Доповідь " Мініпроекти на уроці англійської мови як альтернатива домашньому завданню"

Про матеріал
Теоретичне пояснення про те, що замість надання домашнього завдання існує альтернатива - міні проекти, використання яких можливе в будь-якому класі на уроці англійської мови
Перегляд файлу

    

 

 

 

 

 

 

 

Мініпроєкти

на уроці англійської мови

як альтернатива домашньому

завданню

 

                                         

                                         Красова О.Г.

 

 

 

 

 

 

 

   Уже довгий час точаться суперечки з приводу користі/шкоди домашніх завдань. Одні говорять, що це зло, яке не розвиває компетентності дитини, а лише формує шаблонне мислення та забирає купу часу. Інші ж кажуть, що без домашніх завдань просто неможливо розібратися у більшості проблем. То хто ж має рацію?

                              Переваги та недоліки домашніх завдань

Переваги:

 • привчають до самостійної роботи;

• розвивають навички самоосвіти;

 • дозволяють закріпити знання, отримані під час уроку;

• формують уміння правильно розподіляти свій час;

• стимулюють розвиток пам’яті та уваги;

 • дозволяють підготуватися до засвоєння нового матеріалу.

Недоліки:

 • занадто складні та об’ємні;

 • нецікаві, а отже про розвиток творчих здібностей не може йти мови;

 • забирають забагато часу;

• невмотивоване виконання призводить до «шахрайства»;

• не відповідають сучасним викликам часу.

Українські норми (згідно МОН)

 Починати давати домашні завдання можна тільки з 2-го класу, при чому дитина має витрачати на їх виконання близько 40 хвилин. У третьому класі учні мають вкладатися максимум у 70 хвилин, у четвертому – у 90.  Учні 5-6 класів повинні отримувати завдання, з якими можна впоратися за 2,5 години, у 7-9 класах – за 3 години, у 10-11 – максимум за 4 години.  Більше того, давати учням роботу на вихідні, канікули чи у святкові дні заборонено.

Чому школярі не люблять виконувати домашні завдання?

• Страх перед потенційною невдачею та бажання уникнути помилок;

• Не достатнє володіння матеріалом із предмету, вплив природжених схильностей дитини (технарі vs гуманітарії).

• Перевантаження дитини різними завданнями, які  часто є заскладними.

• Відсутність зацікавленості навчальним предметом загалом і домашніми завданнями зокрема (одна лише зовнішня мотивація не діє).

 • Невміння працювати самостійно, а також брак навичок самоорганізації та самодисципліни.

 • Банальна лінь чи нездатність розставляти пріоритети, а також мислити стратегічно (запитання «Навіщо мені вчитися?» залишається без відповіді).

Чи подобається вашим учням створювати проєкти?

Впевнені, що так! Адже це чудова можливість зануритися у тему, самостійно знайти безліч цікавої інформації та отримати унікальний результат. Але робота над проєктом зазвичай займає надто багато часу. Що робити? Скористатися альтернативним варіантом для закріплення учнівських знань – мініпроєктами. Вони, як і повноформатні проєкти, мають дослідницьке, проблемне та творче спрямування, а також сприяють усебічному розвитку школяра, формують його комунікабельність, аналітичне і стратегічне мислення, навчають помічати різницю між головними та другорядними даними.

А чим відрізняється мініпроєкт від інших видів проєктів? Тим, що він містить завдання, які можна реалізувати у короткий термін (протягом одного уроку).

Діти мають усвідомлювати, що основна мета проєктів – не використати готову інформацію з інтернету, а узагальнити вивчене та зробити власні висновки, навчитись планувати свою діяльність та плідно працювати у колективі.

Чи можуть  мініпроєкти  допомогти вчителю вирішити чи хоча б мінімізувати вказані проблеми? Чому навіть у сучасному світі не можна відмовитися від домашніх завдань?

• Вивчати більшість предметів без домашніх завдань надзвичайно складно.

 • Домашні завдання дають вчителю можливість отримати зворотній зв’язок від дітей, виявити проблемні теми та аспекти, допомагають вчасно здійснити роботу над помилками.

 • Така робота стимулює розвиток ключових компетентностей, самоосвіти та самоорганізації сучасної дитини.

 • Вони дозволяють виявити творчий потенціал та приховані здібності дитини.

• Призвичаюють учнів покладатися на власні сили та самостійно досягати успіху. Головне – обрати найбільш оптимальний формат для домашніх завдань!

Що таке мініпроєкт?

  Це один із видів проєктного навчання, виконання якого розраховане на 1 урок (максимум 2 уроки).  Він може бути індивідуальним, парним чи груповим, інформаційним, ігровим, дослідницьким або творчим  та має загалом подібну структуру (етапи виконання), як й інші види проєктів. Мініпроєкт спрямований на максимальне включення конкретної дитини у проєктну роботу,  вимагає від учасника/ учасників інтенсивної роботи, яка має насамперед практичне спрямування, має обмежені часові рамки, які мотивують дитину ризикувати, брати на себе відповідальність та вчитися аргументувати свої думки.  Проєктна діяльність тісно пов’язана саме з самостійною роботою школярів. Можливості мініпроєктів для вирішення проблем із домашніми завданнями  не вимагають забагато часу та зусиль. Їх можна виконувати індивідуально, парно, групою. Вони навчають мобілізувати зусилля, діяти швидко та рішуче, формують уміння реагувати на виклики та шукати креативні варіанти вирішення проблем, дозволяють зацікавити дитину, апробувати роботу з певною темою чи галуззю знань, допомагають дитині перевірити свої сили у виконанні різноманітних завдань, дають можливість за короткий проміжок часу створити оригінальний авторський продукт («я можу»), а також представити його.

Коли варто використовувати мініпроєкти у домашній роботі?

Під час вивчення тем, які вимагають не просто засвоєння інформації, а насамперед усвідомлення глибинних зв’язків та суті проблеми

. • Для формування внутрішньої мотивації школярів (складні теми, відсутність інтересу чи зацікавленості до навчання).

 • Для урізноманітнення самостійної роботи. • Під час початку роботи з навчальними проєктами (варто починати з простіших завдань).

 • Для  реалізації міжпредметних зв’язків у навчальному процесі.

Приклади мініпроектів

  1. Тема «Тварини»: зображення тварини, підпис, зображення її місця в сім’ї, інформація про годування, де тварина спить, де і з ким із членів сім’ї гуляє, ставлення до неї учня.
  2. Тема «Ферма»: груповий постер або колаж із зображеннями та підписами тварин на англійській мові, презентація кожної тварини учнями.
  3. Тема «Подорож до Лондону»: постер, на якому зображено карту, вулиці, магазини, машини, світлофор і т п.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Красова Олена
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови 3 клас (Ростоцька М. Є., Карпюк О. Д.)
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку