Тема: Доконаний і недоконаний вид дієслова
Мета: - ознайомити учнів дистанційно із доконаним і недоконаним видами
дієслова;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок (формування мовної та
мовленнєвознавчої компетенцій).
Перше квітня
Класна робота
Тема: Доконаний та недоконаний вид дієслова.
Вид - специфічна ознака всіх форм дієслова, вказує на характер перебігу дії в часі.
Дієслова недоконаного виду вказують на незавершену, не обмежену і часі дію, без вказівки на її результат і відповідають на питання що робити?
Дієслова доконаного виду називають завершену, обмежену в часі дію та відповідають на питання що зробити?
Розглянемо таблиці:
Пропоную занести визначення і таблиці до зошиту
2.Опрацювання &52 підручника. Виконання впр.473, 476
3. Гра «Одним словом ». Пояснити значення фразеологізмів, замінивши їх відповідним дієсловом. Вказати вид дієслова
ПЕКТИ РАКІВ –
НАКИВАТИ ПЯТАМИ –
ПАСТИ ЗАДНІХ –
ЯК ВОДИ В РОТ НАБРАТИ –
ВЗЯТИ ГОРУ –
ВОДИТИ ЗА НОСА –
4. Вправа «Острів мовних скарбів» Побудувати вислови, вибравши правильну послідовність
1. Той, хто зневажливо ставиться до А. ніколи не можуть
рідної мови… схвилювати світ
2. Слово-зброя.Як усяку зброю… Б. коли вона погано висловлена
3.Не можна ходити порідній землі… В. не може викликати
поваги інших
4. Ні мертва мова, ні мертва цивілізація Г. не чаруючись виплеканою
у віках рідною мовою 5.Чудова думка втрачає цінність… Д. його треба чистити і
доглядати
5. Вправа « Асоціативний кущ».
За допомогою слів ми висловлюєм думку.
Які асоціації виникають, коли чуєте слово «ВЕСНА»? Закрийте очі і уявіть, що вистоїте у парку, де вже господарює весна.
6. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.
Вправа «Мікрофон».