Додавання й віднімання чисел в межах 20. Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач).

Про матеріал
Тема: Додавання й віднімання чисел в межах 20. Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач). Мета: допомогти учням виявити свої знання та вміння додавати, віднімати в межах 20; складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, фантазію; формувати інтерес до математичних знань; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 1 класі

Тема: Додавання й віднімання чисел в межах 20. Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач).

 Очікувані результати: учень/учениця відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують [2 МАО 1-1.1-2]; оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми [2 МАО 2-4.3-1]; обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 20, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють) [2 МАО 2-4.3-2]; знаходить значення математичних виразів [2 МАО 2-4.3- 3]; розв’язує проблемні ситуації зі свого життя[2 МАО 3-1.2-1].

Мета: допомогти учням виявити свої знання та вміння додавати, віднімати в межах 20; складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, фантазію; формувати інтерес до математичних знань; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Створення позитивного настрою.

Діти утворюють коло та налаштовуються на продуктивну роботу:

-Клас готовий працювати? (Так)

-Додавати й віднімати?       (Так)

-На розряди розкладати?    (Так)

-Вчасно руку піднімати?     (Так)

-Вміло в групах працювати?  (Так)

-Вирази й задачі розв’язати?   (Так)

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

2. –Сьогодні наш урок незвичайний. Ми йдемо у гості. Я знаю, ви любите ходити в гості, де чемно поводитесь. І тому нас запросила до себе у гості королева Математика.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Ось чудовий будиночок королеви Математики. У ньому стільки кімнат, скільки цеглинок LEGO є у кожного із вас на парті (6).

-Проаналізуйте число 6 (парне, число першого десятка, має сусідів 5 і 7…)

2.-Не чемно йти у гості з порожніми руками. Тож ми візьмемо чарівні квіти, які стануть для нас перепусткою. Але для цього потрібно правильно розв’язати вирази.

Робота в парах. На кожній квіточці 4 вирази. Після завершення роботи квіти розміщуються на  дошці утворюючи букет.

-Із яких геометричних фігур складаються наші квіти?(коло, круг, трикутник)

 

 

 

 

 

 

3+7=

4+6=

2+8=

5+5=

7+3=

10-6=

10-3=

10-5=

10-8=

10-4=

10+10=

10+2=

10+4=

10+6=

10+8=

15-5=

16-6=

17-7=

18-8=

19-9=

Підсумок: -Ви добре впоралися із завданням та створили чудовий, різнобарвний букет. То ж можемо зайти до будинку та привітатися із господинею.

Учні читають напис на дошці:

Математика-наука точна і серйозна.

І без неї навіть дня прожити не можна.

3. КІМНАТА КАЛІГРАФІЇ

- Ось і перша кімната.

Робота в зошитах. Написання цифр 1 та 6.

                ***

Перша цифра – одиниця

– Гостроноса, ніби спиця!

Позначає що вона?

Що предмет один – єдиний:

Голова у нас одна,

Серце теж одне в людини.

                 ***

Цифра шість – внизу кружечок,

Зачепивсь він за ґачечок!

Є шість ніжок у жучків,

У сніжинок – по шість промінців.

Підсумок: -Бачу, що ви вмієте каліграфічно писати цифри. То ж мандруймо далі.

4. РОБОЧИЙ КАБІНЕТ

-Ось і друга кімната. Тут наша королева працює. І для нас вона залишила завдання.

1 завдання.

-Дайте відповідь на запитання за допомогою цеглинок LEGO

Скільки лапок у котів?

Скільки в песика хвостів?

Скільки вушок у зайців?

Скільки пальців на руці?

Скільки крил є у лисиці?

Скільки лапок у синиці?

Скільки жаб літає в небі?

Скільки хвостиків у тебе?

-Молодці! Чудово!

2 завдання.

- Ви помітили, що у нас зникли підручники? Що робити? Це тому, що ми будемо працювати над завданнями королеви Математики.

Робота в парах з фронтальною перевіркою. (картка)

а)Необхідно скласти та розв’язати задачу за скороченим записом.

 

20 олій, які варто вживати щодня

 

Було

Витратили

Залишилося

16 л

2 л і 4 л

7 л

(У козаків було 16 л олії. Для приготування сніданку вони витратили 2 л, а для приготування обіду- 4 л. Скільки літрів олії залишилося у козаків?)

Дану задачу можна розв’язати двома способами.

Підсумок:- Молодці! Ви отримали можливість перейти у наступну кімнату.

5. ЖИВИЙ КУТОЧОК

-У цій кімнаті живе мудрий кіт Мурчик, який вміє грати на сопілці та полюбляє рибку.

Cartoon Funny Cat Sitting On White Background, Wild, Background, Wildlife  PNG and Vector with Transparent Background for Free Download

Ох і хитрий у нас кіт,

Сів на березі й сидить.

Рибки в річці так багато,

Треба лиш її впіймати.

Ви, малята, не сидіть,

Рибку Мурчику зловіть.

Робота в парах. Приклади записані на силуетах рибок. Після завершення роботи та фронтальної перевірки «рибки» для Мурчика складаються у відеречко.

 

 

 

Як намалювати рибу - малюємо різні види рибВідро кругле 10л. (блакитне) купити | Алеана | Київ, Харків, ДніпроЯк намалювати рибу - малюємо різні види риб

10+0+1=

12-6-6=

4+4+2=

10+5+5=

9+5+3=

11-8+4=

10+5-2=

5+5-6=

14-4+7=

12+2+6=

16-6-7=

8-4-4=

5+7-8=

3+7-6=

18-6+2=

Підсумок:- Молодці! Мурчик дуже задаволений , адже у нього стільчики смачних рибок і він проведе нас до наступної кімнати.

6. СПОРТИВНА КІМНАТА

-Ця кімната дуже простора і у ній немає меблів. Це для того , щоб було зручно займатися спортом.

Фізкультхвилинка Руханка "Ми з тобою котики мур - мур"

https://www.youtube.com/watch?v=NSAZjquC51M&t=79s

Підсумок:- Молодці! Відпочили? Повеселились? Можемо продовжувати наші гостини.

7. КІМНАТА ПОЕЗІЇ

-Ось і наступна кімната. Приготуйте свої чарівні конвертики у яких живуть цифри. Уважно слухайте задачі і показуйте відповіді.

     ***

Прийшло до річки п’ять качат,

Та  десять сірих гусенят.

Усі швиденько у воду – плюх.

Й по ряску попливли щодуху. (10+5=15)

    ***

На лужку, де квітне мак.

Десять коників танцювали гопак.

Один ніжку підвернув,

І до лікаря чкурнув.

Скільки коників лишилось і у танці закрутилось? (10-1=9)

   ***

Їжачиха ніч не спала,

Пиріжечки випікала.

Рано-вранці їжачата

Посідали коло хати,

Пиріжечки рахувати:

Три з малиною, два з калиною

І чотири з журавлиною.  (3+2++4=9)

   ***

Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Я прошу вас, діти милі

Щоб ви білок полічили. (1+1+3=5)

   ***

Вийшла бабця на город зі своєї хати,

щоб на борщ дуже смачний

Овочів набрати.

Рвала ніжний бурячок, картоплю чудову,

Перець, моркву, помідор,

Ще й гірку цибулю.

Все помила, та й бігом кинула в каструлю.

Діточки, а нумо разом полічіть швиденько,

Скільки овочів зібрала для борщу старенька. (1+1+1+1+1+1=6)

Підсумок:- Молодці! Уважно слухали та правильно порахували. Ви отримуєте запрошення до наступної кімнати. А якою буде по рахунку наступна кімнат? (шостою)

8. КІМНАТА МОВЧАННЯ

-Зараз ви будете працювати самостійно і зможете продемонструвати свої знання королеві Математики.

1. Розв’яжи вирази.

12-2=                                     10+7=                                    5+5+5=

3+8=                                       19-1=                                     20-5-5=

2.Розглянь малюнок. Визнач і запиши кількість геометричних фігур, які використали. Склади і розв’яжи приклад. Розфарбуй .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.-Ось і закінчується наша подорож по будинку королеви Математики.

-Але погляньте. Що це? Це конверт. На якому зображена стрілочка зеленого кольору. Вона, напевно, вказує на вихід із будинку. Давайте відкриємо конверт.

У конверті знаходиться Подяка  учням класу від королеви Математики за гарну роботу на уроці та презент-закладинка для підручника.

2. - Чого ви навчилися на уроці?

    - Що вам сподобалось? Вдалось?

    - Над чим ще потрібно попрацювати?

    - Який ви маєте зараз настрій? Продемонструйте за допомогою цеглинки LEGO

 

Урок 22 - Навчально-методичні матеріали

3. – Дякую усім за роботу на уроці. Ви, молодці!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку