Конспект уроку математики у 1 класі
Тема: Додавання й віднімання чисел в межах 20. Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач).
Очікувані результати: учень/учениця відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують [2 МАО 1-1.1-2]; оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми [2 МАО 2-4.3-1]; обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 20, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють) [2 МАО 2-4.3-2]; знаходить значення математичних виразів [2 МАО 2-4.3- 3]; розв’язує проблемні ситуації зі свого життя[2 МАО 3-1.2-1].
Мета: допомогти учням виявити свої знання та вміння додавати, віднімати в межах 20; складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, фантазію; формувати інтерес до математичних знань; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Створення позитивного настрою.
Діти утворюють коло та налаштовуються на продуктивну роботу:
-Клас готовий працювати? (Так)
-Додавати й віднімати? (Так)
-На розряди розкладати? (Так)
-Вчасно руку піднімати? (Так)
-Вміло в групах працювати? (Так)
-Вирази й задачі розв’язати? (Так)
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
2. –Сьогодні наш урок незвичайний. Ми йдемо у гості. Я знаю, ви любите ходити в гості, де чемно поводитесь. І тому нас запросила до себе у гості королева Математика.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Робота над темою уроку.
1. Ось чудовий будиночок королеви Математики. У ньому стільки кімнат, скільки цеглинок LEGO є у кожного із вас на парті (6).
-Проаналізуйте число 6 (парне, число першого десятка, має сусідів 5 і 7…)
2.-Не чемно йти у гості з порожніми руками. Тож ми візьмемо чарівні квіти, які стануть для нас перепусткою. Але для цього потрібно правильно розв’язати вирази.
Робота в парах. На кожній квіточці 4 вирази. Після завершення роботи квіти розміщуються на дошці утворюючи букет.
-Із яких геометричних фігур складаються наші квіти?(коло, круг, трикутник)
3+7= |
4+6= |
2+8= |
5+5= |
7+3= |
10-6= |
10-3= |
10-5= |
10-8= |
10-4= |
10+10= |
10+2= |
10+4= |
10+6= |
10+8= |
15-5= |
16-6= |
17-7= |
18-8= |
19-9= |
Підсумок: -Ви добре впоралися із завданням та створили чудовий, різнобарвний букет. То ж можемо зайти до будинку та привітатися із господинею.
Учні читають напис на дошці:
Математика-наука точна і серйозна.
І без неї навіть дня прожити не можна.
3. КІМНАТА КАЛІГРАФІЇ
- Ось і перша кімната.
Робота в зошитах. Написання цифр 1 та 6.
***
Перша цифра – одиниця
– Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один – єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.
***
Цифра шість – внизу кружечок,
Зачепивсь він за ґачечок!
Є шість ніжок у жучків,
У сніжинок – по шість промінців.
Підсумок: -Бачу, що ви вмієте каліграфічно писати цифри. То ж мандруймо далі.
4. РОБОЧИЙ КАБІНЕТ
-Ось і друга кімната. Тут наша королева працює. І для нас вона залишила завдання.
1 завдання.
-Дайте відповідь на запитання за допомогою цеглинок LEGO
Скільки лапок у котів?
Скільки в песика хвостів?
Скільки вушок у зайців?
Скільки пальців на руці?
Скільки крил є у лисиці?
Скільки лапок у синиці?
Скільки жаб літає в небі?
Скільки хвостиків у тебе?
-Молодці! Чудово!
2 завдання.
- Ви помітили, що у нас зникли підручники? Що робити? Це тому, що ми будемо працювати над завданнями королеви Математики.
Робота в парах з фронтальною перевіркою. (картка)
а)Необхідно скласти та розв’язати задачу за скороченим записом.
Було |
Витратили |
Залишилося |
16 л |
2 л і 4 л |
7 л |
(У козаків було 16 л олії. Для приготування сніданку вони витратили 2 л, а для приготування обіду- 4 л. Скільки літрів олії залишилося у козаків?)
Дану задачу можна розв’язати двома способами.
Підсумок:- Молодці! Ви отримали можливість перейти у наступну кімнату.
5. ЖИВИЙ КУТОЧОК
-У цій кімнаті живе мудрий кіт Мурчик, який вміє грати на сопілці та полюбляє рибку.
Ох і хитрий у нас кіт,
Сів на березі й сидить.
Рибки в річці так багато,
Треба лиш її впіймати.
Ви, малята, не сидіть,
Рибку Мурчику зловіть.
Робота в парах. Приклади записані на силуетах рибок. Після завершення роботи та фронтальної перевірки «рибки» для Мурчика складаються у відеречко.
10+0+1= |
12-6-6= |
4+4+2= |
10+5+5= |
9+5+3= |
11-8+4= |
10+5-2= |
5+5-6= |
14-4+7= |
12+2+6= |
16-6-7= |
8-4-4= |
5+7-8= |
3+7-6= |
18-6+2= |
Підсумок:- Молодці! Мурчик дуже задаволений , адже у нього стільчики смачних рибок і він проведе нас до наступної кімнати.
6. СПОРТИВНА КІМНАТА
-Ця кімната дуже простора і у ній немає меблів. Це для того , щоб було зручно займатися спортом.
Фізкультхвилинка Руханка "Ми з тобою котики мур - мур"
https://www.youtube.com/watch?v=NSAZjquC51M&t=79s
Підсумок:- Молодці! Відпочили? Повеселились? Можемо продовжувати наші гостини.
7. КІМНАТА ПОЕЗІЇ
-Ось і наступна кімната. Приготуйте свої чарівні конвертики у яких живуть цифри. Уважно слухайте задачі і показуйте відповіді.
***
Прийшло до річки п’ять качат,
Та десять сірих гусенят.
Усі швиденько у воду – плюх.
Й по ряску попливли щодуху. (10+5=15)
***
На лужку, де квітне мак.
Десять коників танцювали гопак.
Один ніжку підвернув,
І до лікаря чкурнув.
Скільки коників лишилось і у танці закрутилось? (10-1=9)
***
Їжачиха ніч не спала,
Пиріжечки випікала.
Рано-вранці їжачата
Посідали коло хати,
Пиріжечки рахувати:
Три з малиною, два з калиною
І чотири з журавлиною. (3+2++4=9)
***
Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Я прошу вас, діти милі
Щоб ви білок полічили. (1+1+3=5)
***
Вийшла бабця на город зі своєї хати,
щоб на борщ дуже смачний
Овочів набрати.
Рвала ніжний бурячок, картоплю чудову,
Перець, моркву, помідор,
Ще й гірку цибулю.
Все помила, та й бігом кинула в каструлю.
Діточки, а нумо разом полічіть швиденько,
Скільки овочів зібрала для борщу старенька. (1+1+1+1+1+1=6)
Підсумок:- Молодці! Уважно слухали та правильно порахували. Ви отримуєте запрошення до наступної кімнати. А якою буде по рахунку наступна кімнат? (шостою)
8. КІМНАТА МОВЧАННЯ
-Зараз ви будете працювати самостійно і зможете продемонструвати свої знання королеві Математики.
1. Розв’яжи вирази. 12-2= 10+7= 5+5+5= 3+8= 19-1= 20-5-5= 2.Розглянь малюнок. Визнач і запиши кількість геометричних фігур, які використали. Склади і розв’яжи приклад. Розфарбуй .
|
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.-Ось і закінчується наша подорож по будинку королеви Математики.
-Але погляньте. Що це? Це конверт. На якому зображена стрілочка зеленого кольору. Вона, напевно, вказує на вихід із будинку. Давайте відкриємо конверт.
У конверті знаходиться Подяка учням класу від королеви Математики за гарну роботу на уроці та презент-закладинка для підручника.
2. - Чого ви навчилися на уроці?
- Що вам сподобалось? Вдалось?
- Над чим ще потрібно попрацювати?
- Який ви маєте зараз настрій? Продемонструйте за допомогою цеглинки LEGO
3. – Дякую усім за роботу на уроці. Ви, молодці!