LEGO-технологія – це гра і дослідження
«Гра – це іскра, що запалює
вогник допитливості і любові
до знань.»
В. Сухомлинський
Василь Сухомлинський говорив, що необхідно вчити так, щоб кожен переживав радість перемоги, щоб брався до роботи з передчуттям успіху. «Навчання — найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть із ним, поки ми не переконаємо їх, що це важка й неприємна праця, - говорить Джаннетт Вос, американський педагог.
Крім традиційних методик навчання останнім часом у психолого-педагогічному процесі все ширше використовуються LEGO - технології. Вітчизняні та зарубіжні педагоги відзначають, що використання в роботі з дітьми наборів LEGO дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні, допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості. Навіть маленький набір будівальних елементів відкриває дитині новий світ. Дитина не споживає, вона творить, створює предмети, світ і життя. Маніпулюючи з елементами LEGO, дитина вчиться добра, творчості, радості, легко долати ряд типових труднощів при вивченні навчального матеріалу.
LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей, створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
Перевага таких занять у тому, що LEGO-технологія формує:
Використання LEGO-технології на уроках у початковій школі – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає учням успішно розвиватися. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, необхідності обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивати комунікативні навички. При цьому у дитини не пропадає бажання вчитися, а лише краще засвоюється матеріал. А це найголовніше в нашій роботі.
LEGO-технологія – одна з відомих і поширених сьогодні педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу та предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини. У педагогіці LEGO-технологія цікава тим, що, шикуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри і експериментування. Ігри LEGO виступають способом дослідження і орієнтації дитини в реальному світі і просторі. В силу своєї педагогічної універсальності LEGO-технологія служить найважливішим засобом навчання у багатьох освітніх установах. Вона сприяє підвищенню якості навчання, ефективності роботи на уроці, активності дітей під час навчального процесу, залучення їх в системно-діяльнісний підхід, підвищенню успішності на уроках. LEGO служить зручним інструментом, що дозволяє легко долати ряд типових труднощів при вивченні навчального матеріалу учнями початкової школи.
Застосування LEGO-цеглинок дає позитивні результати при засвоєнні навчального матеріалу, допомагає оволодіти здатністю приймати і зберігати цілі та завдання навчальної діяльності, пошуку засобів її здійснення, сприяють освоєнню способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру. Цеглинки LEGO є наочно-образними моделями тих інтелектуальних операцій, які учні проводять в ході навчальної діяльності.
Навчання грамоти
1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.
2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість голосних звуків у слові.
3. Візьми стільки цеглинок, скільки складів у слові.
4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.
5. Якщо почуєш звук [р], то підійми червону цеглинку, а звук [л] – зелену.
6. Виклади з цеглинок літеру.
Українська мова та читання
1. Візьми стільки цеглинок, скільки речень в тексті.
2. Визначення роду іменників:
3. «Повтори ритм». Відстукування ритму цеглинками.
4. Вправи для дихання – «Повітряні перегони». За допомогою дихання перемістити цеглинку з одного кінця столу до іншого (можна виконувати цю вправу на швидкість).
Фізкультхвилинки
1. Знайди дитину з цеглинкою такого ж кольору, як у тебе, і стань поруч з нею (перед тим діти отримують цеглинки різного кольору).
2. Діти отримують цеглинки синього, жовтого, зеленого і червоного кольорів. «Сині», поміняйтесь місцями з «Жовтими», а «Зелені» - із «Червоними».
3. Хто швидше перенесе та збере цеглинки.
4. «Барви Осені»
За виконані завдання Осінь дарує барви:
На екрані з’являються різні цеглинки, а учні в цей час виконують певні рухи (можна під музику):
Темп постійно збільшується.
5. «Зимовий вальс»
Зима дарує свої барви: білу, голубу і синю (відповідно біла, голуба і синя цеглинки). На екрані з’являються цеглинки, звучить музика (вальс), діти виконують танцювальні рухи:
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