Доповідь "Стрес-менеджмент для освітян"

Про матеріал
Стрес-менеджмент є дуже актуальним для освітян через високий рівень відповідальності та навантаження, з якими вони зіштовхуються. Освітяни зазвичай мають велику кількість обов'язків, таких як підготовка уроків, оцінювання, спілкування з учнями та батьками, а також участь у засіданнях і професійних розвитку. Це може призвести до виснаження, вигорання та інших проблем зі здоров'ям. Ефективний стрес-менеджмент допомагає освітянам зберігати емоційне благополуччя, покращувати продуктивність та зберігати мотивацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала:практичний психолог. Овруцького професійного ліцею. Хомяк Юлія Станіславівна Стрес-менеджмент для освітян

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Стрес-фактори в педагогічній роботі: техніки (само)допомоги. За медичною термінологією, стрес – захисна реакція організму на зовнішні подразники. Проявляється…Стрес-фактори – це різні події, умови або обставини, що можуть викликати в людини реакцію стресу.

Номер слайду 4

Стрес-фактор № 1: соціальні взаємозв’язки

Номер слайду 5

Стрес-фактор № 2: адміністративні та організаційні взаємозв'язки

Номер слайду 6

Стрес-фактор № 3: емоційні взаємозв’язки

Номер слайду 7

Методи протидії зі стрес-факторами

Номер слайду 8

(Само)менеджмент для вчителів: потреби, мотиви, бажання. Які ваші професійні потреби?Що вас мотивує як професіоналів своєї справи?А які ваші бажання в професійному та в особистому житті?

Номер слайду 9

Методика «Усвідомлення власних потреб, мотивів і бажань»Сектор 1 Хочу, але не роблю ●●●●●Сектор 2 Роблю, але не хочу ●●●●Сектор 3 Треба, але не роблю ●●●●●Сектор 4 Хочу й роблю ●●●●●Інтерпретація1. Пошук «токсичної діяльності». У секторі 2 знайдіть тези з ранжуванням за силою емоційності від 10 до 8 – це діяльність, яка приводить вас до емоційного вигорання. Якщо її неможливо припинити повністю, поміркуйте над тим, як оптимізувати цю діяльність для збереження свого ресурсу. Діяльність з оцінкою 5 і менше потребує вашої пильності, адже потенційно може збільшувати свій вплив на ваше життя. Подумайте, чи є можливість цього не робити або робити у спосіб, який підходить саме вам. .2. Пошук «аптечки» для ментального здоров’я. У секторі 4 проаналізуйте тезу за показником від 10 до 8 – це ваша термінова «психологічна допомога», тобто активність або ритуал, яка вам допомагає в стані психологічного напруження чи стресу. Усі інші активності з оцінкою 5 і менше розглядайте як особисті «психологічні вітаміни», щоденне «вживання» яких покращує вашу стресостійкість. 3. Пошук істинної цілі та визначення справжніх бажань. Порівняйте сектори 1 і 3, знайдіть серед тез в обох секторах однакові або співзвучні за змістом. Ця дія або активність і є вашою справжньою актуальною ціллю, відтермінування якої може забирати внутрішній ресурс.4. Спробуйте запланувати реалізацію знайденої діяльності та оцініть результат. Очікувано, що виконання саме цієї активності може принести вам задоволеність та умотивувати до постановки нових цілей.

Номер слайду 10

Як залишатися в життєвих контекстах: пошуки внутрішньої опори та підтримка зв'язків із освітньою спільнотою. Практики, які допомагають професіоналам тримати себе в мотиваційному тонусі: Відкритість до змін:

Номер слайду 11

Самоосвіта та навчання впродовж життя. Постійний особистий і професійний ріст Збереження балансу. Варто дбати про своє тіло та психіку комплексно й регулярно, а не окремо й час від часу. Приналежність до спільнот та їх розбудова. Шукайте свою спільноту, розвивайте її та розвивайтеся разом із нею!

Номер слайду 12

Позитивний світогляд та активна життєва позиція

Номер слайду 13

Учнівство online: як налагодити комунікацію?П’ять умов клімату безпеки:

Номер слайду 14

Дитячий стрес: як надавати ресурсно-орієнтовану педагогічну допомогу?Є три фази стресу: Кожній із цих фаз властиві ознаки, що свідчать про напруження, яке переживає дитина.

Номер слайду 15

Сучасні діти та їхні цінності: на що варто зважати педагогам?За класифікацією Елеонори Носенко:

Номер слайду 16

Як створити безпечне психологічне середовище? Педагог/педагогиня й педколектив

Номер слайду 17

Як «екологічно» підтримати колег? Емпатія та принципи здорової комунікаціїВажливо! Щоб зрозуміти, чи здатні ви зараз на емпатію, варто дати собі відповіді на кілька запитань:● Чи маю я зараз час, ресурс, бажання, простір бути з людиною і слухати?● Чи маю я час супроводжувати людину в її історії?● Чи маю я свободу від суджень (оцінок), бажання її змінити або «врятувати»?● Чи маю готовність дивитися на людину зі сприйняттям?

Номер слайду 18

Рефлексивні бесіди як інструмент підтримки психічного здоров’я та добробуту педагогів

Номер слайду 19

Як забезпечувати систему підтримки в педагогічній команді? Колектив – це група людей, які працюють разом для досягнення спільної мети або для виконання спільного завдання. Колективна робота може стимулювати творчість, сприяти розв’язанню складних завдань і досягненню спільних цілей. Однак важлива передумова ефективної співпраці – здорові стосунки в колективі.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Як підвищувати психологічний добробут ліцейного персоналу? Добробут — це ступінь задоволення певних потреб людини.

Номер слайду 22

Як популяризувати професійне визнання вчителів? Словники психологічної термінології визначають похвалу як висловлення вдячності, визнання за досягнення, зусилля, успіх або якість роботи. Похвала здатна підтримувати й підкреслювати цінність та важливість результату діяльності особи. Визнання ж – це форма позитивного оцінювання, вдячності та визначення цінності діяльності, зусиль, досягнень або внеску індивіда або групи в певній сфері; це важливий чинник мотивації та підтримки, що сприяє підвищенню самооцінки та відчуття важливості особи.

Номер слайду 23

Збереження психічного здоров’я. Візуалізація. Основні елементи будинка символізують одну з важливих умов збереження психічного здоров’я. Фундамент – «природно», «нормально»Стіни – «спілкування», «ігри»«Балконне» та «підвальне» спілкування. Дах – «ресурсність»

Номер слайду 24

Можливості та виклики дистанційного навчання в умовах війни

Номер слайду 25

Агресивна поведінка дітей як базовий механізм захисту

Номер слайду 26

Дякуємоза увагу!

pptx
Додано
19 квітня
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку