Доповідь на педраду « Дистанційне навчання як інноваційна педагогічна технологія»

Про матеріал
Доповідь на педраду. Тема: "Дистанційне навчання як інноваційна педагогічна технологія". Про використання найпопулярніших онлайн-платформи, які допоможуть при організації дистанційного навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Педагогічна рада № 6

Доповідь на тему:

« Дистанційне навчання як інноваційна  педагогічна технологія»

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\1137_i.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    Підготувала:

                                                                    заступник директора з НВР

                                                                    Новак Г.І.

 

 

 

 

 

 

 «Педрада – найбільш очікувана подія шкільного життя».

 

  1. Теоретичний блок

 

Тема:    Дистанційне навчання як інноваційна  педагогічна технологія.  ( слайд1)

Дистанційне навчання як педагогічна технологія, з одного боку, відображує сутність особистісно зорієнтованого підходу, а з іншого боку  – сприяє формуванню критичного та творчого мислення особистості.

                                                                                                  (слай 2)

Під технологіями дистанційного навчання можна розуміти сукупність знань про способи й засоби процесу навчання, яке відбувається на основі інформаційно-комунікативних технологій

(ІКТ), ключовою ідеєю яких є збереження, передача, обробка та управління інформації.

              (слайд 3)

Технології дистанційного навчання складаються з педагогічних та інформаційних технологій.

Педагогічні технології дистанційного навчання – це технології активного спілкування вчителів з учнями через використання телекомунікаційного зв’язку та  індивідуальної роботи учнів з  навчальним матеріалом, який представлений у електронному вигляді.

 Інформаційні технології дистанційного навчання – це технології створення, передачі і збереження навчальних матеріалів, організації і супроводу навчального процесу дистанційного навчання за допомогою телекомунікаційного зв’язку.

 

 В освіті технології дистанційного навчання відрізняються :

за формою представлення навчальних матеріалів (теорія, практика, контроль);

за наявністю посередника у системі навчання з  використання телекомунікацій та персональних комп’ютерів ( доведення  інформації через  учня, батьків, колеги;)

за технологіями організації контролю навчального процесу (тести, анкети, листки спостереження т.д.);

за ступенем застосування  методів ведення навчального процесу          ( словесні, наочні, практичні);  

                                                                                                (Слайд 4)

  В сучасних умовах  технології дистанційного навчання можна розглядати як природний етап еволюції традиційної системи освіти від дошки з крейдою до електронної дошки й комп’ютерних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної.

Технології надають можливість:

-  проводити дистанційне навчання за допомогою Інтернету;

- урізноманітнювати засоби спілкування учнів та вчителів (електронна пошта, чат, форум, обмін файлами тощо);

- активізувати роль вчителя і здійснювати повний контроль за процесом навчання;

- застосовувати багаторівневу систему тестування;

- поповнювати базу даних, накопичувати різнобічну статистику;

                                                                                            (5 слайд)

Застосування дистанційних технологій у процесі навчання надає можливість

для учнів  самостійно працювати в зручний час для вивчення й засвоєння навчальних дисциплін та  самостійно здійснювати  контроль та аналіз своєї навчальної діяльності, 

а вчителям – систематично керувати навчальною роботою учнів, контролювати й аналізувати їх діяльність.

Впродовж майже трьох років учасники освітнього процесу стикаються з новими викликами, що спричиняють трансформацію та необхідність адаптуватися до нових умов,   змушує нас опановувати різні цифрові інструменти, використовувати  найпопулярніші онлайн-платформи, які допоможуть при організації дистанційного навчання                    ( слайди 6)

Найпопулярніші онлайн платформи.

   Хтось можливо використовує всі, а хтось тільки частково. Ніколи не пізно навчатись та удосконалювати свої навички.

  • HUMAN ( х’юмен) – зручна система для ведення електронного документообігу, проведення онлайн-уроків, здачі та перевірки домашнього завдання, отримання від учнів зворотнього зв’язку та спілкування. Вчителі можуть створювати на платформі власні уроки та користуватися ними далі. Базова версія програми безоплатна, її функціоналу вистачає для дистанційного навчання.

 

  • Prosvita (просвіта) – освітня платформа з з безплатним доступом із будь-якого електронного пристрою до щоденника та навчальних досягнень, освітніх матеріалів, онлайн-уроків та домашніх завдань. Батьки бачать успіхи дитини та виконання домашки, а учні бачать свої завдання та можуть завантажити їх навіть із телефона.

 

  • Google classroom (гул класрум) – безплатний вебсервіс, створений Google для закладів освіти, на якому вчителі можуть створювати та перевіряти завдання, що зберігаються в окремих папках учнів на Google-диску. Дані про виконані школярами завдання постійно оновлюються, вчителі можуть залишати коментарі до перевіреної роботи.

 

  • MOODLE  (мудл) – навчальна платформа, де є змога представляти навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка); тестувати та опитувати школярів із використанням запитань закритого і відкритого типу; виконувати завдання з можливістю пересилати відповідні файли.

