Урок української мови "Тема «Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків буквами і, я, ю, є. ».

Про матеріал
Конспект уроку на закріплення знань. Використовується матеріал з використанням різних цікавих завдань, ігор.
Перегляд файлу

 

 

Урок української мови

2 клас

 

 

 

 

 

Тема «Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків буквами і, я, ю, є. ».

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Данилюк Н. В.

Криворізька загальноосвітня 

школа I -III cтупенів № 52

 

 

 

 

 

 

Тема:Закріплення вмінь правильно позначати на письмі м’якість приголосних звуків буквами і, я, ю, є.

Мета: Закріплювати вміння правильно учнів орієнтуватись у звуковій будові слова; визначати м’які і тверді приголосні звуки та букви,що позначають м’якість попередніх приголосних ; збагачувати словниковий запас;  розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до знань та прагнення їх здобувати.

Обладнання. Презентація,  відеоматеріали.

Тип уроку. Формування умань та навичок.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Чи почули ви дзвінок?

Він покликав на урок. 

Я бажаю всім успіху.

Очки дивляться,( слайд 2)

Та все бачать.

Вушка слухають,

 Та все чують.

Голівка – думає.

Яким  буде урок?

 Найцікавішим!

Які у мене діти?

              Найрозумніші!

­-­ Розум - твій  найкращий скарб, коли з ним ти маєш лад!

- А як стати розумним? (Треба вчитись.)

­- Так, треба здобувати знання.

 - Як говорить народна мудрость  «Розумним ніхто не вродився, а навчився.»

- Як ви розумієте це прислів’я?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогодні в нас узагальнюючий урок на закріплення твердих та м’яких приголосних звуків української мови , які ви вивчали впродовж кількох попередніх уроків .Також ми закріпимо, які саме голосні букви пом’якшують приголосні звуки. Цікаво, хто ж сьогодні нам допомагатиме?

То ж рзв’яжіть  ребус.( с. 41 , впр. 1)

Слайд 3, 4

          - А прийшло  воно до нас неспроста –  принесло чарівну скриньку зі скарбом. Щоб дізнатись, який скарб в ній знаходиться, нам потрібно її відкрити.

А для цього нам треба знайти ключ, виконуючи різні завдання. Розпочнемо шукати ключ?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Каліграфічна хвилинка.  ( Слайд 5)                                                                                                          

- Урок почнемо без зупинки

з каліграфічної хвилинки.  

Сс

Сонце світить, та не гріє.   

                        - Виконавши це завдання, ми знайшли перший ключ.(Слайд 6)

 Який це ключ? (Це журавлиний ключ.)

- А ми зможемо ним відкрити скриньку? Чому?

- Тоді працюємо далі.

ІV. Повторення навчального матеріалу.

«Мозковий штурм»

- На які дві групи поділяються звуки в українській мові?
             - Якими бувають приголосні звуки?

- Скільки голосних звуків в українській мові ? Вимовте їх .

- Якими буквами вони позначаються ?

- Які приголосні звуки називаються дзвінкими ?Чому?

- Які приголосні звуки називаються глухими ? Чому?

- Які букви вказують на м’якість попереднього приголосного звуку?

- Чому знак м’якшення називають мовчазним знаком? (Бо він не позначає звука.)

V. Первинне застосування знань з метою формування вмінь.

1. Робота з підручником. ( с. 41, впр. 2)  ( слайд7)                                                                                           

- А зараз давайте прочитаємо текст « Що ж воно таке - сонце?

- Треба вставити пропущені букви у першому абзаці і списати його.

( слайд 8)

- Ми ще один ключ знайшли. Як він називається? (Це скрипічний ключ.)

- Де його використовують? (У музичному стані.)

- Ним можна відкрити скриньку? (Ні, не можна.)

- Тоді працюємо далі.

2. Самостійна робота по варіантах .(Слайд 9)

1  варіант

Зробити звуко- буквений анапіз слова люди

2 варіант

Зробити звуко- буквений анапіз слова нині

(Перевірка слайд 10)

- Ми ще один ключ знайшли. Для чого він призначений? ( Слайд 11)

(Ним відкручують гайки і гвинти.)

- Ми можемо ним відкрити скриньку? (Ні, не можемо.)

- Тоді треба працювати далі. Але спочатку трохи відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка.

Слайд 12                               

VІ. Застосування знань та вмінь у стандартних умовах з метою формування навичок.

  1. Впр. 3, с.41( Слайд13)

-Прочитайте текст, вставляючи слова для довідок.

- Спишіть текст. Підкресліть у вписаних словах м’які приголосні.

2). Взаємоперевірка ( Слайд 14)

- Перевірте  роботу вашого сусіда.

3).Гра « Дослідники»(Слайд 15)

- Знайдіть серед слів із довідки ті, що відповідають поданим звуковим моделям

- Подивіться, ми знайшли, ще один ключ.

- Як ви думаєте, чи відкриє він скриньку?

             - Який же скарб принесло нам Сонце? (Знання.)  ( Слайд 16)                                                                                                                                     

VІІ. Підбиття підсумків уроку.( Слайд 17)

- Я думаю, що кожен з вас на сьогоднішньому уроці одержав знання. Бо ви багато працювали. Як відомо, знання за гроші не купиш. Вони дістаються в повсякденній клопіткій праці.

- Які завдання ви виконували  сьогодні на уроці?

-Які  голосні букви пом’якшують приголосні ?

- Ми сьогодні знаходили багато ключів. Давайте згадаємо, які.

Отдже, скільки значень має слово «ключ»?

Це багатозначне слово.

 Учні оцінюють себе самі.

VІІІ. Домашнє завдання.( Слайд 18)

- Відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання.

С.42.

 Користуючись текстом впр. 3, дайте відповіді на запитання. Запишіть.

  Що відомо людям про Сонце?

  Яке Сонце за формою?

  Яка швидкість обертання Сонця?

  Що воно розбризкує?

Всі ви, діти, - молодці!( Слайд 19)

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку