Тема: Додавання і віднімання в межах 10. Первоцвіти.
Мета: удосконалювати вміння додавати і віднімати в межах 10; розв’язувати задачі; вміння робити аналіз, висновки; поглиблювати знання учнів про первоцвіти рідного краю, їхню охорону; розвивати увагу, мислення, навички лічби, самостійність до природи; учити дітей слухати і поважати одне одного.
Обладнання: таблиці, набори цифр, малюнки, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент:
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Ще є сніги, а вже весніє.
А вранці пахне, як весна!
Щебече пташечка, радіє,
І лине пісня голосна.
У лісі перші квіти смілі
Вже продірявили сніги.
Такі ж, як сніг, біленькі-білі
Цвітуть, не знаючи нюдьги.
Земля всміхається квітками.
Уся природа оживає –
Весна ясна летить над світом
Земля сміється первоцвітом.
ІІІ. Корекція знань.
На дошці: сонечко закрите голубими хмарками, квіти прикриті уявним снігом – це рання весна.
На дошці відкривається підсніжник.
Перегляд відеосюжета «Підсніжник».
Віршик про підсніжник.
У промінцях сонця ніжних
Край веселого струмка
Білий, росяний підсніжник
Раптом блиснув з-під листка.
Отакий малий неначе,
Ледь прокинувся зі сну,
Тихий-тихий, а одначе
Він приніс до нас весну.
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу
Ручку правильно тримаю ,
Сяду рівно , не зігнусь,
Буду я писати вправно
До роботи я берусь!
Було у Марини сім ягід малини
Три ягідки з’їла, а скільки лишила? (4)
На травиці біля хати метушаться цуценята,
Двоє білих, троє чорних
Скільки всіх разом? (5)
Перегляд відеосюжету «Проліски»
Віршик про пролісок
Я — пролiсок синенький,
I перший на веснi
Сказати вам раденький:
Кiнець! Кiнець зимi!
З-пiд снiгу мiй листочок
До сонця простягну
I нiжний мiй дзвiночок
Вiтатиме весну.
Перегляд відеосюжету «Крокуси»
Віршик про крокуси
КРОКУС
Гарно, тепло у садку,
Снігу вже немає...
Із під листя у кутку
Крокус виглядає.
Наче золотом горять
Пелюстки жовтенькі,
І листочки мерехтять,
Ніжні, зелененькі.
Фізкультхвилинка
4+5 6 9-9 2
6+7 10 5+4 8
10-3 8 9-4 1
Розповідь про фіалку
Коли Сонце та блакитне Небо створювали квіти, то запитали у кожної лагідно, коли та бажає квітнути. Гордовита троянда сказала, що хоче бути княгинею літа. – Добре, будеш нею, - відповіло сонце. І з того часу троянди квітнуть все літо і до пізньої осені. – Я також хочу бути княгинею літа, - сказала півонія. – Ні, - відповіло Сонце, ти будеш княгинею весни. Добра айстра побажала тішити й радувати людей якнайдовше. – Гаразд, будеш квітнути аж до зими, – погодилось Сонце. Тільки скромна фіалка сховалася між листям і не мала відваги висловити своє бажання. Але Сонце побачило її і запитало, коли вона бажає вкритися цвітом? - Коли це твоя воля, Сонце, дозволь мені прикраситися цвітом, коли в тебе буде найбільша радість. Отже, ти квітуватиме на самому початку весни, коли я прокидаюся від сну, і сяю на небі на повну силу. І показуючи свою ласку, Сонце в час свого пробудження вкриває фіалку дрібненькими різнокольоровими квіточками. Але так чарівно вони пахнуть, що всі люди полюбили її й з утіхою знаходять красуню у затінку.
Було - 10 квіточок
Нарвали - 5 квіточок
Залишилося - ?
(Колектине розв’язування задачі та запис у зошит).
Про ряст розповідають, що в одному пралісі жила відьма. Цілими ночами моталася вона на мітлі, а вдосвіта верталася до своєї хатинки на курячій ніжці, щоб відпочити. Ляже і тільки задрімає, як тут півень закукурікає. Розсердилася відьма на півня, що спати не дає, й перетворила його в квітку. Квітка рясту й справді дещо скидається на голову півня. Це явно слов’янська легенда.
В інших народів є свої. Одна з них розповідає, що напровесні летіли над лісом жайворонки, посварились між собою і почали чубитися. Змагалися так, що аж чуби та шпорці свої погубили. Попадали вони на родючий лісовий грунт і попроростали буйним весняним цвітом.
Ряст порожнистий росте по тінистих лісах і чагарниках. Зацвітає у квітні — травні. В пору масового цвітіння творить картину справді неймовірної краси: над морем зелено-сизуватих листків здіймається цілий прибій суцвіть-китиць з білими, рожевими, бузковими, кремовими, пурпурово-фіолетовими квітками, що розливають витончений аромат меду з ваніллю. Немає людини, яка була б байдужою до такої краси.
Накреслити відрізок завдовжки 5 см, а другий відрізок накреслити на 3 см. Довший ніж перший).
Перегляд відеосюжету.
Чому ж настільки непривабливі квіти мають таке цікаве назву? Варто один раз доторкнутися до найніжнішим листочків рослини, і відразу все стає зрозумілим.
Колись в одному селі жили матір, батько та їх дочка. Та дуже скоро молода мати померла, тому чоловік найшов собі іншу дружину. Жінка відразу ж зненавиділа пасербицю.
І от одного разу вночі вона послала дівчину до своєї сестри, яка жила в сусідньому селі. Через дорогу між селами пролягало урвище. Але дівчинка знала про нього, тому зупинилася, щоб розгледіти найкращий шлях. Падчерка навіть не здогадувалася, що її мачуха заховалася за ближнім кущем і спостерігала за нею. Скоро жінка вибігла і зіпхнула дівчину в урвище, а сама ж пішла додому.
Батько, який дуже любив свою доньку, розшукував її по всіх усюдах. І от нарешті, знайшов. Виявилось, що коли дівчина падала, то вона зачепилася за кущ, який і врятував її од смерті. Прийти ж додому вона не змогла, бо переламала ногу.
З того часу в урвищі щовесни розцвітали маленькі жовті квіти. Їхні листки були з однієї сторони теплі, а з іншої холодні, подібно до двох жінок — матері й мачухи.
И
1. Первоцвіти – це:
а) підсніжник, ряст, фіалка;
б) проліски, троянди, крокуси.
2. Потрібно оберігати такі рослини:
а) проліски, крокуси, медунки;
б) підсніжники, кульбабу, конвалію.
ІV. Підсумок уроку.