Трикутник та його види.

Про матеріал
Удосконалити вміння класифікувати трикутники за видом їх кутів та за кількістю сторін, обчислювати периметр трикутника,сприяти формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів, розвивати в учнів пошукові здібності, інтерес до предмету, вміння виступати перед аудиторією, поширювати словниковий запас; виховувати вміння слухати один одного, дискутувати, дотримуючись правил дискусії.
Перегляд файлу

Тема. Трикутник та його види.

Мета. Удосконалити  вміння класифікувати трикутники за видом їх кутів та за кількістю сторін, обчислювати периметр трикутника,сприяти формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів, розвивати в учнів пошукові здібності, інтерес до предмету, вміння виступати перед аудиторією, поширювати словниковий запас; виховувати вміння слухати один одного, дискутувати, дотримуючись правил дискусії.

Тип уроку. Удосконалення  знань, умінь, навичок. 

І.Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити домашнє завдання №343; 345; 348

Учні працюють за картками(5хв.). Картки для перевірки знань з теми «Трикутники та їх види»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Геометричний матеріал потрібен будівельникам,  які зводять будинки, інженерам, які роблять для цього необхідні розрахунки, конструкторам, які готують до запуску космічні ракети та супутники, а також у повсякденному житті (учні наводять приклади). Для того,  щоб знати математику треба багато працювати, бо математика виховує волю та характер.

На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжимо вивчати трикутники.

 

Слайд  1. В індуїзмі і християнстві трикутник – знак Бога. Бог християнської Трійці інколи представлений оком у середині трикутника чи фігурою з трикутним німбом.

Слайд 2.    Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута користувались таким способом. Мотузок ділили вузлами на 12 рівних частин і кінці зв'язували. Потім мотузок розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами 3,4 і 5 поділок. Кут трикутника, протилежний до сторони, яка має 5 поділок, був прямий.  У зв'язку  з таким способом побудови прямого кута трикутник із сторонами    3, 4, 5 од. називають єгипетським   

Слайд 3.  У Атлантичному океані є місце, що за формою нагадує трикутник. Це місце, розташоване між Бермудськими островами, державою Пуерто-Ріко, півостровом Флорида і називається “Бермудським трикутником”.     А ще його називають “диявольський трикутник”, “трикутник проклятих”. Загадковість його полягає в тому, що в ньому безслідно зникають кораблі і літаки.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування  (методичний прийом « Продовжити   речення»).

1.Трикутник  це геометрична фігура .яка має три кути, три вершини …

2. Трикутник, у якого всі сторони рівні  називається…

3. Трикутник, у якого всі сторони різні  називається…

4. Трикутник, у якого дві  сторони рівні називається…

5.Трикутник, у якого всі кути гострі називається…

6. Трикутник, у якого один  кут тупий  називається…

7. Трикутник, у якого один  кут прямий   називається…

8. Периметром трикутника називають суму довжин…

9. Якщо сторона рівностороннього трикутника дорівнює a, то його периметр P обчислюють за формулою Р =…

Робота з підручником. №347, №349, №351

V.Удосконалення знань і вмінь.

а) Практична (дослідницька) робота. (Учні працюють в групах).

Завдання 1. Визначити суму кутів трикутника.

Група 1. Накреслити на аркуші довільний трикутник АВС. Позначити кут А однією дугою, кут В – двома, кут С – трьома. Вирізати трикутник АВС. Відрізати кути. Скласти з відрізаних кутів трикутника модель їх суми так, щоб вершини кутів А, В, С збігались. Зробити висновок.

 Накреслити довільний трикутник, виміряти транспортиром усі його кути і знайти їх суму. Зробити висновок.

Група2. Накреслити довільний трикутник, виміряти транспортиром усі його кути і знайти їх суму. Зробити висновок.

Група 3. Вирізати будь – який трикутник із кольорового паперу. Згорнути кути трикутника так, щоб їх вершини збігались. Зробити висновок.

Висновок. Сума кутів трикутника дорівнює 180 .

Завдання 2.

б)Розв’язування задач.

1.У прямокутному трикутнику АВС кут А дорівнює 35, а кут С = 90. Знайдіть кут В.

2.Знайдіть градусну міру кутів рівностороннього трикутника.

3. Знайдіть периметр трикутника КМР, якщо КМ=10см, МР=10см, РК=15см. Як називається такий трикутник ?

4.Знайдіть периметр трикутника АВС, якщо АВ=ВС=АС=7см. Як називається такий трикутник?

VIІ. Підбиття підсумків уроку.(Кросворд)

VІ. Домашнє завдання.

§ 10. № 350, 352,357*

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку