Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Про матеріал
Урок-казка Формування навичок виконання дій додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; розвиток обчислювальних навичок, кмітливості; виховання старанності, інтересу до предмету.
Перегляд файлу

Вчитель Москаленко М.І.

Тема: Додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими  

          знаменниками 

Тип.    Урок-казка

Мета:   формування навичок виконання дій додавання та віднімання звичайних

             дробів з однаковими знаменниками;

             розвиток обчислювальних навичок, кмітливості;

             виховання старанності, інтересу до предмету.

                                                      План уроку.
1.Організаційний етап
         Вступ.

Учитель. Дорогі діти! Зараз ви перебуваєте у казковій країні Знань.

У цій країні є міста з дивними назвами: Українська мова, Історія, Образотворче мистецтво та інші малі і великі міста. Серед них і місто Математика. Тут ви буваєте часто. У цьому місті є широкі просторі вулиці з незвичними назвами, казкові будинки, храми, величні загадкові замки. Наприклад, найвеличніший стародавній храм, у якому ви часто буваєте, називається Таблиця Множення. 

У місті Математика є дуже довга вулиця Натуральних чисел. Недавно ви потрапили на нову вулицю Дробових чисел. У першому будинку цієї вулиці живуть Звичайні дроби. Це дуже дивні чоловічки двох видів: в одних голова більша за тулуб, в інших-навпаки ( про які дроби йде мова, навести приклади). Ви подружилися з ними і тепер разом сміливо заходите у кожний будинок вулиці Дробових чисел.

Зараз завітаєте до будинку під вивіскою «Додавання та віднімання звичайних дробів». Фойє будинку прикрашене гаслами, на яких золотими літерами написано правила стислою і лаконічною математичною мовою. Галілео Галілей казав: «Природа розмовляє мовою математики». 
2. Повторення
а)  Сформулюйте і ви правило додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками мовою математики!
(Учні формулюють правило і записують його мовою математики).

б) Усна лічба.

Учитель. Ось ми бачимо на дверях однієї з кімнат вивіску «Усна лічба». Заглянемо в кімнату і виконаємо усно такі вправи:

1)¾+2/4 ; 2) 7/15-3/15; 3) 30/41-10/41-5/41;

4)3 7/6+ 6; 5) 20 4/7-20; 6) 18- ¾;
7) 4-2/7; 8)7-3/13; 9) 1-3/5.

3. Систематизація знань, умінь і навичок

Гра « Ланцюжок» 


Учитель. Переходимо в іншу кімнату - ігрову. Нас запрошують пограти в гру «Ланцюжок». На перше парту кожного ряду я кладу аркуш паперу, на якому написано вправи на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками . Кожен учень виконує лише одну вправу і , записавши результат, передає аркуш іншому, поки аркуш не дійде до останнього учня, який передає його учителю. Який ряд першим і правильно виконає все завдання, той і переможе.
1) 18/23- 9/23; 2) 4/12+11/12; 3) 1-7/13; 4) 19 2/3 – 18;


5) 20-7/9; 6) 2 ½ +3; 7) 2/3+5/3-1/3; 8) 12 4/5-1/5.
Кожен розв'язок відповідає букві.  Об'єднавши ці букви, ви одержите назву наступної кімнати.

Учитель. Переходимо до іншої кімнати з вивіскою «Рівняння».
Вам слід розв’язати рівняння :
1) 18/21- (Х+4/21)=1/21;

2)  (Х-3/18)+7/18=9/18;

3)  (14/15-х)-7/15=2/15.


Один учень кожного ряду розв’язувати рівняння на дошці. Решта учнів виконуватимуть те саме завдання, що і Їх представник, і матимуть право доповнювати, виправляти його. Який ряд перший виконає всі три завдання – той і переможе. 
Цікава задача.


Учитель. Перед нами кімната з вивіскою «Цікава задача». При вході стоїть чоловічок і перевіряє всіх на уважність. Щоб розв’язати задачу, потрібно дуже уважно прочитати її умову.

Якщо учень неуважний, то він не зрозуміє умови задачі, а отже. Не розв’яже її. Послухайте уважно умову задачі і розв’яжіть її. 

Задача.

Ішов Кіндрат у Ленінград, а назустріч йому – 12 хлоп’ят. У кожного в руках кошик, у кожному кошику-кицька, у кожної кицьки – 4 кошеняти, у кожного кошеняти в зубах по одному мишеняті. І задумався Кіндрат: « Скільки кошенят і мишенят хлоп’ята несуть у Ленінград?» 

(Учні відповідають.) Якщо ніхто не розв’яже задачу, то вчитель продовжує цитувати Корнія Чуковського: « Ох і невдаха цей Кіндрат. Він один ішов у Ленінград, а хлоп’ята з кошенятами і мишенятами йшли на зустріч йому». 
Прикладна задача з життя району.


У 2013р в Білозерському районі найвищий урожай зернових одержали працівники підприємства імені Кірова села Чорнобаївка. Вони зібрали зернових по 32 ц/га, а в агрофірмі « Дніпровське» - ¾ від цієї кількості, а по району – в середньому половина від того, що збирали у селі Чорнобаївка . Яка врожайність зернових у агрофірмі «Дніпровське» і по району?

(24ц/га; 16ц/га;)
Відвідування магазину.


Учитель. Зайдемо до магазину. Тут продаються картки з вправами трьох видів: найдорожчі, середні і дешеві. Кожний учень купує їх, зважаючи на свої можливості. Ці картки не прості, а чарівні. Розв’язавши вправи, написані на них, учень одержує валюту, тобто знання. Після чого він може купити дорожчу картку, а отже, одержати ще більше знань. 

Картка1 (середній рівень)

1.Обчисли: а) 7/10-2/10; б) 27/50-17/50; в) 5/6 +1/6.

2.Розвяжи рівняння: 3/9-х=1/9.

Картка2 (Достатній рівень)

1.Обчисли: а) 15/36-11/36+17/36; б) 19 8/12-3 7/12; 

в)15 6/11+ 4 7/11-13 7/11.

2. Розв’яжи рівняння : 16/32-х=10/32+1.

Картка3 (Високий рівень)


1. Обчисли: а) (7 5/8-1 3/8)-(2 4/10+1 6/10);


б)40-(4+6/10-5/10); в) 11-3/9.

2. Розв’яжи рівняння: 11/15-(х+7/15)=1/15.


4. Підсумок уроку.

5. Домашнє завдання: п.27; №753, 755(1,4).

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2021
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку