Додавання і віднімання десяткових дробів

Про матеріал

Мета уроку. Відпрацьовувати:

  • -навички додавання і віднімання десяткових дробів;
  • -вміння застосовувати набуті знання при розв'язуванні текстових задач на рух;
  • -різнорівневих рівнянь;
  • -завдань підвищеної складності.

Розвивати логічне мислення, інтелектуальний розвиток учнів, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією.

Виховувати в учнів здібності до самоосвітньої діяльності, культуру математичного мислення.

Перегляд файлу

 

Урок математики в 5 класі

Тема уроку.  Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета уроку. Відпрацьовувати:

  • навички додавання і віднімання десяткових дробів;
  • вміння застосовувати набуті знання при розв’язуванні текстових задач на рух;
  • різнорівневих рівнянь;
  • завдань підвищеної  складності.

Розвивати логічне мислення, інтелектуальний розвиток учнів, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією.

Виховувати в учнів здібності до самоосвітньої діяльності,  культуру математичного мислення.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь.

І етап уроку. Мотивація до навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

Мета: повторити правила додавання (віднімання) десяткових дробів та алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.

Вчитель

- З якими числами ви працювали на попередніх уроках? ( з десятковими дробами).

- Що ви вмієте робити з десятковими дробами? ( читати, записувати, порівнювати, додавати і віднімати).

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати із десятковими дробами. А саме над вдосконаленням навичок додавання і віднімання десяткових дробів при обчисленнях, при розв’язуванні рівнянь, задач на рух та завдань підвищеної складності.

 

 

  • Як ми сформулюємо тему уроку?

Додавання і віднімання десяткових дробів.

  • Як ви думаєте, що вам може допомогти при досягненні мети?

Учні:  правила додавання і віднімання десяткових дробів;

         алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.

Запропонувати учням сформулювати ці правила та алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.

Спочатку формулюють сильні учні, відтворюють слабші.

  • Для того щоб перевірити, як ви зрозуміли правила та алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів пропоную вам завдання: знайти помилки в запису і розв’язанні прикладів. Розв’язати приклади  правильно.

Робота біля дошки:5.gif

  •                   Де саме порушено алгоритм додавання (віднімання) дробів?

         (кома під комою, розряд під розрядом, невірно виконано дії).

Тут до класу електронною поштою несподівано надійшла телеграма.

“ Дорогі п’ятикласники. Я придумав декілька прикладів на додавання і віднімання десяткових дробів. Та поки йшов на урок, в сумку потрапив сніг і коми стерлися. Допоможіть виправити ці забавні нерівності.

                                                                               “Петрик П’яточкін”

3,2 + 1,8 = 5                7,36 – 3,36 = 4                           4,2 + 17 = 21,2                  5,7 – 4 = 1,7                3 + 1,08 = 4,08                          63 – 2,7 = 60,3                           

 

  •  Завдання підвищеної складності №1274, №1275 – робота в парах для більш підготовлених учнів.
  •  Слабші  учні біля дошки: обчислити: №1259 пр. 2 і пр. 4.

Перевірка виконання №1274, №1275.

  •    Яка пара буде захищати 1-ий приклад, 2-ий і т.д.?

Хто справиться раніше, сполучити стрілочками умову з відповіддю (завдання на картках) – індивідуальне завдання:

7 грн. – 568 к.                                            6,65грн.

11 грн. 75 к. – 590 к.                                 5,85грн.

111 грн. – 56 к.                                           110,44грн.

1025 к. – 3 грн.60 к.                                  1,32грн.

Перевірка за зразком.

Гра «Хто швидше?» за аналогією з грою «Хрестики-нулики» знайди рядок, стовпець або діагональ, сума чисел  в яких дає виграшну суму:

математика.jpg

Підсумок того, що зроблено:

  1. У кого викликав утруднення перший крок алгоритму - зрівняти у дробах кількість знаків після коми? (якщо «так», то «чому»?)
  • У кого викликав утруднення другий крок алгоритму - …?
  • У кого викликав утруднення третій крок алгоритму - …?
  • У кого викликав утруднення четвертий крок алгоритму - …?

ІІ етап нашого уроку – це розв’язування рівнянь.

Мета: повторити навички розв’язування рівнянь на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника.

  •  А для того, щоб розв’язувати рівняння, треба повторити  правила:
  • Як знайти невідомий доданок? Як знайти невідоме зменшуване? Як знайти невідомий від’ємник?

3 учні біля дошки:  по одному рівнянню з №1235(1-3), інші сам (а): 4-6;

 три інші учні по одному рівнянню з №1246 (1-3), інші сам(а): 4-6.

Учні, які працюють самостійно, перевіряють свою роботу за зразком (даються правильні відповіді).

Два  учні виконують з №1261 по одному рівнянню з коментуванням.

ІІІ етап уроку: розв’язування задач.

Мета: повторити розв’язування задач на рух  на знаходження швидкості зближення і швидкості віддалення об’єктів. Використати комп’ютер.

 

 

1.gif2.gif3.gif4.gif

  • Що ви бачите? Які види руху подані в задачі?
  • Це  схеми до задач на знаходження швидкості зближення і швидкості віддалення об’єктів.
  • Задача . За кресленнями знайти швидкість зближення і швидкість віддалення об’єктів. На якій відстані один від одного будуть вони через 1 хв. після виходу?

(Роботу можна організувати по групах. Кожна група виконує по одній задачі. Після виконання  презентує результат своєї роботи).

ІV етап уроку:  завдання для більш підготовлених учнів №1272*

Мета: повторити складання виразів за поданою програмою.

Підсумок уроку. Рефлексія.

На цьому етапі уроку,  учні мають визначити, чи досягли вони своєї навчальної мети:

Карточка для етапу рефлексії:

  • Я  вмію додавати та віднімати десяткові дроби.
  • Сьогодні я вчився (вчилась) самостійно вчитися: думати, аналізувати, порівнювати, робити висновки тощо.
  • Я задоволений (не задоволений) своєю роботою на уроці.
  • Що вам допомогло виконувати завдання? Виберіть свій варіант відповіді:

А) побудований алгоритм; б) вивчені правила; в) вміння думати;

г) бажання знати; д) свій варіант відповіді.

Домашнє завдання: №1236, 1247, 1260, 1273*(за бажанням).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку