Презентація зручна для дистанційного навчання, стане основою для уроку, яку кожен вчитель може змінити і адаптувати до свого класу. Збереже Ваш час і дасть можливість доповнити її власними педагогічними родзинками.
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Номер слайду 7
Щоб відняти раціональні дроби з однаковими знаменниками, треба відняти їх чисельники, а знаменник залишити без змін. Щоб додати раціональні дроби з однаковими знаменниками, треба додати їх чисельники, а знаменник залишити без змін𝒂𝒄±𝒃𝒄=𝒂±𝒃𝒄 де a, b, c- многочлени, причому 𝒄≠𝟎.
Номер слайду 8
{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Алгоритм додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками1. Запишіть дію додавання (віднімання) чисельників дробів, використовуючи спільну риску, а знаменник залиште той самий.2. Виконайте в отриманому чисельнику відповідні дії додавання (віднімання).3. Розкрийте дужки й зведіть подібні доданки, якщо потрібно.4. Скоротіть отриманий дріб, якщо це можливо.
Номер слайду 9
ПРИКЛАДВиконайте дії:𝟗𝒂−𝟑 - 𝒂𝟐𝒂−𝟑 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Знайдемо область допустимих значень змінної. ОДЗ: 𝑎≠32. Застосуємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками та запишемо різницю, використовуючи спільну риску.9−𝑎2𝑎−33. Перевіримо, ми можна скоротити отриманий дріб. Для цього розкладемо на множники чисельник дробу.(3−𝑎)(3+𝑎)𝑎−34. Оскільки 𝑎−3=−(3−𝑎)і𝑎−𝑚=−𝑎𝑚, винесемо знак «-» із знаменника і поставимо його перед дробом.- (3−𝑎)(3+𝑎)3−𝑎5. Скоротимо дріб на вираз (3−𝑎), що не дорівнює нулю на ОДЗ 𝑎≠3.− 3−𝑎 при 𝑎≠3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Знайдемо область допустимих значень змінної.2. Застосуємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками та запишемо різницю, використовуючи спільну риску.3. Перевіримо, ми можна скоротити отриманий дріб. Для цього розкладемо на множники чисельник дробу.4.5.
Номер слайду 10
ПРИКЛАДДано вираз 𝟏𝟎𝒙𝟒+𝟓𝒙𝟗−𝟐𝟎𝒙𝟐𝟓𝒙𝟒, де 𝑥≠0. Поділіть почленно чисельник виразу на його знаменник. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Поділимо почленно чисельник дробу на його знаменник.𝟏𝟎𝒙𝟒𝟓𝒙𝟒+𝟓𝒙𝟗𝟓𝒙𝟒−𝟐𝟎𝒙𝟓𝟓𝒙𝟒2. Скоротимо кожний із дробів. Зауважимо, що отриманий вираз є сумою цілого виразу та дробового𝟐+𝒙𝟓−𝟒𝒙𝟐 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Поділимо почленно чисельник дробу на його знаменник.2. Скоротимо кожний із дробів. Зауважимо, що отриманий вираз є сумою цілого виразу та дробового
Номер слайду 11
Застосування знань і вмінь
Номер слайду 12
Застосування знань і вмінь
Номер слайду 13
Застосування знань і вмінь
Номер слайду 14
Застосування знань і вмінь
Номер слайду 15
Для того, щоб додати(відняти) дроби з однаковими знаменниками1) Знайти суму (різницю) чисельників дробів;2) Записати цей вираз у чисельнику;3) Знаменник залишити без змінпотрібно: Продовжіть речення. Підсумок уроку. Рефлесія4) Скоротити дріб, якщо це можливо