Тема. Трикутник та його види.
Мета. Удосконалити вміння класифікувати трикутники за видом їх кутів та за кількістю сторін, обчислювати периметр трикутника,сприяти формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів, розвивати в учнів пошукові здібності, інтерес до предмету, вміння виступати перед аудиторією, поширювати словниковий запас; виховувати вміння слухати один одного, дискутувати, дотримуючись правил дискусії.
Тип уроку. Удосконалення знань, умінь, навичок.
І.Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання №343; 345; 348
Учні працюють за картками(5хв.). Картки для перевірки знань з теми «Трикутники та їх види»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Геометричний матеріал потрібен будівельникам, які зводять будинки, інженерам, які роблять для цього необхідні розрахунки, конструкторам, які готують до запуску космічні ракети та супутники, а також у повсякденному житті (учні наводять приклади). Для того, щоб знати математику треба багато працювати, бо математика виховує волю та характер.
На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжимо вивчати трикутники.
Слайд 1. В індуїзмі і християнстві трикутник – знак Бога. Бог християнської Трійці інколи представлений оком у середині трикутника чи фігурою з трикутним німбом.
Слайд 2. Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута користувались таким способом. Мотузок ділили вузлами на 12 рівних частин і кінці зв'язували. Потім мотузок розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами 3,4 і 5 поділок. Кут трикутника, протилежний до сторони, яка має 5 поділок, був прямий. У зв'язку з таким способом побудови прямого кута трикутник із сторонами 3, 4, 5 од. називають єгипетським
Слайд 3. У Атлантичному океані є місце, що за формою нагадує трикутник. Це місце, розташоване між Бермудськими островами, державою Пуерто-Ріко, півостровом Флорида і називається “Бермудським трикутником”. А ще його називають “диявольський трикутник”, “трикутник проклятих”. Загадковість його полягає в тому, що в ньому безслідно зникають кораблі і літаки.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування (методичний прийом « Продовжити речення»).
1.Трикутник – це геометрична фігура .яка має три кути, три вершини …
2. Трикутник, у якого всі сторони рівні називається…
3. Трикутник, у якого всі сторони різні називається…
4. Трикутник, у якого дві сторони рівні називається…
5.Трикутник, у якого всі кути гострі називається…
6. Трикутник, у якого один кут тупий називається…
7. Трикутник, у якого один кут прямий називається…
8. Периметром трикутника називають суму довжин…
9. Якщо сторона рівностороннього трикутника дорівнює a, то його периметр P обчислюють за формулою Р =…
Робота з підручником. №347, №349, №351
V.Удосконалення знань і вмінь.
а) Практична (дослідницька) робота. (Учні працюють в групах).
Завдання 1. Визначити суму кутів трикутника.
Група 1. Накреслити на аркуші довільний трикутник АВС. Позначити кут А однією дугою, кут В – двома, кут С – трьома. Вирізати трикутник АВС. Відрізати кути. Скласти з відрізаних кутів трикутника модель їх суми так, щоб вершини кутів А, В, С збігались. Зробити висновок.
Накреслити довільний трикутник, виміряти транспортиром усі його кути і знайти їх суму. Зробити висновок.
Група2. Накреслити довільний трикутник, виміряти транспортиром усі його кути і знайти їх суму. Зробити висновок.
Група 3. Вирізати будь – який трикутник із кольорового паперу. Згорнути кути трикутника так, щоб їх вершини збігались. Зробити висновок.
Висновок. Сума кутів трикутника дорівнює 180 .
Завдання 2.
б)Розв’язування задач.
1.У прямокутному трикутнику АВС кут А дорівнює 35, а кут С = 90. Знайдіть кут В.
2.Знайдіть градусну міру кутів рівностороннього трикутника.
3. Знайдіть периметр трикутника КМР, якщо КМ=10см, МР=10см, РК=15см. Як називається такий трикутник ?
4.Знайдіть периметр трикутника АВС, якщо АВ=ВС=АС=7см. Як називається такий трикутник?
VIІ. Підбиття підсумків уроку.(Кросворд)
VІ. Домашнє завдання.
§ 10. № 350, 352,357*