 

  • Нові знання – безплатна платформа для дистанційного навчання, де є електронні класні щоденники та журнали, розклад уроків та доступ до інтерактивних підручників. Щоби доєднатися до неї, заклад освіти має бути учасником системи “КУРС “Школа””.

 

  • Єдина школа – безплатна онлайн-платформа, доступ до якої мають вчителі, учні та батьки за допомогою додатку в смартфоні. Батьки мають доступ до електронного журналу та щоденника, можуть контролювати присутність своєї дитини на уроках та стежити за її успішністю. Вчитель може створювати домашні завдання з аудіо- чи відеофайлами, а також розробляти тести.

 

  • Мій Клас – електронна платформа, яка допомагає провести дистанційні уроки, тут зібрані готові завдання та тести різних видів складності, є можливість автоматично перевіряти роботи учнів та виставляти оцінки, вчитель може створювати свої робочі програми на сайті. Батьки одержують щотижневі звіти про успішність дітей, а доступ до учнівських профілів мають лише ідентифіковані вчителі. Користування сервісом безплатне, існує платна опція з розширеними функціями “Мій+”.

 

  • Всеукраїнська школа онлайн – безплатна платформа для дистанційного та змішаного навчання учнів 5–11 класів. На ній зібрані відеоуроки, тести та матеріали для самостійної роботи з 18 основних предметів.

 

  • GoogleDoc (гул Док) – безплатна програма, що дає змогу використовувати вордівські документи як дошку чи зошит для спільної роботи вчителя та учнів.

 

  • Paint (пеінт)  – платформа, яку вчителі використовують як дошку, на якій можна креслити та малювати. Або ж працювати над шкільними домашніми завданнями. Утім, не передбачена взаємодія учня та вчителя. Користування сервісом не потребує оплати.

 

  • Сonceptboard  (консепт боард) – частково безплатний інтернет-ресурс, який має функції програми Paint та дає змогу спільно працювати над завданнями. Для цього вчитель має завантажити матеріали на платформу та надати доступ до них учням (через QR-код чи запрошення на електронну пошту).

 

  • Liveworksheets (лів ворк шітс) – сайт безплатних інтерактивних завдань на будь-які теми. Вчитель може знаходити готові вправи або створити власні. Свої завдання можна зберігати в інтерактивному зошиті, який зберігається на сайті. На сайті учень може самостійно перевірити помилки або надіслати результат на електронну адресу вчителя.

 

  • LearningApps  (люркін епс) – безоплатна платформа, яка дає змогу створювати інтерактивні ігри та вправи з різних предметів. До вправ можна додавати фото, картинки, звук або відео. На платформі є вже готові завдання, які можна редагувати.

 

  • Nearpod  (хіапод) – це частково безоплатна онлайн-платформа для створення живих уроків (більшість функцій платні). Якщо ж користуватися повною версію програми, можна сконструювати онлайн-урок, додаючи презентації PowerPoint, створюючи власні слайди з аудіо та відео, картинками та текстом, вставляючи відео із Youtube.

 

  • Kahoot  ( кахут) – ігрова навчальна платформа, де ігри створені у форматі тестів із кількома варіантами відповідей. Доступ до тесту можна отримати через веббраузер або додаток “Kahoot!”.

 

  • Classtime (клас тайм)  – онлайн-платформа з безплатним та преміумдоступом. Безплатний варіант дає змогу провести оцінювання учнів дистанційно та в класі. Вчителі можуть створювати інтерактивні уроки, додаючи відео, формули або використовуючи бібліотеку з-понад 30 тисяч питань.

 

  • Padlet ( педлет) – мультимедійний ресурс, де можна безоплатно створювати, редагувати та зберігати інформацію. Це віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, покликання на інтернет-сторінки та замітки.

 

  • Easy test maker  (Ізі тест мейкер) – сервіс для створення тестів, у яких можна вибирати правильні та помилкові твердження. Сервіс перемішує питання і варіанти відповідей, щоб учні не списували. У безплатній версії можна створити 25 тестів, у платній – необмежену кількість.

 

  1. Практичний блок

                                                                                                   

Мета:

  •                      поділитись досвідом роботи з використанням інноваційних технологій в освітньому процесі під час дистанційної роботи;
  •                      ознайомити колег  з можливостями використання інтерактивних  форм роботи з гаджетами;
  •                      продемонструвати фрагменти уроків, виховних заходів, позакласної роботи   з використанням інтерактивних технологій;

                                                                                        (слайд 7)

Щоб визначити в якій послідовності Ви будете ділитись своїми досягненнями, вміннями пропоную вибрати колір фігури.

Один представник від вашого ШМО називає колір.

                                                                                                 ( слайди 8,9)

Передаю  слово колегам!

( Заповнити анкету підвищення рівня педмайстерності)

Висновок педради:

Застосування технологій дистанційного навчання є невід’ємною складовою для забезпечення якісної освіти, підвищує професійну мобільність та активність неперервного вдосконалення фахової компетентності педагогів.  ( Слайд 10,11)

 

Мирного неба!  Успіху!  Перемог!  Удачі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку