Тема уроку. Готуємося до вивчення задач
Мета уроку: формувати вміння виконувати схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання, віднімання та відношення різницевого порівняння; закріпити знання правил знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; учити будувати схему за словесним описом ситуації; формувати обчислювальні навички; закріпити знання складу чисел та вміння знаходити невідомий доданок, обчислювати значення виразів ; розвивати в учнів логічне мислення шляхом формування розумової дії абстрагування.
Очікувані результати: здобувач освіти вміє виконувати схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання, віднімання та відношення різницевого порівняння; знає математичну термінологію та правила знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; вміє будувати схему за словесним описом ситуації; має обчислювальні навички; знання складу чисел та вміння знаходити невідомий доданок, обчислювати значення виразів.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: підручник “Математика 1 клас” С.О.Скворцова, робочий зошит.
Хід уроку
І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми та задач уроку.
Відправляємося у подорож.
Загадка про потяг.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок
Формування вмінь виконувати схему до словесного опису ситуацій, що містять додавання, віднімання, відношення різницевого порівняння.
1.Віршовані задачі
2. Робота з підручником
Підручник на с. 78, знайдіть завдання № 3. Виконується колективно.
Уважно розгляньте кожний поданий у завданні малюнок, опишіть його. Про що можна запитати? Проведіть відрізок, який позначає, скільки було мурашок спочатку. Поставте над ним дужку й запишіть відповідне число. Що трапилося потім? Скільки мурашок прибігло? Про що можна дізнатися? Щоб показати, скільки стало мурашок, треба об'єднувати чи вилучати? Треба до відрізка, що позначає, скільки мурашок було, приєднати відрізок, який позначає, скільки мурашок прибігло. Цілий відрізок, який складається з двох частин (було й приповзли), означає, скільки мурашок стало. Покажіть, скільки стало мурашок. Стало мурашок більше чи менше, ніж було? За допомогою якої арифметичної дії знайдемо відповідь на запитання? Запишіть відповідні рівності. Дайте повні відповіді на запитання.
Аналогічно працюємо над другим малюнком. Проведіть відрізок, який позначає, скільки метеликів було спочатку. Поставте над ним дужку із відповідним числом. Що трапилося потім? Про що можна запитати? Щоб на відрізку показати, скільки метеликів залишилось, треба об'єднувати чи вилучати? Вилучаємо з цілого відрізка його частину, що позначає, скільки метеликів полетіло, ставимо дужку з відповідним числом. Решту відрізка позначаємо знаком питання. Залишилося метеликів більше чи менше, ніж було? Якою діє знаходимо менше число? Запишіть вираз, знайдіть його значення.
3.Відео про комашок.
4. Відкрийте підручник на с. 78, знайдіть завдання № 4. Виконується колективно.
5. Відкрийте зошит на с. 10, знайдіть завдання № 3. Самостійна робота учнів.
Формування вмінь знаходити невідомий доданок
6. Відкрийте підручник на с. 78, знайдіть завдання № 5. Виконується усно.
(У завданні є «пастка»: не всі пропущені числа є доданками. Учитель звертає увагу учнів на ознаку, на яку слід орієнтуватися: між числами має стояти знак додавання.) Перший доданок 2, другий доданок невідомий, значення суми 7. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок: 7 - 2 = 5. Перевіряємо: 2 + 5 = 7 — істинна рівність.
7. Закріплення знань складу чисел
Підсумки уроку.
Рефлексія.