Доконаний та недоконаний вид дієслова

Про матеріал
Доброго дня шановні учні 6-Б класу. Ви отримали відеопояснення даної теми у групі вайбер. Давайте ознайомимося з видами дієслова. Хто не встиг записувати в зошит пояснення і таблиці, можете скористатися даним конспектом, який підготовлений саме для вас.Не забуваємо, що виконанні завдання чекаю на перівку. Успіхів вам!!!
Перегляд файлу

 

Тема: Доконаний і недоконаний вид дієслова

Мета: - ознайомити учнів дистанційно із доконаним і недоконаним видами

            дієслова;

  • сформувати вміння розрізняти дієслова доконаного  та недоконаного виду;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок (формування   мовної  та

                    мовленнєвознавчої компетенцій).

 

 

  1.  Пояснення вчителя.  Доброго дня, шановні учні 6-Б класу. Відкриваємо зошити та записуємо:

Перше квітня

Класна робота

Тема: Доконаний та недоконаний вид дієслова.

 

Вид - специфічна ознака всіх форм дієслова, вказує на характер перебігу дії в часі.

Дієслова недоконаного виду вказують на незавершену, не обмежену і часі дію, без вказівки на її результат і відповідають на питання  що робити?

Дієслова доконаного виду називають завершену, обмежену в часі дію та відповідають на питання що зробити?

Розглянемо таблиці:

C:\Users\User\Desktop\image026_116.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\image027_118.jpg

 

Пропоную занести визначення і таблиці до зошиту

2.Опрацювання  &52 підручника. Виконання впр.473, 476

3.  Гра «Одним словом ». Пояснити значення фразеологізмів, замінивши їх відповідним дієсловом. Вказати вид дієслова  

ПЕКТИ РАКІВ – 

НАКИВАТИ ПЯТАМИ – 

ПАСТИ ЗАДНІХ – 

ЯК ВОДИ В РОТ НАБРАТИ – 

ВЗЯТИ ГОРУ – 

ВОДИТИ ЗА НОСА – 

 

4. Вправа «Острів мовних скарбів»  Побудувати вислови, вибравши правильну послідовність

 1. Той, хто зневажливо ставиться до           А.  ніколи не можуть

   рідної мови…                                                схвилювати світ

 2. Слово-зброя.Як усяку зброю…                  Б. коли вона погано висловлена

3.Не можна ходити порідній землі…               В. не може викликати 

    поваги інших                                                                       

 4. Ні мертва мова, ні мертва цивілізація           Г. не чаруючись виплеканою

                                                                                     у віках рідною  мовою    5.Чудова думка втрачає цінність…                     Д. його треба чистити і 

                                                                                 доглядати 

 

5. Вправа  « Асоціативний кущ».

 

За допомогою слів ми висловлюєм думку.

Які асоціації виникають, коли чуєте слово «ВЕСНА»? Закрийте очі і уявіть, що вистоїте у парку, де вже господарює весна.

 

6. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.  

   Вправа «Мікрофон».

  • я знаю, що існують такі види дієслів…
  • я знаю, що видові пари дієслів утворюються таким способом…
  • я знаю, що дієслова доконаного виду відповідають на питання…
  • я знаю, що дієслова недоконаного виду відповідають на питання…
  • я ще хочу навчитися…
  • найбільші труднощі я відчув…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Макарук Олеся
Додано
29 березня 2020
Переглядів
6134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку