Методика «Усвідомлення власних потреб, мотивів і бажань»Сектор 1 Хочу, але не роблю ●●●●●Сектор 2 Роблю, але не хочу ●●●●Сектор 3 Треба, але не роблю ●●●●●Сектор 4 Хочу й роблю ●●●●●Інтерпретація1. Пошук «токсичної діяльності». У секторі 2 знайдіть тези з ранжуванням за силою емоційності від 10 до 8 – це діяльність, яка приводить вас до емоційного вигорання. Якщо її неможливо припинити повністю, поміркуйте над тим, як оптимізувати цю діяльність для збереження свого ресурсу. Діяльність з оцінкою 5 і менше потребує вашої пильності, адже потенційно може збільшувати свій вплив на ваше життя. Подумайте, чи є можливість цього не робити або робити у спосіб, який підходить саме вам. .2. Пошук «аптечки» для ментального здоров’я. У секторі 4 проаналізуйте тезу за показником від 10 до 8 – це ваша термінова «психологічна допомога», тобто активність або ритуал, яка вам допомагає в стані психологічного напруження чи стресу. Усі інші активності з оцінкою 5 і менше розглядайте як особисті «психологічні вітаміни», щоденне «вживання» яких покращує вашу стресостійкість. 3. Пошук істинної цілі та визначення справжніх бажань. Порівняйте сектори 1 і 3, знайдіть серед тез в обох секторах однакові або співзвучні за змістом. Ця дія або активність і є вашою справжньою актуальною ціллю, відтермінування якої може забирати внутрішній ресурс.4. Спробуйте запланувати реалізацію знайденої діяльності та оцініть результат. Очікувано, що виконання саме цієї активності може принести вам задоволеність та умотивувати до постановки нових цілей.
Самоосвіта та навчання впродовж життя. Постійний особистий і професійний ріст Збереження балансу. Варто дбати про своє тіло та психіку комплексно й регулярно, а не окремо й час від часу. Приналежність до спільнот та їх розбудова. Шукайте свою спільноту, розвивайте її та розвивайтеся разом із нею!
Як «екологічно» підтримати колег? Емпатія та принципи здорової комунікаціїВажливо! Щоб зрозуміти, чи здатні ви зараз на емпатію, варто дати собі відповіді на кілька запитань:● Чи маю я зараз час, ресурс, бажання, простір бути з людиною і слухати?● Чи маю я час супроводжувати людину в її історії?● Чи маю я свободу від суджень (оцінок), бажання її змінити або «врятувати»?● Чи маю готовність дивитися на людину зі сприйняттям?
Як забезпечувати систему підтримки в педагогічній команді? Колектив – це група людей, які працюють разом для досягнення спільної мети або для виконання спільного завдання. Колективна робота може стимулювати творчість, сприяти розв’язанню складних завдань і досягненню спільних цілей. Однак важлива передумова ефективної співпраці – здорові стосунки в колективі.
Як популяризувати професійне визнання вчителів? Словники психологічної термінології визначають похвалу як висловлення вдячності, визнання за досягнення, зусилля, успіх або якість роботи. Похвала здатна підтримувати й підкреслювати цінність та важливість результату діяльності особи. Визнання ж – це форма позитивного оцінювання, вдячності та визначення цінності діяльності, зусиль, досягнень або внеску індивіда або групи в певній сфері; це важливий чинник мотивації та підтримки, що сприяє підвищенню самооцінки та відчуття важливості особи.