Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Доповідь "Псевдоофорт у роботі з дошкільниками"

Про матеріал
У доповіді описано важливість використання псевдоофорту у роботі з дітьми дошкільного віку. Даний метод активно використовую у різновіковій дошкільній групі.
Перегляд файлу

Оболонський навчально-виховний комплекс

 

 

 

 

ПСЕВДООФОРТ

НЕТРАДИЦІЙНА ТЕХНІКА МАЛЮВАННЯ

у роботі з дітьми дошкільного віку.

 

 

 

 

 

 

Вихователь групи «Рукавичка»

Дутчак О.Я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

Вступ.

       Світ навколо дитини – це світ природи з безмежним багатством явищ, із невичерпною красою. Доброзичливе ставлення до обєктів природи – першочергове завдання садочка. Розвиток творчості у дітей дошкільного віку є зображувальна діяльність, організація гурткової роботи із застосуванням нетрадиційних технік зображення, анкети, консультації для батьків, памятки, зразки проведення занять, фантазувань.

        Фарби, олівці, пензлі, папір для дитини – не просто засоби зображення. Вони сдобрі друзі, які допомагают передати настрій, стан душі маленького художника. Необхідно змалечку навчити дітей бачити в предметі історії його життя, таємницю. Діти молодшого віку знайомляться з олівцями, аквареллю, крейдою звичайною та восковою. Діти старшого віку впевнено працюють із різноманітним матеріалом, з радістю вітаються з пензликом, із насолодою дарують чисту воду акварелі, обережно одягають ковпачки на фломастери, ніжно тримають в обіймах пальців пастель, малюють тушшю. Спілкування дітей з художнім матеріалом дарує радість, натхнення і перетворює процес в насолоду. Метою знайомлення з художнім матеріалом є намагання одушевити  предмети, з якими працює маленький художник.

       Кожен колір дитина може наділити температурою, глибиною , характером. Це допомагає дитині ставитись до кольору чуттєво, враховувати його особливості під час малювання, краще пізнавати його можливості. Різноманітність відтінків зачаровує дитину безмежними можливостями кольору у створенні краси. Завдання вихователя – звернути увагу на їх багатство, особливості, дати їм назву, заохочувати дітей до милування, насолоди відтінками, але не вимагати запамятати їх, розрізняти і називати.

      Щоб уміти бачити витвір мистецтва, розуміти його зміст, відчувати його образи, перейматися почуттями і настроєм художника, глядач повинен мати розвинене естетичне сприймання. Про те, що дошкільнята можуть сприймати засоби виразності (композицію, форму, колір) свідчить немало досліджень. Чим виражальнішими засобами користується художник, тим глибше перед дітьми розкривається зміст твору, багато думок і почуттів.

       Живопис є найскладнішим видом образотворчого мистецтва для сприймання дошкільниками. Дошкільнят можна ознайомлювати з такими видами як натюрморт, пейзаж, портрет, побутовими жанрами.

 

 

Сучасний вибір художні матеріалів та інструментів дуже широкий – від простого графічного олівця до олійних фарб. В роботі з дошкільниками слід враховувати вік, можливості, бажання, стан здоровя кожної дитини.

        Нетрадиційні техніки малювання містять опис таких технік малювання як: малювання пальчиком, долонькою, кулачком, фалангою пальця, пластилінографія, малювання тирсою, крупою, насінням, малювання зібганим папірцем, водяний друк, ниткографія, воскографія, кляксографія, малювання сухим пензлем, штампування, псевдоофорт, малювання коктельною трубочкою, аерографія, малювання зубною щіткою, паралоновою губкою, клеєм ПВА, пірям, «по мокрому», соляні малюнки, фроттаж, малювання гумкою, гілочкою. Зразки робіт виконаних у цих техніках зберігаються у «Творчій скарбниці».

       Педагогічна практика переконує, що успіх у вихованні дітей, зокрема в образотворчому залежить від того, як сімя підтримує поради вихователя, його побажання. Створювати сприятливі умови для формування і розвитку в дитині основ художнього смаку, здатності відчувати красу природи, сприймати предмети і соціальне середовище, збагачувати її внутрішній світ допомагають різні форми співробітництва з родинами вихованців: індивідуальна, групова, колективна. Найчастіше це – бесіда та консультація. Рідше – тренінги, ознайомлення з сімейним досвідом. Основною формою роботи є проведення загальних родинних зборів, які допомагають будувати конструктивні взаємини з родинами вихованців. Продуктивними також є проведення ранків, тематичних вистав робіт батьків і дітей, відкриті заняття конференції з обміну досвідом.

        Зображувальна діяльність це не просто зображення навколишніх предметів, відображення подій… це творення образів, відображення власних думок, почуттів, нашого ставленя до подій. А для такого творення не завжди підходять фарби і пензлик. Роботи які створені за допомогою незвичних засобів здаватимуться дивними, чудернацькими але проявлятимуть почуття творчої особистості. Якщо ми не навяжемо маленькому творцю нашу думку, вони справді будуть оригінальними, нестардатними, неповторними, неперевершиними. Якщо пропонувати дитині свободу і вчити нею користуватися ми підтримуємо в дитині енергію розвитку, пізнання, творчість. Немає правильних і не правильних малюнків і фантазій. Дитина не помиляється, вона шукає свій шлях. Слід памятати, для того щоб захопити дитину треба захопитися самому.

       Існує думка що нетрадиційні  техніки малювання придумали ті вихователі, які не можуть або не хочуть навчити дітей малювати по справжньому. Вони спрощують процес малювання. Але переглянувши заняття з дітьми, дитячі роботи та попрацювавши в нетрадиційних техніках, ви станете такими самими її прихильниками, як і я. Досвід показує, що малювання у нетрадиційних техніках дозволяє дитині : отримати незабутні емоції, активізувати художній потенціал, привитися до творчості, розвивати мислення, уяву, проявити індивідуальність, позбутися психологічних меж, страхів.

     Висновок

     Результати творчого експерименту дошкільнят засвідчують доцільність організації такого виду роботи. Нетрадиційні техніки, зокрема штампування  доповнюють заняття з малювання , забезпечують особистісне зростання кожної дитини, розвиток її творчих здібностей.

     Виховання любові. Чуйності. Доброзичливого ставлення до обєктів природи – це першочергове завдання вихователів ЗДО. Завдяки вдало підібраним матеріалам для занять зображувальної діяльності ми можемо досягнути очікуваного результату. Малювання гілочкою, листочком, картоплиною – надзвичайно цікаве та захоплюче завдання для дошкільника.

 

docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку