Доповідь "Інтегрований урок"

Про матеріал
Матеріал розкриває секрети проведення інтегрованого уроку, побудованого на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів, де знання здобуваються через діяльність учнів
Перегляд файлу

Поєднувати теми різних навчальних предметів — цікаво і корисно. Це допомагає учням бачити зв’язок навчання із життям і застосовувати знання на практиці. Але вчителю, який завжди йшов за стандартною програмою, важко одразу «перемкнутися» на інтегровані уроки.

Інтегровані уроки стають усе більш популярними. І не дарма. Адже вони сприяють розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, мотивують їх пізнавати природу явищ, які вивчаються, розвивають вміння бачити причиново-наслідкові зв’язки. Нестандартні форми роботи, які зазвичай використовуються на інтегрованих уроках, стимулюють увагу школярів, знімають втому та психологічне напруження. Крім того, проведення таких занять допомагає ще більше зацікавити дітей навчанням.

Що ж таке інтегрований урок? Це ТИП УРОКУ, У ЯКОМУ НАВКОЛО ОДНІЄЇ ТЕМИ ПОЄДНАНО ВІДОМОСТІ З РІЗНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ.

Інтегрований урок – це вид нестандартного уроку.  Це може бути : урок – обмін знаннями, урок – гра, урок – екскурсія, урок творчого пошуку, урок – видання газети, урок – захист творчої роботи і таке інше.

Що необхідно для підготовки інтегрованого уроку? По-перше: доцільність інтегрування і якого саме, по-друге: добір навчального матеріалу для інтегрування, по-третє: вибір структури і технології проведення.

Проте організація та проведення інтегрованих уроків – це досить непроста справа. Адже вчителю необхідно не лише бути висококласним фахівцем у своїй галузі, а й мати ґрунтовні знання з дисциплін, які інтегруються з основним предметом. Крім того, якісний інтегрований урок – зазвичай складний за своєю структурою, а головне – змістом. Його проведення потребує не просто схеми чи плану-конспекту, а добре продуманого сценарію. Бо тут задіяні кілька суб’єктів пізнання, використовується часто дуже різний матеріал та методи навчання.

Чому сприяють інтегровані уроки? Оновлення змісту навчання, урізноманітнення форм і методів навчання, підвищення якості знань – а, отже, формування цілісного сприйняття навколишнього світу.

Як обрати тему, зацікавити дітей та не допустити помилок.

Ідея №1. Теми задають діти

У  школі рідко проводять окремі інтегровані уроки. Замість цього є тематичні дні, у які поєднують усі навчальні предмети. Це допомагає розкрити тему повністю і відповісти на всі дитячі запитання.

Тема, за якою поєднуються уроки, має бути цікавою для учнів. Тому брати ідеї найкраще саме в них.

Ідея №2. Майте напоготові ігри

Під час навчання у формі гри діти менше втомлюються і легше сприймають інформацію. Тож варто мати напоготові кілька таких веселих занять, які можна застосувати до будь-якої теми.

Ідея №3. Орієнтуйтеся на результат

Підбираючи види діяльності для тематичного дня, ставте собі два запитання. Що будуть робити діти? Чого вони навчаться?

Ми, вчителі, можемо планувати завдання, що цікаві нам. Але коли замислюємось, як їх будуть виконувати діти і чого вони навчаться в процесі роботи, починаємо реально розуміти, чи доречно включати такі форми роботи, чи варто витрачати на них час уроку.

Пам’ятаємо: кожне виконане завдання має «працювати» на загальну мету тематичного дня.

Ідея №4. Будьте практиками

Мета інтегрування — максимально поєднати навчання і життя. Діти люблять дізнаватися на уроках нові цікаві факти, що стосуються їхнього оточення, реального життя. Тому добре працює все те, що учні можуть застосувати на практиці.

Ідея №5. Робіть підсумок

Наприкінці кожного тематичного дня має бути фідбек. Скажімо, вправа «Квиток на вихід». Діти стають в одну чергу, і їхнім квитком на вихід на перерву є відповідь на запитання, що сьогодні було найцікавішим.

Для першого класу це відбувається у формі «дай п’ять», старші можуть писати відповіді на стікерах і кріпити на дошку. Якщо дитина не може відповісти, їй доводиться повернутися в кінець черги і подумати.

Інший варіант: розмова в колі, сидячи на килимі. Запитання можуть бути ті самі: що було новим, що сподобалося чи не сподобалося. Діти по черзі відповідають, слухають один одного, згадують, що відбувалося протягом дня, діляться емоціями.

Інтегровані уроки є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини.

Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами.

docx
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку