Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками

Про матеріал
Презентація зручна для дистанційного навчання, стане основою для уроку, яку кожен вчитель може змінити і адаптувати до свого класу. Збереже Ваш час і дасть можливість доповнити її власними педагогічними родзинками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Аналіз самостійної роботи

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 5

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 6

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Номер слайду 7

Щоб відняти раціональні дроби з однаковими знаменниками, треба відняти їх чисельники, а знаменник залишити без змін. Щоб додати раціональні дроби з однаковими знаменниками, треба додати їх чисельники, а знаменник залишити без змін𝒂𝒄±𝒃𝒄=𝒂±𝒃𝒄 де a, b, c- многочлени, причому 𝒄≠𝟎. 

Номер слайду 8

{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Алгоритм додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками1. Запишіть дію додавання (віднімання) чисельників дробів, використовуючи спільну риску, а знаменник залиште той самий.2. Виконайте в отриманому чисельнику відповідні дії додавання (віднімання).3. Розкрийте дужки й зведіть подібні доданки, якщо потрібно.4. Скоротіть отриманий дріб, якщо це можливо.

Номер слайду 9

ПРИКЛАДВиконайте дії:𝟗𝒂−𝟑 - 𝒂𝟐𝒂−𝟑 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Знайдемо область допустимих значень змінної. ОДЗ: 𝑎≠32. Застосуємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками та запишемо різницю, використовуючи спільну риску.9−𝑎2𝑎−33. Перевіримо, ми можна скоротити отриманий дріб. Для цього розкладемо на множники чисельник дробу.(3−𝑎)(3+𝑎)𝑎−34. Оскільки 𝑎−3=−(3−𝑎)і𝑎−𝑚=−𝑎𝑚, винесемо знак «-» із знаменника і поставимо його перед дробом.- (3−𝑎)(3+𝑎)3−𝑎5. Скоротимо дріб на вираз (3−𝑎), що не дорівнює нулю на ОДЗ 𝑎≠3.− 3−𝑎 при 𝑎≠3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Знайдемо область допустимих значень змінної.2. Застосуємо правило віднімання дробів з однаковими знаменниками та запишемо різницю, використовуючи спільну риску.3. Перевіримо, ми можна скоротити отриманий дріб. Для цього розкладемо на множники чисельник дробу.4.5.

Номер слайду 10

ПРИКЛАДДано вираз 𝟏𝟎𝒙𝟒+𝟓𝒙𝟗−𝟐𝟎𝒙𝟐𝟓𝒙𝟒, де 𝑥≠0. Поділіть почленно чисельник виразу на його знаменник.  {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Поділимо почленно чисельник дробу на його знаменник.𝟏𝟎𝒙𝟒𝟓𝒙𝟒+𝟓𝒙𝟗𝟓𝒙𝟒−𝟐𝟎𝒙𝟓𝟓𝒙𝟒2. Скоротимо кожний із дробів. Зауважимо, що отриманий вираз є сумою цілого виразу та дробового𝟐+𝒙𝟓−𝟒𝒙𝟐 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Крок. Зміст діїРезультат дії1. Поділимо почленно чисельник дробу на його знаменник.2. Скоротимо кожний із дробів. Зауважимо, що отриманий вираз є сумою цілого виразу та дробового

Номер слайду 11

Застосування знань і вмінь

Номер слайду 12

Застосування знань і вмінь

Номер слайду 13

Застосування знань і вмінь

Номер слайду 14

Застосування знань і вмінь

Номер слайду 15

Для того, щоб додати(відняти) дроби з однаковими знаменниками1) Знайти суму (різницю) чисельників дробів;2) Записати цей вираз у чисельнику;3) Знаменник залишити без змінпотрібно: Продовжіть речення. Підсумок уроку. Рефлесія4) Скоротити дріб, якщо це можливо

pptx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку