Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета: встановити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів; формувати вміння застосовувати ці знання на практиці (у розв'язуванні задач початкового і середнього рівня).
Тіш уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: таблиця «Додавання і віднімання десяткових дробів».
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
5) ; 6) .
6) 150 – 7; 7) 70 – 15; 8) 150 – 70.
II. Засвоєння знань
Засвоєння теми «Додавання і віднімання десяткових дробів» в цілому не викликає в учнів труднощів (розглянувши приклад, поданий у підручнику із застосуванням переходу до звичайних дробів із однаковими знаменниками, більшість учнів самостійно «відкриває» правила додавання, а від нього й віднімання десяткових дробів). Тому основне завдання вчителя в цій ситуації — акцентувати увагу учнів на перевагу запису дробів у вигляді десяткових саме в плані виконання арифметичних дій (у цьому випадку додавання і віднімання). Учні повинні засвоїти, що додавання і віднімання десяткових дробів виконується в стовпчик майже так само, як додавання і віднімання натуральних чисел. Єдине, що відрізняє ці два випадки, то коли виконується додавання (віднімання) натуральних чисел, ми просто записуємо останню цифру під останньою; коли ж виконуємо додавання і віднімання десяткових дробів — перед виконанням дій і записом чисел «у стовпчик» ми повинні «підготувати» числа до цього — зрівняти кількість цифр після коми.
Для засвоєння названих алгоритмів не зайвим буде використання на уроках названого пункту таблиці «Додавання і віднімання десяткових дробів».
Додавання і віднімання десяткових дробів
Додавайте (віднімайте) десяткові дроби як натуральні числа — порозрядно!
Зберігайте місце коми:
IV. Засвоєння умінь та навичок
На цьому уроці учні розв'язують завдання початкового і середнього рівня складності, бо головне для учнів — засвоїти і навчитись використовувати алгоритм:
За цією схемою учні розв'язують вправи: №№ 833 (1, 2,4); 835 (1,2,3, 5, 6); 837 (2,3); 839; 847; 848. Додаткові вправи: 830, 831.
IV. Підсумок уроку
Учитель ще раз наголошує, що виконання додавання і віднімання десяткових дробів мало відрізняється від правила додавання і віднімання натуральних чисел — і це очевидна перевага такої форми запису дробів.
V. Домашнє завдання
п. 30, №№ 834 (1, 2, 4, 5), 836 (1, 2, 3, 5, 6), 838 (2, 3, 4), 840, 849.