Математика
Дата 08.02.2019
Клас 2-А
Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд
Мета: узагальнити й систематизувати знання нумерації чисел першої сотні.
Дидактична задача: актуалізувати вміння подавати число у вигляді суми зручних доданків, зменшувати або доповнювати число до круглого; актуалізувати спосіб додавання чисел частинами у межах 20, додавання або віднімання одноцифрового числа в межах 100, перенести цей спосіб міркування на випадки додавання й віднімання двоцифрових чисел; закріпити прийом додавання й віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд різними способами
Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, перенесення під час виконання завдань (№3,5).
Хід уроку
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1. Привітання
- В народі кажуть, добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.
2. Емоційне налаштування на урок
- До якого уроку ми приготувалися?
- Так, ми зараз працюємо в математичній лабораторії. А чи відоме вам це слово?
Лабораторія – це місце, де досліджують, експериментують, спів ставляють, випробують, порівнюють та вивчають.
Математика – це наука, зокрема про числа та геометричні фігури.
«Пісенька про математику»
ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій
«Кругові приклади»
73 – 6 60 + 32
80 – 9 86 + 9
95 – 50 67 - 7
33 + 40 71 + 15
92 – 12 45 – 12
З логічної хвилинки
(кожне наступне число дорівнює сумі двох попередніх)
27= 4+ ⃝ 66= 3+ ⃝ 35 = 3 + ⃝ 59 = 54+ ⃝ 45 = 43 + ⃝ 47 = 46 + ⃝
62 + .. = .. 86 + .. = .. 25 + .. = ..
60 + 12 = 50 + 34 = 20 + 56 = 70 + 18 =
62 – 42 = 86 – 6. = 25 – 1. = |
* Робота біля дошки (2 учні) - Обчислити значення виразів трьома способами 1) 38 + 6
2) 84 – 6 |
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Технологія «Дерево рішень»
Проблема |
Рішення (щоб знати) |
Перенести вивчені способи міркування на випадки додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд |
|
ІV. Формування нових знань і способів дії
Кейс- технологія (робота в групах)
Алгоритм роботи
Зміст кейса
І група
Інформаційний матеріал
Прийом додавання частинами
1.Подаю другий доданок у вигляді суми зручних доданків.
2.Доповнюю перший доданок до круглого числа.
3. Додаю до круглого числа іншу частину другого доданка.
4.Називаю результат
Розв’яжіть приклад
73 + 18 = ..+ . + .. =
ІІ група
Інформаційний матеріал
Прийом віднімання частинами
1.Подаю від’ємник у вигляді суми зручних доданків.
2.Зменшую двоцифрове зменшуване до круглого числа.
3. Віднімаю від круглого числа решту від’ємника.
4.Називаю результат
Розв’яжіть приклад
84 – 29 = .. - . - .. =
ІІІ група
Інформаційний матеріал
Прийом віднімання частинами
1.Замінюю від’ємник сумою розрядних доданків.
2.Віднімаю десятки
3. Віднімаю від отриманого результату одиниці.
4.Називаю результат
Розв’яжіть приклад
84 – 29 = .. - . - .. =
ІV група
Інформаційний матеріал
Прийом додавання частинами
1.Замінюю другий доданок сумою розрядних доданків.
2.Додаю десятки.
3. Додаю до отриманого результату одиниці.
4.Називаю результат
Розв’яжіть приклад
73+ 18 = ..+ . =
V група
Інформаційний матеріал
Прийом додавання й віднімання частинами
1.Замінюю один із доданків (від’ємник) найближчим круглим числом.
2.Додаю (віднімаю) кругле число. Визначаю, на скільки більше було додано(віднято).
3. Віднімаю (додаю) стільки ж одиниць.
4.Називаю результат
Розв’яжіть приклад
73 + 18 =
84 – 29 =
57 + 38 86 – 57 =
29 + 42 53 – 25 =
V . Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого
В Африці на березі озера мешкають три стада бегемотів. У першому стаді – 8 бегемотів, у другому – на 4 більше, а в третьому – стільки, скільки в першому та другому разом. Скільки бегемотів у третьому стаді?
Промінь має початок, але не має кінця. (Істинно)
Радіус – це відрізок, який з’єднує дві точки кола. (Хибно)
Квадрат – це чотирикутник, в якого всі сторони рівні.(Хибно)
Коло – це замкнена крива лінія. (Істинно)
Якщо в чотирикутника протилежні сторони рівні, то він є прямокутником. (Хибно)
VІ. Пояснення завдання домашньої роботи
VІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
я зрозумів …
я дослідив…
я навчився…
я випробував…
У мене виникли труднощі..
Мені з легкістю вдалося…