Урок
5 клас
“7 чудес світу”
Дата уроку _________
Тема: |
Додавання та віднімання десяткових дробів |
Мета: |
|
Хід уроку:
Помічники вчителя, доповідають, хто відсутній на уроці.
Слайд 1. Слайд 2.
Домашнє завдання . Взаємоперевірка.
Слайд 3
Учитель. Наша мандрівка до семи чудес світу – не лише в далекі країни, але й в далеке минуле. Сім чудес світу – це творіння людського генія, який своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу. Для того, щоб придбати путівки в екскурс-бюро, необхідно відповісти на кілька питань. Увага на екран (усна робота з класом).
Слайд 4. Як записати будь-яке натуральне число десятковим дробом?Слайд 5.
Слайд 5. Чому дорівнює ціла частина правильного дробу?
Слайд 6.Назвіть числа більше за 2,7 і менше за 2,8.
Слайд 7. Між якими натуральними числами знаходиться дріб 5,794?
Слайд 8 ,9 Як додати десяткові дроби?
Слайд10. Сформулювати закони додавання: a+b = b+a; a + (b+c) = (a+b) + c ?
Усний рахунок
3,5+6,5
2,6+5,4
1,7+5,4
Правильні відповіді на питання дали нам можливість вирушити в подорож. Перша зупинка наша – в Єгипті.
Слайд 10.
Перед нами – піраміда Хеопса . В Африці посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося близько 70 пірамід. Найбільша з них піраміда Хеопса, збудована в 26 столітті до н.е. Висота її 137м, площа основи – близько 55000 м2. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.
Учитель. Щоб нам з вами піднятись на вершину піраміди, потрібно розв’язати рівняння (Три учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах).
Слайд 11.
18,7-х=5,84;
2x – 3,25 = 4,75;
(3,2-х)+13,28=15,71.
Учитель. Наступна зупинка – у Греції. На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса
У самому серці Греції, на свяшенній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. Архітектор Лібон у 5 столітті до н.е. побудував храм, у якому знаходилося диво – прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Статую побудував скульптор Фідій. Скульптура Зевса олімпійського вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева,інкрустованого чорним деревом і самоцвітами. І кожному, хто бачив цю статую, здавалося, що Зевс ось-ось підніметься з трону.
Учитель. Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.
Слайд 12. Обчислити :
5,73 + 9,42 + 12,5;
3,084 + 16,352 + 19,71;
543,15 + 14,085 + 12,7;
16,47 + 53,924 + 37.
Два учні виконують завдання біля дошки, інші – в зошитах.
Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.
Слайд 13. Відповіді :
27,65; 39,146; 569,935; 107,394.
Учитель. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса.
Слайд 14. Перегляд зображення.
Учитель. Третя зупинка – у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.
Слайд 15.
1) Вирази у гривнях 75 коп.
2) Знайди суму: 35ц + 1,25т
3) Запиши у метрах 750см.
4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?
Учитель. В порядку виконаних дій читаємо назву міста – ЕФЕС.
Слайд 16.
Ми припливли до давньогрецького міста Ефес (5ст. до н.е.). Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.
Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона.
Учитель. Артеміда для вас має завдання. Увага на екран.
Слайд 17.
Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :
31 + 2576 = 5676;
345 + 256 = 2905.
Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.
Слайд 18. Відповіді :
31 + 25,76 = 56,76;
3,45 + 25,6 = 29,05
Учитель. Наступна подорож – до стародавньої Карійської держави, де знаходиться незвичайний мавзолей.
Слайд 19.
Розповідь учениці-екскурсовода про мавзолей у Галікарнасі.
Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в 4 ст. до н.е. царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.
Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм.
Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розв’язати наступну задачу №843
А тепер знову в дорогу.
Слайд 20.
У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36метрів, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років.
Учитель. Що сталося з Колосом Родоським ми дізнаємося після того, як виконаємо завдання.
Слайд 21. Задача :
1 дня продали 13,4м тканини,
2 дня – 2,6м,
3 дня – 3,7м,
залишилось 20,5м.
Скільки метрів було в сувої ?
(Відповідь: 40,5 м. Задача розв’язується методом коментованого письма.)
Учитель. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.
Тепер ми наближаємось до Александрії.
Слайд 22.
Розповідь учениці-екскурсовода.
Александрія – столиця держави перших Птолемеїв (ІІІст. до н.е.). Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було на відстані 50-60км. Простояв маяк 1500років.
Учитель. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання.
Слайд 23.
Поставте замість зірочок потрібні цифри :
Учитель. Перевіримо з допомогою комп’ютера.
Слайд 24.
Відповіді :
Учитель. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточювала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, заввишки 8м.
Останнє із семи чудес, яке ми сьогодні відвідаємо – “висячі сади” Семіраміди.
Розповідь учениці-екскурсовода
Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – країни між двома річками – Тигром і Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу.
З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали “висячі сади” Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з кам’яних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.
Учитель демонструє зображення “висячих садів” Семіраміди
Слайд 25
№846,857(1,3,5)
Діти, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія.
Найактивніше працювали на уроці такі учні … Дякую за урок. Урок закінчено.