Додавання і віднімання на основі складу чисел 2, 3, 4

Про матеріал
Урок математики 1 клас Тема. Додавання і віднімання на основі складу чисел 2, 3, 4 Мета: навчити на основі складу чисел складати рівності на додавання і віднімання, закріпити зв'язок між діями додавання та віднімання, розвивати математичне мовлення, оперативну пам'ять, логічне мислення, виховувати уважність, самостійність, бажання вивчати математику. Обладнання: картки з прикладами для гри, картки з прикладами для роботи в групах, конструктор «лего систем».
Перегляд файлу

Урок математики                                        1 клас

Тема. Додавання і віднімання на основі складу чисел 2, 3, 4

Мета: навчити на основі складу чисел складати рівності на додавання і віднімання, закріпити зв'язок між діями додавання та віднімання, розвивати математичне мовлення, оперативну пам'ять, логічне мислення, виховувати уважність, самостійність, бажання вивчати математику.

Обладнання: картки з прикладами для гри, картки з прикладами для роботи в групах, конструктор «лего систем».

Хід уроку

I.Організація класу до уроку.

Нумо, гарно працювати, математику вивчати.

На уроці не дрімай, руку вгору підіймай!

II. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Назви потрібне число»

- Як називаються числа при додаванні?

- Назвіть підкреслене число. (Вчитель показує картки з прикладами, учні називають виділене число).

2+3=5               3+3=6              4+1=5

1+7=8               6-2=4               2+5=7

2. Робота в групах

Повторення правил роботи в групах.

- Скільки прикладів на віднімання можна скласти з 1 прикладу на додавання?

- В групах складіть з 1 прикладу на додавання 2 приклади на віднімання. (Кожній групі дається картка з прикладом, час виконання 1 хвилина. Охоронці часу в кожній групі беруть пісочні годинники і слідкують за часом).

4+2=6

 

5+2=7

 

5+1=6

3+1=4

 

2+3=5

7+3=10

Після закінчення роботи презентатор з кожної групи презентує роботу.

III. Фізкультхвилинка

Вийщло з хати кенгуру (крокують).

Потягнулося від сну (потягуються),

вмило ручки, оченята (імітація),

взуло гарні чоботята  (імітація),

та й пішло собі гуляти (крокують).

 Пострибало, поскакало (стрибають),

квіточок поназбирало (імітують).

Та й пішло собі у клас,

бо навчатися вже час (крокують).

IV. Вивчення нового матеріалу.

(У кожної дитини є лоток з 10 цеглинками конструктора «лего систем» ).

- Покладіть 1 цеглинку червоного кольору. Докладіть до неї ще 1 цеглинку червоного кольору. Скільки цеглинок стало всього?

- Який приклад на додавання склали? (1+1=2) Вчитель записує приклади на дошці.

- Відсуньте 1 цеглинку вправо. Який приклад на віднімання склали? (2-1=1)

- Покладіть 2 цеглинки червоного кольору. Докладіть 1 цеглинку синього кольору. Скільки цеглинок стало?

- Який приклад на додавання склали? (2+1=3)

- Застосуйте переставний закон додавання і складіть ще 1 приклад. (1+2=3)

-Заберіть 2 червоних цеглинки. Який приклад на віднімання склали? (3-2=1)

- Поверніть назад 2 червоних цеглинки. Скільки вього цеглинок?

-Заберіть 1 синю цеглинку. Який приклад на віднімання склали? (3-1=2)

- Покладіть 1 червону цеглинку. Докладіть ще 3 синіх цеглинки. Який приклад на додавання склали? (1+3=4)

- Застосуйте переставний закон додавання і складіть ще 1 приклад. (3+1=4)

-Заберіть 1 червону цеглинку. Який приклад на віднімання склали? (4-1=3)

- Покладіть червону цеглинку поряд із 3 синіми. Заберіть 3 синіх цеглинки. . Який приклад на віднімання склали? (4-3=1)

- Покладіть 2 червоних цеглинки і 2 синіх цеглинки. Скільки всього цеглинок виклали?

- Який приклад на додавання склали? (2+2=4)

- Заберіть 2 синіх цеглинки. Який приклад на віднімання склали? (4-2=2)

- Давайте прочитаємо всі утворені приклади і запам’ятаємо їх.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1 Робота з підручником. Завдання 1. (Читання прикладів, складених на основі складу чисел 2, 3, 4).

VI. Фізкультхвилинка

2. Робота в зошиті з друкованою основою ст.51. (2)

Обчислити значення кожного виразу і вписати його в таку саму фігуру.

(Діти виконують коментовано: називають фігуру, обчислюють приклад, а результат вписують в таку саму фігуру внизу).

3.Диференційоване завдання.

- Діти, яким роздано тоненькі зошити в клітинку (1 група) виконують завдання самостійно (підручник ст. 49 завдання 4)

- Всі інші (2 група) – виконують завдання 3 ст.51 у зошиті з друкованою основою разом з вчителем, записуючи рівності на дошці. Всі діти записують приклади в зошиті.

Склади рівності.

Від числа 8 відняти 5, буде 3.

Перший доданок – 2, другий – 4, сума – 6.

9 мінус 2 дорівнює 6.

Перевірка роботи 1 групи.

4. Завдання на розвиток логічного мислення.

- А зараз виконаємо завдання 5 ст. 51 в зошиті з друкованою основою.

- Скільки всього відрізків ви бачите на рисунках? (У трикутнику - 5, у прямокутнику - 7).

VII. Підсумок уроку.

-Склад яких чисел повторювали на уроці?

Учитель демонструє приклад 2+1=3.

-Назвіть ще 1 приклад на додавання і 2 приклади на віднімання, опираючись на склад числа 3.

-Який вид роботи сподобався найбільше?

- Кому урок сподобався, був цікавим і зрозумілим, хто був активним та запам’ятав приклади на основі складу чисел 2, 3, 4 – встаньте і поаплодуйте собі за роботу.

- Кому урок сподобався, хто із задоволенням виконував всі завдання уроку, але не запам’ятав деякі складені приклади і потребує ще повторення –  встаньте, підніміть руки догори і потрясіть кистями рук.

-Кому урок був незрозумілим, важко було виконувати завдання на уроці – встаньте і покрутіться навколо себе. 

 

  

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Позняковська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1960
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку