Додавання і віднімання чисел в межах 10

Про матеріал
План-конспект уроку з математики в 1 класі. Додавання і віднімання чисел в межах 5.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НУКИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

Відкритий урок з математики по темі «Додаванні і віднімання чисел в межах 10»

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Богомаз О.С.

 

 

Чернігів 2021


Завдання уроку: Додаванні і віднімання чисел в межах 5. Повторення склау числа 5.

Освітня мета: Повторення та закріплення знання складу числа 5; нумерація чисел в межах 10; удосконалення вмінь виконувати дії в межах 5.

Виховна мета: Знайомити учнів з професіями людей, виховувати повагу до праці батьків, бажання вчитися, цікавість до уроків математики.

Розвиваюча мета: Розвивати мислення учнів, увагу, самостійність у роботі.

Обладнання: Дидактичні матеріали, геометричний пенал, міні-підручник.


Хід уроку

І. Вступна бесіда.

Сьогодні на уроці математики поглибимо ваші знання, отримані на уроках ознайомлення з навколишнім світом, про професії ваших батьків. Але говорити про працю будемо мовою математики, адже математику потрібно знати всім: лікарю і вчителю, шоферу і столяру, маляру і повару, треба вміти рахувати, розв’язувати задачі, мислити.

ІІ. Повторення нумерації чисел в межах 10.

  • Відкриваємо першу сторінку «Книги професій»

1 учень. Біля керма сидить електрички водій

Сюди заходити не смій

В його кабіні автомати,

Тобі не можна їх чіпати.

2 учень. Нехай хурделиця, чи мжичка –

Летить мов птиця електричка

Вона із рейок е зійде –

Водій в путі не підведе.

Вчитель: - Керуючи такою електричкою неодмінно треба вміти добре рахувати.

  • Порахуйте, скільки вагонів в електричці (10).
  • Чи все правильно в розміщенні вагонів? (5 вагон стоїть не на своєму місці).
  • Щоб поставити вагон на місце, треба дати характеристику числу 5. (Число 5 стоїть мж числами 4 і 6, попереднє до нього число 4, наступне 6, числа 1,2,3,4 менші ніж число 5, числа 6,7,8,10 більші ніж 5).
  • З числом 5 пов’язана тема нашого уроку. Повторимо склад числа 5, будемо вчитися додавати і віднімати в медах 5.
  • Ке число називають попереднім? Яке число називають наступним?
  • Запишіть натуральний ряд вивчених чисел в міні-підручнику, з позначкою Δ. Записуючи цифри не забувайтесь правильність письма. (Діти записують під коментування 1 учня)
  • Підкресліть найменше число, найбільше число. Сусідів числа 7, попереднє до 6, наступне до 8. На 1 менше, ніж 4, на 1 більше ніж 3. (Перевірка за сигналом).

ІІІ. Повторення складу числа 5.

  1. – Перегорнемо сторінку «Книга професії». Кого ви бачите на цій сторінці? (Будівельник)

- Діти, уявіть себе будівельниками. Візьміть з геометричного пеналу 5 квадратиків – цеглинок і побудуйте незвичайні будиночки  у 2 поверхи. Працюйте в парі з сусідом. Ваш будинок не повинен бути схожим на будинок сусіда. Поважайте працю один одного.

2. – Щоб краще запам’ятати склад числа 5, заповніть в міні-підручнику поверхи будинку №5. (Хором повторити склад числа)

ІV. Складання і розв’язування виразів в межах 5.

  • Перегортаємо сторінку нашої книги і зустрічаємо найсучаснішу професію, пов’язану з комп’ютером – це інженер-комп’ютерщик. На дісплеї комп’ютера висвітилось завдання для вас. Складіть вирази, відповідно цим геометричних фігурам.

ОООАА

 

 

 

 

 

ААААȺ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ǿ Ǿ ǾОО

(Учні коментують)

V. Фізкультхвилинка

VI. Розв’язування задач.

  • Настав час завітати до магазину. Хто там працює? Кирило приготував розповідь про професію мами – продавця)
  • В нашому магазині що будемо продавати? (На збірному полотні 3 великі м’ячика і 2 маленьки).
  • Складіть задачу про магазин.
  • З яких частин складається задача? (Умова, питання, розв’язування, відповідь).

(учні складають задачу, вчитель одягає корони з буквами У-умова, П-питання, Р-розв’язання, В – відповідь. Розв’язування записують в міні-підручнику)

VII. Закріплення вивченого

  • Щоб дізнатися про наступну професію, треба розв’язати вирази і скласти букви в слово.

5-3=

 

і     5+0=

 

и    3+3=

 

к

2+2=

 

н    5-2=

 

с     5-4=

 

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Утворилось слово - лісник

 

  • Яку роботу виконує лісник розкаже Оля.

Учень. Лісникове діло не просте,

Знає він, як дерево росте,

Як садити клена, чи сосну

І яку потрібно глибину.

  • Допоможіть лісникові порахувати скільки трикутників сховалося в кожній ялинці. Підпишіть в міні-підручнику і  намалюйте ялинку в якій міститься 4 трикутники

VIII. Підсумок уроку.

  • З яким числом ми найчастіше зустрічалися на уроці?
  • Які професії допомогли нам рахувати на уроці?

Вчитель: - Так, в професіях ваших батьків дуже важливо знати математику. Мабуть кожний з вас мріє кимось стати. Але без школи, без навчання ваша мрія ніколи може не здійснитись.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар, чи кресляр.

Всі називають головною – одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи

Без знань, що мусиш там здобуть

Не станеш у житті ніколи, тим

Ким у дитинстві хочеш буть.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 серпня 2022
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку