Мета уроку. Відпрацьовувати:
Розвивати логічне мислення, інтелектуальний розвиток учнів, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією.
Виховувати в учнів здібності до самоосвітньої діяльності, культуру математичного мислення.
Урок математики в 5 класі
Тема уроку. Додавання і віднімання десяткових дробів
Мета уроку. Відпрацьовувати:
Розвивати логічне мислення, інтелектуальний розвиток учнів, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією.
Виховувати в учнів здібності до самоосвітньої діяльності, культуру математичного мислення.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь.
І етап уроку. Мотивація до навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
Мета: повторити правила додавання (віднімання) десяткових дробів та алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.
Вчитель
- З якими числами ви працювали на попередніх уроках? ( з десятковими дробами).
- Що ви вмієте робити з десятковими дробами? ( читати, записувати, порівнювати, додавати і віднімати).
- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати із десятковими дробами. А саме над вдосконаленням навичок додавання і віднімання десяткових дробів при обчисленнях, при розв’язуванні рівнянь, задач на рух та завдань підвищеної складності.
Додавання і віднімання десяткових дробів.
Учні: правила додавання і віднімання десяткових дробів;
алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.
Запропонувати учням сформулювати ці правила та алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.
Спочатку формулюють сильні учні, відтворюють слабші.
Робота біля дошки:
(кома під комою, розряд під розрядом, невірно виконано дії).
Тут до класу електронною поштою несподівано надійшла телеграма.
“ Дорогі п’ятикласники. Я придумав декілька прикладів на додавання і віднімання десяткових дробів. Та поки йшов на урок, в сумку потрапив сніг і коми стерлися. Допоможіть виправити ці забавні нерівності.
“Петрик П’яточкін”
3,2 + 1,8 = 5 7,36 – 3,36 = 4 4,2 + 17 = 21,2 5,7 – 4 = 1,7 3 + 1,08 = 4,08 63 – 2,7 = 60,3
Перевірка виконання №1274, №1275.
Хто справиться раніше, сполучити стрілочками умову з відповіддю (завдання на картках) – індивідуальне завдання:
7 грн. – 568 к. 6,65грн.
11 грн. 75 к. – 590 к. 5,85грн.
111 грн. – 56 к. 110,44грн.
1025 к. – 3 грн.60 к. 1,32грн.
Перевірка за зразком.
Гра «Хто швидше?» за аналогією з грою «Хрестики-нулики» знайди рядок, стовпець або діагональ, сума чисел в яких дає виграшну суму:
Підсумок того, що зроблено:
ІІ етап нашого уроку – це розв’язування рівнянь.
Мета: повторити навички розв’язування рівнянь на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника.
3 учні біля дошки: по одному рівнянню з №1235(1-3), інші сам (а): 4-6;
три інші учні по одному рівнянню з №1246 (1-3), інші сам(а): 4-6.
Учні, які працюють самостійно, перевіряють свою роботу за зразком (даються правильні відповіді).
Два учні виконують з №1261 по одному рівнянню з коментуванням.
ІІІ етап уроку: розв’язування задач.
Мета: повторити розв’язування задач на рух на знаходження швидкості зближення і швидкості віддалення об’єктів. Використати комп’ютер.
(Роботу можна організувати по групах. Кожна група виконує по одній задачі. Після виконання презентує результат своєї роботи).
ІV етап уроку: завдання для більш підготовлених учнів №1272*
Мета: повторити складання виразів за поданою програмою.
Підсумок уроку. Рефлексія.
На цьому етапі уроку, учні мають визначити, чи досягли вони своєї навчальної мети:
Карточка для етапу рефлексії:
А) побудований алгоритм; б) вивчені правила; в) вміння думати;
г) бажання знати; д) свій варіант відповіді.
Домашнє завдання: №1236, 1247, 1260, 1273*(за бажанням).