Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Про матеріал
Мета: встановити правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета: встановити правила додавання і віднімання дробів з однакови­ми знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Учитель перед уроком перевіряє і оцінює виконання додаткового завдання, а на уроці пояснює розв'язання № 258 (робочий зошит, тема 19).

Тістечко коштує тістечка і 60 к. (рис. 110), тому 60 к. коштує тістечка, а ціле — 60 · 2 = 120 к. = 1 грн. 20 к.

Відповідь. 1 грн. 20 к.

№ 259 (робочий зошит, тема 19)

Шоколадка коштує шоколадки і ще 1 грн. 70 к., тому 1 грн. 70 к. — коштує шоколадки (див. рис. 111).

Отже, ціла шоколадка коштує  170к. : 2 · 3 = 255 к. = 2 грн.55 к. Відповідь. 2 грн. 55 к.

 

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Запишіть дріб, який показує, яка частина фігури на рис. 112 заштри­хована.

  1. 1) Від суми чисел 21 і 37 відніміть число 41;

2) до суми чисел 17 і 15 додайте їх різницю;

3) потройте суму 47 + 100 + 53;

4) знайдіть півсуму 19 + 36 + 81 + 64.

  1. Розв'яжіть рівняння:

1) х + 13 = 28; 2) 20 – х = 12; 3) х – 11 = 79; 4) 10 + х = 0.

 

III. Формування нових знань

Оскільки учні легко засвоюють додавання і віднімання дробів з одна­ковими знаменниками, на цьому уроці можна запропонувати учням розібрати теоретичний матеріал п. 24 самостійно за підручником (п. 24 до прикладу), а потім лише перевірити засвоєння правил і основну час­тину уроку присвятити розв'язуванню вправ.

 

IV. Формування вмінь

Розв'язання вправ №№ 718 (1-4); 720; 722; 724, додаткові задачі №№ 1, 2, 3.

Додаткові задачі

  1. Василько склав такий план розміщення овочів на ділянці: ділян­ки — морква, — редиска, — буряк, а — картопля. Чи вдасться здійснити цей план?
  2. Поставте замість зірочок знаки «+» або «-» так, щоб була правильна рівність: *** = . Як інакше можна записати число в правій частині рівності?
  3. 1) Знайдіть невідоме число (рис. 113).

2) Яке число пропущене (рис. 114)?

 

V. Підсумок уроку

Історична довідка

Математики стародавнього Єгипту замість звичайних для нас знаків «+»і«-» використовували знаки «» і «» («ноги, що йдуть»).

Зараз ви зможете дізнатись, яку із дій позначали цими знаками. Серед рівностей

1) =;  2) =; 3) =; 4) =.

одна неправильна, інші правильні. Яка дія позначена знаком ? ?      

 

VI. Домашнє завдання

п. 24, №№ 719 (1, 2); 721; 723; 725; повторити № 392 (3; 4).

 

doc
Додано
2 березня 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку