Доповідь "LEGO-технологія – це гра і дослідження"

Про матеріал
LEGO-технологія – одна з відомих і поширених сьогодні педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу та предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини. У педагогіці LEGO-технологія цікава тим, що, шикуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри і експериментування.
Перегляд файлу

LEGO-технологія – це гра і дослідження

 «Гра – це іскра, що запалює

  вогник допитливості і любові

 до знань.»

 В. Сухомлинський

 

Василь Сухомлинський говорив, що необхідно вчити так, щоб кожен переживав радість перемоги, щоб брався до роботи з передчуттям успіху. «Навчання — найкраща у світі гра й розвага. Усі діти народжуються з таким переконанням і живуть із ним, поки ми не переконаємо їх, що це важка й неприємна праця, - говорить Джаннетт Вос, американський педагог.

Крім традиційних методик навчання останнім часом у психолого-педагогічному процесі все ширше використовуються LEGO - технології. Вітчизняні та зарубіжні педагоги відзначають, що використання в роботі з дітьми наборів LEGO дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні, допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості. Навіть маленький набір будівальних елементів відкриває дитині новий світ. Дитина не споживає, вона творить, створює предмети, світ і життя. Маніпулюючи з елементами LEGO, дитина вчиться добра, творчості, радості, легко долати ряд типових труднощів при вивченні навчального матеріалу.

LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей, створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

Перевага таких занять у тому, що LEGO-технологія формує:

  • вміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, міркувати про подальшу роботу, розробляти план дій;
  • розвиває творче мислення, увагу, пам'ять;
  • розвиває мовлення – діти вчаться детально пояснювати свої дії, пояснювати міркування, надавати чітки та зрозумілі інструкції, розповідати історії, висловлювати власні думки;
  • формує вміння співпрацювати, зокрема, уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки, бути толерантними один до одного;
  • розвиває сенсорне сприйняття, допомагає формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення в просторі;
  • розвиває дрібну моторику рук, стимулюючи у майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності;
  • формує цілісну систему уявлень дитини про навколишній світ, збагачує життєвий досвід дитини.

Використання LEGO-технології на уроках у початковій школі – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає учням успішно розвиватися. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, необхідності обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивати комунікативні навички. При цьому у дитини не пропадає бажання вчитися, а лише краще засвоюється матеріал. А це найголовніше в нашій роботі.

LEGO-технологія – одна з відомих і поширених сьогодні педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу та предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини. У педагогіці LEGO-технологія цікава тим, що, шикуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри і експериментування. Ігри LEGO виступають способом дослідження і орієнтації дитини в реальному світі і просторі. В силу своєї педагогічної універсальності LEGO-технологія служить найважливішим засобом навчання у багатьох освітніх установах. Вона сприяє підвищенню якості навчання, ефективності роботи на уроці, активності дітей під час навчального процесу, залучення їх в системно-діяльнісний підхід, підвищенню успішності на уроках. LEGO служить зручним інструментом, що дозволяє легко долати ряд типових труднощів при вивченні навчального матеріалу учнями початкової школи.

Застосування LEGO-цеглинок дає позитивні результати при засвоєнні навчального матеріалу, допомагає оволодіти здатністю приймати і зберігати цілі та завдання навчальної діяльності, пошуку засобів її здійснення, сприяють освоєнню способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру. Цеглинки LEGO є наочно-образними моделями тих інтелектуальних операцій, які учні проводять в ході навчальної діяльності.

Навчання грамоти

 

1. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків у слові.

2. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість голосних звуків у слові.

3. Візьми стільки цеглинок, скільки складів у слові.

4. Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні.

5. Якщо почуєш звук [р], то підійми червону цеглинку, а звук [л] – зелену.

6. Виклади з цеглинок літеру.

 

Українська мова та читання

 

1. Візьми стільки цеглинок, скільки речень в тексті.

2. Визначення роду іменників:

  • синя цеглинка – чоловічий рід;
  • червона цеглинка – жіночий рід;
  • жовта цеглинка – середній рід.

 

3. «Повтори ритм». Відстукування ритму цеглинками.

4. Вправи для дихання – «Повітряні перегони». За допомогою дихання перемістити цеглинку з одного кінця столу до іншого (можна виконувати цю вправу на швидкість).

 

Фізкультхвилинки

 

1. Знайди дитину з цеглинкою такого ж кольору, як у тебе, і стань поруч з нею (перед тим діти отримують цеглинки різного кольору).

2. Діти отримують цеглинки синього, жовтого, зеленого і червоного кольорів. «Сині», поміняйтесь місцями з «Жовтими», а «Зелені» - із «Червоними».

3. Хто швидше перенесе та збере цеглинки.

4. «Барви Осені»

За виконані завдання Осінь дарує барви:

  • жовтий колір – жовта цеглинка;
  • оранжевий колір – оранжева цеглинка;
  • червоний колір – чевона цеглинка.

На екрані з’являються різні цеглинки, а учні в цей час виконують певні рухи (можна під музику):

  • жовта цеглинка – хлопають в долоні;
  • оранжева цеглинка – топають лівою, а потім правою ногою;
  • червона цеглинка – повернулися кругом себе.

Темп постійно збільшується.

5. «Зимовий вальс»

Зима дарує свої барви: білу, голубу і синю (відповідно біла, голуба і синя цеглинки). На екрані з’являються цеглинки, звучить музика (вальс), діти виконують танцювальні рухи:

  • біла цеглинка – відводять в сторону ліву руку, а потім праву;
  • голуба цеглинка – присідають;
  • синя цеглинка – повертаються навколо.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.               "Використання Лего-робототехніки в початковій школі для формування ключових компетентностей" О.Ю. Сахно // Інформаційні технології в освіті, № 15, 2021.
  2.               "Використання Лего-технологій у навчанні дітей молодшого шкільного віку з особливими потребами" О.О. Маркова // Початкова освіта, № 2, 2018.
  3.               "Використання Лего-технологій у навчальному процесі початкової школи" Н.А. Костенко // Початкова освіта, № 3, 2017.
  4.               Навчально-методичний посібник "Лего в школі. Використання конструктора в навчальному процесі" / О. Коваленко, О. Корнієнко, О. Радіонова та ін. - К.: Видавництво "Основа", 2017.
  5.           Робототехніка у школі: досвід впровадження LEGO Mindstorms / І. Пасічник // Інформаційні технології в освіті та науці. - 2019. - Вип. 1(34). - С. 125-129.
  6. https://education.lego.com/en-us/product-resources/homeschool/tips-tricks/create-an-at-home-steam-learning-space
  7. https://scratch.mit.edu/projects/834937306

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
6 жовтня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку