Тема. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
Мета: встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Учитель перед уроком перевіряє і оцінює виконання додаткового завдання, а на уроці пояснює розв'язання № 258 (робочий зошит, тема 19).
Тістечко коштує тістечка і 60 к. (рис. 110), тому 60 к. коштує тістечка, а ціле — 60 · 2 = 120 к. = 1 грн. 20 к.
Відповідь. 1 грн. 20 к.
№ 259 (робочий зошит, тема 19)
Шоколадка коштує шоколадки і ще 1 грн. 70 к., тому 1 грн. 70 к. — коштує шоколадки (див. рис. 111).
Отже, ціла шоколадка коштує 170к. : 2 · 3 = 255 к. = 2 грн.55 к. Відповідь. 2 грн. 55 к.
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
2) до суми чисел 17 і 15 додайте їх різницю;
3) потройте суму 47 + 100 + 53;
4) знайдіть півсуму 19 + 36 + 81 + 64.
1) х + 13 = 28; 2) 20 – х = 12; 3) х – 11 = 79; 4) 10 + х = 0.
III. Формування нових знань
Оскільки учні легко засвоюють додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, на цьому уроці можна запропонувати учням розібрати теоретичний матеріал п. 24 самостійно за підручником (п. 24 до прикладу), а потім лише перевірити засвоєння правил і основну частину уроку присвятити розв'язуванню вправ.
IV. Формування вмінь
Розв'язання вправ №№ 718 (1-4); 720; 722; 724, додаткові задачі №№ 1, 2, 3.
Додаткові задачі
2) Яке число пропущене (рис. 114)?
V. Підсумок уроку
Історична довідка
Математики стародавнього Єгипту замість звичайних для нас знаків «+»і«-» використовували знаки «» і «» («ноги, що йдуть»).
Зараз ви зможете дізнатись, яку із дій позначали цими знаками. Серед рівностей
1) =; 2) =; 3) =; 4) =.
одна неправильна, інші правильні. Яка дія позначена знаком ? ?
VI. Домашнє завдання
п. 24, №№ 719 (1, 2); 721; 723; 725; повторити № 392 (3; 4).