Доповідь. Моральне виховання

Про матеріал

Опис досвіду роботи класного керівника

Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність.

Як наголошено в Національній доктрині розвитку освіти України, пріоритетним напрямом в її реалізації є формування особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, сучасної європейської цивілізації; виховання людини демократичного світогляду, яка поважає громадські права і свободи, традиції народів і культур світу, національний, релігійний, мовний вибір кожної людини.

Реалізація Національної доктрини розвитку освіти передбачає:

підготовку людей високої моралі, здатних до творчої праці;

формування здорового способу життя, розвиток спорту, етичне, естетичне, екологічне, патріотичне, правове, трудове та фізичне виховання учнівської молоді.

Перегляд файлу

 

Доповідь  на тему:

 

 

 

 

 

 

з  досвіду роботи класного керівника

Зелінської Світлани Анатоліївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис досвіду роботи класного керівника

  Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність.

Як наголошено в Національній доктрині розвитку освіти України, пріоритетним напрямом в її реалізації є формування особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, сучасної європейської цивілізації; виховання людини демократичного світогляду, яка поважає громадські права і свободи, традиції народів і культур світу, національний, релігійний, мовний вибір кожної людини.

   Реалізація Національної доктрини розвитку освіти передбачає:

  •                              підготовку людей високої моралі, здатних до творчої праці;
  •                              формування здорового способу життя, розвиток спорту, етичне, естетичне, екологічне, патріотичне, правове, трудове та фізичне виховання учнівської молоді.

   Відповідно до цієї концепції головна мета виховної роботи – це виховання духовно багатої, розвиненої особистості, громадянина України.

   Останнім часом виховній роботі у школі приділяється особлива увага. У процесі виховання молодого покоління перед учителем постає чимало складних і водночас важливих завдань. Як виростити гармонійну особистість? На які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як допомогти їй зберегти доброту, людяність, вірність своїм родинним витокам?

   Класний керівник – найголовніша ланка в системі виховання підростаючого покоління. Саме йому належить вирішувати ці проблеми.

   Відтоді, як наша держава проголосила свою незалежність і обрала шлях самостійного розвитку, перед вітчизняною системою освіти постало завдання надзвичайної ваги: домогтися того, щоб діти зростали не лише здоровими і освіченими людьми, але й свідомими, творчими особистостями і патріотами України.

    Виховна проблема, над якою  працюю: «Виховання моральних цінностей учнів з метою формування патріотичної свідомості, національної гідності».

Свою роботу з учнями здійснюю за такими напрямами:

   Дані  напрями виховання тісно взаємопов’язані між собою і утворюють цілісну систему, яка забезпечує виховання всебічно розвиненої особистості – вільної, гуманної, духовно і творчо зрілої, фізично досконалої, громадянсько-  відповідальної і мужньої, ініціативної та активної, здатної до подолання складних проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

   Робота класного керівника охоплює безліч справ. Важливо нічого не забути. Тому неможливо уявити собі життєдіяльність класу без планування. Складаючи план, завжди прагну до простоти і ясності, намагаюся дібрати форми роботи, які б відповідали віковим інтересам моїх учнів. Якісне планування – важлива умова успіху класного керівника. Воно повинно базуватися на педагогічних принципах – народності, культуро відповідності та природо відповідності, гуманізації та демократизації, послідовності та систематичності, оптимальному поєднанні словесно-інформаційних форм роботи та практичних видів діяльності.

   Складний процес виховання здійснюю за допомогою різноманітних форм роботи з учнями: година спілкування, класні збори, анкета думок, відверта розмова, конкурс, рольова гра, колективна творча справа, випуск газети, свято,виставка-конкурс, ведення літопису класного колективу, колективне ігрове спілкування, похід, екскурсія, спартакіада. екологічна стежка, виставка творчих робіт, трудовий десант, інтелектуальна гра.

   У процесі морально-етичного виховання формується ціннісне ставлення до людей, яке виявляється у моральній активності, прояві чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, совісті, доброзичливості, ввічливості, тактовності, готовності допомогти іншим, здатності прощати і просити пробачення.

 У своїй діяльності практикую різні форми роботи з морально виховання, а саме:

Виховні години:  « Характер людини: як він фор­мується»,  «Як долати труднощі і випробування», « Співчуття – перший крок до людяності »,  Народні ремесла», «Вдячність».

Разом з учнями ми прийняли участь у сьомому Всеукраїнському конкурсі Благодійних проектів «Добро починається з тебе». Особливі погляди про чуйність та милосердя учні висловлювали за «круглим столом», який проводили в класі та під час проведення диспуту на тему: «Що посієш, те й пожнеш».

   У бесідах, відвертих розмовах, диспутах спонукаю дітей до того, щоб вони самостійно дійшли висновків щодо моральності у вчинках і поведінці, допомагаю визначити шляхи вирішення проблем у стосунках.  роботу класу і надає можливість кожному висловити свою думку чи позицію.

      Моральний аспект передбачає розуміння моралі як суспільного явища, усвідомлення суспільної моралі як відповідальності перед іншими людьми, самим собою, колективом. Аналіз стосунків у колективі переконує в необхідності чесної, добросовісної праці, формує основи моральності.  

У своїй роботі з класним колективом дотримуюся таких заповідей класного керівника:

• Згуртуй класний колектив і зумій стати зі  своїми вихованцями єдиним цілим.

• Стався до своїх вихованців, як до своїх рідних дітей.

• Бережи довіру дітей. Будь компетентним, чесним педагогом.

• Умій тримати «в собі» дитячі таємниці.

• Добре знай можливості кожного учня.

• Не дивися на учня «зверху вниз».

• Намагайся не змінювати в учнях їх  індивідуальність, а всебічно розвивати її.

• Переконуй у правильності своїх дій не погрозами та авторитетом, а прикладами з життя.

• Умій керувати своїми почуттями. Не порушуй педагогічної етики

• Умій побачити й оцінювати ситуацію очима дітей.

Відносини з дітьми будую на принципах співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що вчитель може допомогти дітям розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі сили. Вчитель повинен виховувати учня так, щоб з перших днів перебування у школі він чимось цікавився, розвивав свої творчі здібності, щоб у нього сформувалось певне життєве захоплення

   Класний керівник – це не тільки вихователь і педагог, що організовує процес виховання та навчання учнів, це особистість, яка перебуває в процесі постійного саморозвитку, самовдосконалення, професійного зростання. За роки роботи з дітьми я переконалась, що маю постійно впроваджувати щось нове й цікаве, освоювати і використовувати інноваційні та інтерактивні технології. А ще визначила для себе певні правила, які називаю «Золоті правила класного керівника»:

  •                  особистість класного керівника має стати головним засобом виховання;
  •                  вміти говорити не словами, а серцем;
  •                  бути доброзичливою, бо з такою людиною дітям завжди цікаво;
  •                  вміти володіти мистецтвом вислухати, підтримати дитину в будь-якій ситуації; не обговорювати погані вчинки привселюдно, щоб не згас в дитині вогник самоповаги і гідності;
  •                  мати гаряче серце, але діяти виважено, не допускати непродуманих рішень;
  •                  бути веселою, підтримувати і заохочувати позитивне в класі;
  •                  цінувати довіру дітей; завжди говорити правду;
  •                  уміти бачити й оцінювати ситуацію учня його очима;
  •                  якомога більше часу віддавати неформальному спілкуванню з дітьми, особливо в позаурочний час;
  •                  учитель – це така людина, яка любить дітей, пробуджує в юному серці бажання людяності.

   Кожна людина проходить через чарівний, чудовий казковий світ дитинства. І дуже важливо, хто поведе її дивними стежками до пізнання світу, відкриваючи таїни знань, силу предмета, науки, процесу самоосвіти та самовдосконалення. Я вважаю, що справжніми вчителями і вихователями народжуються. Тільки той педагог залишає частку себе в дітях, хто не шкодуючи сил, творчої наснаги, таланту, вкладає в душі вихованців найбільші скарби – душевність, людяність, порядність.

   Я обрала заняття до душі, але не зупиняюсь на цьому, прямую назустріч своїй мрії – досягти чогось високого. Адже людина живе на світі не лише для задоволення власних потреб, а щоб приносити іншим  задоволення, радість. Потрібно жити так, щоб завтра жилось краще, ніж сьогодні. На мою думку, людині, байдужій до краси життя, людині з холодним серцем, байдужій до дітей, природи, всього, що робиться навколо, не може бути місця в школі.

   До особистості вчителя ставляться дуже високі вимоги. Він має бути високоморальною людиною. Чи можливо виховати у інших моральні якості, якими не володієш сам? До того ж діти і підлітки дуже швидко вловлюють фальш в словах і вчинках дорослої людини. Вихователю необхідна сила волі; від нього вимагається цілеспрямованість, витримка, наполегливість. І нарешті його просто неможливо уявити без любові до дітей. Любити дитину – це означає відчувати і розуміти її, співпереживати, відчувати непереможну потребу бути з дітьми і віддавати їм себе.

На класного керівника покладається висока місія: дійти до серця кожної дитини, створити умови, щоб паростки людяності, добра, гуманізму і правди обов`язково в ньому проросли. Адже, за словами В.Белінського: « ...Немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою.»

                                      Учитись важко,

                                      А учить ще важче,

                                     Але не мусиш зупинятись ти.

                                     Як людям віддаси

                                      Усе найкраще,

                                      То й сам сягнеш нової висоти.

 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку