я довідався (довідалась)…

-Мені сподобалось…

-Мені було цікаво…

-Я навчився( навчилась)…

-Мені було важко…

-Мої очікування здійснились (не здійснились).

-А мені, діти, сподобалась ваша праця на уроці. Спасибі за активність,

уважність, доброзичливість та взаємоповагу.

 

6.Домашнє завдання

С. 126 розв’язати задачу №668, обчислити вирази №669  

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку