Доповідь «Етичні аспекти використання цифрових ресурсів»

Про матеріал
(слайд 2) Мета етичного використання цифрових ресурсів полягає - в застосуванні цифрових технологій з урахуванням моральних принципів та цінностей, - в забезпеченні того, щоб користування цифровими технологіями не завдавало шкоди іншим людям, суспільству або навколишньому середовищу, - а також збереження довіри користувачів до цифрових технологій. Це включає в себе захист приватності, безпеки, відповідальне ставлення до обробки та збереження даних, уникнення дискримінації та підтримку доступності, справедливості та рівності у цифровому середовищі. (слайд 3) Інтелектуальна власність і авторське право важливі для захисту творчої праці та ідей авторів. Це означає, що ідеї, твори мистецтва, літературні твори, наукові дослідження та інші види творчості захищені законом, і не можуть бути використані без згоди або відшкодування автора. (слайд 4) Категорія «академічна доброчесність» складається з двох слів – «академічна» (academic) і «доброчесність» (integrity), що в дослівному перекладі з англійської мови означає «цілісність», «порядність», «моральна чистота». (слайд 5) Законом України «Про освіту» (стаття 42) академічна доброчесність визначається як сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. (Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19) Новим законом «Про повну загальну середню освіту» встановлений обов’язок здобувачів освіти та викладачів дотримуватися академічної доброчесності, види її порушення та види відповідальності за виявлені факти порушення. (слайд 6) Міжнародний центр академічної доброчесності визначає академічну доброчесність як дотримання п’яти фундаментальних цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги та відповідальності. (Фундаментальні цінності академічної доброчесності (переклад українською). https://saiup.org.ua/resursy/fundamentalni-tsinnostiakademichnoyi-dobrochesnosti-ukrayinskyj-pereklad/) (слайд 7) Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає: -посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей (варто зауважити, що не існує такого джерела, як інтернет або Гугл. У кожної матеріалу, чи, навіть, картинки існує автор, сторінка розповсюдження цієї картинки. Не можна просто вбити у пошуковик Гугла та скопіювати собі картинку, бо це чужа картинка і хтось її купив не для вас. Картинки можна використовувати тільки з ліцензованих сервісів, де за кожну придбану картинку автор отримує гонорар. Є й безкоштовні сервіси, наведені в презентації; -дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права (є випадки, коли автор забороняє використання матеріалу. Є окремі випадки, коли автор забороняє використання з комерційною метою. Різні випадки вимагають детального вивчення. Тому автор створеного матеріалу має самостійно переконатися, що дозволено для використання. Може виглядати як плутанина, проте якщо ви будете дбати про чистоту контенту, ви ніколи не отримаєте судовий позов від авторів); -надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; -контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти; -об’єктивне оцінювання результатів навчання. (слайд 8) Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає: - самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); - посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; - дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; - надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації. (слайд 9) Порушенням академічної доброчесності вважається: академічний плагіат - оприлюднення наукових чи творчих результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження без зазначення авторства; самоплагіат - оприлюднення власних, раніше опублікованих наукових результатів, як нових наукових результатів; фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях; фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних; списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації; обман – як узагальнення перелічених порушень; хабарництво необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки; надання здобувачам освіти допомоги чи створення перешкод під час проходження оцінювання результатів навчання; {Частину четверту статті 42 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020} вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання. {Частину четверту статті 42 доповнено абзацом одинадцятим згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020} (слайд 10) За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності: - відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії; - позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати посади. (слайд 11) За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності: - повторне проходження оцінювання; - відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту); - позбавлення академічної стипендії; - позбавлення пільг з оплати навчання, наданих закладом освіти. (слайд 12) Створення та підтримка доброчесного освітнього середовища в закладі освіти, прийняття академічної доброчесності в якості єдиної моделі навчання та групової норми поведінки для всіх здобувачів освіти, доброчесна діяльність самого педагога, який власним прикладом демонструє дітям відповідну модель моральної поведінки стають сьогодні необхідною умовою формування культури академічної доброчесності. (слайд 13) Етика у використанні цифрових ресурсів допомагає створити безпечне, різноманітне та справедливе цифрове середовище для всіх користувачів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Етичні аспекти використання цифрових ресурсів

Номер слайду 2

Використання цифрових ресурсів

Номер слайду 3

Інтелектуальна власність і авторське право

Номер слайду 4

Категорія «академічна доброчесність»«цілісність», «порядність», «моральна чистота»

Номер слайду 5

(Закон України «Про освіту» (стаття 42)) від 05.09.2017 № 2145-VIII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19)Академічна доброчесність - сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Номер слайду 6

Академічна доброчесність(Фундаментальні цінності академічної доброчесності (переклад українською). https://saiup.org.ua/resursy/fundamentalni-tsinnostiakademichnoyi-dobrochesnosti-ukrayinskyj-pereklad/)

Номер слайду 7

Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:безкоштовні сервіси: freepik.com, vectorove.com, illlustrations.co, unsplash.com, pngtree.com, depositphotos.com 

Номер слайду 8

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

Номер слайду 9

Види порушення академічної доброчесності:

Номер слайду 10

За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

Номер слайду 11

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

Номер слайду 12

Необхідна умова формування культури академічної доброчесності:

Номер слайду 13

Етика у використанні цифрових ресурсів допомагає створити безпечне, різноманітне та справедливе цифрове середовище для всіх користувачів.

Номер слайду 14

pptx
Додано
19 квітня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку