Додавання та віднімання десяткових дробів

Про матеріал
План-конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Додавання та віднімання десяткових дробів"
Перегляд файлу

Урок

5 клас

7 чудес світу

Дата уроку _________

Тема:

Додавання та віднімання десяткових дробів

Мета:

  • формувати вміння і навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів;
  • розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, творчу активність, обчислювальні навички;
  • виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Хід  уроку:

  1.          Організаційний момент.

Помічники вчителя, доповідають, хто  відсутній на уроці.

  1.       Ознайомлення з темою і метою уроку.

Слайд 1. Слайд 2.

Домашнє завдання . Взаємоперевірка.

Слайд 3

  1.    Подорож.

Учитель. Наша мандрівка до семи чудес світу – не лише в далекі країни, але й в далеке минуле. Сім чудес світу – це творіння людського генія, який своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу. Для того, щоб придбати путівки в екскурс-бюро, необхідно відповісти на кілька питань. Увага на екран (усна робота з класом).

Слайд 4.    Як записати будь-яке натуральне число десятковим дробом?Слайд 5.     

Слайд 5. Чому дорівнює ціла частина правильного дробу?

Слайд 6.Назвіть числа більше за 2,7 і менше за 2,8.

Слайд 7. Між якими натуральними числами знаходиться дріб 5,794?

Слайд 8 ,9       Як додати десяткові дроби?

Слайд10.          Сформулювати закони  додавання: a+b = b+a; a + (b+c) = (a+b) + c ?

Усний рахунок

3,5+6,5

2,6+5,4

1,7+5,4

Правильні відповіді на питання дали нам можливість вирушити в подорож. Перша зупинка наша – в Єгипті.

Слайд 10.

Перед нами – піраміда Хеопса . В Африці посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося близько 70 пірамід. Найбільша з них піраміда Хеопса, збудована в 26 столітті до н.е. Висота її 137м, площа основи – близько 55000 м2. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.

Учитель. Щоб нам з вами піднятись на вершину піраміди, потрібно розв’язати рівняння (Три учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах).

Слайд 11.

18,7-х=5,84;

2x – 3,25 = 4,75;

(3,2-х)+13,28=15,71.

Учитель. Наступна зупинка – у Греції. На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса

У самому серці Греції, на свяшенній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. Архітектор Лібон у 5 столітті до н.е. побудував храм, у якому знаходилося диво – прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Статую побудував скульптор Фідій. Скульптура Зевса олімпійського вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева,інкрустованого чорним деревом і самоцвітами. І кожному, хто бачив цю статую, здавалося, що Зевс ось-ось підніметься з трону.

Учитель. Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.

Слайд 12.       Обчислити :

5,73 + 9,42 + 12,5;

3,084 + 16,352 + 19,71;

543,15 + 14,085 + 12,7;

16,47 + 53,924 + 37.

Два учні виконують завдання біля дошки, інші – в зошитах.

Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 13.     Відповіді :

27,65; 39,146; 569,935; 107,394.

Учитель. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса.

Слайд 14.      Перегляд зображення.

Учитель. Третя зупинка – у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.

Слайд 15.

 

 

1) Вирази у гривнях 75 коп.

2) Знайди суму: 35ц + 1,25т

3) Запиши у метрах 750см.

4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?

Учитель. В порядку виконаних дій читаємо назву міста – ЕФЕС.

Слайд 16.

Ми припливли до давньогрецького міста Ефес (5ст. до н.е.). Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.

Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона.

Учитель. Артеміда для вас має завдання. Увага на екран.

Слайд 17.

Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :

31 + 2576 = 5676; 

345 + 256 = 2905.

Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 18.    Відповіді :

31 + 25,76 = 56,76;

3,45 + 25,6 = 29,05

Учитель. Наступна подорож – до стародавньої Карійської держави, де знаходиться незвичайний мавзолей.

Слайд 19.

Розповідь учениці-екскурсовода про мавзолей у Галікарнасі.

Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в 4 ст. до н.е. царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.

Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм.

Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розвязати наступну задачу №843

А тепер знову в дорогу.

Слайд 20.

У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36метрів, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років.

Учитель. Що сталося з Колосом Родоським ми дізнаємося  після того, як виконаємо завдання.

Слайд 21.      Задача :

1 дня продали 13,4м тканини,

2 дня – 2,6м,

3 дня – 3,7м,

залишилось 20,5м.

Скільки метрів було в сувої ?

(Відповідь: 40,5 м. Задача розв’язується методом коментованого письма.)

Учитель. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.

Тепер ми наближаємось до Александрії.

Слайд 22.

Розповідь учениці-екскурсовода.

Александрія – столиця держави перших Птолемеїв (ІІІст. до н.е.). Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було на відстані 50-60км. Простояв маяк 1500років.

Учитель. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання.

Слайд 23.

Поставте замість зірочок потрібні цифри :

 

 

 

 

Учитель. Перевіримо з допомогою комп’ютера.

 Слайд 24.

Відповіді :

 

 

 

 

Учитель. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточювала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, заввишки 8м.

Останнє із семи чудес, яке ми сьогодні відвідаємо – “висячі сади” Семіраміди.

Розповідь учениці-екскурсовода

Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – країни між двома річками – Тигром і Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу.

З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали висячі сади Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з камяних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.

Учитель демонструє зображення висячих садів Семіраміди

  1.     Домашнє завдання.

Слайд 25

№846,857(1,3,5)

  1.        Підсумок уроку.

Діти, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія.

Найактивніше працювали на уроці такі учні …  Дякую за урок. Урок закінчено.

 

doc
Додав(-ла)
Заграй Оксана
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку